Постанова
від 14.08.2014 по справі 822/2984/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2984/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2014 року м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіПольового О.Л. при секретаріТимчишину В. М. за участі:представника позивача, представника Красилівської районної ради розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Красилівської районної ради , Красилівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Красилівської районної ради, Красилівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачу на праві власності належить нежитлова будівля, адмінбудинок, загальною площею 562,4 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1. Зазначає, що розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації №424/2013-р від 25.12.2013 року позивачу було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,2183 га, що знаходиться за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, для обслуговування об'єкту нерухомості. Вказує, що зазначеним розпорядженням зобов'язано Красилівську районну державну адміністрацію укласти договір оренди зазначеної земельної ділянки на умовах, визначених розпорядженням, встановивши орендну плату у розмірі, передбаченому Податковим Кодексом України та Законом України "Про оренду землі". В подальшому приватним підприємством Земельно-аграрний центр "Карат" була виготовлена технічна документація, яка в подальшому подана до Красилівської районної ради на затвердження. Однак за результатами голосування вказана технічна документація не була затверджена. Вважає такі дії відповідача, щодо незатвердження документації протиправними та просить суд: Визнати протиправними дії Красилівської районної ради Хмельницької області щодо незатвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2183 га, кадастровий номер 6822789500:06:001:0071 (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), яка надана в оренду Хмельницькою обласною державною адміністрацією ОСОБА_3 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд будівельних організацій та підприємств обслуговування, що знаходиться за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, для обслуговування об'єкту нерухомості, яка виготовлена приватним підприємством Земельно-аграрний центр "Карат"; зобов'язати Красилівську районну раду Хмельницької області, розглянути питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2183 га., кадастровий номер 6822789500:06:001:0071; зобов`язання Красилівської РДА подати до Красилівської районної ради відомості щодо відповідності вимогам діючого законодавства технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки \площею 0,2183 га, кадастровий номер 6822789500:06:001:0071 (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), яка надана в оренду Хмельницькою обласною державною адміністрацією ОСОБА_3 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд будівельних організацій та підприємств обслуговування, що знаходиться за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області.

В судовому засіданні представник позивача підтвердив викладені в позовній заяві та заяві про уточнення позовних вимог обставини, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник Красилівської районної ради в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечив, просив в задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 відмовити в повному обсязі.

Представник Красилівської районної державної адміністрації в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 на праві власності належить нежитлова будівля, адмінбудинок, загальною площею 562,4 кв.м., що знаходиться в АДРЕСА_1, що підтверджується договором купівлі-продажу від 25.11.2011 року.

Розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації №424/2013-р від 25.12.2013 року ОСОБА_3 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,2183 га, що знаходиться за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, для обслуговування об'єкту нерухомості.

Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації №101/2014-р від 19.03.2014 року вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду громадянину ОСОБА_3 для обслуговування об'єкту нерухомості (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), яка розташована за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області. Надати в оренду на 5 років громадянину ОСОБА_3 земельну ділянку площею 0,2183 га, кадастровий номер 6822789500:06:001:0071. Красилівську районну державну адміністрацію укласти договір оренди зазначеної земельної ділянки на умовах, визначених розпорядженням, встановивши орендну плату у розмірі, передбаченому Податковим Кодексом України та Законом України "Про оренду землі".

За замовленням позивача приватним підприємством Земельно-аграрний центр "Карат" була виготовлена технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що надається в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд будівельних організацій та підприємств, розташованої на території Щиборівської сільської ради, Красилівського району, Хмельницької області, яка в подальшому подана до Красилівської районної ради на затвердження.

За наслідками розгляду проекту рішення районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надана в оренду ОСОБА_3, депутатами не прийнято рішення про затвердженні технічної документації з причин неузгодженості меж міста Красилова та Щиборівської сільської ради, а також сумніві щодо правильності та обґрунтованості в грошовій оцінці земельної ділянки.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Згідно з ч. 2 ст. 123 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 3 ст. 123 ЗК України).

У відповідності до статті 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Згідно з ч. 2 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією.

Дослідивши фактичні обставини справи, суд приходить до висновку, що дії Красилівської районної ради Хмельницької області щодо незатвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2183 га, кадастровий номер 6822789500:06:001:0071 (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), яка надана в оренду Хмельницькою обласною державною адміністрацією ОСОБА_3 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд будівельних організацій та підприємств обслуговування, що знаходиться за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, для обслуговування об'єкту нерухомості, яка виготовлена приватним підприємством Земельно-аграрний центр "Карат" є протиправними. А тому суд вважає за необхідне зобов'язати Красилівську районну раду Хмельницької області, розглянути питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2183 га., кадастровий номер 6822789500:06:001:0071.

Відповідно до листа Верховного Суду України від 29.10.2008 року № 19-3767/0/8-08, з метою недопущення використання судових рішень задля неправомірного набуття права власності на земельні ділянки, права користування землею тощо, а саме в пункті 14 зазначено, що при розгляді справ за адміністративним позовом до органів державної влади чи органів місцевого самоврядування про визнання неправомірною бездіяльність щодо не розгляду заяви про надання земельної ділянки в оренду, про передачу земельної ділянки у власність, суди вправі зобов'язати відповідний орган розглянути зазначене питання, а не приймати рішення про надання в оренду (передачу у власність), що не належить до компетенції суду.

У відповідності до ч. 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно.

Згідно частин 1 та 2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Частково задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з того, що суд не повинен вирішувати питання зобов`язання Красилівської РДА подати до Красилівської районної ради відомості щодо відповідності вимогам діючого законодавства технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки, адже у відповідача відсутні повноваження на вчинення таких дій.

Керуючись Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України "Про місцеві державні адміністрації", ст.ст. 4-15, 70-71, 86, 94, 98, 99, 122, 158-163, 167, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Красилівської районної ради Хмельницької області щодо незатвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2183 га, кадастровий номер 6822789500:06:001:0071 (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), яка надана в оренду Хмельницькою обласною державною адміністрацією ОСОБА_3 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд будівельних організацій та підприємств обслуговування, що знаходиться за межами населених пунктів на території Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, для обслуговування об'єкту нерухомості, яка виготовлена приватним підприємством Земельно-аграрний центр "Карат".

Зобов'язати Красилівську районну раду Хмельницької області, розглянути питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2183 га., кадастровий номер 6822789500:06:001:0071.

Присудити з Державного бюджету України на користь ОСОБА_3 понесені судові витрати в розмірі 37 (тридцять сім) гривень 00 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 19 серпня 2014 року

Суддя /підпис/О.Л. Польовий "Згідно з оригіналом" Суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2014
Оприлюднено22.08.2014
Номер документу40194089
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2984/14

Постанова від 14.08.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 25.07.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 16.07.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 16.07.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні