ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
04 вересня 2014 року Чернігів Справа № 825/2410/14
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., за участі секретаря Сугакової Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТОМ"
до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії
за участю
представників сторін:
від позивача Бондарчука В.В., довіреність від 04.07.2014,
від відповідача Кумановського О.П., довіреність від 10.04.2014 № 4259/9/25-26-10-00-10, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІСТОМ" (далі - ТОВ "ІСТОМ") звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - ДПІ у м. Чернігові), в якому позивач просив:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігів ГУ Міндоходів у Чернігівській області щодо складання акту від 20.06.2014р. №42/22/38776592 про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТОМ" (код ЄДРПОУ 38776592) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями-постачальниками за період квітень-травень 2014 року;
- визнати протиправними дії ДПІ у м. Чернігів ГУ Міндоходів у Чернігівський області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість TOB "ІСТОМ" в розрізі контрагентів на підставі акту № 42/22/38776592 від 20.06.2014;
- зобов'язати ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів у Чернігівській області вилучити з Автоматизованої інформаційної системи "Система автоматичного співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України" та Автоматизованої системи "Аудит 2.19" інформацію внесену на підставі акту від 20.06.2014 № 42/22/38776592 про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "ІСТОМ" (код ЄДРПОУ 38776592) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями-постачальниками за період квітень-травень 2014 року.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити в повному обсязі та зазначив, що акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ІСТОМ" повністю відповідає чинному законодавству та зауважив, що його висновки правомірно внесені контролюючим органом до відповідних інформаційних баз на підставі ст. 74 Податкового кодексу України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.06.2009 ТОВ "ІСТОМ" (код 38776592) зареєстровано в якості юридичної особи і взято на облік до ДПІ у м. Чернігові, як платника податків.
Судом встановлено, що 20.06.2014 ДПІ у м. Чернігові будо складено Акт № 42/22/38776592 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ІСТОМ" (код за ЄДРПОУ 38776592) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями-постачальниками за період: квітень-травень 2014 року".
Так, на підставі службового посвідчення серія ЧН №121834, виданого 16.01.2013р. ДПІ у м. Чернігові Державної податкової служби, начальником відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту ДПІ у м. Чернігові Рубан Тетяною Володимирівною, згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та п. 4.4 Наказу ДПА України від 22.04.2011 № 236 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "ІСТОМ" (код за ЄДРПОУ 38776592) з питань підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями-постачальниками, покупцями за період: квітень-травень 2014 року.
Працівниками ДПІ у м. Чернігові було здійснено вихід за юридичною адресою ТОВ "ІСТОМ", для вручення запиту від 13.06.2014 № 7567/10/25-26-20-01-23 для надання пояснень та копій підтверджуючих документів та для проведення перевірки місцезнаходження платника.
В результаті виходу встановлено, відсутність підприємства та посадових осіб за адресою: 14000, Чернігівська область, м. Чернігів, Деснянський р-н, вул. Мстиславська, буд. 14, кв. 1, відповідно запит не було вручено, про що складено акт перевірки місцезнаходження від 16.06.2014р. №149/25-26-20-01-43.
Також складено запит від 16.06.2014р. № 30/25-26-20-01-45 на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платників податків до ГОВ ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів в Чернігівській області. Від ГОВ ДПІ у м.Чернігові ГУ Міндоходів в Чернігівській області отримано довідку № 296д від 19.06.2014 року з приміткою "Місцезнаходження платника не встановлено".
19.06.2014 до відділу державної реєстрації ДПІ у м. Чернігові ГУ Міндоходів в Чернігівській області спрямовано повідомлення 18 ОПП.
Зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що неможливо співставити данні первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження видів, обсягів і кількості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків з причини відсутності підприємства за податковою адресою та ненадання документів.
За результатами звірки ДПІ у м. Чернігові встановила відсутність реального здійснення господарських операцій за квітень - травень 2014 року з контрагентами - покупцями та контрагентами - постачальниками.
Згідно ст. 83 Податкового кодексу України контролюючим органом були використані наступні матеріали, які є підставами для висновків під час проведення перевірки:
- податкові декларації з ПДВ (з відповідними додатками) за квітень-травень 2014 року.
- реєстр виданих та отриманих податкових накладних, наданих до ДПІ у м. Чернігові за квітень-травень 2014 року.
- податкова інформація (автоматизована інформаційна система "Податковий блок").
- податкова декларація з податку на прибуток за 2013р.;
- звіт про фінансові результати підприємства за 2013р.;
- звіти 1-ДФ за звіряємий період;
- ЄРПН за звіряємий період;
- інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачений Кодексом.
- запит до державної реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції від 19.06.2014р. № 6735/10/25-26-20-01-42, станом на поточну дату відповідь а: отримано;
- запит до відділу ATI та РЕР УДАЇ УМВС України в Чернігівській області від 19.06.2014 № 6734/10/25-26-20-01-42, станом на поточну дату відповідь не отримано;
- аналітична довідка № 497/25-26-20-01-024 від 19.06.2014 ТОВ "ІСТОМ" за період квітень-травень 2014;
- запит до ТОВ "ІСТОМ" від 13.06.2014 № 7567/10/25-26-20-01-23 для надана пояснень та копій підтверджуючих документів;
- схема за квітень-травень 2014 року.
Згідно звітності 1-ДФ за 1 квартал 2014р. штатна чисельність складає 4 особи, інформація щодо штату працівників за цивільно-правовими договором до ДПІ у м.Чернігові не надавалася.
Встановлено, що на ТОВ "ІСТОМ" відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь - якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.
ТОВ "ІСТОМ" надано до ДПІ у м. Чернігові Звіт про фінансові результати підприємства за 2013р, згідно якого встановлено відсутність у підприємства будь-яких основних засобів, необхідних для ведення фінансово-господарської діяльності.
Таким чином, ТОВ "ІСТОМ" здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
Звіркою встановлено, що підприємством у квітні-травні 2014 року, ТОВ "ІСТОМ" придбано товари у наступних СГ:
Квітень 2014 року
1.ТОВ "ТКТ-ГРУП", і.п.н. 361141526570, м. Київ, товар встановити неможливо, так як податкова накладна не зареєстрована в ЕРПН у зв'язку з тим, що сума ПДВ складає менше 10 тис. грн.
Травень 2014 р.
Імпорт на суму 20571,9 тис грн., товар - одяг, ліхтарі, косметика, електроприладдя, меблі, фурнітура, галантерейні вироби, взуття у постачальника "Т- BUSINESS, LNC" DEMINOX S.A. Panama.
При цьому встановлено відсутність будь-якої інформації про наявність автомобільного чи іншого транспорту, яким підприємство могло б транспортувати придбаний товар, складських приміщень, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.
Внаслідок встановлених вище порушень господарська діяльність ТОВ "ІСТОМ" має наступні ознаки нереальності здійснення операцій, а саме:
- відсутній рух активів, зобов'язань чи власного капіталу у процесі здійснення господарської операції;
- відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, а саме:
- відсутній кваліфікований персонал;
- відсутністю транспортних засобів, який необхідний для переміщення товарів, відсутністю складських приміщень, виробничих потужностей для здійснення будь-якого виду діяльності,
- відсутні основні фонди (за умови, що вони необхідні для здійснення операцій), у тому числі:
- неможливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару та надання послуг у відповідні строки з урахуванням терміну його придатності, доступності на ринку тощо;
- платник не знаходиться за місцезнаходженням (фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку) при відсутності укладених договорів оренди інших приміщень.
Виходячи з вищевикладеного, у зв'язку з виявленими перевіркою нереальними господарськими операціями придбання товарів (робіт, послуг), а також у зв'язку з наявністю податкових ризиків по взаємовідносинам з постачальниками ТОВ "ІСТОМ" податковим органом встановлено, що правочини, укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.
З вищевикладеного вбачається, що всі наведені ознаки, як кожний окремо, так і у сукупності, дають обґрунтовані підстави вважати, що у ТОВ "ІСТОМ" наявні ознаки відсутності факту реального здійснення господарської діяльності.
Враховуючи те, що ТОВ "ІСТОМ" безпідставно сформовано податковий кредит за квітень-травень 2014р. за рахунок сум ПДВ по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками за непідтвердженими господарськими операціями, то і взаємовідносини ТОВ "ІСТОМ" з контрагентами-покупцями не виконані, оскільки обумовлені правові наслідки відбутися не могли.
В ході проведення аналізу АІС "Податковий блок", податкової звітності, податкової інформації згідно комп'ютерної автоматизованої інформаційної системи, реєстру виданих податкових накладних та ЕРПН встановлено, що підприємством ТОВ "ІСТОМ" реалізовано товари (роботи, послуги) у травні 2014 року ряду підприємств, визначених на ст.9-10 Акту звірки від 20.06.2014 № 42/22/38776592.
При цьому, звіркою не встановлено факту передачі товарів від продавця до покупця, у зв'язку з відсутністю (не наданням для звірки) договорів про господарські відносини, актів приймання-передачі товару, довіреностей, документів, що засвідчують транспортування, зберігання товарів. З урахуванням вищезазначених порушень, ТОВ "ІСТОМ" не мало можливості здійснювати реалізацію.
У зв'язку з вищевикладеним, у ТОВ "ІСТОМ" відсутнє, право на формування витрат по операціях з підприємствами постачальниками в розумінні ст.134 Податкового кодексу України.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ "ІСТОМ" здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
Враховуючи вищенаведене, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, які не мають реального товарного характеру.
При перевірці правомірності дій ДПІ у м. Чернігові, суд зазначає, що в силу п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу (далі - ПК України) з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" (далі - Порядок № 1232).
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження, який надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин у разі проведення зустрічної звірки.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Порядок отримання органами державної податкової служби податкової інформації за запитами визначений пп. 8-13 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 (далі - Порядок № 1245).
Відповідно до п. п. 1-4, 6, 7 Порядку № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків; зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту; орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку; у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку; за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Відповідно до п. 4.4. Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.
Отже, з аналізу зазначених норм права вбачається, та що підтверджується матеріалами справи, ДПІ у м. Чернігові було здійснено вихід за юридичною адресою ТОВ "ІСТОМ", для вручення запиту від 13.06.2014 № 7567/10/25-26-20-01-23 для надання пояснень та копій підтверджуючих документів та для проведення перевірки місцезнаходження платника, в результаті чого було встановлено, відсутність підприємства та посадових осіб за адресою реєстрації підприємства, що підтверджується актом перевірки місцезнаходження від 16.06.2014 № 149/25-26-20-01-43 (а.с. 37).
Таким чином, суд прийшов до висновку, що так як зустрічна звірка не була проведена, довідка не складалася через відсутність позивача за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідачем складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ІСТОМ". У свою чергу, акт від 20.06.2014 № 42/22/38776592 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ІСТОМ" є різновидом податкової інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань, право на збір якої передбачено ст.72 Податкового кодексу України.
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
Таким чином, суд приходить до висновку, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Податкового кодексу (акт від 20.06.2014 № 42/22/38776592) може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів (Автоматизованої інформаційної системи "Система автоматичного співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України" та Автоматизованої системи "Аудит 2.19") або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів, а тому дії ДПІ у м. Чернігові по коригуванню податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість TOB "ІСТОМ" в розрізі контрагентів та внесення до Автоматизованої інформаційної системи "Система автоматичного співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України" та Автоматизованої системи "Аудит 2.19" інформації на підставі акту від 20.06.2014 № 42/22/38776592 є правомірними.
Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обставини, на які посилається позивач як на підставу неправомірних дій відповідача, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи, а отже враховуючи ст. 19 Конституції України та ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ТОВ "ІСТОМ" про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернігові задоволенню не підлягають.
Всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати по справі згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя: Ю.О.Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2014 |
Оприлюднено | 12.09.2014 |
Номер документу | 40399013 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні