Ухвала
від 16.10.2014 по справі 816/3066/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2014 р.Справа № 816/3066/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Зеленського В.В.

Суддів: П'янової Я.В. , Чалого І.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз" на Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.2014р. по справі № 816/3066/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз"

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області

про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИЛА:

04.08.2014 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз", звернувся до суду з позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області, в якому просив:

- визнати протиправними дії з призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2014 року, ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року;

- визнати протиправним та скасувати наказ Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.14 року по справі № 816/3066/14 зазначений позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в поаному обсязі.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.2014 року по справі № 816/3066/14 в частині відмови ТОВ «Укрпропангаз» в задоволенні позову щодо визнання протиправним та скасування наказу в.о. начальника Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014 року про проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ «Укрпропангаз» з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП «Терра-Експо» за період грудень 2013 року, прийняти в цій частині нову постанову, якою визнати протиправним та скасувати наказ в.о. начальника Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014 року про проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ «Укрпропангаз» з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП «Терра-Експо» за період грудень 2013 року, в іншій частині постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.2014 року по справі № 816/3066/14 залишити без змін.

В обґрунтування вимог апеляційних скарг апелянти зазначили, що постанову винесено з порушенням норм процесуального та матеріального права.

Відповідно до ст. 197 КАС України дана справа розглядається в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 12.05.2014 року Кременчуцькою ОДПІ з метою виконання функцій, передбачених п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, приписів Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків, складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 11338/10 "Про надання інформації", у якому відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року. У вказаному запиті попереджено позивача про те, що у разі не надання відповіді на даний запит Кременчуцька ОДПІ має право на проведення позапланової перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

У відповідь на запит контролюючого органу листом вих. № 20/05-2 від 20.05.2014 року ТОВ "Укрпропангаз" до Кременчуцької ОДПІ надано копії документів на підтвердження господарських відносин з платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО".

29.05.2014 року Кременчуцькою ОДПІ складено та направлено позивачу письмовий запит "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" № 13283/10/16-03-22-03-13, у якому платника податків повідомлено, що при звірці показників податкової звітності з ПДВ контрагентів виявлено розбіжності, внаслідок яких підприємством завищено податковий кредит за березень 2014 року по контрагенту ТОВ "ТД "ГАРАНТ", та на підставі п.п. 20.1.6, 20.18, п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючий орган просив усунути дані розбіжності, надати пояснення та документальне підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ за березень 2014 року протягом 10 днів з дня отримання запиту. У вказаному запиті попереджено позивача про те, що у разі не надання пояснення та документального підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ будуть застосовані заходи впливу відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

У відповідь на запит контролюючого органу листом вих. № 11/06-2 від 11.06.2014 року ТОВ "Укрпропангаз" до Кременчуцької ОДПІ надано копії первинних документів на підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" .

09.07.2014 року Кременчуцькою ОДПІ з метою виконання функцій, передбачених п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, приписів Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 16652/10 "Про надання інформації", у якому відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2013 року. У вказаному запиті попереджено позивача про те, що у разі не надання відповіді на даний запит Кременчуцька ОДПІ має право на проведення позапланової перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

У відповідь на вказаний запит Кременчуцької ОДПІ позивач листом вих. № 23/07-2 від 23.07.2014 року відмовив контролюючому органу у наданні пояснень та їх документального підтвердження у зв'язку з тим, що у запиті Кременчуцької ОДПІ не зазначена підстава для надання відповідних пояснень та їх документального підтвердження.

28.07.2014 року виконуючим обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. видано наказ № 2305 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки", пунктом 1 якого наказано державному інспектору відділу перевірок з окремих питнь управління податкового аудиту Пахомовій А.І. провести з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланову виїзну перевірку ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року.

Не погодившись з наказом Кременчуцької ОДПІ № 2305 від 28.07.2014 року, позивач для захисту своїх прав звернувся до суду з адміністративним позовом.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року - не ґрунтується на вимогах законодавства України і підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а наказ виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року - прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а дії Кременчуцької ОДПІ з призначення документальної позапланової перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року є правомірними.

Таким чином суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність захисту прав позивача та часткового задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI, який зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпунктів 20.1.2-20.1.3 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали; проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст.75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з положеннями п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок врегульовано статтею 78 Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, у разі, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи, пунктом 1 оскаржуваного наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 призначено проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року.

Отже, наказом виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 призначено, зокрема, проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД "ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

У наказі Кременчуцької ОДПІ, як на підставу для його прийняття в цій частині зазначено, що на письмовий запит Кременчуцької ОДПІ щодо надання пояснень та документального підтвердження № 16652/10 від 09.07.2014 року ТОВ "Укрпропангаз" надано пояснення (лист від 23/7-03 від 23.07.2013 року) без їх повного документального підтвердження.

У зв'язку з викладеним на підставі п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України пунктом 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 державному інспектору відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Пахомовій А.І. наказано, зокрема, провести з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланову виїзну перевірку ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року.

Як вбачається з матеріалів справи, Кременчуцькою ОДПІ складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 16652/10 від 09.07.2014 року "Про надання інформації", однак у даному запиті відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2013 рок.

У запиті № 16652/10 від 09.07.2014 року "Про надання інформації" контролюючий орган не просив позивача надати пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ТОВ "ТД "ГАРАНТ" за період березень 2014 року.

Виходячи із вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем призначено проведення перевірки за інший податковий період (березень 2014 року), ніж той, що був визначений Кременчуцькою ОДПІ у письмовому запиті до позивача про надання інформації від 09.07.2014 року № 16652/10 /березень 2013 року.

Також з матеріалів справи вбачається, що представник відповідача у ході розгляду справи в суді першої інстанції пояснював, що рішення про проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року прийнято у зв'язку з неповним отриманням документів на інший письмовий запит від 29.05.2014 року № 13283/10/16-03-22-03-13, однак у спірному наказі від 28.07.2014 року № 2305 як підстава для проведення позапланової перевірки вказано надання пояснення без їх повного документального підтвердження саме на запит № 16652/10 від 09.07.2014 року та відсутнє будь-яке посилання на письмовий запит від 29.05.2014 року № 13283/10/16-03-22-03-13.

Колегія суддів відхиляє доводи відповідача, викладені в апеляційній скарзі, про начебто допущені Кременчуцькою ОДПІ описки у спірному наказі в частині зазначення реквізитів письмового запиту контролюючого органу та відповіді на нього, оскільки відповідачем не виправлялися будь-які описки у наказі. Доказів виправлення таких описок відповідачем до судів першої та апеляційної інстанцій надано не було.

Також колегія суддів зазначає, що Кременчуцькою ОДПІ направлявся позивачу письмовий запит "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" № 13283/10/16-03-22-03-13 від 29.05.2014 року, у якому повідомлялось, що при звірці показників податкової звітності з ПДВ контрагентів виявлено розбіжності, внаслідок яких підприємством завищено податковий кредит за березень 2014 року по контрагенту ТОВ "ТД "ГАРАНТ" та на підставі п.п. 20.1.6, 20.18, п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючий орган просив усунути дані розбіжності, надати пояснення та документальне підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ за березень 2014 року протягом 10 днів з дня отримання запиту.

Колегія суддів зазначає, що перевірка позивача призначена контролюючим органом виключно на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, спірним наказом на підставі п.п. 78.1. 4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України перевірка не призначалась, хоча у разі виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, перевірка мала би призначатися саме на підставі п.п. 78.1. 4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

У запиті № 13283/10/16-03-22-03-13 від 29.05.2014 року позивача попереджено про те, що у разі не надання пояснення та документального підтвердження правомірності декларування показників декларацій з ПДВ будуть застосовані заходи впливу саме відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Таким чином колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем не доведено наявності підстав, передбачених п.п. 78.1. 1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, в частині призначення проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, а тому пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року - не ґрунтується на вимогах законодавства України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що правові наслідки для позивача створює саме пункт 1 наказу виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ТД ГАРАНТ" (код 37899013) за період березень 2014 року, як рішення суб'єкта владних повноважень.

Стосовно проведення з 28.07.2014 по 01.08.2014 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до приписів п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, до Кременчуцької ОДПІ надійшов акт Індустріальної ОДПІ від 25.03.2014 року № 175/20-36-22-03-07/24670053 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків і зборів за період з 01.12.2013 року по 04.02.2014 року", за висновками якого не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами-покупцями, визначеними у акті за період з 01.12.2013 року по 04.02.2014 року, з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків. Серед таких контрагентів ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" значиться і ТОВ "Укрпропангаз". За наслідками отримання відповідачем податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового законодавства.

З метою виконання функцій, передбачених п.п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, відповідно до п.п. 20.1.2 п. 20, п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, приписів Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків Кременчуцькою ОДПІ складено та направлено на адресу ТОВ "Укрпропангаз" письмовий запит № 11338/10 "Про надання інформації", у якому відповідач просив надати у 10-денний термін пояснення та документальне підтвердження з приводу проведених господарських відносин із платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року.

У запиті контролюючий орган просив надати інформацію із зазначенням наступного:

- загальні відомості про суб'єкта господарювання;

- підтвердити господарські відносини між платником податків і суб'єктом господарювання відповідно до наведених вище угод (контрактів) та первинних документів, повноти відображення їх результатів у податковому та бухгалтерському обліку;

- форма розрахунків (грошова, вексельна, взаємозалік) між платником податків та суб'єктом господарювання, стан таких розрахунків на кінець періоду, за який перевіряється платник податків, та на дату проведення звірки;

- оформлення довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей (посадові та/або службові особи, що отримали (відпустили) товарно-матеріальні цінності (роботи, послуги тощо));

- умови зберігання (наявність власних або орендованих складських приміщень) та транспортування (наявність власних або орендованих транспортних засобів) товарно-матеріальних цінностей;

- наявність необхідних ліцензій (дозволів тощо), направлених (в разі необхідності) запитів на отримання цінової експертизи продукції (робіт, послуг);

- наявність у суб'єка господарювання відповідних виробничих потужностей, матеріальних і фінансових ресурсів, наявність необхідної кількості працюючих з відповідними фаховими знаннями для здійснення виробництва (надання послуг, виконання робіт) тощо);

- наявність всіх необхідних висновків про відповідність технічних умов виробництва, зберігання, а також реєстрації обов'язкових підтверджуючих документів (реквізити товару ГОСТу, ТУ, марки, типу, заводу-виробника) тощо;

- якщо суб'єкт господарювання є виробником (імпортером) - собівартість виготовлення готової продукції (митну/фактурну вартість товарно-матеріальних цінностей); постачальників матеріалів та сировини (найменування, код за ЄДРПОУ/ реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, реквізити накладних/вантажно-митних декларацій); наявність основних фондів (власних або орендованих), а також їх використання у виробничому процесі, достатню кількість персоналу необхідної кваліфікації для виробництва (виконання) того або іншого виду продукції (робіт, послуг) тощо;

- якщо суб'єкт господарювання не є виробником (імпортером), для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов'язань на кожній ланці ланцюга проходження товарно-матеріальних цінностей (робіт тощо) - інформацію про постачальника (найменування, код за ЄДРПОУ/ реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, індивідуальний номер платника податку на додану вартість, номер свідоцтва платника податку на додану на додану вартість тощо), укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо;

- якщо суб'єкт господарювання не є кінцевим споживачем товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг, тощо) для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов'язань та кожній ланці ланцюга проходження товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг, тощо) - інформацію про наступного у ланцюзі придбання покупця (найменування, код за ЄДРПОУ/ реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, індивідуальний номер платника податку на додану вартість, номер свідоцтва платника податку на додану на додану вартість тощо), укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо.

У вказаному запиті позивача попереджено про те, що у разі не надання відповіді на даний запит Кременчуцька ОДПІ має право на проведення позапланової перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Як вбачається з матеріалів справи, у відповідь на запит контролюючого органу листом ТОВ "Укрпропангаз" вих. № 20/05-2 від 20.05.2014 року до Кременчуцької ОДПІ надано копії документів на підтвердження господарських відносин з платником податків ПП "ТЕРРА-ЕКСПО", однак позивачем не було надано до Кременчуцької ОДПІ копії паспортів якості та сертифікатів відповідності, наявність яких передбачена п. 2.3 договору поставки нафтопродуктів № 29111 від 29.11.2013 року, укладеного між ТОВ "Укрпропангаз" (покупець) та ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (постачальник), хоча контролюючий орган у своєму запиті просив надати пояснення та документальне підтвердження щодо наявності всіх необхідних висновків про відповідність технічних умов виробництва, зберігання, а також реєстрації обов'язкових підтверджуючих документів (реквізити товару ГОСТу, ТУ, марки, типу, заводу-виробника) тощо.

Відповідно до положень розділу І Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 4 червня 2007 року N 271/121, вимоги цієї Інструкції є обов'язковими для всіх підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності (далі - підприємства), які займаються хоча б одним із таких видів діяльності, як зберігання, транспортування та відпуск нафти і нафтопродуктів, а також органів виконавчої влади.

Розділом 3 цієї Інструкції визначено, що паспорт якості - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафти та/або нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, і їх відповідність вимогам нормативних документів; сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи управління довкіллям, персонал відповідають установленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством [Закон України "Про підтвердження відповідності"].

Наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 16.01.1997 року № 19 "Про затвердження Правил обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів" затверджено Правила обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів.

ТОВ "Укрпропангаз" на письмовий запит Кременчуцької ОДПІ від 12.05.2014 року № 11338/10 не надано до контролюючого органу паспортів якості та сертифікатів відповідності на нафтопродукти, відтак, контролюючий орган дійшов висновку про ненадання позивачем на письмовий запит повного документального підтвердження.

Згідно п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що наказ виконуючого обов'язки начальника Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області Лазько А.М. "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки" від 28 липня 2014 року № 2305 в частині проведення з 28.07.2014 року по 01.08.2014 року позапланової виїзної перевірки ТОВ "Укрпропангаз" (код 36670686) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" (код 24670053) за період грудень 2013 року - прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а дії Кременчуцької ОДПІ з призначення документальної позапланової перевірки ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "ТЕРРА-ЕКСПО" за період грудень 2013 року є правомірними.

Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.14 року по справі № 816/3066/14 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянтів.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційні скарги Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпропангаз" залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.2014р. по справі № 816/3066/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді П'янова Я.В. Чалий І.С.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2014
Оприлюднено27.10.2014
Номер документу41026001
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/3066/14

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 02.09.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні