Справа № 127/4647/13-а
Провадження № 2-а/127/124/13
У Х В А Л А
13 серпня 2014 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
в складі: головуючого судді Сичук М. М. ,
при секретарі Гороховій О.В.,
розглянувши подання Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Вінницькій області про встановлення способу і порядку виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити дії,-
встановив:
В липні 2014 року заявник звернувся до суду із заявою про встановлення способу і порядку виконання рішення суду по справі № 127/4647/13-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити дії.
22.01.2014 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження, копії якої направлено сторонам виконавчого провадження.
Департаментом соціальної політики Вінницької міської ради здійснено розрахунок доплати ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2012 рік відповідно до ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат з урахування виплаченої грошової допомоги в сумі 5615,00 грн., про що до Відділу надіслано лист.
Також у відповіді Департаментом праці зазначено, що виплата буде проведена після надання фінансування, так як статтею 95 Конституції України предбачено, що Законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Кошти, необхідні для здійснення органами місцевого самоврядування делегованих повноважень щороку передбачаються в Законі України «Про Державний бюджет». Законом України. «Про Державний бюджет на 2014 рік» видатків для виконання рішень суду не передбачено.
У зв"язку із рядом змін, які відбулись у законодавстві заявник просить встановити спосіб і порядок виконання постанови суду із зобов'язального характеру на стягнення з боржника належних виплат.
Особи, які беруть участь у справі в судове засідання не з"явились з невідомих суду причин, про день, час та місце розгляду подання повідомлялись належним чином, що не перешкоджає розгляду подання у їхню відсутність. Представник заявника просив суд розглядати подання у його відсутність, подання підтримує в повному обсязі.
Суд, дослідивши матеріали справи і оцінивши зібрані в ній докази, вважає, що заява не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до частини першої статті 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Частиною другою наведеної норми передбачено, що зміна способу і порядку виконання судового рішення допускається лише у виняткових випадках.
Із системного аналізу вказаної норми слідує, що право звернутись з відповідною заявою до суду виникає за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення.
Із матеріалів заяви видно, що у відділі примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Вінницькій області на виконанні перебуває виконавчий лист по справі №127/4647/13-а, виданий 26.11.2013 Вінницьким міським судом Вінницької області про: «Зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Вінницької міської ради провести нарахування та здійснити виплату ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2012 рік відповідно до ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат з урахування виплаченої грошової допомоги.
Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області №127/4647/13-а від 19.02.2014 року змінено сторону виконавчого провадження - з Департаменту праці і соціального захисту населення Вінницької міської ради на Департамент соціальної політики Вінницької міської ради.
22.01.2014 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження, копії якої направлено сторонам виконавчого провадження.
Департаментом соціальної політики Вінницької міської ради здійснено розрахунок доплати ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2012 рік відповідно до ст. 48 Закону Укрїани «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат з урахування виплаченої грошової допомоги в сумі 5615,00 грн., про що до Віділу надіслано лист.
Також у відповіді Департаментом праці зазначено, що виплата буде проведена після надання фінансування, так як статтею 95 Конституції України предбачено, що Законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Кошти, необхідні для здійснення органами місцевого самоврядування делегованих повноважень щороку передбачаються в Законі України «Про Державний бюджет». Законом Україші. «Про Державний бюджет на 2014 рік» видатків для виконання рішень суду не передбачено.
Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов"язального характеру, унеможливнюють їх виконання.
Оскільки, Верховною Радою України прийнято Закон України від 14.06.2011 № 3491-VI "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2011 рік", в прикінцевих положеннях якого, доповнено п.4, який передбачає, що норми і положення статей 39,50,51,52,54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та статі 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", застосовуються у порядку та в розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік. На виконання п.7 зазначеного Закону, Кабінетом Міністрів України було видано постанову від 06.07.2011 № 745 "Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету", якою було встановлено нові розміри зазначених виплат.
Також, пункт 3 в прикінцевих положеннях Закону України "Про державний бюджет на 2012" та Закону України "Про державний бюджет на 2013" передбачає, що норми і положення статей 20,21,22,23,30,31,37,39,48,50,51,52 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", статей 5 та 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 та 2013 роки.
Слід зазначити, що у Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України № 846/12/13-13 від 13.06.2013 вказано, що "зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Вирішуючи це питання, суди повинні звертати увагу на таке. Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення. У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат. При цьому адміністративний суд повинен виходити з розміру заборгованості боржника перед стягувачем, що виникла під час виконання судового рішення.
З огляду на встановлені обставини та враховуючи практику Європейського Суду з прав людини, зокрема, рішення по справам "Батрак проти України", "Кечко проти України", "Бурдов проти Росії", в яких як зауважив Європейський Суд органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань, а також те, що встановленестаттею 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" право позивача вирішено та захищено постановою суду зобов'язального характеру, залишеною в силі апеляційним адміністративним судом, виконання якої грубо ігнорується боржником, який відповідно до закону наділений повноваженнями з нарахування та виплати соціальних виплат громадянам, а також з метою недопущення подальшого порушення гарантованих державою та Конституцією України прав позивача, суд вважає за можливе змінити спосіб і порядок виконання постанови суду шляхом зміни зобов"язання здійснити виплати на стягнення цих виплат.
Керуючись статтею 263 КАС України, суд -
ухвалив:
Заяву Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Вінницькій області задовольнити.
Встановити способ і порядок виконання виконавчого листа Вінницького міського суду Вінницької області, виданного 26.11.2013 року по справі № 127/4647/13-а в частині зобов'язання Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2012 рік відповідно до ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат з урахування виплаченої грошової допомоги, шляхом стягнення з Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради на користь ОСОБА_1 щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2012 рік відповідно до ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат з урахування виплаченої грошової допомоги з урахуванням проведених виплат.
Ухвала може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня отримання копії.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2014 |
Оприлюднено | 19.08.2014 |
Номер документу | 40181469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький міський суд Вінницької області
Сичук М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні