Постанова
від 01.09.2014 по справі 904/323/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.09.2014 року Справа № 904/323/14

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Кузнецова В.О.,

суддів: Павловського П.П., Науменка І.М.,

секретар судового засідання: Назаренко С.Г.,

за участю сторін:

від ТОВ "Лакшері Бізнес Менеджмент": Нестюріна Н.В., довіреність №12/02-14 від 12.11.14 р., представник,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2014 р. у справі

за заявою голови ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент", м.Дніпропетровськ

до товариства з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент", м.Дніпропетровськ

про визнання банкрутом.

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2014 р. у справі № 904/323/14 (суддя Владимиренко І.В.) товариство з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент" визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці. Ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Талана Р.Г. Зобов'язано ліквідатора вчинити певні дії.

Згадана постанова мотивована посиланням на те, що вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, при цьому до звернення ліквідатора до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, було дотримано вимоги цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Не погодившись з даною постановою, Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві звернулось до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення господарським судом норм матеріального та процесуального права, просить постанову скасувати, провадження у справі припинити.

Скаржник вважає, що судом першої інстанції порушені норми ст.ст. 33,34,43 ГПК України, ст.60 ГК України та ст.1,38,95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

На думку скаржника, незаконне визнання боржника банкрутом за спрощеною процедурою унеможливлює встановлення податковим органом зобов'язань по сплаті податків відповідно до податкових повідомлень-рішень, так як у відповідності до Закону з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), повернення коштів соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вважається таким, що настав.

Крім того, скаржник зазначив про те, що ліквідатором боржника, в порушення вимог статті 111 ЦК України, не надано на перевірку в податкову інспекцію проміжного ліквідаційного балансу підприємства-боржника.

У відзиві на апеляційну скаргу, ліквідатор банкрута просить припинити апеляційне провадження за апеляційною скаргою.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.03.2014 р. апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2014 р. у даній справі припинено.

Постановою Вищого господарського суду України від 12.06.2014 р. у даній справі касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві задоволено; ухвалу Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.03.2014 р. у даній справі скасовано; справу направлено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду для розгляду.

Згадана постанова мотивована посиланням на доведення податковою інспекцією, що відповідно до вимог ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» має підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

01.09.2014 р. представник скаржника в судове засідання не з'явився, в поданому клопотанні просив розглянути справу без його участі.

Колегія суддів вважає, що матеріали справи містять достатньо доказів для можливості розгляду справи за відсутністю представника скаржника.

Заслухавши пояснення представника боржника, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши відповідність оскарженого рішення нормам матеріального та процесуального права, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з урахуванням наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 20.01.2014 р. заява голови ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент" про порушення провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент" прийнята до розгляду в підготовчому засіданні.

Ухвалою господарського суду від 29.01.2014 р. порушено провадження про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент" за процедурою встановленою ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

Таким чином, обов'язковою передумовою для звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Пунктом 1 ч.1 ст. 110 ЦК України встановлено, що юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку з закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

14.10.2013 р. єдиним учасником підприємства боржника прийнято рішення щодо припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації.

Частиною 1 ст.105 ЦК України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.01.2014 р. № 199112 містить запис про перебування юридичної особи в стані припинення за рішенням засновників.

За ч.2 ст.105 ЦК України після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

В Бюлетені державної реєстрації від 21.10.13р. № 263 (28) опубліковано оголошення про припинення товариства з обмеженою відповідальністю «Лакшері Бізнес Менеджмент» шляхом ліквідації.

На виконання вимог підпункту 11.1.1. пункту 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11р. № 1588, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.03.13р. за № 04/03-2, направлено до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва, в якій платник перебуває на обліку, заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.

Частиною 8 статті 111 ЦК України передбачено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

За результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, ліквідатором боржника складено проміжний ліквідаційний баланс, станом на 09.01.2014 р., який було затверджено рішенням власника, оформленим протоколом від 14.01.2014 р.

З даного проміжного ліквідаційного балансу вбачається, що кредиторська заборгованість становить 361 200,00грн.; залишок грошових коштів становить 10 500,00 грн., дебіторська заборгованість, основні засоби, товарно - матеріальні цінності, нематеріальні активи - відсутні.

Отже, місцевим господарським судом на підставі доказів у справі були належним чином перевірені та встановлені обставини щодо наявності правових підстав для порушення справи про банкруство товариства з обмеженою відповідальністю "Лакшері Бізнес Менеджмент" за особливостями, передбаченими нормами ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а також для визнання його банкрутом в порядку норм вказаної статті.

Колегія суддів вважає безпідставним посилання скаржника на те, що органу податкової служби не було надано проміжний ліквідаційний баланс боржника для перевірки його повноти та достовірності, оскільки стаття 111 ЦК України не вимагає обов'язкової перевірки та схвалення податковою інспекцією повноти проміжного ліквідаційного балансу.

Крім того, колегія суддів звертає увагу скаржника, до податковий орган не позбавлений можливості, за наявності підстав і у порядку, передбаченому Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до закінчення ліквідаційної процедури звернутись до ліквідатора боржника та провести позапланову перевірку.

Враховуючи викладене, доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції та не визнаються судом такими, що можуть бути підставою згідно ст.104 ГПК України для скасування чи зміни оскаржуваної постанови.

Керуючись ст.ст. 99, 101-103,105,106 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві залишити без задоволення

Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2014 р. у справі № 904/323/14 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом 20 днів.

Постанова складена в повному обсязі 04.09.2014 р.

Головуючий суддя В.О.Кузнецов

Судді П.П.Павловський

І.М.Науменко

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.09.2014
Оприлюднено08.09.2014
Номер документу40354173
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/323/14

Ухвала від 16.09.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 08.09.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Постанова від 01.09.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 01.07.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Постанова від 12.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О.С.

Ухвала від 28.05.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О.С.

Ухвала від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 09.04.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 27.03.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 20.03.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Виноградник Ольга Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні