Рішення
від 10.09.2014 по справі 916/2536/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" вересня 2014 р.Справа № 916/2536/14

За позовом Прокурора Арцизького району в інтересах держави в особі Арцизької міської ради Арцизького району Одеської області

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „Комбікормовий завод"

про внесення змір до договору оренди землі

Суддя Погребна К.Ф.

В судових засіданнях приймали участь представники:

Від прокуратури: Доброжан Н.І. - посвідчення;

Незовибатько О.В. - посвідчення;

Від позивача: Станкова А.В. - довіреність;

Від відповідача: Яриловець Д.А. - довіреність;

В судовому засіданні 10.09.2014р. приймали участь представники:

Від прокуратури: Доброжан Н.І. - довіреність;

Від позивача: Станкова А.В. - довіреність;

Від відповідача: Яриловець Д.А. - довіреність;

СУТЬ СПОРУ: Позивач, Прокурор Арцизького району в інтересах держави в особі Арцизької міської ради Арцизького району Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю „Комбікормовий завод" про внесення змін до договору оренди землі від 21.03.2005р., укладеного між Арцизькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комбікормовий завод", зареєстрованого в Одеській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру" 02.03.2006р. за № 040651300007, яким надано в довгострокове користування на умовах оренди строком на 49 років земельну ділянку площею 3,914 га для комерційного використання (виробничі та господарські потреби), що знаходиться за адресою вул. Металічна м. Арциз Одеської області, виклавши п. 5, п. 9, п. 10 договору в наступних редакціях:

"Пункт 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3683465 (три мільйони шістсот вісімдесят три тисячі чотириста шістдесят п'ять) грн. 40 коп. ";

"Пункт 9. Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі у розмірі 9208,66 гривень на місяць.";

"Пункт 10. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням коефіцієнтів індексації та відповідно до нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 1 січня поточного року з щорічним підписанням додаткової угоди."

Ухвалою господарського суду Одеської області від 27.06.2014р. було порушено провадження по справі №916/2536/14 із призначенням до розгляду в судовому засіданні.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.08.2014р. строк розгляду справи був продовжений в порядку ст. 69 ГПК України на п'ятнадцять днів.

Відповідач в судове засідання з'явився, надав відзив на позов, позовні вимоги не визнає вважає їх необґрунтованими, безпідставними та просить суд в задоволені позову відмовити повністю.

10.09.2014р. відповідач надав до суду клопотання в порядку ст.. 4-6 ГПК України про призначення справи до колегіального розгляду, яке обґрунтовано неоднозначною практикою розгляду відповідних справ, яке судом було відхилено з огляду на його необґрунтованість.

Справа розглядається в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в ній матеріалами.

У судовому засіданні 10.09.2014р. було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку статті 85 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив.

21.03.2005р. між Арцизькою міською радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комбікормовий завод" (далі - Орендар) був укладений договір оренди землі, який був зареєстрований у Одеській регіональній філії ДП „Центр державного земельного кадастру", про що у державному реєстрі земель вчинено запис №040651300007 від 02.03.2006р.

Згідно п.1.1 договору Орендодавець на підставі рішення сесії Арцизької міської ради № 203-ХХІV від 28.04.2004р. „Про надання ТОВ „Комбікормовий завод" в довгострокову оренду строком на 49 років, які раніше знаходились в постійному користуванні" надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для комерційного використання (виробничих та господарських потреб), яка знаходиться в м. Арциз, Одеської області по вул. Металічна, 1.

Пунктом 2 договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 3,914га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 888487 гривень (22,7грн. за 1 кв.м.) (п. 5 договору).

Договір укладено строком на 49 років. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію (п. 8 договору).

Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі та розмірі 1800 гривень на місяць (п. 9 договору).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції (п. 10 договору).

Орендна плата вноситься не пізніше 15 числа кожного місяця, наступного за звітним (п. 11 договору).

Розмір орендної плати переглядається два рази на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом (п. 13 договору).

Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється протягом 10 діб після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі (п. 20 договору).

Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку (п. 36 договору).

Цей договір набуває чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації (п. 43 договору).

27.06.2013р. Арцизькою міською радою прийнято рішення № 1201-VІ "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Арциз на території Арцизької міської ради Арцизького району Одеської області", яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Арциз, введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Арциз.

27.06.2013р. Арцизькою міською радою прийнято рішення № 1204-VІ "Про встановлення на 2014 рік відсоткових ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, надані в оренду на території м. Арциз".

Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, складеним Відділом Держземагентства в Арцизькому районі Одеської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Арциз, вул. Металічна, 1, та землекористувачем якої є ТОВ "Комбікормовий завод", становить 3683465,40 грн.

Арцизька міська рада зверталася до ТОВ "Комбікормовий завод" з пропозицією про внесення змін до типового договору оренди землі від 21.03.2005р. в частині розміру орендної плати, що підтверджується листами від 10.07.2013р. № 1134 та від 21.11.2013р. № 1733. Однак відповідач відповідь на зазначені листи не надав.

Враховуючи наведене, а також те, що сторони не досягли згоди щодо внесення змін до типового договору оренди землі від 21.03.2005р., прокурор Арцизького району звернувся до суду в інтересах держави в особі Арцизької міської ради Арцизького району Одеської області з позовною заявою про внесення змін до зазначеного типового договору оренди землі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України.

Згідно зі статтею 121 Конституції України одним із завдань прокуратури України є

представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема, звертатись до суду, з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненій прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Згідно частини 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень частини третьої цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Згідно з ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи, фізичні особи, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.

Господарський суд порушує справи за позовними заявами: підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави, відповідно до ст. 2 ГПК України.

Відповідно до статті 14 Конституції України, частини 1 статті 148 Господарського кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави та об'єктом прана власності Українського народу. Від імені народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Статтею 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і Законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради. Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Арцізька міська рада є представницьким виборним органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

За вимогами пункту 5 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідна ради.

Згідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є поряд з іншим земля й природні ресурси, що є у власності територіальних громад.

Відповідно до статті 143 основного Закону України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Відповідно до статті 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності. Статтею 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності.

Підставою для набуття територіальною громадою в особі Арцизької міської ради права комунальної власності на землю є безоплатна передача їй землі державою. Оскільки право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів, кожне порушення закону щодо безпідставного заволодіння комунальною власністю є порушенням державних інтересів.

Згідно до статті 145 Конституції України права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.

У даному випадку органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Арцізької міська рада, оскільки згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції сільський, селищних та міських рад відноситься вирішення питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язаний вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.

Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов.

За таких обставин, між сторонами за договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.

Встановлено, що ТОВ „Комбікормовий завод" на підставі договору оренди землі від 21.03.2005 року, укладеного з Арцизькою міською радою, використовується земельна ділянка площею 3,914 га, що знаходиться за адресою: м. Арцизьк, вул. Металева, 1.

Згідно з вимогами ст.93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи. Відносини пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" також встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до вимог ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендареві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

У статтях 5,13,15,18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Положенням статей 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Арцизьк, який розроблено відділом Управлінням Держкомзему у м. Арцизьк, нормативна грошова оцінка земельної ділянки що знаходиться за адресою: м. Ізмаїл, вул. Металічна, 1, площею 3.914 га. становить 3683465,40 грн.

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

При укладанні договору сторони обумовили, що згідно п. 13 розмір орендної плати переглядається один раз у 2 роки у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом

Таким чином, внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку з проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 11 ГПК України визначено, що підприємство, організація, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Якщо підприємства і організація не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді в установлений строк з урахуванням поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Як вище встановлено, Арцизька міська рада двічі надіслала ТОВ „Комбікормовий завод" пропозиції про внесення змін у договір оренди.

В свою чергу ТОВ „Комбікормовий завод" не надіслав Арцизькій міській раді відповіді про результати розгляду пропозицій щодо внесення змін у договір оренди.

Таким чином, на момент звернення прокуратури в інтересах держави в особі Арцізької міської ради до суду з даним позовом про внесення змін у договір оренди щодо розміру орендної плати за земельну ділянку, між сторонами не було підписано відповідних змін до договору оренди, що свідчить про наявність між сторонами відповідного спору.

Статтею 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

За приписами ст.30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

З врахуванням вимог ч.1 ст.651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість внесення змін до договору щодо розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору (Постанова Верховного Суду України від 06.12.2010р. по справі №2-/10068-2008 та постанова Верховного Суду України №17/299-10 від 30.05.11).

Відповідно до п.2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.11. №6 „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

За приписами ч.ч.2-4 ст.188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Згідно ч.3 ст.653 Цивільного кодексу України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог прокурора в повному обсязі.

Рішення прийнято на підставі наданих сторонами доказів, оскільки згідно із ст.33, 38 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона: повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; самостійно визначити і надати суду ті докази на підтвердження своїх доводів, які вважає необхідними, належними і достатніми. Докази витребовуються судом у ході розгляду справи лише у разі подання відповідного клопотання - на суд не покладено обов'язку вказувати стороні, які докази вона повинна подати на підтвердження свої вимог чи заперечень, або проводити розшук тих чи інших доказів з власної ініціативи.

При цьому суд приймає до уваги строк розгляду справи, достатність часу у будь-якої із сторін для надання доказів на підтвердження власних доводів, для спростування обставин чи доводів протилежної сторони та для подання суду клопотання про витребування таких доказів у інших осіб.

Заперечення відповідача до уваги судом не приймаються оскільки спростовуються наявними в матеріалах справи документами.

За при приписами ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до ст.44, 49 ГПК України витрати позивача по сплаті судового збору покладаються на відповідача у справі.

Керуючись ст.ст.32, 33, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 21.03.2005р., укладеного між Арцизькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Комбікормовий завод", зареєстрованого в Одеській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру" 02.03.2006р. за № 040651300007, яким надано в довгострокове користування на умовах оренди строком на 49 років земельну ділянку площею 3,914 га для комерційного використання (виробничі та господарські потреби), що знаходиться за адресою вул. Металічна м. Арциз Одеської області.

Викласти пункт 5 договору у наступній редакції: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3683465 (три мільйони шістсот вісімдесят три тисячі чотириста шістдесят п'ять) грн. 40 коп.";

Викласти пункт 9 договору у наступній редакції: „Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі у розмірі 9208,66 гривень на місяць.";

Викласти пункт 10 договору у наступній редакції: „Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням коефіцієнтів індексації та відповідно до нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 1 січня поточного року з щорічним підписанням додаткової угоди."

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комбікормовий завод" (68400, Арцизький район, м. Арциз, вул. Металічна, 1; код:00687008 ) до Державного бюджету України на рахунок 31210206783008 ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача: ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001 - 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.

Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

Повний текст рішення складено 15.09.2014р.

Суддя К.Ф. Погребна

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення10.09.2014
Оприлюднено19.09.2014
Номер документу40473993
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2536/14

Ухвала від 14.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Постанова від 01.07.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 08.06.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 04.12.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 23.10.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 29.09.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 17.09.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Погребна К.Ф.

Рішення від 10.09.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Погребна К.Ф.

Ухвала від 27.08.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Погребна К.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні