cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
Іменем України
м. Київ
24 липня 2014 року 16:18 год. №826/7628/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,
за участю секретаря судового засідання Левченко І.В.,
представників: позивача - Мірошніченка О.В., відповідача - Торшина І.М., Федоренка С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва (далі - УПФ) до Київського національного університету будівництва і архітектури (далі - КНУБА) про стягнення коштів у сумі 32070,67 грн.,
в с т а н о в и в:
УПФ просить стягнути з КНУБА 32070,67 грн. заборгованості з відшкодування витрат на виплату різниці між сумою пенсі, призначеної згідно Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність", та сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодав-чих актів, в тому числі: за вересень-грудень 2013р. та січень-лютий 2014р. в сумі 27521,52 грн., за березень 2014р. в сумі 4549,15 грн.
Під час розгляду справи представник позивача підтримав позов.
Представники відповідача позов не визнали, надали письмові заперечення, в яких просять відмовити в його задоволенні посилаючись на те, що Інститут післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури (далі - ІПО КНУБА) (код ЄДРПОУ 21593599) згідно наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №266 від 28.02.2013 і наказу КНУБА №125 від 13.04.2013 припинено шляхом приєднання до КНУБА та створено на його основі відокремлений структурний підрозділ, а відповідач є його правонаступником. Водночас відповідач є державною бюджетною установою, у зв'язку з чим відповідач стверджує, що обов'язок зі сплати сум фактичних витрат на виплату пільгових пенсій працівникам ІПО КНУБА у КНУБА відсутній, оскільки повинен здійснюватись за рахунок коштів державного бюджету, так як КНУБА є державним бюджетним вищим навчальним закладом IV рівня акредитації.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дій-шов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, виходячи з такого.
Судом встановлено, що УПФ сформовано відповідачу письмове повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою наукової пенсії та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за вересень-грудень 2013р. та січень-лютий 2014р. у сумі 27521,52 грн., за березень 2014р. у сумі 4549,15 грн., згідно з яким відповідачу необхід-но сплатити за вказані періоди заборгованість в загальному розмірі 32070,67 грн. у розрізі пенсіонерів, колишніх працівників ІПО КНУБА (9 осіб).
Вказане повідомлення супровідним листом УПФ від 18.03.2014 №4072/03 надіслано на адресу відповідача та одержано останнім 24.03.2014, що підтверджується поштовим пові-домленням про вручення №0306705219569, копія якого наявна у справі.
Також судом встановлено, що вказаних у повідомленні коштів відповідач не сплатив.
Частиною 9 ст. 24 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" виз-начено, що різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчис-леної відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Як встановлено судом, визнається сторонами і підтверджується листом ДПІ у Соло-м'янському районі м. Києва, копія якого наявна у справі, що КНУБА 26.11.2007 включено до Реєстру неприбуткових організацій (установ) за ознакою 0002.
Згідно з абз. 3 пп. 5.1 п. 5 розділу 1 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 №37, присвоєння установам та організаціям ознаки неприбутковості здійснюють державні подат-кові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайо-нні, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції відповідно до такої структури ознаки: органи державної влади України, органи місцевого самоврядування та створені ними установи або організації, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів (пп. "а" п. 157.1 ст. 157 розділу III Кодексу): (0002) - установи, організації, створені органами державної влади України, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.
Таким чином, КНУБА є державним бюджетним вищим навчальним закладом IV рівня акредитації, що не заперечувалось позивачем, у зв'язку із чим відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науко-вий працівник, згідно з абз. 2 ч. 9 ст. 24 цього Закону повинно здійснюватись за рахунок коштів державного бюджету.
Згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.02.2013 №266 та наказом КНУБА від 13.04.2013 №125 юридичну особу ІПО КНУБА припинено шляхом приєднання до КНУБА та створення на його базі відокремлений структурний підроз-діл ІПО КНУБА (далі - ВСП ІПО КНУБА) з окремими правами фінансово-господарської самостійності, а саме: право вести окремий баланс, відкриття рахунків в органах Державної казначейської служби України. При цьому КНУБА визначено правонаступником усього майна, прав та обов'язків припиненого ІПО КНУБА.
За таких обставин суд дійшов висновку, що погашення заборгованості ІПО КНУБА в розмірі 32070,67 грн. повинно здійснюватись за рахунок коштів державного бюджету.
Доводи позивача суд вважає недостатньо обґрунтованими.
Так, в обґрунтування позовних вимог позивач послався на п. 4 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяль-ність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 №372 (далі - Порядок №372), згідно з яким у разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації чи вищого навчального закладу IIІ-IV рівнів акредитації різниця у роз-мірі пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або зміни власника.
Також у додаткових поясненнях від 16.07.2014 позивач послався на п. 6.3 розділу 6 Постанови правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" (далі - Постанова №21-1), яким визначено, що у разі ліквідації або зміни власника підприємства суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій Пенсійному фонду вносять правонаступники.
Відповідно до вимог ч. 1 ч. 33 Закону України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон №755) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетво-рення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Як було встановлено судом, КНУБА визначено правонаступником ІПО КНУБА за результатами проведеної реорганізації останнього шляхом приєднання до КНУБА, у зв'язку з чим положення п. 4 Порядку №372 та п. 6.3 розділу 6 Постанови №21-1, на які посилається позивач, застосуванню в цьому випадку не підлягають. Також не відбулася зміна власника (держава).
Крім того, як встановлено судом, 03.06.2014 до Єдиного державного реєстру юридич-них та фізичних осіб-підприємців внесено запис №10731120008003179 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ІПО КНУБА (код ЄДРПОУ 21593599), що підтверджується наявною у справі копією повідомлення державного реєстратора від 03.06.2014 №2673/04.5-18.
Водночас у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації "Бюлетень дер-жавної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців" від 27.06.2013 №252 (17) було здійснено запис про припинення шляхом приєднання ІПО КНУБА (код ЄДРПОУ 21593599).
Згідно ч. 1 ст. 107 ЦК кредитор може вимагати від юридичної особи, що при-пиняється, виконання зобов'язань якої не забезпечено, припинення або дострокового вико-нання зобов'язання, або забезпечення виконання зобов'язання, крім випадків, передбачених законом. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (ч. 5 ст. 105 ЦК).
Однак, як зазначено відповідачем і не заперечувалось позивачем, УПФ як кредитор ІПО КНУБА з вимогою сплати заявленої до стягнення в рамках даного позову заборгова-ності до Комісії з припинення ІПО КНУБА не звертався. При цьому 09.10.2013 між ІПО КНУБА та ВСП ІПО КНУБА оформлено передавальний акт, згідно з яким поточні зобов'я-зання за розрахунками з бюджетом у ІПО КНУБА на дату підписання такого акта відсутні.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, що є підставою для відмови у їх задоволенні.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 11, 50, 61, 70, 71, 79, 86, 158-163, 167, 183 2 КАС, суд
п о с т а н о в и в:
Відмовити Управлінню Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва в задоволенні адміністративного позову.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня отримання копії її повного тексту в порядку, встановленому ст.ст. 183 2 , 185-187 КАС. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на її апеляційне оскарження. Постанова, прийнята у скороче-ному провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню відповідачем після одержання її копії.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2014 |
Оприлюднено | 04.09.2014 |
Номер документу | 40337538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні