Постанова
від 22.08.2014 по справі 810/3240/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 серпня 2014 року №810/3240/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, Київської обласної державної адміністрації, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Еф Ай Эм Девелопмент» та Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області, про визнання недійсними розпорядження та державного акту,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до Бориспільського міськрайонного суду Київської області із позовом до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (далі - Бориспільська РДА), Київської обласної державної адміністрації (далі - Київська ОДА), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Еф Ай Эм Девелопмент» (далі -ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент»), в якій просила: визнати неправомірними дії Київської обласної державної адміністрації; визнати неправомірними дії Бориспільської районної державної адміністрації Київської області; визнати недійсним Розпорядження Київської обласної державної адміністрації №1629 від 18.12.2008; визнати недійсним Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №873651, кадастровий номер 3220883600:04:001:0033, виданий ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент».

Ухвалою суду від 02.12.2013 до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області.

Ухвалою Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 22.01.2014 (справа №2-а/359/243/2013, 359/9743/13-а) справу передано до Київського кружного адміністративного суду на підставі пункту 2 частини 1 статті 22 КАС України.

Усною ухвалою суду від 12.06.2014 позовну заяву в частині позовних вимог щодо визнання неправомірними дій Київської обласної державної адміністрації та Бориспільської районної державної адміністрації Київської області залишено без розгляду на підставі пункту 7 частини 2 статті 155 КАС України.

Отже, предметом розгляду даної адміністративної справи є позовні вимоги ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1) про:

- визнання недійсним Розпорядження Київської обласної державної адміністрації №1629 від 18.12.2008 «Про зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебувають у власності ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» (далі - Розпорядження);

- визнання недійсним Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №873651, кадастровий номер 3220883600:04:001:0033, виданий ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» (далі - Держакт).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає неправомірними оскаржуване Розпорядження та виданій на підставі останнього Держакт, у зв'язку з наступним.

Позивач вважає, що оскільки земельна ділянка, щодо якої винесено Розпорядження №1629 від 18.12.2008, знаходиться на території Дударківської сільської ради, яка віднесена до Бориспільської РДА, що відповідно до положень Земельного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002 не належало до компетенції Київської ОДА, то мало місце порушення встановленого законом порядку зміни цільового призначення землі, у зв'язку з чим таке розпорядження, а відповідно й виданий на його підставі Держакт, видано незаконно.

Крім того, позивач вважає, що державний акт на право власності на земельну ділянку, виданий на ім'я ОСОБА_5 (далі - ОСОБА_5), видано Бориспільською РДА 29.12.2006, а державний акт на ту саму земельну ділянку виданий Бориспільською РДА на ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» 16.04.2009. У Бориспільській РДА знаходились відомості про Державний акт на право власності земельної ділянки, виданий на ім'я ОСОБА_5, але на дану земельну ділянку було видано ще один державний акт. На думку позивача, такі обставини вказують на порушення з боку РДА права власності ОСОБА_5 та вимог законодавства, адже право власності на спірну земельну ділянку ОСОБА_5 не було припинено у встановленому законом порядку.

Київська ОДА проти позову заперечила, просила відмовити у його задоволенні. У письмових поясненнях зазначила, що при виданні розпорядження від 18.12.2008 №1629 облдержадміністрація не розпоряджалась спірною земельною ділянкою, а лише змінила цільове призначення ділянки площею 4,0359 га, яка вже належала на праві власності ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» згідно з Державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №220235. Також зауважила на тому, що спірне розпорядження голови облдержадміністрації видано в межах повноважень та з дотриманням вимог діючого законодавства.

Представник третьої особи - ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні. У письмових поясненнях зазначив, що Товариство набуло право власності на земельну ділянку відповідно до вимог законодавства, при цьому право власності Товариства на цю земельну ділянку позивачем не заперечується. У додаткових поясненнях до позову також звернув увагу на відсутність публічно-правових відносин між позивачем та іншими сторонами у справі, а відповідно й порушень прав, свобод та інтересів позивача оскаржуваними Держактом та Розпорядженням.

Бориспільська РДА та Управління Держзмагентства у Бориспільському районі Київської області заперечень проти позову не надали.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯД №700841 від 24.12.2006, виданого на підставі розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації від 23.11.2006 №1427 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів за №910632300504, ОСОБА_5 належить земельна ділянка площею 4,04 га за кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 для ведення особистого селянського господарства на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Згідно з довідкою Управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області №5931б від 14.12.2011 на підставі розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації від 23.11.2006 №1427 ОСОБА_5 відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯД №700841 належить земельна ділянка площею 4,04 га для ведення особистого селянського господарства на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Відповідно до сформованого Управлінням земельних ресурсів у Бориспільському районі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №28-д від 21.01.2009 вартістю належної ОСОБА_5 земельної ділянки площею 40400,00 кв. м., що знаходиться на території Дударківської сільської ради, є 46478,19 грн.

З Витягу з Поземельної книги №ВТ-002620026022012 від 26.11.2012 земельна ділянка за кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 площею 4,0359 га належить ОСОБА_5 на праві приватної власності на підставі розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації від 23.11.2006 №1427, державний акт на право довічного успадкованого володіння землею ЯД 700841.

Водночас, з наявних у матеріалах справи копії документів вбачається, що відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №220235 від 02.06.2008, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів за №020832300045, виданого на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 03.03.2008 №296 ВКВ №919563, ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» є власником земельної ділянки площею 4,0359 га за кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 для ведення особистого підсобного господарства на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Розпорядженням Бориспільської РДА №6670 від 30.10.2008 погоджено проект землеустрою відведення земельних ділянок ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент», цільове призначення яких змінюється із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості для розміщення та обслуговування виробничо-складського центру, загальною площею 8,0715 га на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Розпорядженням Київської ОДА №1629 від 18.12.2008 «Про зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебувають у власності ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент», на підставі висновку державної експертизи землевпорядної документації від 05.11.2008 №4-939, серед іншого:

- затверджено «Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент», цільове призначення яких змінюється з ведення особистого підсобного господарства для розміщення та обслуговування виробничо-складського центру на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області», розроблений ТОВ «Гео-Сервіс Плюс»;

- змінено цільове призначення земельних ділянок загальною площею 8,0715 га (рілля), що належить на праві власності ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент», із категорії земель сільськогосподарського призначення на категорію земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення обслуговування виробничо-складського центру, а саме:

земельної ділянки площею 4,0356 га (Державний акт на право власності на земельну ділянку серія АЖ №220234),

земельної ділянки площею 4,0359 га (Державний акт на право власності на земельну ділянку серія АЖ №220235);

- віднесено вказані земельні ділянки до земель промисловості;

- Бориспільській райдержадміністрації доручено здійснити заходи щодо видачі державних актів на право власності на визначені у цьому розпорядженні земельні ділянки ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент».

Відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №873651 від 16.04.2009, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів за №020990400004, виданого на підставі Розпорядження Київської ОДА №1629 від 18.12.2008, ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» є власником земельної ділянки площею 4,0359 га за кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 для будівництва та обслуговування виробничо-складського центру на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Відповідно до Висновку Управління земельних ресурсів у Бориспільському районі №4802-б від 17.12.2009 та довідки цього ж управління №4816-б від 17.12.2009 ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» на підставі розпорядження Київської облдержадміністрації від 18.12.2008 №1629 згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №873651 є власником земельної ділянки площею 4,0359 га ріллі для будівництва та обслуговування виробничо-складського центру на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області за межами населеного пункту.

У 2007 році ОСОБА_1 звернулася до Бориспільської державної нотаріальної контори із заявою про намір прийняти спадщину, яка відкрилась після смерті її матері ОСОБА_5

Відповідно до адресованого суду листа Бориспільської міської державної нотаріальної контори №130/01-16 від 14.03.2013 нотаріальна контора відмовила у видачі свідоцтва про право на спадщину ОСОБА_1 тому, що при перевірці заборони (арешту) на земельну ділянку /кадастровий номер 3220883600:04:001:0033/, що розташована на території Дударківської сільської ради Бориспільського району, Київської області, наданої для ведення особистого селянського господарства, належної померлій ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_8 на підставі Державного акта на право власності на земельну ділянку серія ЯД №700841, виданого Бориспільською райдержадміністрацією 29.12.2006, було виявлено заборону, яка накладена 23.12.2009 за №9377758 приватним нотаріусом ОСОБА_7, на підставі договору іпотеки. Кадастровий номер та адреса земельної ділянки співпадали, цільове призначення - змінено, власником земельної ділянки було вказано ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент»; вищевказана інформація підтверджується витягом з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна №34341601 від 21.12.2011.

Відповідно до Витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна №25789261 від 23.12.2009 та адресованого суду листа приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_7 №20/01-16 від 25.03.2013 останнім 23.12.2009 посвідчений Договір іпотеки, укладений між ПАТ «ОТП Банк» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Еф Ай Ем Девелопмент» за реєстровим №2805, номер запису обтяження 9377758.

Як зазначив нотаріус ОСОБА_7 у вказаному листі, договір іпотеки був укладений на підставі документів, наданих ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент», що підтверджують його право власності на земельну ділянку, яка розташована на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області, загальною площею 4,0359 га, кадастровий номер земельної ділянки 3220883600:04:001:0033. Право власності ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку, серії ЯЖ №873651, виданим Управлінням земельних ресурсів у Бориспільському районі Київської області від 16.04.2009 на підставі Розпорядження Київської облдержадміністрації від 18.12.2008 за №1629 та зареєстрованим в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №020990400004.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до положень частин 1-3 статті 20 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III в редакції, чинній на момент винесення оскаржуваного розпорядження (далі - Земельний кодекс України), віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу, механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи врегульовано затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 №502 Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб (далі - Порядок №502).

Як вже було зазначено, позивач вважає оскаржуване Розпорядження незаконним, оскільки, на його думку, воно винесено за межами повноважень, наданих Київській ОДА, оскільки вирішення цього питання відноситься до компетенції Бориспільською РДА.

На думку позивача, порушення порядку зміни цільового призначення земельної ділянки є підставою для скасування відповідного рішення.

Суд звертає увагу, що відповідно до статті 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для:

а) визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам ;

б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок;

в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною;

г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

За приписами частини 1 статті 154 Земельного кодексу України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Зі змісту оскаржуваного Розпорядження вбачається, що ним змінено цільове призначення земельних ділянок загальною площею 8,0715 га, яке належало на праві власності ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» на підставі приведених вище: державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235 (4,0359 га), та державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220234 (4,0356 га).

Таким чином, на момент винесення Розпорядження право власності на вищезазначену земельну ділянку площею 4,0359 га вже належало ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент».

Отже, порушення процедури зміни цільового призначення та можливе перевищення повноважень Київською ОДА при зміні цільового призначення земельної ділянки, належної ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент», не порушує права, свободи та інтереси позивача, оскільки останній у даному випадку не є суб'єктом відповідних публічно-правових відносин.

Крім того, за приписами пунктів 8-10 Порядку №502:

Районна держадміністрація розглядає подані проектні матеріали та приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки, яка знаходиться за межами населеного пункту, якщо така зміна пов'язана з наступним використанням цієї ділянки для сільськогосподарських потреб, ведення лісового і водного господарства, будівництва об'єктів, призначених для обслуговування членів територіальних громад району (шкіл, лікарень, підприємств торгівлі тощо) (пункт 8).

Якщо зміна цільового призначення земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту, передбачає використання ділянок для інших потреб, ніж визначених пунктом 8 цього Порядку, районна держадміністрація розглядає проектні матеріали, готує свій висновок з цього питання і подає його разом з матеріалами до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної держадміністрації. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна держадміністрація розглядає матеріали та приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки (крім земель, визначених пунктом 10 цього Порядку) (пункт 9).

Якщо зміна цільового призначення стосується земельних ділянок - ріллі, багаторічних насаджень для несільськогосподарських потреб, лісів першої групи площею понад 10 гектарів, а також земельних ділянок природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та особливо цінних земель, що проводиться за рішенням Кабінету Міністрів України, районна держадміністрація подає проектні матеріали разом із своїм висновком до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної держадміністрації. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна держадміністрація розглядає подані проектні матеріали і готує свій висновок для подання Кабінету Міністрів України для прийняття відповідного рішення (пункт 10).

Відповідно до висновку науково-правової експертизи при Інституті держави і права НАН України щодо компетенції органів державної влади з питань зміни цільового призначення сільськогосподарських земельних ділянок №126/140-е від 05.10.2011: зміна цільового призначення ріллі шляхом переведення її до складу земель несільськогосподарського призначення відноситься до повноважень обласної державної адміністрації, якщо 1) рілля не відноситься до складу особливо цінних земель та 2) її площа становить 10 або менше гектарів.

Відповідно до висновку експертного дослідження Київського науково-дослідного інституту судових експертиз №5065/12-43 від 28.05.2012: до повноважень обласних державних адміністрацій відповідно до пункту 3 статті 20 Земельного кодексу України та до пункту 9 Порядку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 502 «Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб» належать розгляд матеріалів та прийняття рішення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки (ріллі, багаторічних насаджень) площею 10 та менше гектарів, яка знаходиться за межами населеного пункту та перебуває у власності громадянина або юридичної особи, якщо цільове призначення земельної ділянки змінюється на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики та іншого призначення.

Крім того, у відповідності до пункту 9 Порядку №502, затверджений спірним Розпорядженням Київської ОДА №1629 від 18.12.2008 проект землеустрою був погоджений Розпорядженням Бориспільської районної державної адміністрації Київської області №6670 від 30.10.2008.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що Київська ОДА при винесенні спірного Розпорядження діяла на підставі та у межах наданих їй повноважень.

При цьому позовна вимога про визнання нечинним Держакту ґрунтується виключно на неправомірності Розпорядження, яке стало підставою для його видачі.

Під час розгляду даної справи судом у Київської ОДА, Бориспільської РДА, Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області та ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» витребовувалася належним чином завірена копія приведеного вище державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235.

Так, листом №06-05-2825 від 30.12.2013 Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області повідомило суду про те, що другий примірник Державного акта на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235 та виданий ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» в архівних примірниках не обліковується (т.1 а.с. 120).

Київська ОДА листом №11-26/19970 від 17.12.2013 повідомила суду про відсутність копії державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235 (т.1 а.с. 106).

ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» листом від 22.01.2014 також повідомило суду про відсутність у нього копії державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235 (т.1 а.с. 125-126).

Бориспільська РДА листом №7-46-1832 від 20.06.2014 надала суду лише копію розпорядження №6670 від 30.10.2008.

Листом Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області на виконання вимог ухвали суду від 12.06.2014 (т.2 а.с.64) повідомило, що згідно з матеріалами, які перебувають в управлінні, вищезазначена земельна ділянка за кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 за формою 2-зем перебуває у власності ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент».

Цим же листом Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області надало копію технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельну ділянку ТОВ «Еф Ай Эм Девелопмент» для розміщення та обслуговування виробничо-складського центру на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

У вказаній технічній документації, серед іншого, міститься копія державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235 (т.2 а.с. 81), який, як вже було зазначено, зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів за №020832300045, виданий на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 03.03.2008 №296 ВКВ №919563, та відповідно до якого ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» є власником земельної ділянки площею 4,0359 га за кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 для ведення особистого підсобного господарства на території Дударківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Також у вказаному державному акті серії АЖ №220235 визначено, що його складено у двох примірниках, перший з яких передано власнику земельної ділянки, а другий зберігається в Управління земельних ресурсів у Бориспільському районі Київської області.

У зв'язку з приведеними обставинами суд дійшов висновку про те, що третя особа - Управління Держземагентства у Бориспільському районі Київської області умисно не виконувало вимоги ухвал суду та безпідставно не надає належним чином завірену копію державного акту на право власності на земельну ділянку серії АЖ №220235.

З аналізу наявних у матеріалах справи копій державних актів на право власності на земельні ділянки вбачається наступне.

Так, відповідно до плану меж земельної ділянки до держакту серії ЯД №700841 від 24.12.2006 (т.1 а.с.8) кадастровим номером земельної ділянки є 3220883600:04:001:0033; площа земельної ділянки 4,04 га; за описом меж від точки «А» до точки «Б» межує із земельною ділянкою ОСОБА_10, від точки «Б» до точки «В» - із земельною ділянкою ДМА «Бориспіль», від точки «В» до точки «Г» - із земельною ділянкою ОСОБА_11, від точки «Г» до точки «А» - із землями спільної сумісної власності громадян.

Водночас, відповідно до плану меж земельної ділянки до держакту серії АЖ №220235 від 02.06.2008 (т.2 а.с.81) кадастровим номером земельної ділянки є 3220883600:04:001:0033; площа земельної ділянки 4,0359 га; підстава видання - договір купівлі-продажу земельної ділянки від 03.03.2008 №296 ВКВ №919563; за описом меж від точки «А» до точки «Б» межує із земельною ділянкою ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент», від точки «Б» до точки «В» - із земельною ділянкою ДМА «Бориспіль», від точки «В» до точки «Г» - із земельною ділянкою ОСОБА_11, від точки «Г» до точки «А» - із землями спільної сумісної власності громадян.

Крім того, відповідно до плану меж земельної ділянки до держакту серії АЖ №220234 від 02.06.2008 (т.2 а.с.79) кадастровим номером земельної ділянки є 3220883600:04:001:0032; площа земельної ділянки 4,0356 га; підстава видання - договір купівлі-продажу земельної ділянки від 03.03.2008 №298 ВКВ №919564; за описом меж від точки «А» до точки «Б» межує із земельною ділянкою ОСОБА_12, від точки «Б» до точки «В» - із земельною ділянкою ДМА «Бориспіль», від точки «В» до точки «Г» - із земельною ділянкою ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент», від точки «Г» до точки «А» - із землями спільної сумісної власності громадян.

Враховуючи викладене, право власності ТОВ «Еф Ай Ем Девелопмент» на земельну ділянку з кадастровим номером 3220883600:04:001:0033 посвідчено саме державним актом на земельну ділянку серії АЖ №220235 від 02.06.2008, та виникло, як зазначено у акті, на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 03.03.2008 №296 ВКВ №919563.

Суд вважає за необхідне наголосити на тому, що для поновлення порушених, на думку позивача, його прав та законних інтересів, у ситуації, що склалася, оспорюванню підлягають саме відповідний договір купівлі-продажу земельної ділянки та державний акт на право власності на земельну ділянку.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень статей 69, 86 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Однак, покладений на суб`єкта владних повноважень даною нормою тягар доказування правомірності своїх дій не звільняє позивача від обов`язку доказування своїх тверджень чи заперечень.

Позивачем не надано суду належних та об'єктивних доказів, які б підтверджували факт порушення його прав, свобод чи інтересів з боку відповідачів.

Суд наголошує на тому, що задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.

Враховуючи те, що судом не встановлено факту наявності порушених прав, свобод чи інтересів позивача, які підлягають судовому захисту у даній адміністративній справі, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 159-163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Спиридонова В.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2014
Оприлюднено12.09.2014
Номер документу40399290
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3240/14

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 24.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 22.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 12.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні