Ухвала
від 09.06.2015 по справі 803/1589/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2015 року Справа № 876/8852/14

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Святецького В.В.

суддів Гудима Л.Я., Довгополова О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2014 року у справі за адміністративним позовом Луцької дитячо-юнацької школи "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" до Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В :

05 серпня 2014 року Луцька дитячо-юнацька школа "Спартак" Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" звернулася до суду з адміністративним позовом в якому просила визнати протиправним та скасувати Рішення №12/07000 від 15.07.2014 року виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про повернення коштів Фонду використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій до Луцької ДЮСШ «Спартак» на загальну суму 5741, 28 грн., в т.ч. 38027,52 грн., - неприйняті до заліку витрати та 19013, 76 грн. - штраф.

Волинський окружний адміністративний суд постановою від 27 серпня 2014 року позов задовольнив повністю. Визнав протиправним та скасував рішення виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 15 липня 2014 року № 12/07000.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, оскільки вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення спору.

Апеляційну скаргу мотивує тим, що в період перевірки було надано документи, які підтверджують право власності на майно Волинського обласного ФСТ «Спартак». Тому витрати на загальну суму 37228,42 грн., які були витрачені на заробітну плату працівникам Луцької ДЮСШ «Спартак», у якої немає власних споруд не повинні відшкодовуватися за рахунок коштів Фонду.

З огляду на викладене, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Оскільки особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання, апеляційний суд у відповідності до п. 2 ч.1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає можливим здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, апеляційний суд вважає, що скарга не належить до задоволення з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Луцька ДЮСШ "Спартак" Волинського обласного ФСТ "Спартак" зареєстрована як суб'єкт господарювання 02 квітня 2003 року та є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю, який має свій статут і працює в структурі Волинського обласного фізкультурно-спортивного товариства "Спартак".

3 16 червня по 19 червня 2014 року, на підставі наказів від 03 червня 2014 року № 188-ос, від 30 травня 2014 року № 36-ос, направлення від 10 червня 2014 року № 217, проведена позапланова перевірка правомірного (цільового) використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової працездатності у Луцькій ДЮСШ "Спартак", результати якої викладено в акті від 19 червня 2014 року.

Перевіркою виявлено порушення використання страхових коштів не за цільовим призначенням, та встановлено порушення п.п. 2.5.1, п.2.5 Порядку №49 на загальну суму 38027,52 грн., які були витрачені на заробітну плату працівникам Луцької ДЮСШ «Спартак» у якої немає власних споруд.

Виконавча дирекція Волинського обласного відділення ФСС з ТВП прийняла рішення №12/07000 від 15 липня 2014 року про повернення до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності неправомірно використаних коштів в розмірі 38027, 52 грн., та застосування фінансових санкцій - штрафу в розмірі 19013, 76 грн.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що надане Луцькій ДЮСШ відповідне право володіння, користування і розпорядження нерухомістю визначає правовий режим майна юридичної особи, а тому висновок відповідача щодо нецільового використання коштів Фонду соціального страхування з ТВП з підстав перебування на праві оперативного управління нерухомого майна, а не на праві приватної власності є безпідставним та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки умова щодо наявності власних споруд в розумінні підпункту 1 пункту 2.5 Порядку № 49 не ставить вимогу мати їх у власності відповідно до вимог статті 134 Господарського кодексу, а лише вказує на умову часткового фінансування на оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ при наявності в останнього як власних (із правом володіння, користування і розпорядження) споруд.

Такі висновки суду першої інстанції, на думку апеляційного суду, відповідають фактичним обставинам справи, нормам матеріального і процесуального права та є вірними.

Так, згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.

Порядком проведення перевірок утримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів, затвердженого постановою Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року №30 (далі Порядок №30) передбачено механізм проведення перевірок по використанню коштів Фонду (цільового призначення) їх утримувачами.

Відповідно до п.п. 3.1, 3.7 Порядку №30 органи Фонду здійснюють планові та позапланові перевірки.

Позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення отримувача страхових коштів та за наявності, в тому числі, необхідності підтвердження в період фінансування отримувача страхових внесків надання відповідних соціальних послуг, а також наявності та кількості осіб, яким надають ці послуги, у випадках, передбачених умовами фінансування та договорів про надання таких послуг.

Згідно п. 1.3 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фону соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №49 від 08.10.2013 року (далі Порядок) виконавча дирекція Фонду здійснює часткове фінансування ДЮСШ через всеукраїнські фізкультурно-спортивні товариства (далі - ВФСТ), які перераховують кошти Фонду: місцевим осередкам ВФСТ (Кримським республіканським, обласним, міським в містах Києві та Севастополі) для ДЮСШ, що їм підпорядковані та ДЮСШ, що безпосередньо підпорядковані ВФСТ.

Проведеною позаплановою перевіркою Луцької ДЮСШ «Спартак» Фонд виявив порушення використання страхових коштів не за цільовим призначенням, та встановив порушення п.п. 2.5.1, п.2.5 Порядку №49 на загальну суму 38027,52 грн., які були витрачені на заробітну плату працівникам Луцької ДЮСШ «Спартак» у якої немає власних споруд.

Згідно з ч. 1 ст. 134 Господарського кодексу (далі ГК) України, суб'єкт господарювання, який здійснює господарську діяльність на основі права власності, на свій розсуд, одноосібно або спільно з іншими суб'єктами володіє, користується і розпоряджається належним йому (їм) майном, у тому числі має право надати майно іншим суб'єктам для використання його на праві власності, праві господарського відання чи праві оперативного управління, або на основі інших форм правового режиму майна, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 135 ГК України, власник має право особисто або через уповноважені ним органи з метою здійснення підприємницької діяльності засновувати господарські організації, закріплюючи за ними належне йому майно на праві власності, праві господарського відання, а для здійснення некомерційної господарської діяльності - на праві оперативного управління, визначати мету та предмет діяльності таких організацій, склад і компетенцію їх органів управління, порядок прийняття ними рішень, склад і порядок використання майна, визначати інші умови господарювання у затверджених власником (уповноваженим ним органом) установчих документах господарської організації, а також здійснювати безпосередньо або через уповноважені ним органи у межах, встановлених законом, інші управлінські повноваження щодо заснованої організації та припиняти її діяльність відповідно до цього Кодексу та інших законів.

Згідно ст. 137 ГК України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).

Згідно постанов президії Волинської обласної ради фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" від 21.05.2009 року № 6, №7 спортивний комплекс фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" передано в оперативне управління Луцькій ДЮСШ "Спартак"; передані будівлі позивачем взято на облік та прийнято на баланс з 01 липня 2009 року. Факт виконання вказаних постанов підтверджується актом приймання-передачі від 25 червня 2009 року, наказом № 1 від 01 липня 2009 року, витягом про державну реєстрацію прав № 36292818 від 16 листопада 2012 року.

Відповідно до пп. 2.5.1 пункту 2.5 Порядку №49, за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ відповідно до затвердженого штатного розпису, структури ДЮСШ та наявних власних споруд.

Оскільки у позивача на балансі перебуває спортивний комплекс ФСТ "Спартак", тому ним правомірно було працевлаштовано обслуговуючий персонал, якому за виконання трудових обов'язків здійснювалася виплата заробітної плати, що підтверджується відомостями розподілення заробітної.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про визнання протиправним та скасування рішення №12/07000 від 15.07.2014 року про повернення коштів Фонду використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій до Луцької ДЮСШ "Спартак" в частині суми в розмірі 172914,16 грн., з яких: 115276,11 грн. - неприйняті до заліку витрати та 57638,05 грн. - штраф.

Наведені обставини спростовують доводи апеляційної скарги про невідповідність постанови суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права, а тому апеляційний суд також не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги позивача.

Статтею 159 КАС України визначено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

В силу ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення з одних лише формальних міркувань.

Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст.ст.195, 197, п. 1 ч. 1 ст.198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Виконавчої Дирекції Волинського обласного відділення Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2014 року у справі № 803/1589/14 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили рішенням суду апеляційної інстанції шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В.В. Святецький

Судді Л.Я. Гудим

О.М. Довгополов

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2015
Оприлюднено25.06.2015
Номер документу45369496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1589/14

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 09.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Постанова від 27.08.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні