Постанова
від 08.08.2014 по справі 810/708/14-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 08 серпня 2014 року                          №810/708/14-а Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом  Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до Державного реєстратора Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції, третя особа Приватне унітарне підприємство будівельна компанія «Ваша Криша» про скасування запису про державну реєстрацію,-       ВСТАНОВИВ: Миронівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів Київської області (далі - позивач) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до державного реєстратора Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції Київської області (далі – відповідач), третя особа Приватне унітарне підприємство будівельна компанія «Ваша Криша» (далі – третя особа) про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи від 22 лютого 2013 року №103810500085002719. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що рішенням Приватного унітарного підприємства Будівельна компанія «Ваша Криша» визначено нове місцезнаходження підприємства за адресою вул. Миколаївська, буд. 30, м. Богуслав, Київська область, 09700. Заходами здійсненими працівниками ВПМ ДПІ в Обухівському районі шляхом виїзду за новою юридичною адресою підприємства встановлена відсутність підприємства за адресою реєстрації. З урахуванням викладеного, позивач стверджує про внесення відповідачем недостовірних даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що позбавляє податковий орган можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю. Ухвалою суду від 22 липня 2014 року відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду. 31 липня 2014 року до суду надійшло клопотання  представника позивача, яким розгляд справи позивач просив здійснювати в порядку письмового провадження. Представники позивача та третьої особи в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомленні належним чином, про причини неявки суд не повідомили. На час прийняття рішення у даній справі заперечення проти позову або заява про визнання позову від відповідача до суду не надходили. Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Частиною 6 цієї ж статті передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. За таких обставин, суд ухвалив здійснювати розгляд справи у порядку письмового провадження. Дослідивши подані документи  та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини. Приватне унітарне підприємство будівельна компанія «Ваша криша» зареєстроване виконавчим комітетом Чернівецької міської ради 9 лютого 2004 року як юридична особа, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (переєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності – юридичної особи (а.с. 43). Судом встановлено, що 22 лютого 2013 року Державним реєстратором Виконавчого комітету Чернівецької міської ради внесено до ЄДРПОУ внесено запис №10381050005002719 про внесення змін до установчих документів юридичної особи щодо зміни місцезнаходження Приватного унітарного підприємства будівельна компанія «Ваша Криша» і зареєстроване нове місцезнаходження за адресою вул. Миколаївська, буд. 30, м. Богуслав, Богуславський район, Київська область, 09700 (а.с. 42). У зв'язку із зміною місцезнаходження відповідача, реєстраційну справу відповідно до територіального поділу передано державному реєстратору Реєстраційної служби Богуславського районного управління юстиції Київської області. 25 лютого 2014 року Приватне унітарне підприємство будівельна компанія «Ваша Криша» взято на облік у Богуславському відділенні Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області. Миронівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Київській області  проведено  заходи   по  встановленню  місцезнаходження  Приватного унітарного підприємства будівельна компанія «Ваша Криша» за  адресою: вул. Миколаївська, буд. 30, м. Богуслав, Київська область, 09700,   за  результатами яких   було   встановлено,   що за      зазначеною   адресою  ПУП БК «Ваша Криша»  не знаходиться та складено довідку №60119 від 31 травня 2013 року (а.с. 45). 21 січня 2014року  державним  реєстратором  Реєстраційної служби Богуславьского районного управління юстиції  Київської області, на  підставі    повідомлення  Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області  №20   від  31 грудня 2013 року (а.с. 42),  внесено  запис  за  №13121430006000563 до  Єдиного  державного  реєстру  про  відсутність Приватного унітарного підприємства будівельна компанія «Ваша Криша» за адресою: вул. Миколаївська, буд. 30, м. Богуслав, Київська область, 09700. В  силу частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до вимог пункту 67.2. статті 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо, зокрема, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців. Порядок державної реєстрації та скасування змін до установчих документів юридичних осіб встановлений Законом Украйни    "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Згідно частини 7 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. Відповідно до статті 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону. Частиною 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається. Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців"   в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці здійснюється передача реєстраційних справ. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця (частина   2       статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців"). Згідно частини 6 статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи. Статтею 19 Закону   України   "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" закріплений порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Згідно пункту 12 статті 19 Закону України   "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Відповідно до пункту 13 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Отже, відсутність юридичної особи Приватне унітарне підприємство будівельна компанія «Ваша Криша» за місцезнаходженням (вул. Миколаївська, буд. 30, м. Богуслав, Київська область, 09700 ), не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно змін  до   установчих  документів  юридичної  особи. Суд зауважує, що Законом України  "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", на державного реєстратора не покладено обов'язку перевірки достовірності наданих відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи. Крім того, відповідно до частини 3 статті 8 Закону, відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, а не державний реєстратор. Натомість, суд бере до уваги, що позивачем не надано жодного доказу, який підтверджує невідповідність установчих документів Приватного унітарного підприємства будівельна компанія «Ваша Криша» законодавству України, або вказує на інші підстави для залишення без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Відповідно до статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень може звернутися з позовом про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлених законом. Послідовний аналіз переліку підстав для звернення суб'єкта владних повноважень до суду дає можливість дійти висновку, що він повинен мати достатні адміністративні можливості для здійснення визначених йому законом завдань та функцій, і лише у випадках, коли Конституцією чи законами України встановлені судові обмеження його діяльності, він звертається до суду з позовом по суті для отримання судового дозволу. Такі звернення мають бути зумовлені необхідністю виконання покладених на них завдань і функцій, а використовувати свої повноваження вони можуть лише з метою, з якою це повноваження надане. Відповідь на питання, з якою метою податковим органам надано повноваження звертатися до суду із заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, дає аналіз завдань і функцій податкових органів. Завданнями податкових органів є, зокрема, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення. Функції податкового органу визначено статтею 19-1 Податкового кодексу України. Органи державної податкової служби, зокрема, забезпечують облік платників податків. Скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушенню податкового законодавства або його припиненню, а не засобом забезпечення обліку платників податків. Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінських функцій, не підлягає розширеному тлумаченню. З огляду на викладене, суд зазначає, що позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державний реєстратор повинен був відмовити у проведенні державної реєстрації змін до  установчих  документів  юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо зміни  до  установчих  документів  юридичної особи. Суд звертає увагу, що Закон України "Про державну реєстрацію   юридичних   осіб   та   фізичних   осіб - підприємців" не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії,  а  саме щодо  реєстрації  змін  до  установчих  документів  юридичної  особи. Більш  того, згідно пункту 12.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 № 1588, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. Відповідно до пункту 12.5 Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за  формою № 18-ОПП  (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19  Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців». Таким чином, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, але не є підставою для скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів про зміну місцезнаходження. Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, у яких обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Належних і достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування реєстраційного запису щодо зміни місцезнаходження третьої особи позивач суду не ндав. Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, адміністративний позов задоволенню не підлягає. Керуючись статтями 9, 14, 70, 71, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд – П О С Т А Н О В И В: У задоволенні адміністративного позову відмовити. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні – протягом десяти днів з дня отримання її копії. Суддя                                                                                           Леонтович А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2014
Оприлюднено13.08.2014
Номер документу40105209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/708/14-а

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 24.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 08.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні