14/382
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м.Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.08.2006 Справа № 14/382
за позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів,
м.Полтава
до Товариства з обмеженою відповідальністю “Меркатор”, м. Полтава
про стягнення 2337,14 грн.
Суддя Штофель Т.В.
Представники:
від позивача: Бель ко І.В. дов.№ 04-379/1877 від 15.06.06 р.
від відповідача: не з"явився
СУТЬ СПРАВИ : Розглядається позовна заява про стягнення 2281,25 грн. штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2005р. та 55,89 грн. пені.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги.
Відповідач відзив на позов не надав в судове засідання не з'явився, хоча був повідомлений належним чином.
Даний спір підлягає під компетенцію адміністративних судів, визначену статтею 17 КАС України та підлягає розгляду в адміністративних судах України, оскільки компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних та юридичних осіб із суб"ектом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дії чи бездіяльності; спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; спори між суб"єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладення та виконання адміністративних договорів; спори за зверненням суб"єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом; спори щодо правовідносин, пов"язаних з виборчим процесом референдуму.
Відповідно до п.6 прикінцевих та перехідних положень КАС України, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій інстанції відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно наданого відповідачем "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік" (форма 10-ПІ) позивачем встановлено, що вимоги ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідачем не виконано, оскільки норматив робочих місць на підприємстві для забезпечення працевлаштування інвалідів становить одне робоче місце, а фактично інваліди на підприємстві не працювали.
Тому позивач прохає задовольнити позовні вимоги.
Проаналізувавши матеріали справи і пояснення позивача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеносьті інвалідів в Україні" для підприємств (об"єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - в кількості 1 робочого місця.
Таким чином, як вбачається з "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік" (форма 10-ПІ), середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві відповідача у 2005 році складала 8 осіб. Отже норматив створення робочих місць одне робоче місце.
Згідно державної-статистичної звітності "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів", показник середньооблікової чисельності штатних працівників-інвалідів облікового складу (рядок 02 форми № 10-ПІ), визначається відповідно до п.п.3.3.1-3.3.3 Інструкції із статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві, затвердженої наказом Мінстату України від 07.07.1995 р. № 171 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.08.1995 р. № 287/823.
В силу п.3.3.3 Інструкції середньооблікова чисельність працівників за певний період обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на відповідну кількість місяців.
Отже чинним законодавством передбачено, що кількість інвалідів, які працюють на підприємстві, визначається, виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників-інвалідів.
Законодавством встановлена обов"язкова форма повідомлення про наявність вільних робочих місць відповідним органам - форма № 3-ПН, яка подається щомісячно.
Відповідачем не надавалися звіти про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів за формою № 3-ПН.
Відповідачем не надано суду інших належних доказів інформування державної служби зайнятості, місцевих органів соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів та про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів, внаслідок чого перелічені органи немогли виконувати покладені на них функції щодо працевлаштування інвалідів. Відповідачем також не надано суду наказу керівника підприємства про створення спеціальної комісії підприємства для атестації робочих місць для працевлаштування інвалідів з залученням представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, матеріали атестації відповідних робочих місць, накази про затвердження заходів щодо створення робочих місць для інвалідів на підприємстві, відповідні інструкції. Положення відповідача, колективний договір (для дослідження питання відносно включення суб"єктом господарювання заходів щодо створення робочих місць для інвалідів), інструкції ро робоче місце інваліда та наказ керівника про їх затвердження, атестаційний паспорт створення робочого місця для працевлаштування інвалідів, протоколи засідання комісії по атестації створеного робочого місця для працевлаштування інваліда на підприємстві, які б свідчили про добросовісне виконання відповідачем обов"язку по створенню робочих місць для інвалідів. Сума штрафної санкції яку необхідно стягнути з відповідача становить 2281,25 грн.
Згідно ч.2 ст.20 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідачу нарахована пеня в розмірі 55,89 грн.
Таким чином, відповідачем не надані матеріальні підтвердження заперечення відносно факту вчинення ним правопорушення у сфері господарювання.
В судовому засіданні відповідач подав клопотання про відстрочку виконання рішення. Клопотання прийняте судом.
Керуючись ст.ст.160-163, 263 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити .
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Меркатор" (39212 Кобеляцький р-н., с.Дрижина Гребля, р\р 26006054502984 в КБ "Приватбанк", МФО 331401, код 32839646):
- на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Полтава, вул. Зигіна, 1, код 23809945 р/р 31216230600160 у УДК в Полтавській області, МФО 831019 –2281,25 грн. штрафних санкцій, 55,89 грн. пені;
- в доход державного бюджету України на рахунок ВДК у м. Полтаві, р/р 31111095600002 УДК у Полтавській області, МФО 831019, ЗКПО 23809520, код платежу 22090200 державне мито в сумі – 23,37 грн.
- на користь ДП "Судовий інформаційний центр", м.Київ, пр.Перемоги,44 (р\р 26002014180001 в ВАТ "Банк Універсальний", м.Львів, МФО 325707, код 30045370) - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118,00 грн.
Видати виконавчі листи.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України. Постанова може бути оскаржена в порядку, встановленому ст.186 КАС України.
Суддя Штофель Т.В.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 401967 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні