УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2015 року Справа № 876/7998/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді-доповідача Яворського І.О.,
суддів: Дяковича В.П., Носа С.П.
за участі секретаря судового засідання Сідельник Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2014 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова про визнання протиправними дій та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «Мультімон» в червні 2010 року звернулося з позовом в суд до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова та просило визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області щодо непроведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон», яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації; визнати протиправним та скасувати повідомлення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням) за формою №25-ОПП, винесене щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон»; визнати протиправним та скасувати повідомлення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про наявність заперечення щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків за формою №27-ОПП, винесене щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон»; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області у встановленому порядку провести документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон», яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2014 року в справі №813/4146/14 адміністративний позов було задоволено.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням Державною податковою інспекцією у Франківському районі м. Львова подано апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2014 року в справі №813/4146/14.
В обґрунтування своєї позиції апелянт зазначає те, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини справи та порушено норми матеріального та процесуального права.
11.11.2015 року на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду від товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон» надійшла заява про відмову від адміністративного позову та закриття провадження у справі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія приходить до висновку, що заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон» про відмову від адміністративного позову необхідно задовольнити та провадження у справі закрити. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.
11 листопада 2015 року на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду надійшла заява товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон», в якій просить прийняти відмову від адміністративного позову про визнання протиправними дій та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій та провадження у справі закрити.
Згідно положень ст. 194 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а сторони можуть примиритися у будь-який час до закінчення апеляційного розгляду. У разі відмови від адміністративного позову або примирення сторін суд апеляційної інстанції постановляє ухвалу відповідно до вимог статей 112 і 113 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 112 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову повністю або частково, а відповідач - визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій заяві, яка приєднується до справи. Про прийняття відмови від адміністративного позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі. У разі часткової відмови позивача від адміністративного позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі щодо частини позовних вимог.
Крім того згідно ч. 4 ст. 112 КАС України суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Відповідно до матеріалів справи колегією суддів встановлено відсутність будь-яких підстав, які б унеможливлювали прийняття відмови від адміністративного позову та закриття провадження у справі.
14 березня 2014р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис за №14151100006009775 про рішення учасників ТзОВ «Мультімон» щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та встановлено строк для заявлення вимог кредиторів до 24 травня 2014 року.
Суд встановив, що позивач направив відповідачу заяву за формою № 8-ОПП та інші документи для здійснення процедури державної реєстрації припинення платника податків, у зв'язку з прийнятим рішенням про припинення діяльності шляхом ліквідації ТзОВ «Мультімон».
04.04.2014 року відповідач видав наказ №306 та направлення №389, 390, 391, 392 на проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Мультімон» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, у зв'язку з прийнятим рішенням про припинення діяльності шляхом ліквідації. На вимогу податкового органу позивач надав представникам відповідача всі наявні у підприємства документи щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та іншими контрагентами за період, який був визначений посадовою особою контролюючого органу.
Згідно з листом ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області від 18.04.2014р. №5699/13-22-10-09 станом на 18.04.2014р. провести перевірку ТзОВ «Мультімон» відповідно до п.п.78.1.7 пункту 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України немає можливості, у зв'язку з вилученням УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області документів фінансово-господарської діяльності.
Крім цього, у вказаному листі зазначено, що у разі надання УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області для проведення перевірки копій документів або забезпечення доступу до них, ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області буде вжито заходи щодо організації та проведення позапланової перевірки ТзОВ «Мультімон».
14.05.2014р. ТзОВ «Мультімон» направило відповідачу запит, в якому просило надати завірену копію повідомлення про неможливість проведення вказаної позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за формою N 25-ОПП, а також повідомити причини заперечення органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків, яке скеровано до Державного реєстратора, з наданням копії повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою N 27-ОПП, завіреної у встановленому порядку.
Відповідно до листа відповідача №7593/13-05-09 від 28.05.2014р. проведення позапланової документальної перевірки позивача є неможливим, у зв'язку з вилученням правоохоронними органами в рамках кримінального провадження №1202150030000076 від 27.12.2012 року оригіналів документів щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», що підтверджується протоколом виїмки від 19.08.2013 року, проведеної УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області Завадою П.Т.
Згідно із п. 11.9.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (далі - Порядок №1588), причинами заперечень органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків можуть бути, зокрема, неможливість проведення документальної перевірки із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують неможливість її проведення. Це положення не застосовується, якщо керівником органу державної податкової служби прийнято рішення про непроведення документальної позапланової перевірки платника податків згідно з пп. 11.3.2 або пп. 11.3.3 п. 11.3 цього розділу.
Задовольняючи позовні вимоги щодо скасування повідомлення за формою №27-ОПП від 08.01.2012 року про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності позивача, суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган як на правову підставу для заперечень, посилається на «неможливість провести документальну позапланову перевірку».
Повідомлення за формою № 25-ОПП повинно містити причини неможливості проведення позапланової документальної перевірки, якими можуть бути, зокрема, несвоєчасне надання або надання не у повному обсязі документів та (або) відомостей, а також відсутність ведення податкового та бухгалтерського обліку або відсутність первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, податкової звітності та інших документів, що пов'язані з обчисленням і сплатою платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи.
Під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Мультімон» відповідачем встановлено, що на виконання ухвали слідчого судді Галицького районного суду м. Львова Романяк В.Ф. від 23.07.2013р. у справі №461/8630/13-к та відповідно до виїмки документів, оформленої протоколом тимчасового доступу до речей та документів від 19.08.2013р., проведеної о/у УДСБЕЗ ГУ МВС України у Львівській області Завадою П.Т. в рамках кримінального провадження №1202150030000076 від 27.12.2012р. у ТзОВ «Мультімон» вилучено документи фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків між останнім та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», які назад не повертались.
Як вбачаться з відповіді старшого слідчого СУ ГУМВС України у Львівській області майору міліції І.В. Кобасяр від 14.04.2014р. №2/1093 на запит відповідача в результаті масових заворушень, які мали місце в ніч з 18 на 19 02.2014р., оригінали документів щодо взаємовідносин між ТзОВ «Мультімон» та ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД», вилучені на підставі ухвали суду, знищені, їх відновлення є неможливим.
З огляду на наведене, суд вважає, що непредставлення відповідачу для перевірки документів фінансово-господарської діяльності щодо взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТзОВ «Вайз Юніон ЛТД» зумовлене причинами, які не залежать від волі позивача. А, відтак, таке неподання документів не може бути причиною відмови у проведенні позапланової документальної перевірки.
Таким чином на підставі наведеного колегія суддів приходить до висновку, що заяву про відмову від адміністративного позову слід задовольнити, прийняти відмову від адміністративного позову, постанову суду першої інстанції визнати нечинною та провадження у справі закрити
Керуючись ст.112, ч.3 ст. 160, ст. 194, ч.4 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2014 року в справі №813/4146/14 залишити без задоволення.
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Мультімон» про відмову від адміністративного позову задовольнити.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2014 року в справі №813/4146/14 визнати нечинною та провадження у справі закрити.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі, відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя-доповідач І.О. Яворський
Судді В.П. Дякович
С.П. Нос
Повний текст виготовлено 13.11.2015 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2015 |
Оприлюднено | 19.11.2015 |
Номер документу | 53496787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Яворський Іван Олександрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні