Постанова
від 04.08.2014 по справі п/811/2363/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 серпня 2014 року Справа № П/811/2363/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області до Житлово-експлуатаційної контори №12 Головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з ЖЕК №12 ГУ ЖКГ Кіровоградської міської ради кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу у розмірі 443269 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується борг з ПДВ в сумі 443269,00 грн., що складається з поданих підприємством до податкового органу уточнюючих розрахунків та декларацій з ПДВ, в яких було узгоджено суму грошового зобов'язання до сплати в бюджет, не сплачено та нараховано податковим органом по строку сплати, а саме: 12.11.2013 р. по уточнюючому розрахунку №9072520265 від 12.11.2013 р. - 74,00 грн.; 12.11.2013 р. по уточнюючому розрахунку №9072520265 від 12.11.2013 р. штрафних санкцій - 4,00 грн.; 30.11.2013 р. по декларації №9074404499 від 19.11.2013 р. за жовтень 2013 р. - 49697,00 грн.; 30.12.2013 р. по декларації №9081551159 від 18.12.2013 р. за листопад 2013 р. - 42085,00 грн.; 30.01.2014 р. по декларації №9087635320 від 17.01.2014 р. за грудень 2013 р. - 53307,00 грн.; 02.03.2014 р. по декларації №9008187291 від 19.02.2014 р. за січень 2014 р. - 46282,00 грн.; 30.03.2014 р. по декларації №9014298197 від 19.03.2014 р. за лютий 2014 р. - 52708,00 грн.; 30.04.2014 р. по декларації №9021045020 від 17.04.2014 р. за березень 2014 р. - 48449 грн.; 15.05.2014 р. по уточнюючому розрахунку №9027388944 від 15.05.2014 р. зменшено нарахування ПДВ в сумі 58,00 грн.; 30.05.2014 р. по декларації №9028697005 від 20.05.2014 р. за квітень 2014 р. - 43870,00 грн.; 30.06.2014 р. по декларації №9034550335 від 18.06.2014 р. за травень 2014 р. - 47715,00 грн.. Крім того, відповідачу нараховано пеню в сумі 59136,06 грн.. Станом на день звернення до суду борг не сплачено.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи без його участі, зазначивши, що позов підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений вчасно та належним чином. При цьому, заяви про розгляд справи за його відсутності не надав та не скористався правом на подання заперечень проти позову або ж заяви про його визнання.

У зв'язку з неявкою у судове засідання усіх осіб, які беруть участь у справі, згідно до ч.1 ст.41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи те, що представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши заяву про розгляд справи за його відсутності, а також неявку представника відповідача в судове засідання, який про розгляд справи повідомлений вчасно та належним чином, суд дійшов висновку про здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Житлово-експлуатаційна контора №12 Головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради зареєстрована 06.10.1993 р. виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради як юридична особа, перебуває на обліку в Кіровоградській ОДПІ як платник податків.

Встановлено, що за відповідачем рахується борг по податку на додану вартість в сумі 443269,00 грн., що складається з поданих до податкового органу уточнюючих розрахунків та декларацій з ПДВ, в яких узгоджено суму грошового зобов'язання до сплати в бюджет, не сплачено та нараховано податковим органом по строку сплати, а саме: 12.11.2013 р. по уточнюючому розрахунку №9072520265 від 12.11.2013 р. - 74,00 грн.; 12.11.2013 р. по уточнюючому розрахунку №9072520265 від 12.11.2013 р. штрафних санкцій - 4,00 грн.; 30.11.2013 р. по декларації №9074404499 від 19.11.2013 р. за жовтень 2013 р. - 49697,00 грн.; 30.12.2013 р. по декларації №9081551159 від 18.12.2013 р. за листопад 2013 р. - 42085,00 грн.; 30.01.2014 р. по декларації №9087635320 від 17.01.2014 р. за грудень 2013 р. - 53307,00 грн.; 02.03.2014 р. по декларації №9008187291 від 19.02.2014 р. за січень 2014 р. - 46282,00 грн.; 30.03.2014 р. по декларації №9014298197 від 19.03.2014 р. за лютий 2014 р. - 52708,00 грн.; 30.04.2014 р. по декларації №9021045020 від 17.04.2014 р. за березень 2014 р. - 48449 грн.; 15.05.2014 р. по уточнюючому розрахунку №9027388944 від 15.05.2014 р. зменшено нарахування ПДВ в сумі 58,00 грн.; 30.05.2014 р. по декларації №9028697005 від 20.05.2014 р. за квітень 2014 р. - 43870,00 грн.; 30.06.2014 р. по декларації №9034550335 від 18.06.2014 р. за травень 2014 р. - 47715,00 грн. (6-15).

У відповідності до п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно до п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу Міндоходів України, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідачем не надано суду доказів сплати узгодженого зобов'язання.

Також, відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.

Відповідачу нараховано пеню в сумі 59136,06 грн., що підтверджується відповідним розрахунком (а.с.16), доказів сплати якої суду теж не надано.

У відповідності до вимог п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, а тому податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, є узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Таким чином, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником у податковій декларації з податку на додану вартість є узгодженим та повинно бути сплачено у встановлений законом строк.

Згідно до п.п.59.1, 59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

Відповідно до п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Першу податкову вимогу сформовано 07.05.2007 р. за №1/1007, яку отримано особисто головним бухгалтером підприємства під підпис 07.05.2007 р.. Другу податкову вимогу було сформовано 07.06.2007 р. за №2/1432, яку теж отримано головним бухгалтером підприємства 07.06.2007 р. (а.с.5).

Доказів оскарження або відкликання даних вимог суду не надано.

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до ч.1 ст.42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. При цьому, стаття 67 Конституції України встановлює, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах встановлених законом.

У відповідності до п.36.1 ст.36 Податкового кодексу України визначено обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Пунктами 95.1, 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до абзацу першого пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно п.п.41.1, 41.2 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

На підставі аналізу встановлених обставин і правовідносин, що їм відповідають, а також враховуючи, що відповідачем не надано доказів сплати заборгованості, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають обставинам та матеріалам справи, підтверджені належними та допустимими доказами, та підлягають задоволенню.

Згідно вимог ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з житлово-експлуатаційної контори №12 Головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (код - 13745196) на користь Державного бюджету в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області кошти з рахунків у банках, обслуговуючих житлово-експлуатаційну контору №12 Головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради (код - 13745196), в сумі 443269 (чотириста сорок три тисячі двісті шістдесят дев'ять) грн..

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Т.М. Кармазина

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2014
Оприлюднено14.08.2014
Номер документу40124086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/2363/14

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 12.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 04.08.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні