Окружний адміністративний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 28 липня 2014 року № 826/9088/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дієса» про стягнення штрафних санкцій ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Інспекція з питань захисту прав споживачів у Житомирській області (далі – Інспекція) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дієса» (далі – ТОВ «Дієса») про стягнення штрафу у розмірі 4 250 грн. на підставі постанови №92 від 20.12.2013р., винесеної за результатами перевірки нехарчової продукції. Відповідачем позовні вимоги заперечувалися з огляду на те, що постанова про накладення штрафних санкцій винесена неправомірно. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, у зв'язку з чим справа, відповідно до приписів частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянута в порядку письмового провадження. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, - ВСТАНОВИВ: Як вбачається з матеріалів справи, спеціалістами Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Житомирській області було проведено планову виїзну перевірку характеристик продукції у ТОВ «Дієса» магазин «Ельдорадо» (Житомирська область, м. Бердичів, вул.. К. Лібкнехта, 26), предметом якої була велика та дрібна побутова техніка, за результатами якої складено Акт перевірки характеристик продукції від 05.12.2013 р. № 132. В ході здійснення перевірки характеристик продукції у магазині «Ельдорадо» ТОВ «Дієса» за вказаною адресою виявлено порушення, які відображені в розділі І акту перевірки характеристик продукції від 05.142.2014 №132 «Порушення вимог законодавства, виявлені під час перевірки», а саме на електрообладнанні, пакуванні та на супровідних документах не нанесено маркування Національним знаком відповідності на продукцію, зазначену у пунктах 1 – 5 акту перевірки від 05.12.2013 р. № 132. На підставі висновків вказаного акта перевірки Інспекцією були винесено рішення про обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами від 19.12.2013 №170 та рішення про обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони продукції у відповідність із встановленими вимогами від 19.12.2013 №171. Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України «Про захист прав споживачів» (надалі – Закон №1023), спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єкті. Згідно з п.2 Положення про управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 206 від 09.11.2011, основними завданнями Інспекцій є реалізація повноважень Держспоживінспекції України на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів (крім Держспоживінспекції в Автономній Республіці Крим), рекламу в цій сфері та державний ринковий нагляд; накладення штрафів на суб'єктів господарювання, а також рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами за порушення прав споживачів у випадках, передбачених законодавством. Відповідно до п.1.4 Порядку проведення перевірок у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якості продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.03.2012 № 310 (далі – Порядок № 310), перевірки діяльності суб'єктів господарювання проводяться з метою контролю стану дотримання ними вимог законодавства про захист прав споживачів щодо якості та безпеки продукції, правил торгівлі та послуг, надання споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію. Органи у справах захисту прав споживачів здійснюють державний контроль стану дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства про захист прав споживачів шляхом проведення планових та позапланових перевірок. Відповідно до ст. 34 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», з метою контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів органи ринкового нагляду проводять перевірки стану виконання суб'єктами господарювання цих рішень. Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», невиконання або неповного виконання вимог рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених у частині першій ст. 28 цього Закону, - розмірі двох тисяч п'ятсот до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі від п'ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів. Пунктом 2 ч.4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» встановлено, що до суб'єктів господарювання застосовуються штрафні санкції у разі невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених у статті 29 цього Закону, - у розмірі від тисячі п'ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для осіб, які ввели продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважаються такими, що ввели продукцію в обіг, та у розмірі від трьохсот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів. Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Житомирській області у зв'язку з невиконанням ТОВ «Дієса» вимог рішень про вжиття обмежувальних заходів визначених у ст. 28, та ст. 29 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та враховуючи те, що товариством у порядку ст. 45 вказаного Закону не доведено, що ним не було введено відповідну продукцію в обіг, інспекцією було винесено постанову №92 від 20.12.2013р. про накладання штрафних санкцій за порушення вимог п. 1 ч. 3 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» у розмірі 4 250,00грн. Як вбачається з матеріалів справи, дана постанова про накладення штрафних санкцій від 20.12.2013р. №92, була отримана представником ТОВ «Дієса» 26.12.2013р. про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, проте не була оскаржена відповідачем в судовому порядку у встановлений законом місячний строк. Оскільки, постанова про накладення штрафних санкцій №92 від 20.12.2013р. у розмірі 4 250,00 грн. не скасована, а отже, є чинною на момент розгляду справи, тому є обов'язковою до виконання відповідачем. У зв'язку з тим, що станом на момент розгляду справи штраф у розмірі 4 250,00 грн. відповідачем не сплачений, суд вважає позовні вимоги Інспекції з питань захисту прав споживачів у Житомирській області такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до частини 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: 1. Позовні вимоги задовольнити повністю. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дієса» (03150, м.Київ, вул. Червоноармійська, буд. 45; код ЄДРПОУ 36483471) штраф у розмірі 4 250 (чотири тисячі двісті п'ятдесят) грн. 00 коп. на р/р 31115106700002, код платежу 21081100; МФО 811039; банк ГУ ДКСУ у Житомирській області; ЗКПО 38035726; одержувач: Держбюджет м. Житомир. Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства, та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2014 |
Оприлюднено | 15.09.2014 |
Номер документу | 40449029 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні