Постанова
від 11.08.2014 по справі 823/2208/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  11 серпня 2014 року                                                                                           справа № 823/2208/14                                                                                                                  09 год. 15 хв.                                                                                           м. Черкаси Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Бабич А.М., розглянувши у порядку письмового провадження в залі суду адміністративну справу за позовом прокурора Черкаського району в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу «ВІЛЬШАНКА» про стягнення штрафу, ВСТАНОВИВ: 21.07.2014 прокурор Черкаського району звернувся у Черкаський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі-позивач), в якому просив стягнути з акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу «ВІЛЬШАНКА» (далі-відповідач) на користь держави через управління Державної казначейської служби у Черкаському районі Черкаської області за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106 штраф в сумі 102000грн. 00коп. Позов мотивований тим, що відповідач не сплатив у добровільному порядку штраф за правопорушення на ринку цінних паперів відповідно до постанови від 19.02.2014 №128-ЦД-1-Е в сумі 102000грн. 00коп.           Представник позивача просив розгляд справи проводити без його участі.           Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, заперечень на позов не надав з невідомих причин, хоча повідомлений про час та місце судового розгляду справи в установленому законом порядку. У зв'язку з прибуттям не всіх осіб, що беруть участь у справі, які належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі ч.6 ст. 128 КАС України. Дослідивши письмові докази у справі та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з такого.           Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон України №448/96-ВР).           Відповідно до ст.1 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів – здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.           Ч.1 ст.5 Закону України №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.           Згідно з ч.4 ст.6 Закону України №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.           Право Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів передбачене п.14 ч.1 ст.8 Закону України № 448/96-ВР. Суд встановив, що акціонерне сільськогосподарське риболовецько-промислове товариство закритого типу «ВІЛЬШАНКА» зареєстроване як суб'єкт господарювання – юридична особа з 29.04.2000 (код ЄДРПОУ 02799697). З акту від 04.02.2014 №101-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів суд встановив, що позивач виявив ознаки порушення відповідачем вимог п.10 ч.1 ст.8 Закону України № 448/96-ВР, а саме: невиконання розпорядження позивача від 18.09.2013 №1983-ЦД-1-Е з терміном виконання до 23.12.2013. Суд звернув увагу, що відповідач повторно протягом 1 року не виконав розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери, що підтверджується постановами про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.03.2013 №248-ЦД-1-Е, від 18.09.2013 №2194-ЦД-1-Е. Прийняття розпорядження від 18.09.2013 №1983-ЦД-1-Е пов'язане з тим, що позивач не привів власний статут та внутрішні положення у відповідність до вимог Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 №514-VI, чим порушив п.5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» вказаного закону.           У зв'язку з невиконанням розпорядження від 18.09.2013 №1983-ЦД-1-Е позивач прийняв 19.02.2014 постанову №128-ЦД-1-Е, згідно з якою за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів наклав на відповідача штраф в розмірі 102000 грн. 00коп. (6000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) та зобов'язав сплатити його у 15 денний термін на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106. Вказана постанова направлена відповідачу 25.02.2014, однак станом на час судового розгляду справи ним не оскаржена. Штрафні санкції, визначені нею, не сплачені. Розмір фінансових санкцій за таке порушення встановлений абз. 2-3 п.8 ч.1 ст.11 Закону України №448/96-ВР і становить від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При цьому, згідно з п.23 ч.2 ст.29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються відповідно до закону, належать до доходів загального фонду Державного бюджету. Класифікацією доходів бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11,   передбачено код класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».           Ст.11 Закону України № 448/96-ВР визначено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Таке ж положення міститься в розділі XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, згідно з яким постанова за справою про правопорушення, а також рішення Комісії за скаргою на постанову можуть бути оскаржені до суду в порядку і строки, установлені законодавством. Крім того, згідно з вказаною статтею у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.           Доказів оскарження постанови від 19.02.2014 №128-ЦД-1-Е та доказів відсутності виявлених позивачем порушень відповідач суду не надав, штрафні санкції, визначені нею, не сплатив. За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню. Суд звернув увагу, що відповідно до п.2.1. Порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 09.08.2013 №128 (який діє на час судового розгляду справи), платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України є доходами загального фонду державного бюджету, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в головних управліннях Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та Державній казначейській службі України на ім'я органу Казначейства за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 №119, у розрізі територій та кодів класифікації доходів бюджету. Взявши до уваги викладене, суд дійшов висновку, що вищевказана сума штрафу підлягає стягненню до Державного бюджету України на рахунки, відкриті в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника. Керуючись ст. ст. 158 – 165, 254 – 256 КАС України, суд   ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов прокурора Черкаського району в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю. Стягнути з акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу «ВІЛЬШАНКА» (19621, Черкаська область, Черкаський район, с.Лозівок, вул.Лиманна, буд.2; код ЄДРПОУ 02799697) на користь Державного бюджету України штраф в розмірі 102000грн. 00коп. (сто дві тисячі гривень 00 коп.) за правопорушення на ринку цінних паперів відповідно до постанови від 19.02.2014 №128-ЦД-1-Е на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби у Черкаському районі Черкаської області за місцезнаходженням платника (балансовий рахунок – 3111, код бюджетної класифікації – 21081100, символ банку – 106). 2. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з моменту отримання постанови. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. 3. Копію постанови направити особам, які брали участь у справі. Суддя                                                                                                          А.М. Бабич

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2014
Оприлюднено14.08.2014
Номер документу40097546
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2208/14

Ухвала від 02.08.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Постанова від 11.08.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні