ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 серпня 2014 року № 813/4435/14
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Сидор Н.Т.,
за участю секретаря судового засідання Цар Х.М.,
позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представник відповідача не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації про зобов'язання до вчинення дій,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації і з врахуванням заяви про уточненням позовних вимог, просить суд на підставі містобудівного обгрунтування забудови по АДРЕСА_1 в с. Сокільники погодженого у відповідності з вимогами ДБН Б. 1.1 -4-2002 п. 3.2, генерального плану забудови с. Сокільннки, витягу з рішення №213 від 25.10.2005 року, витягу з рішення №245 від 27.12.2005 року, рішення №362 від 11.06.2008 року сесій Сокільницької сільської ради, зазви від 20.06.2007 року начальнику відділу містобудування та архітектури Пустомитівської РДА Б.Ващуку (на яку не отримав відповідь), додатку до заяви від 20.06.2007 року від 02.08.2013 року, акту встановлення і узгодження меж, довідки №2265 від 30.03.2006 року Сокільницької сільської ради про те, що за ОСОБА_1 зареєстровано земельну ділянку площею 0,1500 га, зобов'язати відділ містобудування та архітектури видати будівельний паспорт на будівництво індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1.
Позовні вимоги мотивовані достатнім обсягом чинних документів, на підставі котрих є за можливе видати будівельний паспорт на будівництво індивідуального житлового будинку.
В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали, просили такі задовольнити.
Представник відповідача Відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації в судове засідання не з'явився, проте ним було подано письмові заперечення на заявлений позов, суть котрих зводиться до того, що видача будівельного паспорта здійснюється за умови надання повного пакету документів, надання котрих передбачено чинним законодавством, а оскільки позивач не надав таких документів, то й підстав для видачі йому будівельного паспорту на будівництво індивідуального житлового будинку у відповідача не було.
Заслухавши пояснення позивача та його представника, дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.
Рішенням Сокільницької сільської ради №213 від 25.10.2005 року позивачу надано земельну ділянку АДРЕСА_1-0,15 га, для будівництва та обслуговування житлового будинку, що знаходиться в кварталі малоповерхової житлової забудови по АДРЕСА_1.
Рішенням Сокільницької сільської ради №245 від 27.12.2005 року вирішено передати безкоштовно у приватну власність земельну ділянку надану для будівництва та обслуговування житлового будинку площею 0,15 га ОСОБА_1.
Прокурором Львівської міжрайонної природоохоронної прокуратури 10.08.2006 року внесено протест на рішення Сокільницької сільської ради «Про дозвіл на реконструкцію, переобладнання, добудову житлових будинків та будівництво в с. Сокільники» № 213 від 25.10.2013 року.
Як вбачається з наявного у матеріалах справи протесту, то у ньому природоохоронний прокурор вимагає розглянути протест на найближчій сесії Сокільницької сільської ради, скасувати рішення №-213 від 25.10.2005 року в частині надання дозволу на будівництво, а саме п.15 індивідуальних житлових будинків та господарських будівель жителям села в кварталі забудови по АДРЕСА_1 згідно генерального плану забудови, а саме 9 громадянам площею від 0.10 до 0.15 га.
Як свідчать матеріали справи, то Рішенням Сокільницької сільської ради №54 від 11.08.2006 року вирішено:
а) протест прокурора Львівської міжрайонної природоохоронної прокуратури від 10.08.2006 року №1013 вих.06 на рішення сесії Сокільницької сільської ради №213 від 25.10.2005 року задоволити;
б) скасувати рішення сесії Сокільницької сільської ради №-234 від 25.10.2005 року в частині п.1.5 про дозвіл на будівництво індивідуальних житлових будинків та господарських будівель жителям села в кварталі забудови по АДРЕСА_1, а саме 9 громадянам площею від 0,10 до 0,15 га.
Рішенням Сокільницької сільської ради за № 362 від 11.06.2008 року за результатом розгляду заяви ОСОБА_5 та ОСОБА_1 про погодження містобудівного обгрунтування кварталу забудови по АДРЕСА_1 на підставі витягу з рішення № 213 від 25.10.2005 року XXII сесії 4-го демократичного скликання Сокільницька сільська рада вирішила затвердити містобудівне обґрунтування кварталу забудови по АДРЕСА_1 с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області.
Спір виник з приводу виготовлення будівельного паспорта.
Як це свідчать матеріали справи, позивач звернувся до відповідача з заявою про виготовлення будівельного паспорта, котру останній отримав 20.06.2007 року (надалі заява від 20.06.2007 року).
Як вбачається з даної заяви позивач в якості додатків до неї надав:
- містобудівельне обгрунтування;
- акт попереднього погодження;
- витяг з рішення № 213 від 25.10.2005 року.
У відповіді на отриману 20.06.2007 року заяву позивача, відповідач зазначив, що виготовлення будівельного паспорта є неможливе, оскільки квартал житлової забудови по АДРЕСА_1, що у с. Сокільники не погоджений та не затверджений у порядку передбаченому Земельним кодексом України, та окрім цього рішення № 213 від 25.10.2005 року за наслідками розгляду протесту прокурора Сокільницькою сільською радою відмінене.
01.04.2013 року позивач на підставі сформованого додатку до заяви від 20.06.2007 року повторно звернувся до відповідача про виготовлення будівленого паспорта, оскільки Рішенням Сокільницької сільської ради за № 362 від 11.06.2008 року за результатом розгляду заяви ОСОБА_5 та ОСОБА_1 про погодження містобудівного обгрунтування кварталу забудови по АДРЕСА_1 на підставі витягу зрішення № 213 від 25.10.2005 року XXII сесії 4-го демократичного скликання Сокільницька сільська рада затвердила містобудівне обґрунтування кварталу забудови по АДРЕСА_1 с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області, та окрім цього рішення додав такі документи:
- копію заяви від 20.06.2007 року;
- витяг з рішення № 213 від 25.10.2005 року:
- копію рішення Сокільницької сільської ради №245 від 27.12.2005 року;
- креслення розпланування;
- фасади;
- акт встановлення узгодження меж земельної ділянки;
- довідку №2265 від 30.03.2006 року Сокільницької сільської ради про те, що за ОСОБА_1 зареєстровано земельну ділянку площею 0,15 га.
25.07.2013 року відповідач листом надав позивачу відповідь на заяву від 20.06.2007 року, котрою роз'яснив позивачу, що для виготовлення будівельного паспорту відповідно до вимог чинного законодавства позивачу слід надати такі документи:
- Копію документа, що посвідчує особу (паспорт, з якого встановлюється громадянство, прізвище, ім'я, по батькові, місце реєстрації).
- Копію нотаріально завіреного доручення особі на право представляти інтереси зацікавленої особи щодо отримання будівельного паспорта (при необхідності).
- Належно завірена копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою (державний акт на землю, договір оренди землі),
- Завірену нотаріально районною, міською, селищною, сільською радою, що обслуговує житловий фонд згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову (при наявності таких).
- Завірену нотаріально або районною, міською, селищною, сільською радою, що обслуговує житловий фонд згода сусідніх землекористувачів, у разі якщо проектований об'єкт пропонується розмістити по спільній межі.
- Ескіз намірів забудови (ситуаційна схема розташування земельної ділянки в структурі населеного пункту місцевої ради, місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці на топографічному зніманні, фасади, максимальні відмітки висотності, відстані до сусідніх земельних ділянок виконані у відповідному масштабі, розроблені ліцензованою проектною організацією).
- Технічні умови на інженерне забезпечення (за наявності).
- Проект будівництва (за наявності).
- Позитивний висновок управління охорони історичного середовища щодо можливості та умов здійснення містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень у випадку реалізації намірів забудови земельної ділянки на території історичного ареалу населеного пункту.
При цьому позивачу роз'яснено, що йому як замовнику будівельного паспорта необхідно надати згоду відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на обробку своїх особистих персональних даних у картотеках та /або за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем з метою підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань діяльності уповноваженого органу містобудування та архітектури.
Також судом встановлено, що позивач втретє звернувся до відповідача з додатком від 02.08.2013 року до заяви від 20.06.2007 року про виготовлення будівельного паспорта та подав відповідачу наступні документи:
- копію паспорта;
- ескіз намірів забудови:
- ситуаційна схема;
- креслення розпланування;
- фасади;
- згоду відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на обробку своїх особистих персональних даних.
Відповідач 06.08.2013 року надав позивачу відповідь на його заяву від 20.06.2007 року з додатком від 02.08.2013 року, в котрій зазначив, що відповіддю від 25.07.2013 року №75/01-14 позивачу було надано вичерпну інформацію щодо переліку документів необхідних для отримання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки, також відповідачем було надано копію відповіді від 25.07.2013 року №75/01-14.
Так, питання видачі будівельного паспорта регулюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та порядком видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки затвердженого наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 року № 103, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 22.07.2011 року за № 902/19690 та від 25.02.2013 року № 66, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 14.03.2013 за № 411/22943 (надалі порядок №103).
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.
За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.
Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування .
Згідно п. 2.1 розділу II 2.1. Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.
Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять:
- заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;
- засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
- проект будівництва (за наявності);
- засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 звернувся до Відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації з заявою від 20.06.2007 року та додатком від 02.08.2013 року про виготовлення будівельного паспорта та надав відповідачу для виготовлення такого наступні документи, а саме:
Документи згідно заяви від 20.06.2007року:
- містобудівельне обгрунтування;
- акт попереднього погодження;
- витяг з рішення № 213 від 25.10.2005 року.
Документи згідно Додатку від 02.08.2013 року до заяви від 20.06.2013 року:
- копію паспорта;
- ескіз намірів забудови:
- ситуаційна схема;
- креслення розпланування;
- фасади;
- згоду відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на обробку своїх особистих персональних даних.
З наявного у матеріалах справи Рішення Сокільницької сільської ради №213 від 25.10.2005 року вбачається, що позивачу надано земельну ділянку АДРЕСА_1-0,15 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, що знаходиться в кварталі малоповерхової житлової забудови по АДРЕСА_1. Зазначене рішення позивачем подано для виготовлення будівельного паспорта як документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, однак суд щодо цього звертає увагу позивача на наступне.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно ст. 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається фізичним та юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за рішеннями органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування.
Як вбачається з рішення Сокільницької сільської ради №213 від 25.10.2005 року, то таким позивачу надано земельну ділянку АДРЕСА_1-0,15 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, що знаходиться в кварталі малоповерхової житлової забудови по АДРЕСА_1, тобто надано лише дозвіл для будівництва та обслуговування житлового будинку на такій земельній ділянці, передача ж у власність зазначеної земельної ділянки позивачу відбулось прийняттям рішення Сокільницької сільської ради №245 від 27.12.2005 року.
Виходячи з наведеного, суд дійшов до переконання, що позивач не надав усіх належних та передбачених законодавством документів, необхідних для виготовлення будівельного паспорта, а саме ним не було надано належного документа на право власності на земельну ділянку, а таким згідно Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» є свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що в свою чергу дає суду підстави для відмови у задоволені позовних вимог позивачу, оскільки суд за наявності поданих позивачем документів для виготовлення йому будівельного паспорта, не вбачає ознак протиправності у відмові у виготовлені такого паспорта.
Вирішуючи спір щодо зобов'язання відповідача виготовити будівельний паспорт, то суд відмовляє в такому позивачу, з врахування наведених вище обставин, а також з тих причин, що суди не вправі виходити за межі своїх повноважень та брати на себе повноваження суб'єкта владних повноважень, в даному випадку Відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації.
Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № 11(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Постановою Вищого адміністративного суду України від 21.10.2010 року № П-278/10, встановлено, що з огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
З викладеного вбачається, що адміністративний суд, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим ч. 3 ст. 2 КАС України, критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Аналіз норм Кодексу адміністративного судочинства України свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень, оскільки ключовим його завданням є здійснення правосуддя.
Згідно з вимог п. 3 ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи в сукупності надані докази, встановлені в судовому засіданні обставини, суд приходить до висновку, що вимоги позивача не знайшли своє доведення під час розгляду справи судом, є такими, що не грунтуються на вимогах чинного законодавства, а тому задоволенню не підлягають.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, такі належить покласти на позивача.
Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю
Судові витрати покласти на позивача.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складено та підписано 06.08.2014 року.
Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2014 |
Оприлюднено | 13.08.2014 |
Номер документу | 40080625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні