Ухвала
від 04.08.2014 по справі 826/9249/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

04 серпня 2014 року м. Київ В/800/3508/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого Донця О.Є.,

суддів: Калашнікової О.В.,

Кравцова О.В.,

Леонтович К.Г.,

Логвиненка А.О.,

перевіривши заяву представника ОСОБА_4 - ОСОБА_5 про перегляд Верховним Судом України постанови Вищого адміністративного суду України від 28.05.2014 року у справі за позовом ОСОБА_4 до Державної фінансової інспекції в м. Києві, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал», про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

в с т а н о в и л а:

ОСОБА_4 звернувся до окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної фінансової інспекції в м. Києві, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал», про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 24.09.2013 року позовні вимоги ОСОБА_4 було задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної фінансової інспекції в м. Києві щодо складання акту від 20.05.2013 року № 09-30/1092 позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал» за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року. Визнано протиправним та скасовано акт Державної фінансової інспекції в м. Києві від 20.05.2013 року № 09-30/1092 позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал» за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2013 року апеляційні скарги Державної фінансової інспекції в м. Києві, Товариства з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал» було залишено без задоволення, а постанову окружного адміністративного суду м. Києва від 24.09.2013 року - без змін.

Постановою Вищого адміністративного суду України від 28.05.2014 року касаційну скаргу Державної фінансової інспекції в м. Києві, до якої приєдналось Товариство з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал» було задоволено. Постанову окружного адміністративного суду м. Києва від 24.09.2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2013 року - скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позову відмовлено.

У заяві про перегляд Верховним Судом України зазначеної вище ухвали Вищого адміністративного суду України від 28.05.2014 року заявник порушує питання про її скасування, посилаючись на неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що потягло ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах.

Статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах може бути подана виключно з мотивів: неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що потягло ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах; встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні справи судом.

Під неоднаковим застосуванням одних і тих самих норм матеріального права необхідно розуміти, зокрема: різне тлумачення змісту і сутності правових норм, на підставі якого зроблено висновок про різний зміст суб'єктивних прав і обов'язків учасників відповідних правовідносин, у тому числі про наявність та обсяг прав і/або обов'язків осіб, які беруть участь у справі; різне застосування правил конкуренції правових норм при вирішенні колізій між ними з урахуванням ієрархії цих правових норм, а також дії норм у часі, просторі та за колом осіб, тобто незастосування закону, який підлягав застосуванню; різне визначення предмета регулювання правових норм, зокрема застосування різних правових норм для регулювання одних і тих самих відносин або поширення дії норми на певні правовідносини в одних випадках і незастосування цієї самої норми до аналогічних відносин в інших випадках, тобто різне застосування закону, який не підлягав застосуванню; різне застосування правил аналогії права чи закону в подібних правовідносинах.

Подібність правовідносин означає, зокрема, тотожність об'єкта та предмета правового регулювання, а також умов застосування правових норм (зокрема, часу, місця, підстав виникнення, припинення та зміни відповідних правовідносин). Зміст правовідносин з метою з'ясування їх подібності в різних рішеннях суду (судів) касаційної інстанції визначається обставинами кожної конкретної справи.

Як доказ неоднакового застосування одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах заявником надано ухвали Вищого адміністративного суду України від 20.06.2013 року у справі № К/800/21990/13, від 31.03.2011 року у справі № К-49417/09 та від 19.06.2014 року у справі № К/800/24698/14.

При цьому, заявник у заяві не наводить норм матеріального права, які по-різному застосовані судом касаційної інстанції.

В постанові Верховного Суду України від 10.09.2013 року у справі № 21-237а13 за позовом ОСОБА_6 до Державної фінансової інспекції у Волинській області, головного контролера-ревізора відділу інспектування у сфері матеріального виробництва та послуг Інспекції Омельчук С.І. про визнання дій протиправними та зобов'язати вчинити дії, зокрема зазначено, що обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які підлягають оскарженню до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер.

При цьому, передбачено оскарження дій службової особи, які пов'язані з порушенням порядку проведення перевірки (ревізії), наприклад із порушенням трудового розпорядку такою особою під час проведення ревізії; дій, які полягають у перевищенні повноважень службовою особою щодо обмеження прав у можливості ознайомлення з результатами контрольного заходу, (ревізії); дій щодо проведення ревізії без установлених законом підстав та/або з порушенням чинного законодавства тощо.

Дії службової особи щодо включення до акта певних висновків не можуть бути предметом розгляду у суді.

Посилання на постанову Верховного Суду України від 10.09.20913 року є в постанові Вищого адміністративного суду України від 28.05.2014 року, вищезазначену правову позицію Верховного Суду України колегією суддів Вищого адміністративного суду України дотримано, оскільки в силу частини 1 статті 244 2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Вивчивши заяву, дослідивши рішення, на які посилається заявник як на приклад неоднакового застосування одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, та виходячи з мети судового перегляду, колегія суддів не знаходить підстав, встановлених пунктом 1 частини 1 статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України, для допуску справи до провадження у Верховному Суді України.

Керуючись статтями 237, 240 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

у х в а л и л а:

Відмовити представнику ОСОБА_4 - ОСОБА_5 в допуску до провадження Верховного Суду України справи за позовом ОСОБА_4 до Державної фінансової інспекції в м. Києві, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Іс-Медікал», про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, в порядку перегляду по цій справі ухвали Вищого адміністративного суду України від 28.05.2014 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Судді: О.Є. Донець

О.В. Калашнікова

О.В. Кравцов

К.Г. Леонтович

А.О. Логвиненко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення04.08.2014
Оприлюднено03.09.2014
Номер документу40310501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9249/13-а

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 01.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 01.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні