Постанова
від 06.08.2014 по справі 813/4146/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 серпня 2014 року справа № 813/4146/14

11 год. 47 хв. зал судових засідань №6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Павлишин Ю.І.,

за участю:

представника позивача Парамонова С.О.,

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування повідомлень, зобов'язання до вчинення дій, -

в с т а н о в и в :

товариство з обмеженою відповідальністю «Мультімон» (далі - ТзОВ «Мультімон») звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області), в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства щодо ТзОВ «Мультімон», яке прийняло рішення про припинення підприємницької діяльності шляхом ліквідації; визнати протиправним та скасувати повідомлення відповідача про неможливість проведення вказаної перевірки за формою №25-ОПП, винесене щодо позивача; визнати протиправним та скасувати повідомлення відповідача про наявність заперечення щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків за формою №27-ОПП, винесеного щодо позивача; зобов'язати відповідача у встановленому порядку провести документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства щодо ТзОВ «Мультімон», яке прийняло рішення про припинення підприємницької діяльності шляхом ліквідації.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач протиправно відмовився провести документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства щодо ТзОВ «Мультімон», яке прийняло рішення про припинення підприємницької діяльності шляхом ліквідації. Позивач зазначає, що однією з підстав для проведення позапланової документальної перевірки платника податків, передбаченою п.п. 78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, є початок процедури реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків. Позивач відповідно до вимог Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, направив на адресу відповідача заяву та інші документи для здійснення процедури державної реєстрації процедури припинення платника податків. Позивач вважає, що відповідач протиправно не провів позапланової документальної перевірки ТзОВ «Мультімон» та склав повідомлення за формою №25-ОПП про неможливість проведення перевірки та за формою №27-ОПП про наявність заперечень щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків. Позивач зазначає, що вилучення правоохоронними органами первинних документів щодо взаємовідносин ТзОВ «Мультімон» з ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД» не може бути перешкодою у проведенні перевірки позивача, оскільки вказані документи вилучені та станом на час розгляду справи відсутні з причин, що не залежать від волі позивача.

Відповідач подав до суду заперечення на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позову. Свої заперечення обґрунтовує неможливістю проведення позапланової документальної перевірки позивача, у зв'язку з відсутністю фінансово-господарських документів щодо взаємовідносин ТзОВ «Мультімон» з ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД». Вказані документи вилучені у позивача правоохоронними органами в рамках кримінального провадження та знищені під час масових заворушень, що мали місце в ніч з 18 на 19 лютого 2014 року. Відповідач вважає, що до відновлення вказаних документів проведення перевірки позивача, як і здійснення державної реєстрації припинення платника податків є неможливим.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві та додаткових поясненнях до неї. Просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у письмових запереченнях. Просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.

Відповідно до протоколу №10 від 14 березня 2014р. загальними зборами учасників ТзОВ «Мультімон» прийнято рішення про припинення діяльності товариства у добровільному порядку шляхом його ліквідації.

14 березня 2014р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис за №14151100006009775 про рішення учасників ТзОВ «Мультімон» щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та встановлено строк для заявлення вимог кредиторів до 24 травня 2014 року.

Суд встановив, що позивач направив відповідачу заяву за формою № 8-ОПП та інші документи для здійснення процедури державної реєстрації припинення платника податків, у зв'язку з прийнятим рішенням про припинення діяльності шляхом ліквідації ТзОВ «Мультімон».

04.04.2014р. відповідач видав наказ №306 та направлення №389, 390, 391, 392 на проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Мультімон» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, у зв'язку з прийнятим рішенням про припинення діяльності шляхом ліквідації. На вимогу податкового органу позивач надав представникам відповідача всі наявні у підприємства документи щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та іншими контрагентами за період, який був визначений посадовою особою контролюючого органу.

Згідно з листом ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області від 18.04.2014р. №5699/13-22-10-09 станом на 18.04.2014р. провести перевірку ТзОВ «Мультімон» відповідно до п.п.78.1.7 пункту 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України немає можливості, у зв'язку з вилученням УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області документів фінансово-господарської діяльності.

Крім цього, у вказаному листі зазначено, що у разі надання УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області для проведення перевірки копій документів або забезпечення доступу до них, ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області буде вжито заходи щодо організації та проведення позапланової перевірки ТзОВ «Мультімон».

14.05.2014р. ТзОВ «Мультімон» направило відповідачу запит, в якому просило надати завірену копію повідомлення про неможливість проведення вказаної позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за формою N 25-ОПП, а також повідомити причини заперечення органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків, яке скеровано до Державного реєстратора, з наданням копії повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою N 27-ОПП, завіреної у встановленому порядку.

Відповідно до листа відповідача №7593/13-05-09 від 28.05.2014р. проведення позапланової документальної перевірки позивача є неможливим, у зв'язку з вилученням правоохоронним органами в рамках кримінального провадження №1202150030000076 від 27.12.2012р. оригіналів документів щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», що підтверджується протоколом виїмки від 19.08.2013р., проведеної УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області Завадою П.Т.

Не погоджуючись з рішенням відповідача щодо неможливості проведення перевірки ТзОВ «Мультімон» відповідно до п.п.78.1.7 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, у зв'язку з вилученням УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області документів фінансово-господарської діяльності, позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування повідомлень, зобов'язання до вчинення дій.

Суд при вирішенні спору по суті виходить з такого.

Порядок зняття з обліку платників податків у контролюючих органах визначений у розділі XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300 (далі - Порядок).

Згідно з п.11.1 Порядку платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про його ліквідацію або реорганізацію протягом 3-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі).

Відповідно до п. 11.5 Порядку у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей) заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 вказаного розділу Порядку; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Згідно з п.п. 78.1.7 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі - ПК України) документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до п.11.3 Порядку у разі припинення юридичної особи у разі її ліквідації за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу контролюючий орган зобов'язаний надіслати в електронній формі та на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень:

- повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за формою № 24-ОПП (додаток 16);

- повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за формою № 25-ОПП (додаток 17).

Повідомлення за формою № 25-ОПП повинно містити причини неможливості проведення позапланової документальної перевірки, якими можуть бути:

- відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків (голови комісії з припинення юридичної особи, ліквідаційної комісії, ліквідатора, інших осіб, залучених до припинення юридичної особи);

- невстановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків (голови комісії з припинення юридичної особи, ліквідаційної комісії, ліквідатора, інших осіб, залучених до припинення юридичної особи);

- недопуск контролюючого органу до проведення документальної позапланової перевірки платника податків (головою комісії з припинення юридичної особи, ліквідаційною комісією, ліквідатором, іншими особами, залученими до припинення юридичної особи);

- несвоєчасне надання або надання не у повному обсязі документів та (або) відомостей, а також відсутність ведення податкового та бухгалтерського обліку або відсутність первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, податкової звітності та інших документів, що пов'язані з обчисленням і сплатою платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи;

- інші причини, за яких відповідно до законодавства не може бути проведена позапланова документальна перевірка.

Суд встановив, що 04.04.2014р. ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області видала наказ №306 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Мультімон» (код ЄДРПОУ - 339521881) на підставі п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78 ПК України.

На виконання вказаного наказу відповідачем видано направлення на перевірку від 04.04.2014р. №№389 - 392 та розпочато проведення перевірки, що підтверджується повідомленням від 04.04.2014р. №4704/13-05-22-01-10 про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішення) за формою №24-ОПП.

Під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Мультімон» відповідачем встановлено, що на виконання ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова Романяк В .Ф . від 23.07.2013р. у справі №461/8630/13-к та відповідно до виїмки документів, оформленої протоколом тимчасового доступу до речей та документів від 19.08.2013р., проведеної о/у УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області Завадою П.Т. в рамках кримінального провадження №1202150030000076 від 27.12.2012р. у ТзОВ «Мультімон» вилучено документи фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків між останнім та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», які назад не повертались.

Як вбачаться з відповіді старшого слідчого СУ ГУМВС України у Львівській області майору міліції І.В. Кобасяр від 14.04.2014р. №2/1093 на запит відповідача в результаті масових заворушень, які мали місце в ніч з 18 на 19 02.2014р., оригінали документів щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», вилучені на підставі ухвали суду, знищені, їх відновлення є неможливим.

З огляду на встановлені обставини відповідач надіслав державному реєстратору повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням) за формою №25-ОПП, винесене щодо ТзОВ "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188). Причиною неможливості проведення позапланової документальної перевірки у вказаному повідомленні зазначено несвоєчасне надання або надання не у повному обсязі документів та (або) відомостей, а також відсутність ведення податкового та бухгалтерського обліку або відсутність первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, податкової звітності та інших документів, що пов'язані з обчисленням і сплатою платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи.

Оцінюючи правомірність повідомлення за формою №25-ОПП, винесеного щодо ТзОВ «Мультімон», суд виходить з такого.

Документи щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД» під час перевірки були відсутні у позивача, у зв'язку з їх вилученням правоохоронним органами в рамках кримінального провадження №1202150030000076 від ПЛ220/2р. на виконання ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова Романяк В.Ф. від 23.07.2013р. у справі №461/8630/13-к, що підтверджується протоколом виїмки, проведеної о/у УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області Завадою П.Т.

Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, та порядок надання платниками податків документів визначені у ст.ст. 44, 85 ПК України.

Відповідно до п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з п. 85.2. ст. 85 ПК України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Пунктом 85.9 ст. 85 ПК України передбачено, що у разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов'язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.

Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.

Пунктом 44.6 ст. 44 ПК України передбачено, що у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 вказаної статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

З аналізу наведених норм вбачається, що не є порушенням та не тягне настання правових наслідків, передбачених абзацом 1 п. 44.6 ст. 44 ПК України, ненадання платником податків оригіналів документів, якщо такі документи були вилучені правоохоронними та іншими органами до або під час перевірки.

Відповідно до п. 44.5 ст. 44 ПК України у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 вказаної статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПК України для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Вказана норма передбачає настання наслідків для платника, податків в частині відновлення документів виключно у разі якщо останній втратив, пошкодив або достроково їх знищив.

Суд зазначає, що документи фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків між ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД» та ТзОВ «Мультімон» позивачем не втрачені, не пошкоджені, не достроково знищені, а витребувані правоохоронними органами в ході проведення кримінального провадження №1202150030000076 від 27.12.2012р. Тому, суд не бере до уваги доводи відповідача про обов'язок позивача поновити документи, вилучені правоохоронними органами.

З огляду на наведене, суд вважає, що непредставлення відповідачу для перевірки документів фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД» зумовлене причинами, які не залежать від волі позивача. А, відтак, таке неподання документів не може бути причиною відмови у проведенні позапланової документальної перевірки.

Таким чином, суд дійшов висновку, що повідомлення ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням) за формою №25-ОПП, винесене щодо ТзОВ "Мільтімон" (ідентифікаційний номер - 33952188) є протиправним та підлягає скасуванню.

Оцінюючи правомірність повідомлення ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області про наявність заперечення щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків за формою №27-ОПП, винесене щодо ТзОВ «Мультімон» (ідентифікаційний номер - 33952188), суд виходить з такого.

Відповідно до п.11.26 Порядку, якщо до закінчення строку заявлення вимог кредиторами контролюючий орган не може видати довідку за формою № 22-ОПП, то не пізніше завершення такого строку контролюючий орган зобов'язаний направити (видати) повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою № 27-ОПП із зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) згідно з пунктом 11.27 цього розділу: державному реєстратору в електронній формі та на паперовому носії; платнику податків на паперовому носії з доданням рішення про відмову видачі довідки за формою № 22-ОПП.

Згідно з п.11.27 Порядку обставинами заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) можуть бути:

1) неможливість проведення документальної перевірки із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують неможливість її проведення. Це положення не застосовується, якщо керівником контролюючого органу прийнято рішення про непроведення документальної позапланової перевірки платника податків згідно з пунктами 11.11 або 11.12 вказаного розділу;

2) наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам;

3) наявність об'єктів оподаткування або об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, зокрема земельних ділянок, які надані у власність або користування юридичній особі чи для здійснення підприємницької діяльності фізичній особі - підприємцю;

4) наявність судових спорів між платником податків та контролюючим органом чи кримінальних проваджень за фактами умисного ухилення від сплати податків, зборів, вчинених службовими особами юридичної особи чи фізичною особою - підприємцем;

5) наявність непогашених позик, залучених державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію або неповернення в Україну в передбачені законом строки виручки в іноземній валюті від реалізації на експорт товарів (робіт, послуг) платником податків або інших матеріальних цінностей, отриманих від цієї виручки;

6) наявність у контролюючому органі даних про непогашені платником податків іноземні кредити, залучені державою або під державні гарантії;

7) неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором), або фізичною особою - підприємцем виписки про рух коштів на рахунках, які на дату завершення документальної перевірки фізичної особи - підприємця не були закриті;

8) відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи. Це положення не застосовується, якщо у разі ліквідації або реорганізації платника податків, поточний рахунок якого відкритий у банку, який ліквідується, і за яким не задоволені кредиторські вимоги, платник податків надав довідку про суму визнаних ліквідатором банку кредиторських вимог та черговість їх задоволення. Також це положення не застосовується до рахунків фізичних осіб - підприємців, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб;

9) неповернення до контролюючого органу оригіналів документів, що видані платнику податків та його відокремленим підрозділам (свідоцтва, патенти, довідки тощо) і підлягають поверненню відповідно до законодавства, а також засвідчених копій цих документів, якщо такі видавались та підлягають поверненню до контролюючого органу. Це положення не застосовується, якщо у разі втрати таких документів платник податків надав пояснення, у яких викладені обставини втрати документів або до яких додані документи, що підтверджують факт втрати документів.

Як вбачається з повідомлення ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області про наявність заперечення щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків за формою №27-ОПП, винесеного щодо ТзОВ «Мультімон», заперечення контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи обґрунтовується ненаданням відповідачу для перевірки документів фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», тобто тими ж самими причинами, що й повідомлення за формою №25-ОПП.

Як встановлено судом, ненадання відповідачу для перевірки документів фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД» зумовлене причинами, які не залежать від волі позивача, а тому, у податкового органу не було підстав для прийняття повідомлення про наявність заперечень щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків.

Таким чином, суд дійшов висновку, що повідомлення ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області про наявність заперечення щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків за формою №27-ОПП, винесене щодо ТзОВ «Мультімон» (ідентифікаційний номер - 33952188), є протиправним та підлягає скасуванню.

З огляду на відсутність підстав, які унеможливлюють проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи, суд вважає протиправною бездіяльність ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області щодо не проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства ТзОВ "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188), яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації.

Належним способом захисту прав позивача в межах цього спору є зобов'язання відповідача у встановленому законом порядку провести документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства ТзОВ "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188), яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

У відповідності до вимог ст. 94 КАС України на користь позивача з Державного бюджету України слід стягнути судовий збір у розмірі 73,08 грн., сплачений відповідно до квитанції №53 від 16.06.2014р.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області щодо непроведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства товариства з обмеженою відповідальністю "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188), яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації.

3.Визнати протиправним та скасувати повідомлення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням) за формою №25-ОПП, винесене щодо товариства з обмеженою відповідальністю "Мльтімон" (ідентифікаційний номер - 33952188).

4.Визнати протиправним та скасувати повідомлення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про наявність заперечення щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків за формою №27-ОПП, винесене щодо товариства з обмеженою відповідальністю "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188).

5.Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області у встановленому порядку провести документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства товариства з обмеженою відповідальністю "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188), яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації.

6.Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Мультімон" (ідентифікаційний номер - 33952188) судові витрати у розмірі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови суду складений та підписаний 11.08.2014р.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2014
Оприлюднено14.08.2014
Номер документу40105217
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4146/14

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Постанова від 06.08.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні