ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2014 року Справа № 803/1589/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Дмитрука В.В.,
при секретарі судового засідання Приходай Т.О.,
за участю представника позивач Галана-Влащука В.Й.,
представника відповідача Слюсара Е.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької дитячо-юнацької спортивної школи "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" до виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Луцька дитячо-юнацька спортивна школа "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" (Луцька ДЮСШ "Спартак") звернулась з адміністративним позовом до виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (виконавча дирекція Волинського обласного відділення ФСС з ТВП) про визнання протиправним та скасування рішення від 15 липня 2014 року № 12/07000 про повернення неправомірно використаних (не за цільовим призначенням) коштів в сумі 38 027 грн. 52 коп., та застосування фінансових санкцій в розмірі 19 013 грн. 76 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами.
За результатами проведення позапланової перевірки цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у ДЮСШ "Спартак" за І квартал 2014 року відповідачем складено акт від 19 червня 2014 року, відповідно до висновків якого встановлено порушення використання коштів по статті "заробітна плата з нарахуваннями» на суму 38 027 грн. 52 коп. За матеріалами вказаної перевірки 15 липня 2014 року виконавча дирекція Волинського обласного відділення ФСС з ТВП прийняла рішення № 12/07000 про повернення до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 38 027 грн. 52 коп. неправомірно використаних коштів, застосування до Луцької ДЮСШ "Спартак" штрафу за виявлені порушення в розмірі 19 013 грн. 76 коп.
Рішення № 12/07000 від 15 липня 2014 року позивач вважав протиправним та просив його скасувати з наступних підстав.
Відповідно до вимог підпунктів 1, 2 пункту 2.5 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 49 від 08 жовтня 2013 року (Порядок № 49), за рахунок коштів Фонду передбачається часткове фінансування на оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ відповідно до затвердженого штатного розпису, структури ДЮСШ та наявних власних споруд; утримання власних спортивних споруд, що перебувають на балансі ДЮСШ.
Спортивний комплекс "Спартак" є приватною власністю Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак", Луцькій ДЮСШ "Спартак" вказане майно передане в оперативне управління для здійснення некомерційної діяльності на підставі відповідного договору, та перебуває на балансі ДЮСШ, що не суперечить вимогам підпунктів 1, 2 пункту 2.5 Порядку № 49. Позивач утримує будівлі та майно в належному стані, забезпечує їх ефективне використання, зокрема, для проведення навчально-тренувальних занять учнів, самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. З наведених підстав висновок перевіряючих про порушення позивачем використання коштів по статті "заробітна плата з нарахуваннями" на суму 38 027 грн. 52 коп. у зв'язку із відсутністю в останнього споруд на праві приватної власності, а лише на праві оперативного управління ДЮСШ "Спартак" вважала протиправним. Крім того, посилалась і на те, що акт перевірки складено з порушенням Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізація та оскарження їх результатів, оскільки містить посилання на норми законодавства, які не мають відношення до встановлених фактів та обставин.
Відповідно до письмових заперечень проти позову від 18 серпня 2014 року № 07-4-1685 (а.с. 96-98) відповідач його вимог не визнав. В обґрунтування заперечення вказав, що Луцька ДЮСШ "Спартак" є позашкільним навчальним закладом, тому, відповідно до частини другої статті 27 Закону України "Про позашкільну освіту" до матеріально-технічної бази такого навчального закладу належать приміщення, споруди, обладнання, засоби зв'язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває у його власності або у повному господарському віданні, оперативному управлінні, орендоване чи надане йому засновником (власником). Пунктом 8 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993 (Положення № 993) визначено, що спортивна школа повинна мати власну або орендовану матеріально-технічну базу. Тому, витрати на загальну суму 37 228 грн. 42 коп., які були витрачені на заробітну плату працівникам ДЮСШ «Спартак», у якої немає власних споруд, не повинні відшкодовуватися за рахунок коштів Фонду.
З наведених підстав оскаржуване рішення № 12/07000 від 15 липня 2014 року відповідач вважав правомірним та просив в позові відмовити повністю.
В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримує повністю з підстав, зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позову не визнає з мотивів, викладених у письмових запереченнях проти позову.
Суд, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, приходить до висновку, що позов підставний і підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
При вирішенні спору судом рішення № 12/07000 від 15 липня 2014 року, прийняте відповідачем як суб'єктом владних повноважень, перевірялося на відповідність вимогам частини третьої статті 2 КАС України.
Згідно із частиною першою статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд приходить до висновку, що відповідач не довів правомірності прийнятого рішення, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню.
Так, судом встановлено, що Луцька ДЮСШ "Спартак" Волинського обласного ФСТ "Спартак" зареєстрована як суб'єкт господарювання 02 квітня 2003 року; адреса місцезнаходження: Волинська обл., м. Луцьк, вул. Глушець, 20, ідентифікаційний код 26277526 (а.с. 38-40). Відповідно до пункту 1, 6 статуту ДЮСШ "Спартак" остання є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю, який має свій статут і працює в структурі Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак". Матеріально-технічна база ДЮСШ включає адміністративні приміщення та спортивні бази (спортивні зали, споруди, ігрові поля тощо), підсобні приміщення, обладнання, засоби зв'язку, оргтехніку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в її користуванні (а.с. 26-37).
Постановами президії Волинської обласної ради фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" від 21 травня 2009 року № 6, №7 (а.с. 49, 50) спортивний комплекс фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" передано в оперативне управління Луцькій ДЮСШ "Спартак"; передані будівлі позивачем взято на облік та прийнято на баланс з 01 липня 2009 року. Факт виконання вказаних постанов підтверджується актом приймання-передачі від 25 червня 2009 року, наказом № 1 від 01 липня 2009 року, витягом про державну реєстрацію прав № 36292818 від 16 листопада 2012 року (а.с. 41, 51-53).
3 16 червня по 19 червня 2014 року, на підставі наказів від 03 червня 2014 року № 188-ос, від 30 травня 2014 року № 36-ос, направлення від 10 червня 2014 року № 217, проведена позапланова перевірка правомірного (цільового) використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової працездатності у Луцькій ДЮСШ "Спартак", результати якої викладено в акті від 19 червня 2014 року. Відповідно до висновків вказаного акту перевіркою встановлено порушення використання коштів по статті "заробітна плата з нарахуваннями" на суму 38 027 грн. 52 коп. (а.с. 11-18).
Позивачем до вказаного акту подано заперечення від 03 липня 2014 року (а.с. 19-22). Листом від 15 липня 2014 року відповідач надав відповідь позивачу, відповідно до якого при розгляді заперечення встановлено, що в акті перевірки від 19 червня 2014 року не виявлено та не доведено обставин щодо непідтвердження неправомірно використаних коштів в сумі 38 027 грн. 52 коп. (а.с. 23-24).
За матеріалами вказаної перевірки виконавча дирекція Волинського обласного відділення ФСС з ТВП прийняла рішення № 12/07000 від 15 липня 2014 року про повернення до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 38 027 грн. 52 коп. неправомірно використаних коштів, застосування до ДЮСШ "Спартак" штрафу за виявлені порушення в розмірі 19 013 грн. 76 коп. (а.с. 25).
Висновок перевіряючих про порушення позивачем використання коштів по статті "заробітна плата з нарахуваннями" на суму 38 027 грн. 52 коп. ґрунтувався на тому, що відповідно до вимог підпункту 1 пункту 2.5 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 49 від 08 жовтня 2013 року (Порядок № 49), за рахунок коштів Фонду передбачається часткове фінансування на оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ відповідно до затвердженого штатного розпису, структури ДЮСШ та наявних власних споруд. Оскільки спортивний комплекс "Спартак" є приватною власністю Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак", а Луцькій дитячо-юнацькій спортивній школі "Спартак" вказане майно передане в оперативне управління для здійснення некомерційної діяльності на підставі відповідного договору, тому кошти в сумі 37 228 грн. 42 коп., виплачені у січні-березні 2014 року працівникам Луцької ДЮСШ "Спартак", використані з порушенням норм чинного законодавства та підлягають поверненню до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Суд не погоджується з таким висновком відповідача з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18 січня 2001 року № 2240 (Закон № 2240) Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Статтею 48 Закону № 2240 визначено, що за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.
Порядок № 49 визначає умови часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (ДЮСШ), які відповідають вимогам Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993, за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до Закону № 2240. Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 цього Порядку часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею "Оздоровчі заходи" та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей, за умови існування інших джерел фінансування ДЮСШ. Виконавча дирекція Фонду здійснює часткове фінансування ДЮСШ через всеукраїнські фізкультурно-спортивні товариства (ВФСТ), які перераховують кошти Фонду: місцевим осередкам ВФСТ (Кримським республіканським, обласним, міським в містах Києві та Севастополі) для ДЮСШ, що їм підпорядковані; ДЮСШ, що безпосередньо підпорядковані ВФСТ.
Відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 2.5. Порядку № 49 за рахунок коштів Фонду передбачається часткове фінансування на: оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ відповідно до затвердженого штатного розпису, структури ДЮСШ та наявних власних споруд; утримання власних спортивних споруд, що перебувають на балансі ДЮСШ.
На підставі досліджених доказів судом встановлено наявність у позивача права оперативного управління на спортивний комплекс "Спартак", що не заперечується відповідачем.
Отже, надане Луцькій ДЮСШ відповідне право володіння, користування і розпорядження нерухомістю визначає правовий режим майна юридичної особи, а тому висновок відповідача щодо нецільового використання коштів Фонду соціального страхування з ТВП з підстав перебування на праві оперативного управління нерухомого майна, а не на праві приватної власності є безпідставним та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки умова щодо наявності власних споруд в розумінні підпункту 1 пункту 2.5 Порядку № 49 не ставить вимогу мати їх у власності відповідно до вимог статті 134 Господарського кодексу, а лише вказує на умову часткового фінансування на оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ при наявності в останнього як власних (із правом володіння, користування і розпорядження) споруд.
Таким чином, висновки виконавчої дирекції Волинського обласного відділення ФСС з ТВП щодо порушення Луцькою ДЮСШ "Спартак" законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності не знайшли підтвердження, є суперечливими, упередженими, необґрунтованими, не відповідають нормам Закону а тому не можуть бути покладені в основу оскаржуваного рішення.
Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, позивач правомірно використовував надані йому кошти, тому підстав для прийняття оскаржуваного рішення у відповідача не було.
Відповідно до частини першої статті 94 КАС України слід присудити на користь позивача всі здійснені ним і документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (а.с. 2).
Керуючись статтями 2, 69-72, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 15 липня 2014 року № 12/07000.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Луцької дитячо-юнацької спортивної школи "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" (Волинська область, місто Луцьк, вулиця Глушець, будинок 20, ідентифікаційний код юридичної особи 26277526) 185 грн. (сто вісімдесят п'ять грн.) витрат по сплаті судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 01 вересня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В.Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2014 |
Оприлюднено | 19.09.2014 |
Номер документу | 40492834 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні