Постанова
від 05.09.2014 по справі 802/2386/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

05 вересня 2014 р. Справа № 802/2386/14-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Віятик Наталії Володимирівни,

секретаря судового засідання: Бондаренко Ігоря Валерійовича

позивача: Щетніцький М.В., Кравець А.М.

відповідача: Бойко С.В.,Гуменюк О.І.,Клопотнюк І.В.,Кісь С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Вапнярський Елеватор"

до: Крижопільської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Вінницькій області

про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

26.06.2014 року товариство з обмеженою відповідальністю «Вапнярський елеватор» (далі - ТОВ «Вапнярський елеватор», позивач) звернулося до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, у якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Крижопільської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Вінницькій області (далі - Крижопільська ОДПІ, відповідач) від 04.06.2014 року №0000892200.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що 04.06.2014 року Крижопільською ОДПІ на підставі акта перевірки від 14.05.2014 року № 775/2200/32386477 прийнято податкове повідомлення - рішення: №0000892200, яким було збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 5353700,00 грн., в т. ч. 3569133,00 - основного платежу, 1784567,00 грн. - штрафних (фінансових) санкцій. Позивач вважає дане рішення податкового органу протиправним, висновки акту перевірки помилковими і такими, що не відповідають фактичним обставинам.

У судовому засіданні представниками позивача повністю підтримано заявлені позовні вимоги та надано пояснення згідно із наведеними у позовній заяві обґрунтуваннями.

Представники відповідача у судовому засіданні щодо задоволення вимог позивача заперечували з мотивів, викладених у наданих суду письмових запереченнях, і наполягали на тому, що при проведенні позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Вапнярський елеватор» та прийнятті оскаржуваного рішення податковий орган діяв відповідно до вимог чинного законодавства, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому в задоволені адміністративного позову слід відмовити.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, заслухавши пояснення сторін та оцінивши інші докази, які є у справі, суд приходить до висновку, що заявлений адміністративний позов задоволенню не підлягає з наступних мотивів.

Судом встановлено, що Крижопільською ОДПІ згідно із пп. 19.1.2, пп. 19.1.34 п.19.1 ст. 19 а також пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 та п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - ПК України) та на виконання вимог наказу Крижопільської ОДПІ №200 від 23.04.2014 року проведена позапланова виїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Вапнярський елеватор» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року.

Результат вказаної перевірки оформлений актом від 14.05.2014 року №775/2200/32386477 (далі - акт перевірки) про результати позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Вапнярський елеватор» з питань дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року. Відповідно до якого було встановлено порушення: пп.14.1.36 п.14.1, пп.14.1.231 п.14.1 ст.14, п.186,1 ст.186, п.198.1,п.198.3 ст.198 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість що підлягає сплаті до бюджету на загальну суму 3 569 133,00 грн. (в т.ч. у квітні 2012 року - 14 000,00 грн., у липні 2012 року - 2 383,00 грн., у жовтні 2012 року - 2 383,00 грн., у листопаді 2012 року - 850 000,00 грн., у грудні 2012 року - 240 124,00 грн., у січні 2013 року - 152 625,00 грн., у лютому 2013 року - 38 676,00 грн., у березні 2013 року - 32 371,00 грн., у квітні 2013 року - 117,00 грн., у липні 2013 року - 201 600,00 грн., у серпні 2013 року - 125 400,00 грн., у вересні 2013 року - 651 383,00 грн., у жовтні 2013 року - 1 200 059,00 грн., у листопаді 2013 року - 38 249,00 грн., у грудні 2013 року - 19 763,00 грн. та зменшено від'ємне значення в сумі 93 924,00 грн., що включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду.

Не погодившись з вищеприйнятим актом, позивачем подано заперечення, на підставі якого Крижопільська ОДПІ надана відповідь № 996 від 17.06.2014 року про результати розгляду заперечення до акту перевірки, яким заперечення залишено без задоволення, а акт перевірки без змін.

На підставі вищезазначеного акту перевірки Крижопільською ОДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення №0000892200, яким було збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 5353700,00 грн.

Суд, визначаючись щодо позовних вимог, виходив з наступного.

Судом встановлено, що ТОВ «Вапнярський Елеватор» створено шляхом перейменування ТОВ "АСТІ Ріал Істейт". Зареєстровано Шевченківською районною державною адміністрацією м. Києва 19.02.2003 року та 18.08.2004 року, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію №10741050001000363. Взято на податковий облік 28.08.2004 року за №392. Фактичний вид діяльності позивача: складування, сушінням та відвантаження зерна.

В ході проведення перевірки ТОВ «Вапнярський Елеватор» повноти визначення податкового кредиту за період 01.01.2011 року по 31.12.2013 року встановлено його завищення на суму ПДВ - 3 663 057,00 грн., в т. ч.: у квітні 2012 року - 14 000,00 грн.; у липні 2012 року - 2 383,00 грн.; у жовтні 2012 року - 2 383,00 грн.; у листопаді 2012 року - 850 000,00 грн.; у грудні 2012 року - 240 124,00 грн.; у січні 2013 року - 152 625,00 грн.; у лютому 2013 року - 50 239,00 грн.; у березні 2013 року - 20 808,00 грн.; у квітні 2013 року - 117,00 грн.; у липні 2013 року - 201 600,00 грн.; у серпні 2013 року - 125 400,00 грн.; у вересні 2013 року - 651 383,00 грн.; у жовтні 2013 року - 1 200 059,00 грн.; у листопаді 2013 року - 38 249,00 грн.; у грудні 2013 року - 113 687,00 грн.

Під час перевірки було опрацьовано відхилення між сумами податкового кредиту по податку на додану вартість суб'єкта господарювання та його контрагентів, встановлених програмним продуктом «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів», та встановлено завищення податкового кредиту на загальну суму 18 766,00 грн., в т.ч. за квітень 2012 року - на 14 000,00 грн., за липень 2012 року - 2 383,00 грн., вересень 2012 року - 2 383,00 грн., а саме по операціях з ПП «Проф-Буд-Тех», ТОВ «Югзернострой».

Квітень 2012 року - контрагент ПП «Проф-Буд-Тех», код ЄДРПОУ 34813457 (Кіровоградська ОДПІ), актом документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства від 11.06.2013 року №109/22-4/34813457 не підтверджено податкові зобов'язання платника в сумі 14 000,00 грн.

Липень, вересень 2012 року - контрагент ТОВ «Югзернострой», код ЄДРПОУ 35722895 (ДПІ у центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів), актом документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства від 18.11.2013 року №191/14-03-22-08/35722895 не підтверджено податкові зобов'язання платника в сумі 4 766 грн., в т.ч. за липень 2012 року - 2 383,00 грн., вересень 2012 року - 2 383,00 грн.

За результатами даних перевірок встановлено завищення податкових зобов'язань ПП «Проф-Буд-Тех», ТОВ «Югзернострой» та його контрагентами-покупцями, в т.ч. ТОВ «Вапнярський елеватор» на основі яких безпідставно сформовано податковий кредит у перевіряємому періоді за рахунок сум ПДВ по податкових накладних, виписаних на продаж товарів (робіт, послуг) на ТОВ «Вапнярський елеватор» на загальну суму 18 766,00 грн., які не можуть розглядатись в якості належного підтвердження податкового кредиту в порушення ст. 198 ПК України.

Таким чином, позивачем не доведено належними доказами податковий кредит в сумі 18 766,00 по взаємовідносинах з ПП «Проф-Буд-Тех», ТОВ «Югзернострой», а тому суд дійшов висновку, що податковим органом правомірно скореговано податкові зобов'язання позивача.

Щодо завищення податкового кредиту в сумі 3 644 291,00 грн. по ПДВ, суд зазначає наступне.

Під час перевірки перевіряючими встановлено, що ТОВ «Вапнярський елеватор» завищено податковий кредит на суму ПДВ по придбанню с/г продукції за економічно недоцільними угодами, які реалізовано на експорт на суму ПДВ - 3 644 291,00 грн., а саме.

В січні 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту №510/14302430 від 23.11.2012 року відвантажив боби соєві урожаю 2012 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 1600,0 т на суму 6 752 486,40 грн., що підтверджено ВМД № 10 від 03.01.2013р. Товар за даним Контрактом експортується покупцю на умовах FOB (франко-борт) Одеський морський торговий порт (у відповідності з Інкотермс 2000) - причал завантаження номінується покупцем.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Alfred C.Toepfer International Україна» (код ЕДРПОУ- 20027449):

1) згідно договору № 510/2-010422 від 31.10.2012 року, в кількості 250,0 т. на суму 1 232 499,00 грн. (в т.ч. ПДВ-205 416,50 грн.), що підтверджено видатковою накладною №1494 від 13.12.2012 р., податковою накладною № 135 від 31.10.2012 р. Отримана податкова накладна включена у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в жовтні 2012 року.

2) згідно договору № 510/2-010437 від 23.11.2012 року, додаткової угоди №1 від (23.11.2012) в кількості 1 100,0 т. на суму 5 329 500,00 грн. (в т.ч. ПДВ 888 250,00 грн.), що підтверджено ВН № 1492 від 13.12.2012 р., ПН № 62 від 13.12.2012 р., № 67 від 23.11.2012 р.

Отримані податкові накладні включені у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в листопаді та грудні 2012 р.

Згідно п.186.1 ст.186 ПК України місцем постачання товарів є:

а) фактичне місцезнаходження товарів на момент їх постачання (крім випадків, передбачених у підпунктах «б» і «в» цього пункту);

б) місце, де товари перебувають на початку їх перевезення або пересилання, у разі якщо товари перевозяться або пересилаються продавцем, покупцем чи третьою особою.

Слід зазначити, що в даних договорах, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах EXW (франко-елеватор) ПрАТ «Укрелеваторпром», Одеська область, де ПрАТ «Укрелеваторпром» є виконавцем по наданню послуг з перевалки зерна згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Проте місцем складання акту приймання-передачі товару та видаткових накладних зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

3) згідно договору № 510/2-010441 від 23.11.2012 року в кількості 250,0 т. на суму 1 211 250,00 грн. (в т.ч. ПДВ-201 875,00 грн.), що підтверджено ВН № 1493 від 13.12.2012 р. Отримана податкова накладна включена у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в грудні 2012 р.

Судом встановлено, що ПрАТ «Укрелеваторпром», Одеська область, де ПрАТ «Укрелеваторпром» по даному договору є виконавцем по наданню послуг з перевалки зерна згідно договору б/н від 15.08.2011 року, відповідно до якого продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах EXW (франко-елеватор). Однак, місцем складання акту приймання-передачі товару та видаткових накладних зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 6 752 486,40 грн., а вартість придбаного товару - 7 773 249,00 грн., (сума закупівлі - 6 477 707,50 грн. та ПДВ - 1 295 541,50 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 1 020 762,60 грн.

В березні 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту №510/14311150 від 30.01.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2012 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 185,0 т. на суму 805 894,23 грн., що підтверджено ВМД № 1354 від 05.03.2013р. Товар за даним Контрактом експортується покупцю на умовах FOB (франко-борт) Одеський морський торговий порт (у відповідності з Інкотермс 2000) - причал завантаження номінується покупцем.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Alfred C.Toepfer International Україна» (код ЕДРПОУ- 20027449) згідно договору № 510/2-010545 від 31.01.2013 року, в кількості 185,0 т. на суму 915 750,00 грн. (в т.ч. ПДВ-152 625,00 грн.), що підтверджено ВН № 1750 від 27.02.2013 р., ПН № 93 від 31.01.2013 р. Отримана податкова накладна включена у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в лютому 2013 року.

Слід зауважити, що в даному договорі, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах EXW (франко-елеватор). ПрАТ «Укрелеваторпром» є виконавцем по наданню послуг з перевалки бобів соєвих урожаю 2012 року, згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Проте, місцем складання акту приймання-передачі товару та видаткової накладної зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 805 894,23 грн., а вартість придбаного товару - 915 750,00 грн., (сума закупівлі - 763 125,00 грн. та ПДВ - 152 625,00 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 109 855,77 грн.

В квітні 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту №510/14318170 від 12.03.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2012 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 85,5 т. на суму 373 820,62 грн., що підтверджено ВМД № 2000 від 08.04.2013р. Товар за даним Контрактом поставляється покупцю на умовах FOB (франко-борт) Одеський морський торговий порт (у відповідності з Інкотермс 2000) - причал завантаження номінується покупцем.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Alfred C.Toepfer International Україна» (код ЕДРПОУ- 20027449) згідно договору № 510/2-010634 від 26.02.2013 року, в кількості 85,5 т. на суму 426 987,34 грн. (в т.ч. ПДВ-71 164,55 грн.), що підтверджено ВН № 1887 від 01.04.2013 р., ПН № 112 від 26.02.2013 р., РКП №57 від 26.03.2013р., ПН №71 від 27.03.2013р., ПН №17 від 01.04.2013р.

Отримані податкові накладні включені у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в лютому, березні, квітні 2013 року.

Відповідно до даного договору, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах EXW (франко-елеватор) ПрАТ «Укрелеваторпром», Одеська область, де ПрАТ «Укрелеваторпром» є виконавцем по наданню послуг з перевалки зерна згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Однак, місцем складання акту приймання-передачі товару та видаткової накладної зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 373 820,62 грн., а вартість придбаного товару - 426 987,34 грн., (сума закупівлі - 355 822,79 та ПДВ - 71 164,55 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 53 166,72 грн.

В листопаді 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту №510/14365050 від 31.10.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2013 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 511,240 т. на суму 1 887 685,39 грн., що підтверджено ВМД № 6074 від 14.11.2013 р. Товар за даним Контрактом поставляється покупцю на умовах СРТ Одеський морський торговий порт (ПрАТ Укрелеваторпром) поставка здійснюється залізничним та/або автомобільним транспортом.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» (код ЕДРПОУ- 20027449):

1) згідно договору № 510/2-010840 від 30.07.2013 року, додаткової угоди №1 від 01.11.2013 р. в кількості 338,61 т. на суму 1 439 093,86 грн. (в т.ч. ПДВ-239 848,98 грн.), що підтверджено ВН № 2828 від 01.11.2013 р., ВН №2829 від 02.11.2013р., ВН №2830 від 03.11.2013р., ПН № 28 від 30.07.2013 р., РКП №5 від 01.11.2013р., ПН№4 від 03.11.2013р. Отримані податкові накладні включені у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в липні та листопаді 2013 року.

2) згідно договору № 510/2-010866 від 29.08.2013 року, додаткової угоди №1 від 04.11.2013 р. в кількості 172,63 т. на суму 733 678,10 грн. (в т.ч. ПДВ-122 279,70 грн.), що підтверджено ВН № 2835 від 04.11.2013 р., ПН № 128 від 30.08.2013 р., РКП №7 від 01.11.2013р.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 1 887 685,39 грн., а вартість придбаного товару - 2 172 771,96 грн., (сума закупівлі - 1 810 643,30 та ПДВ - 362 128,66 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 285 086,57 грн.

В листопаді 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту №510/14365050 від 31.10.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2013 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина відвантажив боби соєві урожаю 2013 року у кількості 459,82 т. на суму 1 697 823,90 грн., що підтверджено ВМД № 6341 від 20.11.2013р. Товар за даним Контрактом поставляється покупцю на умовах СРТ Одеський морський торговий порт (ПрАТ Укрелеваторпром) поставка здійснюється залізничним та/або автомобільним транспортом.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» (код ЕДРПОУ- 20027449) згідно договору № 510/2-010894 від 26.09.2013 року, додаткової угоди №1 від 01.11.2013 р. в кількості 459,82 т. на суму 1 763 199,16 грн. (в т.ч. ПДВ-293 866,52 грн.), що підтверджено ВН № 2845 від 06.11.2013 р., ВН №2860 від 08.11.2013р., ВН №2861 від 09.11.2013р., ВН №2862 від 11.11.2013р., ВН №2872 від 12.11.2013р., ПН № 112 від 26.09.2013 р., РКП №10 від 01.11.2013р. Отримані податкові накладні включені у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ у вересні, листопаді та грудні 2013 року.

Слід зазначити, що в даних договорах, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах СРТ (ПрАТ «Укрелеваторпром»), Одеська область, де ПрАТ «Укрелеваторпром» є виконавцем по наданню послуг з перевалки бобів соєвих урожаю 2013 року згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Однак, місцем складання актів приймання-передачі товару та видаткових накладних зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 1 697 823,90 грн., а вартість придбаного товару - 1 763 199,16 грн., (сума закупівлі - 1 469 332,64 грн. та ПДВ - 293 866,52 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 65 375,26 грн.

В грудні 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту № 510/14369350 від 27.11.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2013 року покупцю Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 976,95 т. на суму 3 708 771,18 грн., що підтверджено ВМД №7238 від 18.12.2013р. Товар за даним Контрактом поставляється покупцю на умовах СРТ Одеський морський торговий порт (ПрАТ Укрелеваторпром) поставка здійснюється залізничним та/або автомобільним транспортом.

ТОВ «Вапнярський Елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» (код ЕДРПОУ- 20027449):

1) згідно договору № 510/2-010894 від 26.09.2013 року, додаткової угоди №2 від 06.12.2013р. в кількості 540,50 т. на суму 2 351 175,00 грн. (в т.ч. ПДВ-391 862,50 грн.), що підтверджено ВН № 3007 від 06.12.2013 р., ВН №3008 від 07.12.2013р., РКП №4 від 06.12.2013р., ПН №6 від 07.12.2013р. Отримана податкова накладна включена у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в грудні 2013 року.

2) згідно договору № 510/2-010913 від 30.10.2013 року, додаткової угоди №1 від 07.12.2013р. в кількості 436,45 т. на суму 1 898 557,50 грн. (в т.ч. ПДВ-316 426,25 грн.), що підтверджено ВН № 3009 від 07.12.2013 р., ПН № 122 від 31.10.2013 р., РКП №5 від 07.12.2013р.

Отримана податкова накладна включена у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в жовтні 2013 року.

По даних договорах, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах СРТ. ПрАТ «Укрелеваторпром», Одеська область, є виконавцем по наданню послуг з перевалки зерна згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Проте, місцем складання актів приймання-передачі товару та видаткових накладних зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 3 708 771,18 грн., а вартість придбаного товару - 4 249 732,50 грн., (сума закупівлі - 3 541 443,75 грн. та ПДВ - 708 288,75 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 540 961,32 грн.

В грудні 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту № 510/14369360 від 27.11.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2013 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 1 237,150 т. на суму 4 716 339,11 грн., що підтверджено ВМД №7239 від 18.12.2013р. Товар за даним Контрактом поставляється покупцю на умовах СРТ Одеський морський торговий порт (ПрАТ Укрелеваторпром) поставка здійснюється залізничним та/або автомобільним транспортом.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» (код ЕДРПОУ- 20027449) згідно договору № 510/2-010913 від 30.10.2013 року, додаткової угоди №1 від 07.12.2013р. в кількості 1 237,15 т. на суму 5 381 602,50 грн. (в т.ч. ПДВ-896 933,75 грн.), що підтверджено ВН № 3010 від 08.12.2013 р., ВН № 3011 від 09.12.2013р., ПН № 7 від 09.12.2013 р.

Отримана податкова накладна включена у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в грудні 2013 року.

Слід зауважити, що в даному договорі, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах СРТ (ПрАТ «Укрелеваторпром»), Одеська область, де ПрАТ «Укрелеваторпром» є виконавцем по наданню послуг з перевалки бобів соєвих урожаю 2013 року, згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Однак, місцем складання актів приймання-передачі товару та видаткових накладних зазначено м. Київ, що є порушенням згідно ст. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме сума реалізації продукції на експорт - 4 716 339,11 грн., а вартість придбаного товару - 5 381 602,50 грн., (сума закупівлі - 4 484 668,75 грн. та ПДВ - 896 933,75 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 665 263,39 грн.

В грудні 2013 року ТОВ «Вапнярський елеватор» на виконання умов Контракту № 510/14369360 від 27.11.2013 року відвантажив боби соєві урожаю 2013 року покупцю - Alfred C.Toepfer International GmbH, Німеччина у кількості 91,09 т. на суму 347 258,92 грн., що підтверджено ВМД №7563 від 18.12.2013р. Товар за даним Контрактом поставляється покупцю на умовах СРТ Одеський морський торговий порт (ПрАТ Укрелеваторпром) поставка здійснюється залізничним та/або автомобільним транспортом.

ТОВ «Вапнярський елеватор» придбало зазначений товар у ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» (код ЕДРПОУ - 20027449) згідно договору № 510/2-010913 від 30.10.2013 року, додаткової угоди №1 від 07.12.2013р. в кількості 91,090 т. на суму 396 241,50 грн. (в т.ч. ПДВ-66 040,25 грн.), що підтверджено ВН № 3036 від 12.12.2013 р., ВН № 3037 від 15.12.2013р., ПН № 22 від 12.12.2013 р., ПН № 23 від 15.12.2013р. Отримані податкові накладні включені у реєстр отриманих податкових накладних та до складу податкового кредиту ПДВ в грудні 2013 року.

Відповідно до даного договору, продавець здійснює поставку товару в повному обсязі на умовах СРТ. ПрАТ «Укрелеваторпром», Одеська область є виконавцем по наданню послуг з перевалки зерна згідно договору б/н від 15.08.2011 року. Проте, місцем складання актів приймання-передачі товару та видаткових накладних зазначено м. Київ, що є порушенням згідно п. 186.1, ст.186 Податкового кодексу України.

При порівнянні фактурної вартості реалізованого товару по ВМД із сукупною сумою ціни (з ПДВ), сплаченої за дану продукцію на території України, та понесених витрат пов'язаних з реалізацією встановлено, що фінансовий результат від проведеної господарської операції на експорт - збитковий, а саме: сума реалізації продукції на експорт - 347 258,92 грн., а вартість придбаного товару - 396 241,50 грн., (сума закупівлі - 330 201,25 грн. та ПДВ - 66 040,25 грн.). Таким чином, збиток підприємства від зазначеної вище господарської операції визначено в сумі 48 982,58 грн.

Враховуючи, що зазначені операції ТОВ «Вапнярський елеватор» та його контрагента не містять у суті своїй розумних економічних та інших причин (ділової мети, економічного ефекту) з придбання та продажу товарів. Правочини укладено без наміру створення цивільно-правових наслідків, лише з метою певної податкової вигоди , зокрема права на податковий кредит з ПДВ.

Крім того, слід зазначити, що у ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» код ЕДРПОУ - 20027449 також є в засновниках нерезидент «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Нідерланди Б.В.)»

Протягом перевіряємого періоду ТОВ «Альфред С. Топфер Інтернешенал (Україна)» код ЕДРПОУ- 20027449 являється одноосібним (єдиним) постачальником соєвих бобів для ТОВ «Вапнярський елеватор», а «Альфред С. Топфер Інтернешенал» (Німеччина) - єдиним постійним покупцем даної сільськогосподарської продукції.

ТОВ «Вапнярський елеватор» проводили операції із закупівлі сої за ставкою податкового кредиту з ПДВ 20% та подальшої передачі її для реалізації на експорт із ставкою 0%, без мети реального настання правових наслідків, здійснював діяльність з наміром заниження об'єкту оподаткування, несплати грошових коштів до державного бюджету.

При проведенні перевірок платників податків встановлюються та документуються факти, які свідчать про діяльність платника ПДВ з метою отримання податкової вигоди (здійснення господарських операцій з метою завищення податкового кредиту, звільнення від оподаткування, зменшення бази та ставки оподаткування тощо), для цілей оподаткування операції враховані платником ПДВ не відповідно до їх дійсного економічного змісту; або враховані операції, не обумовлені розумними економічними або іншими причинами, або така податкова вигода виникає не у зв'язку із здійсненням реальної господарської діяльності.

Окрім того, додатково слід зазначити, що дана операція носить збитковий характер придбання сої та в подальшому її реалізація, що вказує на відсутність отримання доходу, який є визначним чинником господарської діяльності, оскільки сою було придбано на загальну суму 23 079 533,96 грн. та в подальшому реалізовано лише за 20 290 079,75 грн., що прямо вказує на збитковість операцій в сумі 2 789 454,21.

Відповідно до п.198.3 ст.198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів /послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів(у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарського діяльності платника податку.

Господарська діяльність згідно з підпунктом 14.136 ПК України - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.

Мета отримання доходу як кваліфікуюча ознака господарської діяльності кореспондує з вимогою щодо наявності розумної економічної причини (ділової мети) під час здійснення господарської діяльності. Оскільки господарська діяльність складається із сукупності господарських операцій платника податку (які є формою здійснення господарської діяльності), то розумна економічна причина має бути наявною в кожній господарській операції. Лише в такому разі та чи інша операція може вважатися вчиненою в межах господарської діяльності платника податків. І лише за таких умов платник податків має право на врахування у податковому обліку наслідків відповідних господарських операцій.

Таким чином, лише господарські операції, здійснені за наявності розумних економічних причин (ділової мети) є такими, що вчинені в межах господарської діяльності.

Розглядувана позиція випливає зі змісту підпункту 14.1.231 ПКУ, відповідно до якого розумна економічна причина (ділова мета) - це причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Отже, зміст поняття розумної економічної причини (ділової мети) передбачає обов'язкову спрямованість будь-якої операції платника податків на отримання позитивного економічного ефекту.

Поняття економічного ефекту не розкрито в Податковому кодексі України. Однак із загального розуміння характеру економічної діяльності можна дійти висновку, що економічний ефект - це приріст (збереження) активів платника податків та/або їх вартості, а так само створення умов для такого приросту (збереження) в майбутньому.

При цьому не обов'язково, аби економічний ефект спостерігався негайно після вчинення операції. Не виключено, що такий ефект настане в майбутньому. Також не виключено, що в результаті об'єктивних причин економічний ефект може не настати взагалі. Зокрема, операція може виявитися збитковою, і це є один із варіантів нормального перебігу подій при здійсненні господарської діяльності.

Проте, з визначеного ПК України поняття ділової мети випливає, що обов'язково повинен бути намір платника податків отримати відповідний економічний ефект, тобто господарська операція принаймні теоретично (за умови досягнення поставлених завдань) має передбачати можливість приросту або збереження активів чи їх вартості.

Якщо ж та чи інша операція не зумовлена розумними економічними причинами (позбавлена ділової мети), то такі операції не є вчиненими в межах господарської діяльності, а відтак, їх наслідки не підлягають відображенню в податковому обліку.

З'ясування наміру платника податків на отримання економічного ефекту від господарської операції передбачає аналіз умов та обставин її здійснення.

Таким чином, однією із визначальних ознак господарської діяльності та її метою є отримання прибутку, адже будь-яка підприємницька діяльність повинна мати економічну обґрунтованість.

Реалізація товару без врахування в ціні продажу всіх понесених витрат дають підстави стверджувати, що купівля цього товару та його подальша реалізація на експорт згідно з договором за ціною, нижчою від витрат на придбання, не була зумовлена характером виробничої або іншої господарської діяльності перевіряємого платника податків, оскільки не мала на меті отримання доходу від цих операцій, а отже не пов'язана з його господарською діяльністю.

А тому, зазначені вище господарські операції укладено без наміру створення цивільно-правових наслідків, а лише з метою мінімізації сплати ПДВ.

Щодо місця складання актів приймання-передачі зазначено, що Міністерство фінансів України у своєму листі №31-08420-07-25/21247 від 26.08.2011р. роз'яснює, що обов'язковість цього реквізиту місцем складання первинного документу є населений пункт , у якому заповнюється такий документ.

В актах виконаних робіт місцем складання акту та приймання-передачі товару зазначено м. Київ, фактична поставка товару відбувалася на ПрАТ «Укрелеваторпром» Одеська область, дана невідповідність по прийманню-передачі товару вказує, на те що фактично товар в м. Києві не знаходився .Так і посадові особи ТОВ «Вапнярський елеватор» , які своїм підписом засвідчили отримання товару в м. Києві в актах приймання-передачі, фактично не могли перебувати у відрядженні в м. Києві, що відображено в табелях робочого часу.

Дані чинники вказують на те, що реальне здійснення господарських операцій проводилося без участі ТОВ «Вапнярський елеватор», лише документально було оформлено через афілійовану фірму - ТОВ «Вапнярський елеватор» для створення схеми з метою ухилення від сплати податків з обороту (переважно ПДВ) .

Крім того, перевіривши правильність нарахування Крижопільською ОДПІ штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства, суд вважає рішення та дії відповідача у цій частині також правомірними.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 71 КАС України), за згідно із ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення Крижопільської ОДПІ від 04.06.2014 року №0000892200, а тому заявлений адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Оскільки позивачу в задоволенні адміністративного позову відмовлено, а також за відсутності витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати відповідно до статті 94 КАС України відшкодуванню з Державного бюджету України не підлягають.

Поряд з цим, відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

Враховуючи, що позивач при зверненні до суду з позовом сплатила 10% розміру ставку судового збору (487,20 грн.), а за результатами розгляду справи в задоволенні позову їй відмовлено, то з відповідача необхідно стягнути 90 % розміру ставки судового збору - 4384,80 грн.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, Вінницький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволені адміністративного позову відмовити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 32386477, вул. Гагаріна, 6, смт. Вапнярка, Томашпільський район, Вінницька область, 24240) в дохід Державного бюджету (отримувач: УДКСУ у м. Вінниці, код платежу: 22030001, код ЄДРПОУ отримувача: 38054707, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015, рахунок отримувача: 31219206784002, код класифікації доходів бюджету: 22030001) судовий збір в розмірі 4 384 (чотири тисячі триста вісімдесят чотири) гривні 80 (вісімдесят) копійок, (що становить 90 % ставки судового збору який підлягав сплаті) у відповідності із ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір".

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Віятик Наталія Володимирівна

Дата ухвалення рішення05.09.2014
Оприлюднено17.09.2014
Номер документу40434441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2386/14-а

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 27.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Постанова від 27.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні