УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 липня 2014 року м.Львів Справа № 31513/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Савицької Н.В.
суддів: Костіва М.В., Шавеля Р.М.
за участю секретаря судового засідання : Гелецького В.П.
представника апелянта Іванського В,І,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18.08.2010 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВестБудМаркет» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання акту протиправним,-
В С Т А Н О В И В:
19.07.2010 року позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ВестБудМаркет» (надалі ТзОВ «ВестБудМаркет») звернувся в суд з позовом до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправним акту № 66 від 28.04.2010 року і рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 18.08.2010 року позов задоволено. Суд визнав протиправним акт № 66 від 28.04.2010 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «ВестБудМаркет».
Не погодившись із даною постановою, апелянт Державна податкова інспекція у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області подав апеляційну скаргу, покликаючись на те, що вказана постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Апелянт просить суд, постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18.08.2010 року скасувати та прийняти нову якою в позові відмовити.
Представник апелянта Іванський В.І. в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу із підстав у ній зазначених.
Інші особи які беруть участь у справі в судове засідання на виклик суду не з'явились хоча, належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності відповідно до ч.4 ст.196 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасника процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість постанови суду, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не представив суду належних та допустимих доказів, які свідчать про зміну позивачем системи оподаткування.
Такі висновки суду першої інстанції, на переконання колегії суддів, відповідають нормам матеріального та процесуального права та фактичним обставинам справи і є правильними виходячи з наступних підстав.
Як видно зі змісту акту ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 28.04.2010 року за № 66 анулювано реєстрацію платника податку на додану вартість ТзОВ «ВестБудМаркет» на підставі пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість».
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Платники податку на додану вартість, об'єкти, база та ставки оподаткування, перелік неоподаткованих та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій визначені в Законі України «Про податок на додану вартість».
У п.1.3 ст.1 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено, що платник податку - це особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особами, яка імпортує товари на митну територію України.
Відповідно до пп.«а» п.2.1 ст.2 Закону України «Про податок на додану вартість» платником податку є будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку.
Об'єктом оподаткування є, зокрема, операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України (пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України "Про податок на додану вартість").
У ст.9 вказаного Закону визначено порядок реєстрації осіб як платника податку на додану вартість. Будь-якій особі, яка реєструється як платник податку на додану вартість, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для справлення цього податку.
Згідно п.п. «в» пункту 9.8. статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість» підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є реєстрація особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, платником єдиного податку або набуття такою особою статусу суб'єкта інших спрощених систем оподаткування, які визначають особливий порядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, відмінний від тих, що встановлені цим Законом, чи звільняють таку особу від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин.
Порядок, умови та строки анулювання платників податку на додану вартість регулюється «Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 79 від 01 березня 2000 року.
Відповідно до пп.25.2.2 вказаного Положення рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ініціативою податкового органу оформляється актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою № 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження керівника податкового органу, та затверджується керівником (заступником керівника) податкового органу. В акті про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість обов'язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Закону.
Зі змісту акта податкового органу видно що підставою для винесення рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є набуття позивачем статусу суб'єкта інших спрощених систем оподаткування.
Проте, в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази про зміну позивачем систем оподаткування, на яких ґрунтується оскаржуване рішення податкового органу.
Частиною 2 статті 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про наявність підстав для задоволення позову оскільки, відповідач при прийнятті рішення діяв не в межах повноважень та не у спосіб передбачений чинним законодавством.
У відповідності до вимог ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Із урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст. 160, ст.195, ст.198, ст.205, ст.206, ст.254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18.08.2010 року у справі за № 2а-6642/10/1370 - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий: Н.В. Савицька
Судді: М.В. Костів
Р.М. Шавель
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2014 |
Оприлюднено | 26.08.2014 |
Номер документу | 40234729 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Савицька Н.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні