Справа № 815/3585/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2014 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Одесі адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватної виробничо-комерційної фірми «Барс» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -
встановив:
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Приватної виробничо-комерційної фірми «Барс» про стягнення з відповідача (вул. Люстдорфська дорога, 125, корп. 3, кв. 49, м. Одеса, код ЄДРПОУ 20956060, р/р 26008230072100, МФО 351005, Банк АТ «Укрсіббанк» м. Харків) на користь позивача на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області (Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УДКСУ в Одеській області, МФО - 828011, р/р - 31217230700005, код ЄДРПОУ 37607526) суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, у розмірі 7737,50 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 661,64 грн., всього - 8399,14 грн.
Ухвалою суду від 4 липня 2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі; запропоновано відповідачу у 10-денний строк з дня одержання ухвали та копій документів подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
Зазначену ухвалу суду отримано відповідачем 02.08.2014 року, про що свідчить повідомлення «Укрпошти» про вручення поштового відправлення. (а.с.27)
Тобто, граничний термін подання/надіслання до суду заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову, встановлений ухвалою суду, - 12.08.2014 року .
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Станом на 15.08.2014 року заперечення проти позову та необхідні документи або заява про визнання позову від відповідача до суду не надійшли.
Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.
Судом встановлено, що 17.12.1993 року Приватна виробничо-комерційна фірма «Барс» (далі - відповідач / ПВКФ «Барс») зареєстрована як юридична особа, ідентифікаційний код 20956060, місцезнаходження: 65114, м. Одеса, Люстдорфська дорога, 125, корп. 3, кв. 49. (а.с.22, 25)
24 лютого 2014 року ПВКФ «Барс» до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік форми № 10-ПІ (а.с.6-7), у якому зокрема зазначено:
- середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 8 осіб;
- з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - (не зазначено);
- кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - (не зазначено);
- фонд оплати праці штатних працівників - 123,8 тис. грн.;
- середньорічна заробітна плата штатного працівника - 15475 грн.;
- сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - (не зазначено).
Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій, визначених відповідачу за 2012 звітний рік, від 09.04.2014 року № 03-1/723 (а.с.5):
- норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів = 1 (норматив - 8),
- середньооблікова кількість штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність = 0,
- кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами = 1 (1-0),
- середньорічна заробітна плата = 15475 грн. (123800:8),
- сума адміністративно-господарських санкцій = 7737,5 грн. (15475х0,5).
У примітці розрахунку також зазначено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій в термін до 15 квітня нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Зазначений розрахунок надіслано на адресу відповідача 09.04.2014 року. (а.с.19-20)
Станом на 26.05.2014 року розмір пені складає 661,64 грн., виходячи з наступного:
- відсоток ставки НБУ з 16.04.2013 по 10.06.2013 становив = 7,5;
- коефіцієнт ставки НБУ становив = 0,02 ((120х7,5) : (100х365));
- відсоток ставки НБУ з 10.06.2013 по 13.08.2013 становив = 7;
- коефіцієнт ставки НБУ становив = 0,02 ((120х7) : (100х365));
- відсоток ставки НБУ з 13.08.2013 по 15.04.2014 становив = 6,5;
- коефіцієнт ставки НБУ становив = 0,02 ((120х6,5) : (100х365));
- відсоток ставки НБУ з 15.04.2014 становить = 9,5;
- коефіцієнт ставки НБУ становить = 0,03 ((120х9,5) : (100х365));
- розмір пені за 1 день (за період коли коефіцієнт був 0,02) становить = 1,55 (7737,50 грн.х0,02 : 100);
- розмір пені за 364 дні = 564,20 грн. (1,55х364) ;
- розмір пені за 1 день (за період коли коефіцієнт був 0,03) становить = 2,32 (7737,50 грн.х0,03 : 100);
- розмір пені за 42 дні становить = 97,44 грн. (2,32х42).
Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить 8399,14 грн. (7737,50 грн. + 661,64 грн.).
Судом також встановлено, що листом Одеського міського центру зайнятості за вих. № 1623/19/02 від 18.04.2014 року (а.с.21) позивача повідомлено, зокрема, що відповідач до Одеського міського центру зайнятості не подавав звітність за формою № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», на яких може використовуватися праця інвалідів.
Станом на момент розгляду і вирішення справи доказів щодо адміністративного або судового оскарження або сплати відповідачем повністю або частково заявленої у позові суми заборгованості суду не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (далі - ЗУ № 875-ХІІ), Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 року № 129 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2011 року за № 528/19266 (далі - Положення).
Відповідно п.п. 1, 2 Положення Фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України. Бюджетна установа Фонд є правонаступником Фонду соціального захисту інвалідів як урядового органу.
Згідно п. 4 Положення основними завданнями Фонду, зокрема, є реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів.
Пунктом 5 Положення передбачено, що Фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, координує та контролює роботу територіальних відділень Фонду соціального захисту інвалідів, у тому числі щодо:
реєстрації у них підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю;
організації прийому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць, їх аналізу та перевірки правильності в них розрахунків;
обліку підприємств установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю;
збору сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; обліку зазначених сум адміністративно-господарських санкцій та пені і використання шляхом надання фінансової допомоги, цільової позики, дотацій на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, забезпечення функціонування всеукраїнських, державних, міжрегіональних центрів професійної реабілітації інвалідів і державних центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів, фінансування заходів, спрямованих на фізкультурно-спортивну реабілітацію інвалідів, фінансування витрат на професійну підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку інвалідів та інші заходи, визначені законом;
обліку заборгованості по сплаті сум адміністративно-господарських санкцій і пені, які нараховані підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю;
ведення претензійно-позовної роботи у судах різних інстанцій;
здійснення контролю за цільовим використанням коштів, наданих підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, у вигляді фінансової допомоги, цільової позики та дотації;
видачі підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, у встановленому законодавством порядку довідок про чисельність працюючих інвалідів, які мають основне місце роботи.
Згідно з ч. 3 ст. 18 ЗУ № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 19 ЗУ № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
У межах зазначених нормативів здійснюється також працевлаштування інвалідів унаслідок психічного розладу відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу".
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
До виконання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, може бути зараховано забезпечення роботою інвалідів на підприємствах, в організаціях громадських організацій інвалідів шляхом створення господарських об'єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів з метою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань.
Порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, здійснює перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подання ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону.
Частинами 1, 9, 10 статті 20 ЗУ № 875-ХІІ передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.
Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
Суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів, наявних у матеріалах справи, у їх сукупності, вважає подання даного позову правомірним, позовні вимоги - обґрунтованими, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги - доведеними.
Керуючись ст.ст. 71, 183-2, 184-186 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватної виробничо-комерційної фірми «Барс» (вул. Люстдорфська дорога, 125, корп. 3, кв. 49, м. Одеса, код ЄДРПОУ 20956060, р/р 26008230072100, МФО 351005, Банк АТ «Укрсіббанк» м. Харків) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області (Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УДКСУ в Одеській області, МФО - 828011, р/р - 31217230700005, код ЄДРПОУ 37607526) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, у розмірі 7737,50 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 661,64 грн., всього - 8399,14 грн.
Відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно.
Допустити негайне виконання рішення суду.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя М.Г. Цховребова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2014 |
Оприлюднено | 03.09.2014 |
Номер документу | 40289720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні