ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 серпня 2014 року № 813/4627/14
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Сидор Н.Т.,
за участю секретаря судового засідання Цар Х.М.,
представника позивача Босака О.Є.,
представника відповідача Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області Шиби А.І.,
представник відповідача Управління Державної казначейської служби України в Жидачівському районі Львівської області не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Укркапс» до Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області, Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість,
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укркапс» (далі - ТзОВ «Укркапс») звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області та Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області, вимоги якого були в подальшому збільшені відповідно до заяви від 04.08.2014 р., в якому позивач просить визнати протиправною бездіяльність Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області щодо ненадання Управлінню Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь ТзОВ «Укркапс» та стягнути з Державного бюджету України на користь ТзОВ «Укркапс» (код ЄДРПОУ 38551773) суму податку на додану вартість у розмірі 486 353,00 грн., що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України по декларації з податку на додану вартість за грудень 2013 року та судові витрати.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТзОВ «Укркапс» до податкового органу була подана заява про бюджетне відшкодування на рахунок платника податку у банку суми ПДВ, що підлягають відшкодуванню. Проте відшкодування вказаної в заяві суми у строк, визначений Податковим кодексом України не проведено, відповідно жодних сум бюджетного відшкодування з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку ТзОВ «Укркапс» перераховано не було.
Позивач вважає, що бездіяльність Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області та Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області призвела до ненадходження ТзОВ «Укркапс» бюджетного відшкодування податку на додану вартість за грудень 2013 року в розмірі 486 353 грн., що не відповідає вимогам чинного законодавства. Позивач стверджує, що ним правомірно розраховано суму ПДВ в розмірі 486353 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок платника, формуючи податкову звітність, керувався нормами Податкового кодексу України та ґрунтувався на документах первинного бухгалтерського обліку, а відтак вимог чинного законодавства не порушував.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, подав додаткові докази, просив позов задовольнити.
Представник відповідача Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області проти позову заперечив повністю, подав суду письмові заперечення на позов, суть котрих зводиться до того, що ДПІ службовою запискою від 14.03.2014р. №185/15-00/45 по ТзОВ «Укркапс» надано в сектор обліку і звітності у березні 2014 р. інформацію про можливі загальні обсяги відшкодування ПДВ грошовими коштами у сумах, задекларованих в розмірі до 100,0 тис.грн і більше за грудень 2014 р. - 486353,0 грн. Вважають, що податковий орган дотримувався Регламенту формування узагальненої інформації щодо обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ в розрізі платників, які мають право на бюджетне відшкодування, за податковими деклараціями у сумі 100,0 тис грн. і більше.
Представник відповідача Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області в судове засідання не прибув, подав суду заяву про розгляд справи у їх відсутності. Матеріали справи містять письмові заперечення на адміністративний позов ТзОВ «Укркапс».
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укркапс» відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АБ №535371 зареєстроване як юридична особа 11.03.2013 р., ідентифікаційний код юридичної особи 38551773.
13.01.2014 р. до Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області за підсумками податкових періодів ТзОВ «Укркапс» було подано податкову декларацію з податку на додану вартість, довідку про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (додаток 2 до декларації), розрахунки суми бюджетного відшкодування ПДВ (додаток 3 до декларацій) та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (додаток 4 до декларації).
Миколаївською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку правомірності нарахування ТзОВ «Укркапс» бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за грудень 2013 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалося в період з 01.11.2013 р. по 30.11.2013 р.
За результатами перевірки Миколаївською об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області складено довідку перевірки №197/15-00/38551773 від 07.03.2014 року.
Як вбачається з довідки, то в ній податковий орган, перевіряючи правомірність нарахування ТзОВ «Укркапс» бюджетного відшкодування податку на додану вартість, встановив, що залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду (ряд. 24 податкової декларації звітного періоду) складається і сум ПДВ, які виникли в таких звітних періодах: листопад 2013 року - 486353 грн. Причиною виникнення від'ємного значення є: імпортні операції за листопад в сумі 486353 грн. Імпортовано основні засоби, а саме: обладнання друкарське для друкування на пластмасових ковпачках: машина для гарячого друку з 8-ма фіксованими станціями на механічному обертовому столі; складальна машина тип SZZ-108-1 шт., що використовується для складання пластмасових закупорювальних пристроїв (ковпачків).
Також податковим органом встановлено, що за даними платника та за даними перевірки митним органам сплачено за листопад 2013 року 486353 грн. При перевірці імпортних операцій не встановлено відхилення з Інформацією про фактичне ввезення та вивезення товару за межі митної території України.
Як вбачається з матеріалів справи, перевіркою, проведеною податковим органом, підтверджено відображене ТзОВ «Укркапс» у декларації за грудень 2013 року бюджетне відшкодування ПДВ у сумі 486 353 грн та від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду в сумі 52 грн.
Судом встановлено, що Миколаївською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області не надано до Управління Державної казначейської служби України в Жидачівському районі Львівської області висновку про відшкодування позивачу податку на додану вартість за грудень 2013 року в сумі 486353,00 грн., відповідно не включено позивача до реєстру юридичних осіб, на підставі якого вищезазначений орган проводить бюджетне відшкодування.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.п. 14.1.18 ст. 14 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року із змінами та доповненнями (далі - ПК України) бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Згідно з ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. Платник податку зберігає право на отримання бюджетного відшкодування коштами у майбутніх звітних (податкових) періодах.
Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
До податкової декларації платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідно до закону.
Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.
За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
Перелік достатніх підстав, які надають право контролюючим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
На підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
Джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок.
Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.
Суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Відповідно до п.п.6,7 Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2011 р. № 39 у разі коли за результатами проведення перевірок платника податку з урахуванням вимог статей 73 і 83 ПК України підтверджено достовірність нарахованої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, орган державної податкової служби складає висновок про суми відшкодування податку на додану вартість (далі - висновок), в якому зазначає суму, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету.
Висновки та реєстр висновків, що передані до органів державної казначейської служби, подаються починаючи з 1 липня 2011 р. в електронній формі з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" і "Про електронні документи та електронний документообіг" і не пізніше наступного операційного дня на паперовому носії.
Відповідно до п.п.8 вище вказаного Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби Державна податкова служба надсилає на постійній основі до Державної казначейської служби узагальнену інформацію про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках. Порядок та строки надсилання такої інформації визначаються Державною податковою службою.
Приймаючи рішення про задоволення позову суд виходив з таких міркувань.
Як зазначалося вище, Миколаївською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ «Укркапс» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок підприємства за грудень 2013 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалося період з 01.11.2013 р. по 30.11.2013 р. Згідно висновків довідки, складеної за результатами проведення вищевказаної перевірки, вбачається, що перевіркою підтверджено відображене ТзОВ «Укркапс» у декларації за грудень місяць 2013 року бюджетне відшкодування у сумі 486 353,00 грн.
Таким чином, суд відзначає, що наявність у позивача права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість у сумі 486 353,00 грн. підтверджується матеріалами справи.
За правилами ч. 1 ст. 25 Бюджетного кодексу України встановлено, що Державна казначейська служба України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
За таких обставин, бюджетна заборгованість з податку на додану вартість за грудень 2013 року в сумі 486 353,00 грн. підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь TзOB «Укркапс».
Стаття 19 Конституції встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Заперечуючи проти адміністративного позову, Миколаївською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Львівській області не надано суду належних доказів на підтвердження надання висновку відповідно до ст. ст. 73, 83 ПК України та п.п. 6, 7 Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2011 р. № 39, щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок ТзОВ «Укркапс» за грудень 2013 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалося в період з 01.11.2013 р. по 30.11.2013 р.
З огляду на викладене вище, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов слід задоволити.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України слід стягнути на користь позивача з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області по ненаданню висновку Управлінню Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області щодо відшкодування товариству з обмеженою відповідальністю «Укркапс» бюджетної заборгованості з податку на додану вартість за грудень 2013 року у розмірі 486 353 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Укркапс» (81772, Львівська область, Жидачівський район, с. Млиниська, вул. Івана Франка, 1а, код ЄДРПОУ 38551773) суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2013 року у розмірі 486 353 грн (чотириста вісімдесят шість тисяч триста п'ятдесят три грн).
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Укркапс» (81772, Львівська область, Жидачівський район, с. Млиниська, вул. Івана Франка, 1а, код ЄДРПОУ 38551773) судовий збір в розмірі 560,28 грн (п'ятсот шістдесят грн. 28 коп.)
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складено та підписано 20.08.2014 року.
Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2014 |
Оприлюднено | 22.08.2014 |
Номер документу | 40192508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні