cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/7628/14 Головуючий у 1-й інстанції: Костенко Д.А. Суддя-доповідач: Мацедонська В.Е.
У Х В А Л А
Іменем України
14 жовтня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мацедонської В.Е.,
суддів Мельничука В.П., Лічевецького І.О.,
при секретарі Горяіновій Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 24 липня 2014 року у справі за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва до Київського національного університету будівництва і архітектури про стягнення коштів у сумі 32070,67 грн.,-
в с т а н о в и в:
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 24 липня 2014 року у задоволенні позовних вимог Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва до Київського національного університету будівництва і архітектури про стягнення коштів у сумі 32070,67 грн. відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги повністю. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що відповідач має заборгованість по відшкодуванню різниці фактичних витрат на виплату пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за період вересень-грудень 2013 року, січень-березень 2014 року у розмірі 32070,67 грн., яка не погашена, а тому має бути стягнута в судовому порядку.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав:
Судом першої інстанції встановлено, що Управлінням Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва згідно направленого повідомлення відповідачу було визначено до сплати різницю між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 32070,67 грн., у тому числі за період вересень-грудень 2013 року та січень 2014 року у розмірі 27521,51 грн., за березень 2014 року у розмірі 4549,15 грн.
Відповідно до ч.9 ст.24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (в редакції, що була чинною на час спірних правовідносин) різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Зі змісту ч.9 ст.24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» слідує, що різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, фінансується за рахунок державного бюджету для наукових працівників державних бюджетних установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації; для наукових працівників державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, які не фінансуються з державного бюджету, за рахунок коштів державного бюджету оплачується 50 відсотків різниці пенсії, а 50 відсотків різниці пенсії - за рахунок таких підприємств.
Згідно п.5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року №372, розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення. Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Згідно п.7.4 Статуту Київського національного університету будівництва і архітектури, створеного постановою Кабінету Міністрів України №646 від 13 серпня 2003 року, заснованого на державній формі власності і підпорядкованого Міністерству освіти і науки України, фінансування Університету здійснюється за рахунок коштів державного бюджету (загальний фонд) та спеціального фонду.
Відповідно до листа ДПІ у Солом'янському районі м.Києва, відповідача 26 листопада 2007 року включено до Реєстру неприбуткових організацій (установ) за ознакою 0002.
Таким чином, Київський національний університет будівництва і архітектури є державним бюджетним вищим навчальним закладом IV рівня акредитації, у зв'язку із чим відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, згідно з абз.2 ч.9 ст.24 цього Закону повинно здійснюватись за рахунок коштів державного бюджету.
Згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28 лютого 2013 року №266 та наказом Київського національного університету будівництва і архітектури від 13 квітня 2013 року №125 юридичну особу Інститут післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури припинено шляхом приєднання до Київського національного університету будівництва і архітектури та створення на його базі відокремленого структурного підрозділу Університету з окремими правами фінансово-господарської самостійності, а саме: право вести окремий баланс, відкриття рахунків в органах Державної казначейської служби України. При цьому Київський національний університет будівництва і архітектури визначено правонаступником усього майна, прав та обов'язків припиненого Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури.
Відповідно до ч.1 ст.33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що Київський національний університет будівництва і архітектури визначено правонаступником Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури за результатами проведеної реорганізації останнього шляхом приєднання до Київського національного університету будівництва і архітектури, у зв'язку з чим положення п.4 Порядку №372 та п.6.3 розділу 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, на які посилається позивач, застосуванню в цьому випадку не підлягають, оскільки ліквідація або зміна власника (держава) не відбулася.
Крім того, 03 червня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців внесено запис №10731120008003179 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Інститут післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури, що підтверджується копією повідомлення державного реєстратора від 03 червня 2014 №2673/04.5-18.
Згідно ч.1 ст.107 ЦК України кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов'язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов'язання, або забезпечення виконання зобов'язання, крім випадків, передбачених законом.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (ч.5 ст.105 ЦК України).
З матеріалів справи вбачається, що 27 червня 2013 року в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» опубліковано повідомлення про припинення Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури шляхом приєднання, натомість, Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва як кредитор Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури з вимогою сплати заявленої до стягнення в рамках даного позову заборгованості до Комісії з припинення Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури не зверталось. При цьому, 09 жовтня 2013 року між Інститутом післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури та відокремленим структурним підрозділом «Інститут післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури» оформлено передавальний акт, згідно з яким поточні зобов'язання за розрахунками з бюджетом у Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури на дату підписання такого акта відсутні.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не відноситься до небюджетних установ, на яких розповсюджується Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи. Враховуючи, що відповідач повністю фінансується за рахунок Державного бюджету, різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники, фінансується за рахунок коштів державного бюджету.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що фінансування різниці пенсій наукових співробітників у вищезазначеному розмірі сплачується за рахунок коштів державного бюджету, натомість, позивачем всупереч ч.1 ст.71 КАС України не доведено обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а також не обґрунтовано правомірності його вимог щодо стягнення заборгованості.
На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.
Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м.Києва - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 24 липня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 20 жовтня 2014 року.
Головуючий суддя В.Е.Мацедонська
Судді В.П.Мельничук
І.О.Лічевецький
.
Головуючий суддя Мацедонська В.Е.
Судді: Лічевецький І.О.
Мельничук В.П.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 21.10.2014 |
Номер документу | 40951190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мацедонська В.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні