Рішення
від 19.06.2009 по справі 16/124пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/124пн

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.06.09                                                                                 Справа № 16/124пн

За позовом   Товариства з обмеженою відповідальністю «Колос», м. Стаханов Луганської області  

до Слов'яносербської районної державної адміністрації Луганської області, м. Слов'яносербськ  Луганської області

про спонукання виконати певні дії

Суддя Шеліхіна Р.М.

Секретар судового засідання Маценко О.В.

За участю представників сторін:

Від позивача –Колотович Д.О., дов. від 20.05.09. №7,

Від відповідача –Борисов Є.А., дов. від 09.06.09. №01/12-1258,

ВСТАНОВИВ:

          Суть спору: заявлена вимога про надання відповідачем дозволу на розробку проекту землеустрою.

          Заявою від 19.06.09. позивач просить зобов'язати відповідача прийняти рішення про затвердження висновків та надати дозвіл і вимоги на проведення розробки проекту землеустрою.

          Відповідач відзивом від 10.06.09. №01/6-1272 проти позову заперечує, мотивуючи свої заперечення відсутністю порядку проведення аукціону для надання в оренду земель з державної або комунальної власності. У відзиві відповідач також просить суд припинити провадження у справі і аналізує норму ст.16 Закону України «Про оренду землі», ст.124 ЗК України. Нормативного обґрунтування щодо відмови позивачеві у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, тобто, по суті спору, відповідач не навів.

Позивач у відповідності до приписів статей 5, 78, 80, 82  Земельного кодексу України звернувся до Слов'яносербської районної державної адміністрації Луганської області із заявою про надання в оренду земельної ділянки площею 6,0 га строком на 49 років під облаштування зони відпочинку, спорудження бази для стоянки маломірних (малих) суден та створення рятувально-водолазного комплексу, що розташована на території Кримської сільської ради Слов'яносербського району Луганської області, додавши до вказаної заяви статутні документи, копію викопіювання місця розташування земельної ділянки, самостійно здійснивши попередні погодження із відповідними територіальними органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органами містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, а також відповідних територіальних органів виконавчої влади з питань лісового або водного господарств.

Узгодивши попереднє місце розташування земельної ділянки із відповідними органами, позивач звернувся до відповідача із заявою від 17.04.2009 року за № 23 про узгодження місця розташування і надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для облаштування зони відпочинку, спорудження бази для стоянки маломірних (малих) суден та створення рятувально-водолазного комплексу додавши до визначеної заяви погоджувальні висновки відповідних органів (установ).

Відповідач своїм листом № 01/7-984 від 29.04.2009 року повідомив позивача про те, що визначена земельна ділянка має лише одну заяву на її отримання, та підтвердив відсутність будь-яких обмежень або обтяжень цієї ділянки. Також у визначеному листі відповідач позначив про відсутність порядку проведення торгів на набуття права оренди земельних ділянок на конкурсних засадах і відмовив позивачу у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Колос», м. Стаханов Луганської області –звернувся з даним позовом до суду у зв'язку з відмовою відповідачем - Слов'яносербською районною державною адміністрацією Луганської області, м. Слов'яносербськ  Луганської області -  задовольнити заяву позивача від 17.04.09. №23 (а.с.24) та надати дозвіл на розробку проекту землеустрою земельної ділянки, по якій позивач отримав висновки територіальних органів виконавчої влади з питань земельних  ресурсів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно - епідеміологічних органів, а також відповідних територіальних  органів  виконавчої  влади  з  питань лісового, водного господарства в порядку п.7ст.151 ЗК України про можливість погодження відведення земельної ділянки в користування.

          Позов вмотивовано ст.ст. 17, 123,п.10ст.151,152,154-158 ЗК України, згідно яких відповідач на підставі своїх повноважень зобов'язаний у двотижневий строк розглянути матеріали вибору земельної ділянки і прийняти рішення про затвердження зазначених матеріалів  та  надати дозвіл  і  вимоги  на  розроблення  проекту відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову. У разі недотримання відповідачем як органом влади встановленого порядку діяльності в сфері земельних правовідносин, позивач має право на захист своїх законних інтересів в суді, а відповідач має нести відповідальність за порушення вимог закону і прав позивача (ст.19,55 Конституції України, ст.152,154-158 ЗК України).

          Відповідач заперечує проти позову у зв'язку з відсутністю встановленого законом порядку проведення торгів для передачі земельної ділянки в оренду, посилаючись на вимоги ст.16 Закону України «Про оренду землі», ст.124 ЗК України.

          

Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об'єктивно дослідивши матеріали та обставини справи,  вислухав представників сторін, оцінивши надані ними докази своїх вимог і заперечень до суті спору, їх  належність, допустимість, достовірність кожного  окремо і у сукупності без надання жодному доказу пріоритету або вищої сили суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.

Конституцією України (ст.55) встановлено право кожної особи звертатись до суду за захистом своїх прав та законних інтересів у разі, якщо особа вважає свої права порушеними.

Згідно п.12 ст.151 ЗК України спори, пов'язані з вилученням (викупом)  та  вибором земельних ділянок, вирішуються в судовому порядку. Згідно ст.152 ЗК України держава забезпечує громадянам та  юридичним  особам  рівні умови захисту прав власності на землю. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав та застосування інших, передбачених законом, способів.

Спір між сторонами по справі виник на підставі права позивача на одержання дозволу для розроблення проекту землеустрою, необхідного для реалізації права на користування землею.

Таким чином, позивач захищає свої права у встановленому законом порядку та у встановлений законом спосіб –шляхом звернення з позовом до відповідача про прийняття рішення про затвердження висновків територіальних органів виконавчої влади з питань земельних  ресурсів,  органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, лісового або водного господарства та надання дозволу і вимог на проведення розробки проекту землеустрою.

Відповідно до норми ст.19 Основного закону держави –Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 116 ЗК України визначає підстави набуття права на землю: громадяни та юридичні особи набувають права власності  та права  користування  земельними  ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням  органів  виконавчої  влади  або органів   місцевого   самоврядування   в   межах  їх  повноважень, визначених  цим  Кодексом  або  за  результатами аукціону.

Вимоги ст.122 ЗК України визначають, що районні  державні адміністрації на їх території передають земельні  ділянки  із земель державної власності у власність або у користування  у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського використання; б)  ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною  сьомою  цієї  статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів

територіальної громади району.

Нормою ст.123 ЗК України встановлено, що надання  земельних  ділянок  державної   або   комунальної власності  у  користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на  підставі  проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок; надання в   користування  земельних  ділянок,  межі  яких  не встановлені в натурі (на місцевості).

Надання у   користування   земельної   ділянки,   межі   якої

встановлені  в  натурі  (на  місцевості),  без  зміни її цільового

призначення,  здійснюється на підставі технічної  документації  із

землеустрою   щодо   складання   документа,   що  посвідчує  право користування земельною ділянкою.

Тобто, затвердження відповідачем висновків та виготовлення проекту землеустрою відведення земельної ділянки є обов'язковою умовою надання визначеної земельної ділянки у подальше користування або у власність.

Порядок погодження питань, пов'язаних з вилученням (викупом) та вибором земельних ділянок, встановлено ст.151 ЗК України, в п.10 якій вказано, що після  отримання висновків органів,  зазначених у частині сьомій цієї статті,  про можливість відведення  земельної  ділянки для цілей,  зазначених у заяві (клопотанні),  та рішення Верховної Ради України (у разі  необхідності)  відповідний  орган  державної влади   або  орган  місцевого  самоврядування,  згідно  із  своїми повноваженнями,  у двотижневий строк  розглядає  матеріали  вибору земельної  ділянки  і  приймає рішення про затвердження зазначених матеріалів  та  надає  дозвіл  і  вимоги  на  розроблення  проекту відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову.

Судом, в порядку ст.43 ГПК України та з урахуванням вищевказаних норм права і ст.ст.110,111 ЗК України, надано правову оцінку наданих позивачем попередніх узгоджень про можливість виготовлення проекту землеустрою та отримання у подальшому позивачем вказаної земельної ділянки в оренду на відповідний термін та з вказаним призначенням, як належні та допустимі. Обставин, які б обмежували право позивача на виготовлення проекту відведення земельної ділянки, в матеріалах справи відсутні.

Доводи відповідача суд визнає такими, що суперечать ст.ст.122,123,151,152 ЗК України, і відмова в прийнятті рішення про затвердження висновків та наданні дозволу і вимог на  розроблення  проекту відведення земельної ділянки є необґрунтованою, адже для здійснення таких дій закон не вимагає проводити торги.

Крім того, передача в оренду  земельних  ділянок,  що  перебувають  у

державній  або  комунальній  власності,  здійснюється  на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування  чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди)  шляхом  укладення  договору оренди земельної ділянки (ч.1ст.124 ЗК України).

          З огляду на викладене та відповідно до ст.1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»та статті 17 Земельного Кодексу України, якою встановлені повноваження місцевих державних адміністрацій по розпорядженню землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом, суд дійшов висновку про задоволення позову і зобов'язання Слов'яносербської районної державної адміністрації Луганської області, м. Слов'яносербськ  Луганської області прийняти рішення про затвердження висновків та надати дозвіл і вимоги на проведення розробки проекту землеустрою Товариству з обмеженою відповідальністю «Колос», м. Стаханов Луганської області на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 6га, що розташована на території Кримської сільської ради Слов'яносербського району Луганської області, для облаштування зони відпочинку, спорудження бази для стоянки маломірних (малих) суден та створення рятувально-водолазного комплексу.

          Відповідно до ст.49 ГПК України судові витрати слід покласти на відповідача.

          На підставі викладеного, ст.ст.19,55 Конституції України, ст.ст.17,110,111,116,123,124,151,152,154-158 Земельного кодексу України, ст.1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», керуючись ст.ст.22,33,34,43,49,82,84,85 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В :

1.          Позов задовольнити.

2.          Зобов'язати Слов'яносербську районну державну адміністрацію Луганської області, м. Слов'яносербськ  Луганської області прийняти рішення про затвердження висновків територіальних органів виконавчої влади з питань земельних  ресурсів,  органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, лісового або водного господарства та надати дозвіл і вимоги на проведення розробки проекту землеустрою Товариству з обмеженою відповідальністю «Колос», м. Стаханов Луганської області на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 6га, яка розташована на території Кримської сільської ради Слов'яносербського району Луганської області, для облаштування зони відпочинку, спорудження бази для стоянки маломірних (малих) суден та створення рятувально-водолазного комплексу.

3.          Стягнути з Слов'яносербської районної державної адміністрації Луганської області, м. Слов'яносербськ  Луганської області, пров. «Героїв», 2, ід. Код 04051603 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Колос», м. Стаханов Луганської області, вул. ім. «Осипенко», 1 «б», ід. код 23487358 витрати по державному миту в сумі 85грн., витрати на послуги інформаціно-технічного забезпечення судового процесу в сумі 312,50грн. Видати наказ.

Рішення підписане 24.06.09.

          

Суддя                                                                                  Р. Шеліхіна

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення19.06.2009
Оприлюднено11.07.2009
Номер документу4023878
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/124пн

Ухвала від 11.02.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Величко Н.Л.

Рішення від 19.06.2009

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Рішення від 01.06.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Манжур В.В.

Ухвала від 23.04.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Манжур В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні