Ухвала
від 22.07.2014 по справі 821/4718/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2014 р.м.ОдесаСправа № 821/4718/13

Категорія: 8.1Головуючий в 1 інстанції: Морська Г.М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Бойка А.В.,

суддів: Танасогло Т.М.,

Яковлєва О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 13 січня 2014 року по справі за позовом приватної фірми «Євромаркет» до державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

18.12.2013 року приватна фірма «Євромаркет» звернулась до суду першої інстанції з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у взятті на облік розрахункового рахунку Приватної фірми «Євромаркет», відкритого в ПАТ «КБ «Надра», зобов'язання взяти на облік розрахунковий рахунок та виключити запис про припинення діяльності ПФ «Євромаркет».

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 13.01.2014 року адміністративний позов приватної фірми «Євромаркет» задоволено частково.

Визнано протиправними дії державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області щодо відмови у взятті на облік розрахункового рахунку Приватної фірми «Євромаркет», відкритого в ПАТ "КБ "Надра" (код фінансової установи, у якій відкритий рахунок 380764, номер рахунку 26007103060001, валюта рахунка - гривня України).

Зобов'язано державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області взяти на облік розрахунковий рахунок Приватної фірми "Євромаркет", відкритий в ПАТ "КБ "Надра".

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, 29.01.2014 року державна податкова інспекція у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області подала апеляційну скаргу на вказану постанову суду.

Апелянт зазначає, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В своїй апеляційній скарзі державна податкова інспекція у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області посилалась на те, що згідно рішення господарського суду Херсонської області від 10.04.2003 року, яке набрало законної сили, було скасовано державну реєстрацію ПФ «Євромаркет».

Відповідач посилався на те, що відповідно до підпункту 3.1.2. пункту 3.1 розділу 3 Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до органів державної податкової служби визначений наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2012 № 426 підставою для відмови в узятті органом ДПС рахунка на облік, зокрема, є наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

В свою чергу, у зв'язку з наявністю у витягу електронної бази даних відомостей ЄДР про те, що ПФ «Євромаркет» перебуває у процедурі припинення за рішенням суду податковий орган дійшов висновку про відмову у взятті рахунка позивача на облік.

На підставі викладеного ставиться питання про скасування постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 13.01.2014 року та постановлення нової, якою відмовити у задоволенні позовних вимог ПФ «Євромаркет» у повному обсязі.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть учать у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:

Приватна фірма «Євромаркет» (код ЄДРПОУ 22753533), зареєстрована суб'єктом підприємницької діяльності рішенням Херсонського міськвиконкому 04.04.1995 року та перебуває на обліку у Державній податковій інспекцією у м. Херсоні.

05.09.2013 року рішенням засновника (власника) за № 2 затверджено нову редакцію Статуту ПФ «Євромаркет», про що 20.09.2013 року державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Суворовського районного управління юстиції у м. Херсоні проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Позивача.

26.09.2013 року управлінням Пенсійного фонду України у м. Херсоні Позивачу видано Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску.

Звертаючись з позовом до суду першої інстанції, Приватна фірма «Євромаркет» посилалась на те, що в листопаді 2013 року, при відкритті розрахункового рахунку № 26007103060001 в ПА О «КБ «Надра», Київ, Херсонське відділення № 2101 (адреса: 73000, м. Херсон, вул. 21 Січня, буд. 32), банк, виконуючи вимоги законодавства щодо подання податковому органу повідомлення про відкриття рахунків у фінансових установах, поінформував позивача про відмову ДПІ у взятті на облік зазначеного розрахункового рахунку.

Згідно копії електронного файла-відповіді щодо взяття на облік/зняття з обліку рахунку Платника податків в органі ДПС від 17.12.2013р., наданого позивачем, підставою на для надання відмови у взятті на облік розрахункового рахунку є наявність запису про припинення діяльності (а.с. 10).

Згідно ст. 69 Податкового кодексу України банки та інші фінансові установи відкривають поточні та інші рахунки платникам податків - юридичним особам (резидентам і нерезидентам) незалежно від організаційно-правової форми, відокремленим підрозділам та представництвам юридичних осіб, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, за наявності документів, виданих контролюючими органами, що підтверджують взяття їх на облік у таких органах, або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для осіб, взяття на облік яких у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").

Банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків - юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунка (включаючи день відкриття/закриття).

П. 69.3 ст. 69 ПК України визначено, що контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення від фінансової установи про відкриття рахунка зобов'язаний направити повідомлення про взяття рахунка на облік або відмову у взятті контролюючим органом рахунка на облік із зазначенням підстав у порядку, визначеному цим Кодексом.

В свою чергу, Порядок подання та форма і зміст повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах, перелік підстав для відмови контролюючих органів у взятті рахунків на облік визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з відповідними державними органами, які регулюють діяльність фінансових установ.

Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до органів державної податкової служби визначений наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2012 № 426 (далі - Порядок).

Відповідно до підпункту 3.1.2. пункту 3.1 розділу 3 Порядку підставою для відмови в узятті органом ДПС рахунка на облік є, зокрема, наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Відмовляючи у взятті на облік розрахункового рахунку Приватної фірми «Євромаркет», відкритого в ПАТ «КБ «Надра», податковий орган посилався на наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення діяльності позивача.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням господарського суду Херсонської області від 10.04.2003 року у справі № 13/199-ск було скасовано державну реєстрацію приватної фірми «Євромаркет» та зобов'язано засновника приватної фірми «Євромаркет» здійснити дії, передбачені пунктом 36 Положення про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, затвердженого постановою КМУ № 740 від 25.05.1998р., необхідні для скасування державної реєстрації.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи встановлюється ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон).

Відповідно до частини 1 статті 4 зазначеного Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно ст. 17 Закону відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи: … дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, щодо порушення (припинення) провадження у справі про банкрутство, щодо санації, щодо визнання її банкрутом, щодо скасування державної реєстрації припинення; дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення…

В свою чергу, згідно ст. 33 Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

При цьому, юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Статтею 38 Закону визначено Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи.

В свою чергу, лише після проведення процедури, припинення, визначеної нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державним реєстратором вноситься запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

З витягів з Єдиного державного реєстру станом на момент розгляду справи як в суді першої, так і в суді апеляційної інстанції, вбачається, що стосовно приватної фірми «Євромаркет», код 22753533, відсутні будь-які записи про державну реєстрацію припинення юридичної особи, а лише внесено запис про судове рішення про припинення юридичної особи.

Таким чином, в даному випадку, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не міститься запису про державну реєстрацію припинення ПФ «Євромаркет», у зв'язку з чим у податкового органу були відсутні підстави для відмови у взятті рахунку на облік.

Зважаючи на зазначене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції стосовно задоволення позовних вимог приватної фірми «Євромаркет» в частині визнання неправомірними дій відповідача щодо відмови у взятті на облік розрахункового рахунку та зобов'язання взяти на облік розрахунковий рахунок.

Що стосується позовних вимог підприємства щодо зобов'язання відповідача виключити запис про припинення діяльності ПФ «Євромаркет», суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав для їх задоволення, оскільки, як вже зазначалось вище, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутній запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ПФ «Євромаркет», а наявний лише запис про судове рішення. Крім того, внесення відомостей до Єдиного державного реєстру не відноситься до повноважень податкового органу.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 13 січня 2014 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя: А.В. Бойко

Суддя: Т.М. Танасогло

Суддя: О.В. Яковлєв

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2014
Оприлюднено01.09.2014
Номер документу40272288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4718/13-а

Ухвала від 20.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 13.01.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні