Постанова
від 02.09.2014 по справі 816/3066/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/3066/14

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Дубовик О.І.,

представників позивача - Сороколат О.П., Назарищенко І.В.,

представника відповідача - Касумова О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В:

04 серпня 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз" /надалі - позивач; ТОВ "Укрпропангаз"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області /надалі - відповідач; Кременчуцька ОДПІ/ про визнання протиправними дій з призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2014 року, ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року; про визнання протиправним та скасування наказу Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 28.07.2014 Кременчуцькою ОДПІ видано наказ № 2305 "Про проведення документальної позапланової перевірки", який позивач вважає протиправним. Пояснює, що на запит Кременчуцької ОДПІ № 11338/10 від 12.05.2014 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" у грудні 2013 року, позивачем надано відповідь та копії документів листом вих. № 20/05-2 від 20.05.2014. На запит Кременчуцької ОДПІ № 16652/10 від 09.07.2014 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" у березні 2013 року, позивачем надано відповідь листом вих. № 23/7-03 від 23.07.2014 про відмову у наданні інформації та копії документів у зв'язку з тим, що вказаний запит оформлено контролюючим органом з порушенням вимог п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України. Зазначає, що при винесенні спірного наказу відповідачем порушено приписи статті 78 Податкового кодексу України, а тому наказ Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014 підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

21.08.2014 до суду надійшли заперечення проти позову, у яких відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що до Кременчуцької ОДПІ надійшов акт від 25.03.2014 № 175/20-36-22-03-07/24670053 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" відповідно до якого взаємовідносини за грудень 2013 року між позивачем та ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" визнано сумнівними, а щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" контролюючим органом виявлено розбіжності при звірці показників податкової звітності з податку на додану вартість. У зв'язку з викладеним Кременчуцькою ОДПІ на адресу позивача направлено запити № 16652/10 від 09.07.2014 та № 11338/10 від 12.05.2014. Пояснює, що позивачу також направлявся письмовий запит № 13283/10/16-03-22-03-13 від 29.05.2014 про надання пояснень та документального підтвердження з приводу господарських відносин з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за березень 2014 року, на який позивачем надано відповідь листом № 11/06-2 від 11.06.2014 з неповним пакетом документів.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Матеріалами справи підтверджено, 12.05.2014 Кременчуцькою ОДПІ з метою виконання функцій, передбачених п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, приписів Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків, складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 11338/10 "Про надання інформації", у якому відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року. У вказаному запиті попереджено позивача про те, що у разі не надання відповіді на даний запит Кременчуцька ОДПІ має право на проведення позапланової перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України /а.с. 7-8/.

У відповідь на запит контролюючого органу листом вих. № 20/05-2 від 20.05.2014 ТОВ "Укрпропангаз" до Кременчуцької ОДПІ надано копії документів на підтвердження господарських відносин з платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" /а.с. 45-71/.

29.05.2014 Кременчуцькою ОДПІ складено та направлено позивачу письмовий запит "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" № 13283/10/16-03-22-03-13, у якому платника податків повідомлено, що при звірці показників податкової звітності з ПДВ контрагентів виявлено розбіжності, внаслідок яких підприємством завищено податковий кредит за березень 2014 року по контрагенту ТОВ "ТД "ГАРАНТ", та на підставі п.п. 20.1.6, 20.18, п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючий орган просив усунути дані розбіжності, надати пояснення та документальне підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ за березень 2014 року протягом 10 днів з дня отримання запиту. У вказаному запиті попереджено позивача про те, що у разі не надання пояснення та документального підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ будуть застосовані заходи впливу відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України /а.с. 14/.

У відповідь на запит контролюючого органу листом вих. № 11/06-2 від 11.06.2014 ТОВ "Укрпропангаз" до Кременчуцької ОДПІ надано копії первинних документів на підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" /а.с.72-85/.

09.07.2014 Кременчуцькою ОДПІ з метою виконання функцій, передбачених п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, приписів Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 16652/10 "Про надання інформації", у якому відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2013 року. У вказаному запиті попереджено позивача про те, що у разі не надання відповіді на даний запит Кременчуцька ОДПІ має право на проведення позапланової перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України /а.с.10-11/.

У відповідь на вказаний запит Кременчуцької ОДПІ позивач листом вих. № 23/07-2 від 23.07.2014 відмовив контролюючому органу у наданні пояснень та їх документального підтвердження у зв'язку з тим, що у запиті Кременчуцької ОДПІ не зазначена підстава для надання відповідних пояснень та їх документального підтвердження /а.с. 12-13/.

28.07.2014 виконуючим обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. видано наказ № 2305 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки", пунктом 1 якого наказано державному інспектору відділу перевірок з окремих питнь управління податкового аудиту Пахомовій А.І. провести з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланову виїзну перевірку ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року /а.с. 6/.

Позивач не погодився з наказом Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом та просить визнати протиправним та скасувати наказ Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014, а також визнати протиправними дії Кременчуцької ОДПІ з призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за березень 2014 року, з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, який зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпунктів 20.1.2-20.1.3 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали; проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з положеннями п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок врегульовано статтею 78 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, у разі, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Судом встановлено, що пунктом 1 оскаржуваного наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 призначено проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року /а.с. 6/.

Отже, наказом виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 призначено, зокрема, проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

У спірному наказі Кременчуцької ОДПІ як на підставу для його прийняття в цій частині зазначено, що на письмовий запит Кременчуцької ОДПІ щодо надання пояснень та документального підтвердження № 16652/10 від 09.07.2014 ТОВ "Укрпропангаз" надано пояснення /лист від 23/7-03 від 23.07.2013/ без їх повного документального підтвердження.

У зв'язку з викладеним на підставі п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України пунктом 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 державному інспектору відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Пахомовій А.І. наказано, зокрема, провести з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланову виїзну перевірку ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

Судом встановлено, що Кременчуцькою ОДПІ складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 16652/10 від 09.07.2014 "Про надання інформації". Однак, у даному запиті відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2013 року /а.с. 10/.

У запиті № 16652/10 від 09.07.2014 "Про надання інформації" контролюючий орган не просив позивача надати пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2014 року.

Отже, відповідачем призначено проведення перевірки за інший податковий період /березень 2014 року /, ніж той, що був визначений Кременчуцькою ОДПІ у письмовому запиті до позивача про надання інформації від 09.07.2014 № 16652/10 /березень 2013 року/ .

Представник відповідача у ході розгляду справи пояснював, що рішення про проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року прийнято у зв'язку з неповним отриманням документів на інший письмовий запит від 29.05.2014 № 13283/10/16-03-22-03-13.

Однак, у спірному наказі від 28.07.2014 № 2305 як підстава для проведення позапланової перевірки вказано надання пояснення без їх повного документального підтвердження саме на запит № 16652/10 від 09.07.2014 та відсутнє будь-яке посилання на письмовий запит від 29.05.2014 № 13283/10/16-03-22-03-13.

Суд відхиляє доводи представника відповідача про начебто допущені Кременчуцькою ОДПІ описки у спірному наказі в частині зазначення реквізитів письмового запиту контролюючого органу та відповіді на нього, оскільки відповідачем не виправлялися будь-які описки у наказі. Доказів виправлення таких описок відповідачем до суду не надано.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи Кременчуцькою ОДПІ направлявся позивачу письмовий запит "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" № 13283/10/16-03-22-03-13 від 29.05.2014, у якому повідомлялось, що при звірці показників податкової звітності з ПДВ контрагентів виявлено розбіжності, внаслідок яких підприємством завищено податковий кредит за березень 2014 року по контрагенту ТОВ "ТД "ГАРАНТ" та на підставі п.п. 20.1.6, 20.18, п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючий орган просив усунути дані розбіжності, надати пояснення та документальне підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ за березень 2014 року протягом 10 днів з дня отримання запиту.

Представник відповідача у судовому засіданні пояснив, що вказаний запит направлено у зв'язку з виявленням недостовірних даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків у порядку п.п. 3 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, та позивачем надано неповне документальне підтвердження на вказаний запит, що стало підставою для призначення позапланової перевірки.

Разом з тим, перевірка позивача призначена контролюючим органом виключно на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, спірним наказом на підставі п.п. 78.1. 4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України перевірка не призначалась, хоча у разі виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, перевірка мала би призначатися саме на підставі п.п. 78.1. 4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

У вказаному запиті № 13283/10/16-03-22-03-13 від 29.05.2014 позивача попереджено про те, що у разі не надання пояснення та документального підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ будуть застосовані заходи впливу саме відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України /а.с. 14/.

Таким чином, відповідачем не доведено наявності підстав, передбачених п.п. 78.1. 1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, в частині призначення проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року - не ґрунтується на вимогах законодавства України, а тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Що стосується позовних вимог про визнання дій Кременчуцької ОДПІ з призначення документальної позапланової перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2014 року, то суд виходить з того, що правові наслідки для позивача створює саме пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, як рішення суб'єкта владних повноважень.

Інших дій які б порушували права позивача, судом не встановлено та позивачем не доведено.

Таким чином, позовні вимоги про визнання дій Кременчуцької ОДПІ з призначення документальної позапланової перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2014 року необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Наказом виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 призначено також і проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року.

Як на підставу для призначення перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року відповідач посилається на те, що позивачем на письмовий запит Кременчуцької ОДПІ № 11338/10 від 12.05.2014 надано пояснення листом № 20/05-2 від 20.05.2014 без їх повного документального підтвердження.

Відповідно до приписів п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Матеріалами справи підтверджено, що до Кременчуцької ОДПІ надійшов акт Індустріальної ОДПІ від 25.03.2014 № 175/20-36-22-03-07/24670053 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків і зборів за період з 01.12.2013 по 04.02.2014", за висновками якого не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами-покупцями, визначеними у акті за період з 01.12.2013 по 04.02.2014, з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків. Серед таких контрагентів ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" значиться і ТОВ "Укрпропангаз" /грудень 2013 року/ /а.с. 29-32/.

Таким чином, за наслідками отримання відповідачем податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового законодавства.

З метою виконання функцій, передбачених п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, приписів Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків Кременчуцькою ОДПІ складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 11338/10 "Про надання інформації", у якому відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року.

У запиті контролюючий орган просив надати інформацію із зазначенням наступного:

- загальні відомості про суб'єкта господарювання;

- підтвердити господарські відносини між платником податків і суб'єктом господарювання відповідно до наведених вище угод (контрактів) та первинних документів, повноти відображення їх результатів у податковому та бухгалтерському обліку;

- форма розрахунків (грошова, вексельна, взаємозалік) між платником податків та суб'єктом господарювання, стан таких розрахунків на кінець періоду, за який перевіряється платник податків, та на дату проведення звірки;

- оформлення довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей (посадові та/або службові особи, що отримали (відпустили) товарно-матеріальні цінності (роботи, послуги тощо));

- умови зберігання (наявність власних або орендованих складських приміщень) та транспортування (наявність власних або орендованих транспортних засобів) товарно-матеріальних цінностей;

- наявність необхідних ліцензій (дозволів тощо), направлених (в разі необхідності) запитів на отримання цінової експертизи продукції (робіт, послуг);

- наявність у суб'єка господарювання відповідних виробничих потужностей, матеріальних і фінансових ресурсів, наявність необхідної кількості працюючих з відповідними фаховими знаннями для здійснення виробництва (надання послуг, виконання робіт) тощо);

- наявність всіх необхідних висновків про відповідність технічних умов виробництва, зберігання, а також реєстрації обов'язкових підтверджуючих документів (реквізити товару ГОСТу, ТУ, марки, типу, заводу-виробника) тощо;

- якщо суб'єкт господарювання є виробником (імпортером) - собівартість виготовлення готової продукції (митну/фактурну вартість товарно-матеріальних цінностей); постачальників матеріалів та сировини (найменування, код за ЄДРПОУ/ реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, реквізити накладних/вантажно-митних декларацій); наявність основних фондів (власних або орендованих), а також їх використання у виробничому процесі, достатню кількість персоналу необхідної кваліфікації для виробництва (виконання) того або іншого виду продукції (робіт, послуг) тощо;

- якщо суб'єкт господарювання не є виробником (імпортером), для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов'язань на кожній ланці ланцюга проходження товарно-матеріальних цінностей (робіт тощо) - інформацію про постачальника (найменування, код за ЄДРПОУ/ реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, індивідуальний номер платника податку на додану вартість, номер свідоцтва платника податку на додану на додану вартість тощо), укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо;

- якщо суб'єкт господарювання не є кінцевим споживачем товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг, тощо) для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов'язань та кожній ланці ланцюга проходження товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг, тощо) - інформацію про наступного у ланцюзі придбання покупця (найменування, код за ЄДРПОУ/ реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, індивідуальний номер платника податку на додану вартість, номер свідоцтва платника податку на додану на додану вартість тощо), укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо.

У вказаному запиті позивача попереджено про те, що у разі не надання відповіді на даний запит Кременчуцька ОДПІ має право на проведення позапланової перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України /а.с. 7-8/.

У відповідь на запит контролюючого органу листом ТОВ "Укрпропангаз" вих. № 20/05-2 від 20.05.2014 до Кременчуцької ОДПІ надано копії документів на підтвердження господарських відносин з платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" /а.с. 45-71/.

Однак, позивачем не було надано до Кременчуцької ОДПІ копії паспортів якості та сертифікатів відповідності, наявність яких передбачена п. 2.3 договору поставки нафтопродуктів № 29111 від 29.11.2013, укладеного між ТОВ "Укрпропангаз" (покупець) та ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (постачальник) /а.с. 50/, хоча контролюючий орган у своєму запиті просив надати пояснення та документальне підтвердження щодо наявності всіх необхідних висновків про відповідність технічних умов виробництва, зберігання, а також реєстрації обов'язкових підтверджуючих документів (реквізити товару ГОСТу, ТУ, марки, типу, заводу-виробника) тощо /а.с. 8/.

Відповідно до положень розділу І Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 4 червня 2007 р. N 271/121, вимоги цієї Інструкції є обов'язковими для всіх підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності (далі - підприємства), які займаються хоча б одним із таких видів діяльності, як зберігання, транспортування та відпуск нафти і нафтопродуктів, а також органів виконавчої влади.

Розділом 3 цієї Інструкції визначено, що паспорт якості - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафти та/або нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, і їх відповідність вимогам нормативних документів; сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи управління довкіллям, персонал відповідають установленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством [Закон України "Про підтвердження відповідності"].

Наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 16.01.1997 № 19 "Про затвердження Правил обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів" затверджено Правила обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів.

ТОВ "Укрпропангаз" на письмовий запит Кременчуцької ОДПІ від 12.05.2014 №11338/10 не надано до контролюючого органу паспортів якості та сертифікатів відповідності на нафтопродукти, відтак, контролюючий орган дійшов висновку про ненадання позивачем на письмовий запит повного документального підтвердження.

Згідно п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що наказ виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року - прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а дії Кременчуцької ОДПІ з призначення документальної позапланової перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року є правомірними.

Таким чином позов підлягає задоволенню частково.

Відповідно до частини 3 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Згідно з підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" розмір судового збору за подання позовних заяв немайнового характеру становить 0,06 розміру мінімальної заробітної плати, тобто 73 грн. 08 коп.

При зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 73 грн. 08 коп., що підтверджується платіжним дорученням № 260 від 30.07.2014 /а.с. 2/.

З огляду на вищевикладене стягненню з Державного бюджету України в особі Кременчуцької ОДПІ на користь ТОВ "Укрпропангаз" підлягають витрати зі сплати судового збору в розмірі 18 грн. 27 коп.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України в особі Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області (ідентифікаційний код 38742715) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз" (ідентифікаційний код 36670686) витрати зі сплати судового збору в розмірі 18 грн. 27 коп. (вісімнадцять гривень двадцять сім копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 08 вересня 2014 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2014
Оприлюднено10.09.2014
Номер документу40378061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/3066/14

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 02.09.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні