ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2014 р. Справа № 804/11635/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Турової О.М.
за участю секретаря судового засідання: Шабанова Д.В.
представника позивача: Семченка В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс»
до Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просило: визнати протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічних звірок Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627), за результатами яких складено акти від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.03.2014р. по 30.03.2014р.», а також від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.04.2014р. по 30.04.2014р.»; визнати протиправними дії відповідача щодо коригування податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627) в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок», здійснені на підставі актів від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627, а також зобов'язати відповідача відновити в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» показники податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627) за березень та квітень 2014 року, які були визначені позивачем у податковій звітності за вказаний період та наявній в цій системі до здійснення коригувань на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627.
В обґрунтування пред'явленого позову зазначалося, що акти про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Регіон-Транс» від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 були складені відповідачем без наявних на те підстав. По-перше, позивач не отримував від відповідача будь-яких запитів про надання письмових пояснень та документів по взаємовідносинам з контрагентами за березень та квітень 2014 року для проведення цих зустрічних звірок; по-друге, навіть якщо такі запити і надсилалися відповідачем, як про те значиться в актах від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627, то вони були направлені 28.04.2014р. та 26.05.2014р. і відповідач, складаючи ці акти 19.05.2014р. та 18.06.2014р. відповідно, не дотримався місячного терміну надання суб'єктом господарювання відповіді на такі запити і передчасно приступив до зустрічних звірок, чим порушив права позивача та чинне законодавство. Оскільки позивач не надавав будь-яких документів до зустрічних звірок контролюючим органом дані первинних бухгалтерських документів позивача з його контрагентами фактично не співставлялись. Акти про неможливість проведення зустрічних звірок позивача складені не за формою, що затверджені для таких актів. При цьому висновки відповідача в цих актах щодо нереальності укладених ТОВ «Регіон-Транс» з його контрагентами правочинів є поверхневими та суперечливими, оскільки спростовуються первинними документами, що є в наявності у позивача і відповідають вимогам чинного законодавства, а також підтверджують реальність цих правовідносин. Крім того, позивач вказував на те, що відповідачем не було прийнято жодного податкового повідомлення-рішення, яким би збільшувалося грошове зобов'язання позивача з податку на додану вартість за березень та квітень 2014 року, а лише здійснено коригування показників податкових зобов'язань з цього податку та податкового кредиту ТОВ «Регіон-Транс» в автоматизованій інформаційній системі органу доходів і зборів на підставі вищеозначених актів про неможливість проведення зустрічних звірок. Однак, такі дії відповідача є протиправними і не відповідають вимогам чинного податкового законодавства, оскільки акти про неможливість проведення зустрічних звірок не є підставами для коригування в електронній базі податкової звітності задекларованих платником податків показників.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав пред'явлений адміністративний позов у повному обсязі та, посилаючись на викладені у ньому доводи, просив повністю його задовольнити.
Відповідач про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, представник відповідача у судові засідання з розгляду справи не з'явився, причини неявки суду не повідомив, правом на надання заперечень на позов не скористався.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що пред'явлений адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (далі - ТОВ «Регіон-Транс») (код ЄДРПОУ 32132627), зареєстроване Харківським міським управлінням юстиції 02.08.2002р. за №14801200000001768, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області) як платник податків та, зокрема, є платником податку на додану вартість.
Пунктом 73.5 ст.73 Податкового кодексу України органам доходів і зборів надано право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків з метою отримання податкової інформації.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232 було затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок №1232).
Відповідно до п.2, п.3 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
При цьому п.2.2 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової служби України №236 від 22.04.2011р. (далі - Методичні рекомендації №236), встановлено, що необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т.ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т.ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.
Згідно п.3.2 цих Методичних рекомендацій з метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій. При цьому інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС - виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо. У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.
Відповідно до п.6, п.7 Порядку №1232 у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Аналогічні положення закріплені п.4.5 та п.4.6 Методичних рекомендацій №236.
При цьому п.4.4 цих Методичних рекомендацій передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Як вбачається з акту від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.03.2014р. по 30.03.2014р.», 28 квітня 2014 року ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області було сформовано та направлено на адресу ТОВ «Регіон-Транс» письмовий запит №6233/10/20-31-15-01-17 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин з контрагентами за період з 01.03.2014 року по 30.03.2014 року (т.1 а.с.19-35).
Також в цьому акті значиться, що станом на 19.05.2014р. згідно бази даних Українського ДП поштового зв'язку «Укрпошта» лист з рекомендованим повідомленням про вручення платнику вручено не було. Інформації та її документального підтвердження на запит від 28.04.2014р. №6233/10/20-31-15-01-17 ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області отримано не було.
З акту від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.04.2014р. по 30.04.2014р.» вбачається, що 26 травня 2014 року ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області було сформовано та направлено на адресу ТОВ «Регіон-Транс» письмовий запит №7357/10/20-31-15-01-17 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин з контрагентами за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року (т.1 а.с.36-54).
При цьому у вказаному акті також значиться, що станом на 02.06.2014р. згідно бази даних Українського ДП поштового зв'язку «Укрпошта» лист з рекомендованим повідомленням про вручення платнику вручено не було. Інформації та її документального підтвердження на запит від 26.05.2014р. №7357/10/20-31-15-01-17 ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області отримано не було.
За таких обставин, відповідач, не дочекавшись спливу встановленого приписами ст.73 Податкового кодексу України, п.6, п.7 Порядку №1232 та п.4.5, п.4.6 Методичних рекомендацій №236 місячного строку, приступив до проведення зустрічних звірок.
Існування підстав для висновку про наявність фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, у розумінні приписів п.4.4 Методичних рекомендацій №236, на час проведення зустрічних звірок позивача відповідачем не доведена.
Зважаючи на те, що ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області було порушено встановлену чинним законодавством процедуру проведення зустрічних звірок, дії відповідача щодо проведення зустрічних звірок ТОВ «Регіон-Транс», за результатами яких складено акти від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627, є протиправними. Тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Також суд вбачає підстави для задоволення позовних вимог в частині щодо визнання протиправними дій ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області відносно коригування податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту ТОВ «Регіон-Транс» в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» в підсистемі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», здійсненого на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 та зобов'язання відповідача відновити відкориговані показники податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту позивача, з огляду на наступне.
Як вбачається з актів від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.03.2014р. по 30.03.2014р.», а також від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.04.2014р. по 30.04.2014р.», податковий орган робить в них висновок про не підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивача з його контрагентами, їх виду, обсягу та розрахунків за березень та квітень 2014 року.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що керівником ДПІ у Київському районі міста Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області будь-якого податкового повідомлення-рішення про збільшення ТОВ «Регіон-Транс» грошового зобов'язання з податку на додану вартість за березень та квітень 2014 року по взаємовідносинам з його контрагентами, переліченими в актах від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627, в порядку ст.86 Податкового кодексу України не приймалось.
Однак, з наданої роздруківки з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» (підсистема «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України») вбачається, що відповідачем на підставі актів від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 за березень та квітень 2014 року було внесено зміни до вказаної автоматизованої інформаційної системи шляхом коригування показників податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту ТОВ «Регіон-Транс» по взаємовідносинам з його контрагентами за березень та квітень 2014 року (т.1 а.с.60-64).
При цьому, п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
З аналізу наведених норм вбачається, що у разі встановлення органом доходів і зборів факту заниження або завищення платником податків показників податкових зобов'язань чи податкового кредиту, в тому числі через їх декларування за фактичної відсутності об'єктів оподаткування, контролюючий орган зобов'язаний прийняти відповідне податкове повідомлення-рішення. Іншого порядку дій в такому випадку, в тому числі і дій щодо коригування показників податкової звітності такого платника податків без узгодження відповідного податкового повідомлення-рішення, Податковим кодексом не передбачено.
Дійсно, ст.74 Податкового кодексу України встановлено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Так, згідно наказу ДПС України від 24.12.2012р. №1197, в органах державної податкової служби впроваджено єдину електронну систему «Податковий блок», до складу якої, зокрема, входить і підсистема «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України». При цьому в цій системі відображаються по податковим періодам показники податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту платників податків у розрізі контрагентів на підставі задекларованих ними показників податкової звітності з метою використання цих даних під час перевірок шляхом співставлення задекларованих зобов'язань та податкового кредиту по суб'єктам господарювання та встановлення наявності або відсутності відхилень.
При цьому відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 49.8 статті 49 цього Кодексу встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Наказом ДПА України від 30.05.1997р. №166 затверджена форма декларації з податку на додану вартість та порядок її заповнення і подання. До даного наказу були внесені зміни та доповнення наказом ДПА України від 17.03.2008р. №159, яким встановлено, що одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації, подання яких передбачено цим Порядком, а також розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої). У разі подання уточнюючих розрахунків, в яких проводиться коригування податкових зобов'язань та/або податкового кредиту, такі ж розшифровки подаються на суму уточнення.
Згідно Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ДПС України, затверджених наказом ДПС України від 14.06.2012р. №516, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється і вважається прийнятою. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом ведення та захисту податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків, несуть відповідальність підрозділи ведення та захисту податкової звітності.
Таким чином, обов'язок платника податків подати декларацію з податку на додану вартість узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.
Отже, показники податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПДВ конкретного платника податків, які відображаються в підсистемі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» , формуються на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ з додатком № 5, і повинні їм відповідати.
Коригування органом доходів і зборів самостійно задекларованих платником податків показників податкової звітності можливе лише шляхом прийняття контролюючим органом відповідного податкового-повідомлення рішення з подальшим його узгодженням у встановленому законом порядку. Здійснення такого коригування без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання декларацій (уточнюючих розрахунків) порушує права та інтереси позивача, оскільки позивач, як платник податків, має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПДВ відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності, тим більше, що, вони, як зазначалося вище, можуть бути використанні при проведенні перевірок шляхом співставлення з показниками контрагентів з метою виявлення наявності або відсутності певних відхилень.
Оскільки відповідні податкові повідомлення-рішення відповідачем не приймались, а відповідно податкові зобов'язання не узгоджувались, суд приходить до висновку, що останнім безпідставно було змінено показники відповідної податкової звітності позивача з податку на додану вартість та податкового кредиту лише на підставі висновків актів від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627.Тому відкориговані показники підлягають відновленню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що позивачем при подачі позову до суду понесені судові витрати у вигляді сплати судового збору у сумі 146,16 грн., що підтверджується квитанціями, наявними в матеріалах справи (т.1 а.с.2), а відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Таким чином, судові витрати, понесені позивачем та підтверджені вищенаведеними належними доказами підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача у розмірі 146,16 грн.
Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» до Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічних звірок Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627), за результатами яких складено акти від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.03.2014р. по 30.03.2014р.», а також від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.04.2014р. по 30.04.2014р.».
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо коригування податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627) в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» в підсистемі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», здійснені на підставі актів від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.03.2014р. по 30.03.2014р.», а також від 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів за період з 01.04.2014р. по 30.04.2014р.».
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» в підсистемі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» показники податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627) за березень та квітень 2014 року, які були визначені позивачем у податковій звітності за вказаний період та наявній в цій системі до здійснення коригувань на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок від 19.05.2014р. №133/20-31-22-03-07/32132627 та 18.06.2014р. №221/20-31-22-03-07/32132627.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон-Транс» (код ЄДРПОУ 32132627) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 146,16грн. (сто сорок шість гривень шістнадцять копійок).
Повний текст постанови виготовлено 08 вересня 2014 року.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.М. Турова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2014 |
Оприлюднено | 17.09.2014 |
Номер документу | 40427515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні