Постанова
від 09.06.2009 по справі 3/198-08-4044
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

3/198-08-4044

           

 ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"09" червня 2009 р. Справа № 3/198-08-4044

Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді- Бойко  Л.І.;

Суддів -  Жукової А.М.;  Величко Т.А.;

при секретарі судового засідання: Арбієві А.А.

за участю представників сторін:  

від позивача -  Дягілєв О.В.

від відповідача - Прохніч Т.Л., Управління інженерного захисту території міста

та розвитку узбережжя Одеської міської ради;

від відповідача -  Гусаров В.М.,  ТОВ "Одеська будівельна компанія "Вікоіл";

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Одеської міської ради

на рішення господарського суду Одеської області від "18" лютого 2009 р.

у справі №3/198-08-4044

за позовом  Одеської міської ради                

до  ТОВ "Одеська будівельна компанія "Вікоіл";   Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради;   Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст "Діпромісто";            

про визнання недійсними договорів  

встановив:

          Позивач (Одеська міська рада)  звернувся з позовною заявою, в якій просить визнати недійсним генеральний договір про спільну інвестиційну діяльність від 02.04.2004р. №22, укладений між ТОВ “Одеська будівельна компанія “Вікоіл” та Одеською міською радою через Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя  Одеської міської ради та договір на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004р. від 14.05.2004р., укладений між ТОВ “Одеська будівельна компанія “Вікоіл” та Одеською міською радою через Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради.

          Рішенням господарського суду Одеської області від 18.02.2009р. у справі № 3/198-08-4044 у позові відмовлено.

          Не погоджуючись з рішенням суду позивач Одеська міська рада звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити, посилаючись на його безпідставність, порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування та недоведеність обставин, що мають значення для вирішення справи, невідповідність висновків, зроблених судом обставинам справи.

          Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради з доводами апелянта погоджується.

          Відповідач ТОВ “Одеська будівельна компанія “Вікоіл” та Український державний науково-дослідний інститут проектування міст  “Діпромісто” вважають рішення суду обґрунтованим та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства і просять апеляційну скаргу залишити без задоволення.

          Заслухавши сторін, дослідивши матеріали справи судова колегія вважає, що рішення суду ґрунтується на всебічному з'ясуванні всіх обставин, що мають значення для справи та оцінки доказів, виходячи з наступного.

18.11.2003р. Одеською міською радою прийнято Рішення №1929-ХХІV "Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках", яким ухвалено розробити у 2003-2004роках детальні плани територій м. Одеси: берегових схилів у межах третього рекреаційного комплексу (10-13 станції Великого Фонтану), берегових схилів від пляжу „Лонжерон” до курорту „Аркадія”, гідропарку „Лузанівка”, території у районі телевізійного передавального центру на Люстдорфській дорозі, доручено виконавчому комітету Одеської міської ради визначити замовниками розробки детальних планів вказаних територій управління інженерного захисту території міста та управління капітального будівництва.

02 квітня 2004 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Одеська будівельна компанія "ВІКОІЛ" (Інвестор) та Одеською міською радою через Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради (Учасник) було укладено Договір про спільну інвестиційну діяльність № 22, згідно якого учасники договору зобов'язались діяти з метою створення умов для забудови території берегових схилів від пляжу „Лонжерон” до курорту „Аркадія” в м. Одесі, для цього на 1-му етапі узгоджено здійснити поновлення топографічної зйомки масштабу 1:2000,  на 2-му етапі розробити та затвердити у встановленому порядку детальний план території берегових схилів від пляжу „Лонжерон” до курорту „Аркадія” в м. Одесі,  на 3-му етапі затвердити у встановленому порядку проектну документацію (ескізний проект) забудови території від пляжу „Отрада” до провулку Шампанський  в м. Одесі виготовленому паралельно з розробкою детального плану  території та у відповідності до нього, на 4-му етапі підготувати та узгодити необхідну документацію щодо утримання Інвестором права на проектування та забудову земельної ділянки від пляжу „Отрада” до провулку Шампанський  в м. Одесі об'єктами рекреаційного призначення (будинками відпочинку сімейного типу, готелями, розважальними закладами загального користування та іншими об'єктами), тобто згідно ст. 31 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” отримати відповідний розпорядчий документ Одеського міського голови з подальшим отриманням, у встановленому законодавством України порядку, рішення Одеської міської ради щодо надання вищевказаної земельної ділянки Інвестору для забудови на умовах оренди строком на 5 років з правом її подальшого першочергового викупу.

На підставі додаткової угоди до генерального договору,  укладеної 05.04.2004р., сторонами внесено зміни до основного договору, зокрема визначено, що ведення обліку результатів спільної діяльності учасників за договором покладається на Інвестора.

На підставі додаткової угоди до генерального договору,  укладеної 14.09.2004р., сторонами внесено зміни до основного договору, зокрема, учасниками встановлено, що у тексті генерального договору № 22 від 02.04.2004р. слова „від пляжу „Отрада” до провулку Шампанський в м. Одесі” у всіх відмінках замінити відповідно словами „від вулиці Адмірала Азарова до провулку Купального  в м. Одесі” у відповідних відмінках, площа земельної ділянки відповідно до акту вибору земельної ділянки для розміщення об'єкту, затвердженого постійно діючою комісією з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів в м. Одесі Одеської міської ради, протокол № 08 від 11.08.2004р., встановлено до 18 га.

14.05.2004р. між Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст „Діпромісто” (Виконавець), Одеською міською радою через Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради (Замовник 1), Товариством з обмеженою відповідальністю "Одеська будівельна компанія "ВІКОІЛ" (Замовник 2) укладено договір на виконання містобудівної документації (детального плану території берегових схилів м. Одеси) № 620-02/1-2004,  на підставі якого Замовниками доручено, Замовником-2 підлягає сплаті, а Виконавцем виконується  розробка у відповідності до завдання на розробку ДПТ з подальшою передачею Замовникам, по одному екземплярові кожному містобудівну документацію, а саме: детальний план території берегових схилів м.Одеси  від пляжу „Лонжерон” до курорту „Аркадія”, Замовник –1 зобов'язується погодити та забезпечити затвердження матеріалів ДПТ Одеською міською радою. Термін розробки ДПТ сторонами визначено у 4 місяці з часу надання Замовником-2 поновленої топографічної зйомки.

Позовні вимоги Одеської міської ради обґрунтовано фактом укладення Управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради оспорюваних договорів з перевищенням повноважень, тобто без належним чином оформленої згоди Одеської міської ради,  в межах наданих раді законом управлінських повноважень.

06.11.2008р. відповідачем -  Товариством з обмеженою відповідальністю "Одеська будівельна компанія "ВІКОІЛ" заявлено письмове клопотання про застосування строків позовної давності, на підставі чого відповідач просить суд  відмовити Одеській міській раді у задоволенні позовних вимог про визнання недійсними договорів від 02.04.2004р. та 14.05.2004р.

          Відмовляючи в позові суд першої інстанції послався по-перше, на те, що виконавчі органи Одеської міської ради, такі як Виконком Одеської міської ради, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, були безпосередньо задіяні у підготовці проекту рішення Одеської міської ради №1929 —ХХІV від 18.11.2003р., якими ухвалено зробити у 2003-2004р. детальні плани території м. Одеси та доручено виконкому Одеської міської ради визначити замовниками розробки детальних планів вказаних територій управління інженерного захисту території міста та управління капітального будівництва, по друге, посадовим особам Одеської міської ради було відомо про факт підготовки та укладення оспорюваних генерального договору про спільну інвестиційну діяльність від 08.12.2004р. та договору на виконання містобудівної документації від 14.05.2004о.

          Крім того суд дійшов висновку, що позивачем без повноважних причин пропущено строк позовної заяви, у межах якого позивач міг звернутися за захистом свого права.

          Судова колегія не може погодитися з висновками суду про пропущення строку позовної давності, так як відповідно до ст.261 ЦК України перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

          Дійсно спірні договори були укладені ще в 2004р., але вони є діючими на теперішній час, тому посилання на сплив строку позовної давності є безпідставним.

          Разом з тим, судова колегія погоджується з рішенням суду про відмову в позові.

          Положеннями ст. 1 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” визначено, зокрема, що представницьким органом  місцевого  самоврядування  є  виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення; виконавчими органами рад є органи,  які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

          Згідно п. 3 ст. 10 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”  представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

          Згідно п. 2 ст. 54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові.

          Відповідно до Положення “Про Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя” Управління є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. На Управління може бути покладено виконавчим комітетом, міським головою виконання частина повноважень, делегованих міському самоврядуванню органами державної  влади (п.1.5)

          Як правильно зазначив суд, матеріали справи свідчать, що виконавчі органи міської ради (Виконком та Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради) були задіяні у підготовці рішення Одеської міської ради №1929-ХХІV від 18.11.2003р., яким Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради уповноважено розробити у 2003-2004р. детальні плани територій м. Одеси:

- берегових схилів у межах третього рекреаційного комплексу (10-13 станція Великого Фонтану);

-  берегових схилів від пляжу “Ланжерон” до курорту “Аркадія”;

-  гідропарку “Лузанівка”;

- території у районі телевізійного передавального центру на Люстдорфській дорозі;

          доручити виконавчому комітету Одеської міської ради визначити замовниками розробки детальних планів територій, вказаних у п. 1, управління інженерного захисту території міста та управління капітального будівництва.

          Таким чином, Рішенням Одеської міської ради від 18.11.2003р. міська рада передала Управлінню частину своїх повноважень. Це, також підтверджується і листом Одеського міського голови від 08.12.2004р. за №03-10/24.91 директору ТОВ “Одеська будівельна компанія “Вікоіл” в якому вказано “Що стосується виконання договору про спільну інвестиційну діяльність від 02.04.2004р. №22, то стороною по договору по договору є Одеська міська рада в особі начальника управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради, в компетенції якого питання виконання цього договору” (т.1 а/с 93).

          Крім того, судова колегія звертає увагу на те, що  факт укладення спірних договорів був відомий позивачу з 2004 року, однак до 2009 року вони не викликали у нього зауважень,  що Рішенням виконкому Одеської міської ради №583 від 26.09.05р. розробка ДПТ продовжена, а також на те, що договір №620-02/1-2004 від 14.05.2004р. інститутом "Дніпромісто" частково виконаний в межах наданих йому вихідних даних, за що ТОВ "ОБК "ВІКОІЛ" за виконану частину робіт проведена оплата.

          Враховуючи вищевикладене, судова колегія не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 101, 103-105 ГПК України,

судова колегія постановила:

          Рішення господарського суду Одеської області від 18.02.2009р. у справі №3/198-08-4044 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

          Постанова апеляційної інстанції набирає чинності з дня прийняття та може бути оскаржена протягом місяця до ВГСУ.

          Головуючий суддя                                                                      Л.І. Бойко

          Судді                                                                                                    Т.А. Величко

                                                                                                              А.М. Жукова

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення09.06.2009
Оприлюднено11.07.2009
Номер документу4019439
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/198-08-4044

Ухвала від 11.02.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 29.01.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 12.01.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Постанова від 09.06.2009

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бойко Л.І.

Рішення від 18.02.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні