Постанова
від 07.02.2014 по справі 530/2784/13-а
ЗІНЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

Справа № 530/2784/13-а

Номер провадження 2-а/530/5/14

07.02.2014року Зіньківський районний суд Полтавської області в складі :

головуючого - судді Водолага А.В.,

при секретарі судового засідання - Стрілець Л.Г.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представників відповідача - Рудько Т.П. і Сень О.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області про визнання протиправним і не чинним рішення колегіального органу з призначення пенсії управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі про відмову у призначенні дострокової пенсії за віком, визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо призначення дострокової пенсії, зобов»язання відповідача призначити дострокову пенсію за віком відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

ВСТАНОВИВ:

В судове засідання з»явивсь позивач з представником, представники відповідача.

Позивач звернувся до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавській області:

- про визнання протиправним і не чинним рішення колегіального органу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області від 13 листопада 2013 року про відмову йому в призначенні пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

- визнання протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області щодо призначення йому пенсії за віком відповіднодо пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;

- зобов»язання управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області призначити йому пенсію за віком відповіднодо пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з дня звернення за пенсією.

В обґрунтування своїх вимог позивач і його представник суду пояснили.

Він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році (категорія 2), особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи та на нього розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 року № 796-ХІІ. 10 вересня 2012 року йому виповнилося п»ятдесят років і він, як учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в 1986 році, який працював на території радіоактивного забруднення, у зоні відчуження в період з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року - не менше 5 календарних днів, має право на призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку на 10 років, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

9 жовтня 2012 року він звернувся до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області з заявою про призначення йому пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». До заяви він додав наявні у нього документи, які підтверджували його роботу на території радіоактивного забруднення, у зоні відчуження в період з 24 грудня 1986 року по 31 грудня 1986 року, але рішенням колегіального органу з призначення пенсії управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі від 15 жовтня 2012 року № 165 йому було відмовлено в призначенні пенсії за віком відповідно до положень ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в зв»язку з відсутністю необхідних документів, підтверджуючих факт роботи в зоні відчуження.

Після чого він вжив усіх можливих заходів, щоб відшукати, отримати і надати до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі документи, які необхідні для призначення даної пенсії і 4 листопада 2013 року знову звернувся до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області з заявою про призначення йому пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». До заяви він додав: належним чином завірену копію трудової книжки, посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році (категорія 2) серія НОМЕР_1, довідку від 10 грудня 1992 року № 9/575, видану Полтавською механізованою колоною № 4 орендного підприємства «Полтавасільелектромережбуд», довідку від 1 квітня 1991 року № 9/253, видану Полтавською механізованою колоною № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд», витяг з наказу начальника Полтавської механізованої колони № 4 від 51 від 22 грудня 1986 року № 51, архівну довідку № 3-01-07-17/818 від 02 жовтня 2012 року, видану архівним відділом Полтавської міської ради, архівну довідку № 3-01-07-17 від 02 липня 2013 року, видану архівним відділом Полтавської міської ради, довідку від 12 квітня 2013 року № 3-01-07-17/326, видану архівним відділом Полтавської міської ради, запит № 212-1819 від 10 квітня 2013 року Державного спеціалізованого підприємства «Чорнобильський спецкомбінат», довідку від 29 квітня 2013 року № 1944/06-78/244, видану ДСП «Чорнобильська АЕС».

Але рішенням колегіального органу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі від 13 листопада 2013 року йому в другий раз було відмовлено в призначенні пенсії за віком відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в зв»язку з відсутністю необхідних документів, підтверджуючих факт роботи в зоні відчуження.

В рішенні колегіального органу з призначення пенсії управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі зокрема зазначено, що відповідно до підпункту «г» пункту 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, до заяви про призначення пенсії за віком з урахуванням положень ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» додаються, зокрема, посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, форма якої затверджена постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 року № 122, при цьому зазначеною постановою визначено, що ця довідка повинна видаватись підприємством чи організацією, в складі яких працівник був безпосередньо зайнятий на роботах, пов»язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Відповідно до запису в його трудовій книжці за № 5, 17.03.1986 року він був прийнятий на роботу в Полтавську мехколону №4 тресту «Полтавасільелектромережбуд» електромонтером-лінійщиком 3 розряду по будівництву ВЛ-0,4/10 кВ, наказ № 83/ок від 14.03.86 року, а відповідно до запису за № 6 11.08.1987 року був звільнений з роботи за власним бажанням по ст. 38 КЗпП УРСР, наказ № 278 к від 10.08.87 року.

Згідно наказу начальника Полтавської мехколони № 4 тресту «Полтавасільелектро-сіткобуд» № 51 від 22 грудня 1986 року: Відрядити: Чорнобиль на дільницю КБУ трест «Гідромеханізації» з 24 по 31. 12. 1986 року на будівництво ВЛ -10 кВ, підстава: заявка виконроба діл. № 3 т. ОСОБА_7.

Згідно довідки від 01 квітня 1991 року № 9/253, виданої Полтавською механізованою колоною № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд», він дійсно був відряджений в м. Чорнобиль на дільницю КБУ тресту «Гідромеханізації» з 24.12.1986 року по 31.12.1986 року, наказ № 51 від 22.12.1986 року, на будівництво ВЛ-6 кВ.

В довідці № 9/575 від 10 грудня 1992 року, виданій Полтавською механізованою колоною № 4 орендного підприємства «Полтавасільеленктромережбуд», оригінал якої зберігається в управлінні праці і соціального захисту населення Зіньківської районної державної адміністрації, а належним чином завірена копія надана до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі зазначено, що довідка дана ОСОБА_1 про те, що йому за роботу в населеному пункті село Іванівка Чорнобильської зони відчуження в період: з 24 грудня 1986 року по 31 грудня 1986 року по місцю роботи в Полтавській механізованій колоні № 4 тресту «Полтава-сільелектросітбуд» по відомості за № 747 від грудня місяця 1986 року виплачена заробітна плата в сумі п»ятдесят шість крб. 28 коп. з урахуванням коефіцієнта - три-відповідно до Постанови Ради Міністрів Української РСР та Укрпрофради від 10 червня 1986 року № 207-7. В довідці мається примітка: Полтавська механізована колона № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд» в зв»язку з реорганізацією перейменовано в Полтавську механізовану колону № 4 орендного підприємства «Полтавасільелектромережбуд», наказ № 115 від 13 жовтня 1992 року.

Згідно листа від 10.04.2013 року № 212-1819 Державного спеціалізованого підприємства «Чорнобильський спецкомбінат» в архіві підприємства даних про його участь в роботах на ЧАЕС немає.

Згідно листа від 29.04.2013 року № 1944/06-78/244, направленого Державним спеціалізованим підприємством «Чорнобильська АЕС», в архіві ДСП ЧАЕС відомості, що підтверджують факт його перебування у відрядженні на ЧАЕС у грудні 1986 року, відсутні. В цьому ж листі зазначено, що згідно зі ст. 15 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», довідки про період роботи (служби) з ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період надаються підприємствами, установами та організаціями за основним місцем роботи працівників або їх правонаступниками.

Відповідно до інформації, опублікованої в інтернет і роздрукованої на аркуші, відкрите акціонерне товариство «Полтаваелектро» створено шляхом приватизації державної частки майна у державного підприємства «Полтавасільелектромережбуд» в 1993 році і є правонаступником державного підприємства «Полтавасільелектромереж-буд» створеного в 1963 році.

Відповідно до інформації про емітента, опублікованої в інтернет і роздрукованої на аркуші, відкрите акціонерне товариство «Полтаваелектро», скорочена назва: ВАТ «Полтаваелектро», ЄДРПОУ: 00132535, юридична адреса: 36000, м. Полтава, вул. Котляревського, 2А, зареєстрований: виконавчий комітет Полтавської міської ради, 24.05.1996 року, керівник: Чугай Олександр Володимирович, голова ліквідаційної комісії.

Відповідно до оголошення, опублікованого в газеті «Голос України» № 30 від 17 лютого 2011 року, на загальних зборах акціонерів ВАТ «Полтаваелектро» від 24 січня 2011 року протокол № 20, які відбулися в м. Полтава було прийняте рішення, що Товариство (м. Полтава, вул. Котляревського, 2-а, р/р № 260011215, в АБ «Полтава-банк» в м. Полтава, МФО 331489, код ЄДРПОУ 00132535), припинено в результаті його ліквідації та звільнено ліквідаційну комісію в повному складі.

В архіві підприємств, які на даний час відносяться до Державного агентства України з управління зоною відчуження, тобто ймовірних правонаступників підприємства, в складі якого він був безпосередньо зайнятий на роботах, пов»язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відомості, що підтверджують факт його перебування у відрядженні в зоні відчуження Чорнобильської АЕС з 24 по 31 грудня 1986 року, відсутні.

Підприємство, Полтавська механізована колона № 4 тресту «Полтавасіль-електросіткобуд», його основне місце роботи на час відрядження пов»язаного з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, після кількох реорганізацій ліквідоване без правонаступників.

В Трудовому архіві архівного відділу Полтавської міської ради, куди після ліквідації ВАТ «Полтаваелектро» передавалися на зберігання документи, наказу про його відрядження до зони відчуження Чорнобильської АЕС в 1986 році, немає, про що йому повідомлено листом виконавчого комітету Полтавської міської ради від 12.04.2013 року № З-01-07-17/326.

Тобто видати йому довідку встановленого зразка, за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 року № 122, про період участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, ніхто не зможе.

Таким чином підзаконний нормативно-правовий акт, «Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, звужує обсяг його прав на призначенні пенсії за віком відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а відповідно до пункту 2 Постанови Верховної Ради України від 11 травня 2004 року № 1700-IV «Про сучасний стан пенсійного забезпечення та впровадження пенсійного страхування в Україні», вищий законодавчий орган постановив: «Вважати неприпустимим і таким, що суперечить Конституції України, не виконання законів у сфері пенсійного забезпечення та будь-які спроби звузити обсяг чи зміст прав пенсіонерів, які встановлені законодавчими актами».

Згідно статті 22 Конституції України, конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод.

Статтею 92 Основного Закону передбачено, що виключно законами визначаються основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.

Також статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов»язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 15 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», довідки про період роботи (служби) з ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період надаються підприємствами, установами та організаціями за основним місцем роботи працівників або їх правонаступниками.

Позивач ОСОБА_1 і його представник стверджують, що виходячи з викладеного, загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативно-правовими актами та принципу верховенства права, згідно статті 8 Конституції України, відмова і бездіяльність відповідача Управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області в призначенні йому пенсії за віком на підставі пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», є незаконною і протиправною.

Відповідач у справі надав суду заперечення проти адміністративного позову в якому зазначав, що позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню з наступних підстав:

Відповідно до підпункту «г» пункту 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, до заяви про призначення пенсії за віком з урахуванням положень ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» додаються, зокрема, посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, форма якої затверджена постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 року № 122. При цьому постановою визначено, що ця довідка повинна видаватись підприємством чи організацією в складі яких працівник був безпосередньо зайнятий на роботах, пов»язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС.

Для осіб, які працювали в зоні відчуження, документом, що підтверджує період роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС може бути любий документ, виданий в період роботи в зоні відчуження організацією чи установою, розташованими в зоні (первинний документ), в якому зазначені: періоди роботи, населений пункт чи об»єкт, де проводились роботи. Такими документами можуть бути первинні довідки, первинний табель обліку робочого часу, дорожні листи та інші первинні документи, які містять відмітки підприємств, установ, організацій, в складі яких виконувались роботи та які були розташовані в зоні відчуження. У виключних випадках для підтвердження періодів роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС можуть прийматися виписки з особових рахунків про здійснення підвищення оплати праці за умови, що в особових рахунках буде зазначено за скільки днів здійснено підвищену оплату праці.

Надані ОСОБА_1 документи не містять інформації про підвищену оплату за відповідну кількість днів перебування в зоні ЧАЕС та населений пункт, де проводились роботи, а тому йому відмовлено в призначенні пенсії за віком відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в зв»язку з відсутністю необхідних документів, підтверджуючих факт роботи в зоні відчуження.

Позивач і його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю і просили їх задовольнити в повному обсязі.

Крім того, представник позивача дав суду пояснення, які відповідають обґрунтуванню позовних вимог позивача викладених в адміністративному позові, також послався на наказ Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України № 41 від 20.07.1998 року «Про затвердження Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів», який діяв на час ліквідації ВАТ «Полтаваелектро» в січні 2011 року, в якому зазначено, що накази про відрядження, листування про відрядження, первинні документи і додатки до них, що фіксують виконання господарських операцій і є підставою для записів у реєстрах бухгалтерського обліку (касові, банківські документи, повідомлення банків і переказні вимоги, виписки банків,наряди на роботу, табелі,акти про приймання, здавання і списання майна й матеріалів, квитанції і накладні з обліку товарно-матеріальних цінностей, авансові звіти та ін.), дорожні листи, журнали, книги обліку дорожніх листів - зберігаються 3 роки.

Вважає, що за таких обставин ОСОБА_1 позбавлений можливості надати до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області інші документи, крім наданих, що підтверджують період роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а документами, які підтверджують безпосередню участь позивача ОСОБА_1 в роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 24 по 31 грудня 1986 року являються:

Довідка № 9/575 від 10 грудня 1992 року, видана Полтавською механізованою колоною № 4 орендного підприємства «Полтавасільеленктромережбуд», оригінал якої зберігається в управлінні праці і соціального захисту населення Зіньківської районної державної адміністрації, а належним чином завірена копія надана до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі, про те, що ОСОБА_1 за роботу в населеному пункті село Іванівка Чорнобильської зони відчуження в період: з 24 грудня 1986 року по 31 грудня 1986 року по місцю роботи в Полтавській механізованій колоні № 4 тресту «Полтавасільелектросітбуд» по відомості за № 747 від грудня місяця 1986 року виплачена заробітна плата в сумі п»ятдесят шість крб. 28 коп. з урахуванням коефіцієнта - три-відповідно до Постанови Ради Міністрів Української РСР та Укрпрофради від 10 червня 1986 року № 207-7; довідка від 01 квітня 1991 року № 9/253, видана Полтавською механізованою колоною № 4 тресту «Полтавасіль-електросіткобуд», що ОСОБА_1 дійсно був відряджений в м. Чорнобиль на дільницю КБУ тресту «Гідромеханізації» з 24.12.1986 року по 31.12.1986 року, наказ № 51 від 22.12.1986 року; витяг з наказу начальника Полтавської мехколони № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд»№ 51 від 22 грудня 1986 року про направлення бригади в м. Чорнобиль на дільницю КБУ трест «Гідромеханізації» з 24 по 31. 12. 1986 року на будівництво ВЛ -10 кВ.

Представники відповідача адміністративний позов не визнали повністю, посилаючись на обґрунтовуння, що викладені в запереченні на позовну заяву. Пояснили, що вони вживали заходів щоб відшукати і витребувати документи, які б підтверджували безпосередню участь ОСОБА_1 у виконанні робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, направляли відповідні запити в різні інстанції, отримували відповіді, але необхідні документи не отримали.

Свідок ОСОБА_10 показав, що з 24 по 31 грудня 1986 року він в складі бригади Полтавської пересувної механізованої колони № 4, де тоді працював, виконував роботи по будівництву високовольтної лінії електропередач поблизу с. Іванівка в зоні відчуження Чорнобильської АЕС, разом з ним ці роботи виконував і позивач ОСОБА_1, майстром був ОСОБА_11. Безпосередньо після виконання робіт в зоні відчуження їм ніяких документів, які б підтверджували період перебування в зоні відчуження і виконання там певних робіт, ніхто не видавав. А вже пізніше за місцем основної роботи в Полтавській ПМК № 4 йому видали довідку про участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, аналогічну тій, що мається у ОСОБА_1 і такий же витяг з наказу про їх відрядження на виконання робіт в зону відчуження, інших документів, що цього стосуються, у нього не має.

Аналогічні показання суду дав свідок ОСОБА_12.

Свідок ОСОБА_13 у своїх показаннях підтвердив факт виконання робіт по будівництву високовольтної лінії в складі бригади Полтавської ПМК № 4 з 24 по 31 грудня 1986 року в зоні відчуження Чорнобильської АЕС разом з ОСОБА_1, ОСОБА_10, ОСОБА_12 і майстром ОСОБА_11, та надав суду пропуск до зони відчуження Чорнобильської АЕС на своє ім»я, який у нього зберігся. Він також показав, що ніяких інших документів, крім тих, що маються у ОСОБА_1, які б підтверджували виконання робіт в зоні відчуження Чорнобильської АЕС у нього теж не мається, їм ніхто їх не надавав.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, показання свідків, дослідивши матеріали пенсійної справи ОСОБА_1, вивчивши та дослідивши матеріали справи дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, з огляду на наступні обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році (категорія 2), особою, якапостраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи та на нього розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 року № 796-ХІІ.

10 вересня 2012 року ОСОБА_1 виповнилося п»ятдесят років і він, як учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в 1986 році, який працював на території радіоактивного забруднення, у зоні відчуження в період з 1 липня 1986 року по 31 грудня 1986 року - не менше 5 календарних днів, має право на призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку на 10 років, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

9 жовтня 2012 року ОСОБА_1 звернувся до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області з заявою про призначення пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». До заяви додав наявні у нього документи, які підтверджували те, що він працював у на території радіоактивного забруднення, у зоні відчуження в період з 24 грудня 1986 року по 31 грудня 1986 року. Але рішенням колегіального органу з призначення пенсії управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі від 15 жовтня 2012 року № 165 йому було відмовлено в призначенні пенсії за віком відповідно до положень ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в зв»язку з відсутністю необхідних документів, підтверджуючих факт роботи в зоні відчуження.

Після чого він вживає заходів, щоб відшукати, отримати і надати до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі документи, необхідні для призначення пенсії за віком з урахуванням положень ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», які передбачені підпунктом «г» пункту 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, зокрема довідку про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, форма якої затверджена постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988 року № 122, ця довідка повинна видаватись підприємством чи організацією в складі яких працівник був безпосередньо зайнятий на роботах, пов»язаних з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС. Для осіб, які працювали в зоні відчуження документом, що підтверджує період роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС може бути любий документ, виданий в період роботи в зоні відчуження організацією чи установою, розташованими в зоні (первинний документ), в якому зазначені: періоди роботи, населений пункт чи об»єкт, де проводились роботи. Такими документами можуть бути первинні довідки, первинний табель обліку робочого часу, дорожні листи та інші первинні документи, які містять відмітки підприємств, установ, організацій, в складі яких виконувались роботи та які були розташовані в зоні відчуження. У виключних випадках для підтвердження періодів роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС можуть прийматися виписки з особових рахунків про здійснення підвищення оплати праці за умови, що в особових рахунках буде зазначено за скільки днів здійснено підвищену оплату праці.

Вказані заходи позитивних наслідків не дали і 4 листопада 2013 року ОСОБА_1 знову звернувся до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області з заявою про призначення йому пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» на підставі наданих ним документів.

Але рішенням колегіального органу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі від 13 листопада 2013 року йому було відмовлено в призначенні пенсії за віком відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в зв»язку з відсутністю необхідних документів, підтверджуючих факт роботи в зоні відчуження.

Судом встановлено, що відшукати, отримати і надати до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області документи, передбачені Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування», ОСОБА_1 не зміг і не має змоги з об»єктивних причин.

Полтавська пересувна механізована колона № 4 тресту «Полтавасільелектро-мережбуд», організація в якій ОСОБА_1 працював в грудні 1986 року і якою був відряджений на підставі наказу начальника № 51 від 22 грудня 1986 року в м. Чорнобиль на дільницю КБУ трест «Гідромеханізації» з 24 по 31. 12. 1986 року на будівництво ВЛ -10 кВ, основне його місце роботи, згідно з наказом № 115 від 13 жовтня 1992 року в зв»язку з реорганізацією перейменовано в Полтавську механізовану колону № 4 орендного підприємства «Полтавасільелектромережбуд», потім в 1993 році реорганізовано в Полтавську пересувну механізовану колону № 4 створеного відкритого акціонерного товариства «Полтаваелектро», а відповідно до оголошення, опублікованого в газеті «Голос України» № 30 від 17 лютого 2011 року, на загальних зборах акціонерів ВАТ «Полтаваелектро» від 24 січня 2011 року протокол № 20, які відбулися в м. Полтава було прийняте рішення, що Товариство припинено в результаті його ліквідації та звільнено ліквідаційну комісію в повному складі. В архівному відділі Полтавської міської ради, куди на зберігання передані документи ВАТ «Полтаваелектро» після його ліквідації, інші документи, які підтверджують роботу ОСОБА_1 в зоні відчуження, ніж ті, що маються у його пенсійній справі, відсутні, лист виконавчого комітету Полтавської міської ради від 12.04.2013 року № З-01-07-17/326.

В архіві підприємств, які на даний час відносяться до Державного агентства України з управління зоною відчуження, тобто ймовірних правонаступників підприємства, в складі якого ОСОБА_1 був безпосередньо зайнятий на роботах, пов»язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відомості, що підтверджують факт його перебування у відрядженні в зоні відчуження Чорнобильської АЕС з 24 по 31 грудня 1986 року, відсутні, лист від 10.04.2013 року № 212-1819 Державного спеціалізованого підприємства «Чорнобильський спецкомбінат», лист від 29.04.2013 року № 1944/06-78/244 Державного спеціалізованого підприємства «Чорнобильська АЕС».

Суд дійшов до висновку, що факт роботи ОСОБА_1 в складі бригади Полтавської пересувної механізованої колони № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд» по будівництву ВЛ-10 кВ в населеному пункті с. Іванівка в зоні відчуження Чорнобильської АЕС в період з 24 по 31 грудня 1986 року підтверджується доказами: показаннями свідків ОСОБА_10, ОСОБА_12, ОСОБА_13; довідкою № 9/575 від 10 грудня 1992 року, виданою ОСОБА_1 Полтавською механізованою колоною № 4 орендного підприємства «Полтавасільеленктромережбуд», оригінал якої зберігається в управлінні праці і соціального захисту населення Зіньківської районної державної адміністрації, про те, що йому за роботу в населеному пункті село Іванівка Чорнобильської зони відчуження в період: з 24 грудня 1986 року по 31 грудня 1986 року по місцю роботи в Полтавській механізованій колоні № 4 тресту «Полтавасіль-електросітбуд» по відомості за № 747 від грудня місяця 1986 року виплачена заробітна плата в сумі п»ятдесят шість крб. 28 коп. з урахуванням коефіцієнта - три - відповідно до Постанови Ради Міністрів Української РСР та Укрпрофради від 10 червня 1986 року № 207-7; довідкою від 01 квітня 1991 року № 9/253, виданою ОСОБА_1 Полтавською механізованою колоною № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд», що він дійсно був відряджений в м. Чорнобиль на дільницю КБУ тресту «Гідромеханізації» з 24.12.1986 року по 31.12.1986 року, наказ № 51 від 22.12.1986 року; витягом з наказу начальника Полтавської мехколони № 4 тресту «Полтавасільелектросіткобуд» № 51 від 22 грудня 1986 року про направлення бригади в м. Чорнобиль на дільницю КБУ трест «Гідромеханізації» з 24 по 31. 12. 1986 року на будівництво ВЛ -10 кВ; пропуском до зони відчуження Чорнобильської АЕС на ім»я ОСОБА_13.

З огляду на викладене, суд також дійшов до висновку, що документом, який підтверджує період роботи ОСОБА_1 по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є довідка № 9/575 від 10 грудня 1992 року, видана ОСОБА_1 Полтавською механізованою колоною № 4 орендного підприємства «Полтавасільеленктромережбуд», оригінал якої зберігається в управлінні праці і соціального захисту населення Зіньківської районної державної адміністрації, а належним чином завірена копія надана до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі, про те, що йому за роботу в населеному пункті село Іванівка Чорнобильської зони відчуження в період: з 24 грудня 1986 року по 31 грудня 1986 року по місцю роботи в Полтавській механізованій колоні № 4 тресту «Полтавасільелектросітбуд» по відомості за № 747 від грудня місяця 1986 року виплачена заробітна плата в сумі п»ятдесят шість крб. 28 коп. з урахуванням коефіцієнта - три - відповідно до Постанови Ради Міністрів Української РСР та Укрпрофради від 10 червня 1986 року № 207-7. В довідці зазначені: періоди роботи, населений пункт, де проводились роботи, дані про здійснення оплати праці з підвищенням.

Згідно частини 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

За захистом свого права на призначення пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Зіньківського районного суду Полтавської області 16 грудня 2013 року.

Враховуючи викладене, виходячи з положень частини 2 статті 11, пункту 2 частини 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов до висновку: зобов»язати управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 16 червня 2013 року.

В цій частині позовні вимоги позивача ОСОБА_1 є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.

З пояснень представників відповідача, матеріалів пенсійної справи позивача, досліджених в судовому засіданні, судом встановлено, що відповідач у справі управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області, в межах своїх повноважень та відповідно до чинного законодавства, вживав заходів щодо витребування документів, які б підтверджували період роботи ОСОБА_1 в зоні відчуження Чорнобильської АЕС та відповідали чинному пенсійному законодавству.

Рішення колегіального органу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області від 15 жовтня 2012 року та від 13 листопада 2013 року про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» приймалися відповідно до діючого пенсійного законодавства і в межах повноважень цього колегіального органу.

А тому, в частині визнання протиправним і не чинним рішення колегіального органу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області від 13 листопада 2013 року про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та в частині визнання протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області щодо призначення ОСОБА_1 пенсії за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» позовні вимоги позивача ОСОБА_1 не підлягають задоволенню.

Згідно статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і огрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотримання норм процесуального права. Обгрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з»ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 9, 10, 11, 71, 99, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області про визнання протиправним і не чинним рішення колегіального органу з призначення пенсії управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі про відмову у призначенні дострокової пенсії за віком, визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо призначення дострокової пенсії, зобов»язання відповідача призначити дострокову пенсію за віком відповідно до ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» задовольнити частково.

Зобов»язати управління Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтавської області призначити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, жителю АДРЕСА_1, пенсію за віком відповідно до пункту 1 частини 1 статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 16 червня 2013 року.

В іншій частині позовних вимог позивача ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зіньківський районний суд Полтавської області шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 12 лютого 2014 року.

Суддя Зіньківського А.В. Водолага

районного суду

СудЗіньківський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення07.02.2014
Оприлюднено03.09.2014
Номер документу40284885
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —530/2784/13-а

Постанова від 07.02.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Постанова від 07.02.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Ухвала від 29.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 01.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні