Постанова
від 28.08.2014 по справі 817/2058/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/2058/14

28 серпня 2014 року 09год. 05хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Рівненській області до Хлібокомбінату Березнівського районного споживчого товариства про застосування заходів реагування, - ВСТАНОВИВ :

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Рівненській області звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Хлібокомбінату Березнівського районного споживчого товариства про застосування заходів реагування.

Справа розглянута в порядку скороченого провадження.

Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 07 серпня 2014 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для подання заперечення. У вказаний строк відповідачем не було подано заперечення на адміністративний позов та заяви про визнання позову.

Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що в період з 02.07.2014 відповідно до наказу від 20.06.2014 №190 та направлення №658-Н/01-26 від 01.07.2014 (а.с.9-12), посадовою особою територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки Хлібокомбінатом Березнівського районного споживчого товариства.

Відповідно до вимог ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V від 05.04.2007 за результатами проведеної перевірки складено акт від 02.07.2014 №38а/05-12 (а.с.5-8), відповідно до якого перевіркою виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, а саме:

відсутня виробнича інструкція для операторів котельні, що є порушенням вимог п.9.2.5 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

обов'язки особи, відповідальної за безпечну експлуатацію котлів, покладені на інженера з охорони праці ОСОБА_1, що є порушенням вимог п.9.1.2 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів" та п.5.5 НПАЩП 0.00-4.21-04 "Типового положення про службу охорони праці";

відсутній затверджений графік планово-попереджувальних ремонтів котлів на 2014 рік, що є порушенням вимог п.9.5.1 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

не забезпечено ведення ремонтних журналів котлів, що є порушенням вимог п.9.5.2 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

проведено монтаж парового котла Е-1,0-0,9Р-3 реєстр. №б/н, зав. №10506 без відповідної проектної документації, що є порушенням вимог п.4.1.1, п.10.1.4 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

допущенна експлуатація парового котла Е-1,0-0,9Р-3 зав. №10506, який не зареєстровано в органах Держгірпромнагляду, що є порушенням вимог п.10.1.1, 10.1.2, 10.1.5 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

допущена експлуатація парового котла Е-1,0-0,9Р-3 зав. №10506 без проведення первинного технічного опосвідчення перед пуском в роботу, що є порушенням вимог п. 10.2.1, 10.2.6, 10.2.10 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів" та Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687;

допущена експлуатація парового котла Е-1,0-0,9Р-3 зав. №10506 без дозволу на пуск в роботу посадової особи органів Держгірпромнагляду, що є порушенням вимог п. 10.3.1, 10.3.2 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

в котельній відсутній журнал по водопідготовці для записів результатів аналізів води, дотримання режиму продувки котлів і операцій по обслуговуванню обладнання водопідготовки, що є порушенням вимог п.6.1.4 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

не забезпечено ведення змінного журналу для записів результатів перевірки котлів та котельного обладнання, водовказівних пристроїв, сигналізаторів граничних рівнів води, манометрів, запобіжних клапанів, живильних приладів, засобів автоматики, часу та тривалості продувки котлів, а також інших відомостей відповідно до вказівок адміністрації, що є порушенням вимог п.9.2.8 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

на водовказівних приладах котла Е-1,0-0,9Р-3 зав. №10506 не встановлені нерухомі металічні покажчики верхнього та нижнього рівня води, що є порушенням вимог п.5.3.11 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів";

окремі елементи трубопроводів та обладнання з температурою стінки більше 45°С, розташовані в місцях, доступних для обслуговуючого персоналу, не покриті тепловою ізоляцією, що є порушенням вимог п.8.1.10 НПАОП 0.00-1.60-66 "Правил будови і безпечної експлуатації парових та водогрійних котлів".

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 №826 (далі - Положення №826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин, і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельного наслідку.

Відповідно до п.2.26 Положення №826 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки, зокрема, порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до п.1 Положення "Про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України", затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Пунктом 6 Положення "Про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України", затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №408/2011, передбачено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 14.10.2011 №145-к утворено територіальні органи, зокрема, - ТУ Держгірпромнагляду у Рівненській області.

Відповідно до п.3 Положення про Територіальне управління Держгірпромнагляду у Рівненській області, затвердженого наказом Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 02.12.2011 №186-к, основними завданнями територіального управління є:

- участь у формуванні та забезпечення реалізації державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, здійснення державного гірничого нагляду, охорони надр, промислової безпеки у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення;

- здійснення комплексного управління у сфері промислової безпеки, охорони праці, а також контролю за виконанням функцій державного управління охороною праці місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування;

- організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань:

- промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю;

- геологічного вивчення надр, їх використання та охорони, а також використання і переробки мінеральної сировини;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення;

- безпечного проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- трубопровідного транспорту, функціонування ринку природного газу та діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об'єктами.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про охорону праці" №2694 від 16.10.2012 роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, зокрема: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Відповідно до ст.18 Закону України "Про охорону праці" №2694 від 16.10.2012 працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.

Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.

Статтею 21 Закону України "Про охорону праці" №2694 від 16.10.2012 передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абз.5 ч.1 ст.39 Закону України "Про охорону праці" №2694 від 16.10.2012 посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема, забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V від 05.04.2007, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V від 05.04.2007, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

З урахуванням наведеного позовні вимоги про застосування заходів реагування підтверджуються належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню.

Судові витрати, відповідно до статті 94 КАС України, з відповідача не присуджуються.

Керуючись статтями 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати захід реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, а саме: заборонити Хлібокомбінату Березнівського районного споживчого товариства (код за ЄДРПОУ 01733408) м. Березне, вул. Зірненська, 12, експлуатацію парового котла Е-1,0-0,9Р-3 зав. №10506 до усунення порушень, виявлених під час перевірки 02.07.2014, та отримання рішення суду про скасування заходу реагування у сфері державного нагляду.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку.

У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2014
Оприлюднено03.09.2014
Номер документу40284004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2058/14

Постанова від 28.08.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні