Постанова
від 29.07.2014 по справі 804/8503/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2014 р. Справа № 804/8503/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Рищенко А. Ю., при секретарі судового засідання - Світка Н.В., за участю: представника позивача - представника відповідача - Сергєєва М.Ш., Фадєєва Д.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтегрітас» до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.05.2014 року №000249406, №000250406, -

ВСТАНОВИВ:

23.06.2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтегрітас» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.05.2014 року №000249406, №000250406.

Свої позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтегрітас» (далі - ТОВ «Інтегрітас», позивач) обґрунтовує тим, що результати проведеної відповідачем перевірки призвели до прийняття протиправних висновків щодо встановлених порушень вимог чинного законодавства України. На підставі акту перевірки, оформленого в ході проведення перевірки, відповідачем були винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 22.05.2014 року №000249406, №000250406, що оскаржуються позивачем в судовому порядку. За поясненнями позивача, господарські операції, проведені ТОВ «Інтегрітас», носять реальний характер, за наслідками їх виконання позивачем і були сформовані спірні суми витрат та податкового кредиту, а порушення контрагентом ТОВ «Відродження-Дніпро» правил податкової дисципліни та господарської діяльності не може бути підставою для позбавлення платника податків - позивача права на отримання податкової вигоди за відсутності доказів недобросовісності такого платника. В ході проведення перевірки податковому органу були надані всі необхідні документи первинної звітності, акти виконаних робіт (послуг), звіти, податкові накладні, тощо. Факти отримання послуг від ТОВ «АТБ-маркет» та факт оплати даних послуг підтверджується первинними документами, які були надані до перевірки та суду. Тому, вважає винесені податкові повідомлення-рішення такими, що суперечать положенням чинного законодавства.

Просить суд: визнати противоправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 22.05.14р. №000249406 та № 000250406.

Представник позивача під час судового засідання пояснив обставини справи таким чином, як вони викладені вище, підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти даного адміністративного позову у повному обсязі, посилаючись на те, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірно винесеними та такими, що скасуванню не підлягають. Адже в ході проведення перевірки була встановлена та підтверджена нереальність проведених господарських операцій з контрагентами ТОВ «Відродження-Дніпро», ТОВ «АТБ-маркет». Тому, за результатами перевірки відповідач прийшов до висновку про те, що витрати ТОВ «Інтегрітас» на збут товарів виявилися завищеними на 543049,99грн., в тому числі за 2012 рік на суму - 17274,99грн., за 2013 рік - 525775,00грн. А перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року було встановлено його завищення в сумі - 310078,23грн.

Суд, заслухавши думки осіб, що брали участь у справі, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним відмовити у задоволенні даного адміністративного позову з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що у період з 11.03.2014 року по 31.03.2014 року податковою інспекцією було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Інтегрітас» (код ЄДРПОУ 37055591) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року. Термін проведення перевірки було продовжено з 25.03.2014 року по 31.03.2014 року на підставі наказу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 24.03.2014 року №493.

За результатами перевірки відповідачем було складено Акт від 07.04.2014 р. за №1 133/151/37055591, відповідно до якого останнім було зроблено висновок про порушення ТОВ «Інтегрітас» наступних положень податкового законодавства України:

- п.138.1, п.138.2, пп.138.10.3 та пп.138.10.4 п.138.10, пп.138.12.2 п.138.12 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток в період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року на загальну суму 623226грн., в тому числі: за 2012 рік - в сумі 3628грн., за 2013 рік - 619598грн.

- ст.185, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року на загальну суму 310078,23грн., в тому числі: за листопад 2012 року - 346,67грн., за січень 2013 року - 3453,33грн., за лютий 2013 року - 28942,53грн., за березень 2013 року - 18523,95грн., за квітень 2013 року - 11230,68грн., за травень 2013 року - 1243,72грн., за червень 2013 року - 24366,15грн., за липень 2013 року - 57473,93грн., за серпень 2013 року - 6128, 33грн., за вересень 2013 року - 9756,67грн., за жовтень 2013 року - 38471,15грн., за листопад 2013 року - 49141,19грн., за грудень 2013 року - 60999,93грн.

В подальшому податкова інспекція винесла та надіслала на адресу позивача оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 22.05.2014 року №000249406 та №000250406, якими, з посиланням на Акт перевірки, збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток (доходи) приватних підприємств в розмірі 934839грн., з яких за основним платежем - 623226грн., за штрафними санкціями - 311613грн., та суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 465117,35грн., з яких за основним платежем - 310078,23грн., за штрафними санкціями - 155039,12грн. відповідно. Означені рішення податкового органу отримані позивачем - 12.06.2014 року.

Перевіркою повноти визначення доходу, що враховується при визначенні об'єкту оподаткування за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року встановлено його заниження в загальній сумі 1491965грн., в тому числі за 2013 рік - в сумі 1491965грн.

У відповідності до пп.14.1.56 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України доходи - це загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Згідно з п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137. на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з:

доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті;

інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

У відповідності до пп.135.5.4 п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України інші доходи включають вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, безнадійної кредиторської заборгованості, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до пункту 5 Положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999р. №290 та затвердженому в Міністерстві юстиції України 14.12.1999р. за №860/4153, доход визначається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

Документальною перевіркою встановлено, що згідно даних обігово-сальдових відомостей по рахунку №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками і підрядниками» та бухгалтерських документів в період, що перевірявся, ТОВ «Інтегрітас» отримав від ТОВ «Відродження-Дніпро» (код ЄДРПОУ 38199048) губки та шкребки нержавіючі на суму 1491965грн., з урахуванням ПДВ, що в бухгалтерському обліку підприємства кореспонденцією з Кредиту рахунку №63 1 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками» віднесено в дебет наступних рахунків:

- Дт рах. №201 «Сировина і матеріали» - в сумі 1241339,16грн. (в частині вартості придбаних матеріалів без ПДВ);

- Дт рах. №281 «Товари на складі» - в сумі 1965,00грн. (в частині вартості придбаних товарів без ПДВ);

- Дт рах. №644 «Податковий кредит» - в сумі 248660,84грн. (в частині податку на додану вартість у складі вартості придбаних матеріалів та товарів).

Враховуючи той факт, що як зазначено у пп.3.1.2 «Витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування» вищезазначеного акту перевірки, товарно-матеріальні цінності, використані в господарській діяльності ТОВ «Інтегрітас», оприбутковані товариством за відсутності документального підтвердження факту здійснення операцій з придбання ТМЦ саме у ТОВ «Відродження-Дніпро», інші доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.10.2011 року по 31.12.2013 року мають бути збільшені на суму 1491965грн., у т.ч.: за 2013 рік - на 1491965грн.

Таким чином, в порушення п.135.1, пп.135.5.4 п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України, інші доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ТОВ «Інтегрітас» виявилися заниженими на вартість безоплатно отриманих від невстановлених осіб товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 1491965грн., у т.ч.: за 2013 рік - на 1491965грн.

За твердженнями відповідача, перевіркою повноти визначення витрат, що враховуються при обчисленні об'єкту оподаткування, за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року встановлено їх завищення в загальній сумі - 1786354грн., в тому числі: за 2012 рік - у сумі 17275грн., за 2013 рік - у сумі 1769079грн.

Також було встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Відродження-Дніпро» (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Калинова, 87, код ЄДРПОУ 38199048, іпн. 381990404613) КВЕД 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами, стан 3 - перебуває в стані припинення, керівник - Казбан Наталя Михайлівна (Продавець) в особі директора Казбан Н.М., що діяв на підставі Статуту, з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтегрітас» (Покупець) в особі директора Гордієнка Дмитра Олександровича, що діяв на підставі Статуту, з іншої сторони, уклали договір купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року, у відповідності з яким продавець зобов'язувався передати, а покупець прийняти та оплатити на умовах договору товар (партію товару) у кількості, асортименті та за цінами, що визначені у накладних на товар (товарних накладних).

У відповідності з пунктом 1.3 розділу 1 вищезазначеного договору право власності на товар (партію товару), що постачається за цим договором, переходить від Продавця до Покупця у момент передання товару (партії товару), що підтверджується підписом покупця у товарній накладній.

Згідно пункту 2.1 розділу 2 договору купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року передання товару (партії товару) здійснюється у встановленому діючим законодавством порядку. Підставою для поставки кожної партії товару є замовлення Покупця, яке передається Покупцю в усній або письмовій формі. Доставка товару (партії товару) здійснюється у термін 3 робочих днів з моменту одержання замовлення Продавцем. Поставка товару здійснюється на умовах ЕХW, склад Продавця за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграду, буд. 147 згідно Інкотермс-2010.

Пунктом 3.1 розділу 3 договору купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року визначено, що ціна за одиницю товару та вартість партії товару встановлюється при постачанні кожної партії товару та зазначається у товарній накладній, яка підписується представниками обох сторін.

Пунктом 3.2 розділу 3 договору купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року передбачено, що загальну вартість Договору складає суму усіх підписаних сторонами товарних накладних до даного Договору.

Відповідно до пункту 4.1 розділу 4 договору купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року якість товару повинна відповідати вимогам, які звичайно ставляться до товарів відповідного виду, та підтверджуватися товаросупровідними документами відповідно до діючого законодавства України.

У відповідності з п.5.2 розділу 5 вищезазначеного договору оплата за товар здійснюється протягом 280 днів з моменту поставки товару.

Згідно п.10.1 розділу 10 договору купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року даний договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2013 року. Договір вважається пролонгованим на наступний рік, якщо за 30 днів до закінчення терміну дії Договору жодна із сторін не повідомить іншу сторону про припинення дії договору, за умови відсутності заперечень продавця.

Крім того, Товариство з обмеженою відповідальністю «Відродження-Дніпро» (Продавець) в особі директора Казбан Н.М., що діяв на підставі Статуту, з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтегрітас» (Покупець) в особі директора Гордієнка Дмитра Олександровича, що діяв на підставі Статуту, з іншої сторони, уклали договір купівлі-продажу №010413 від 01.04.2013 року, у відповідності з яким продавець зобов'язується передати, а покупець прийняти та оплатити на умовах договору товар (партію товару) у кількості, асортименті та за цінами, що визначені у накладних на товар (товарних накладних).

У відповідності з пунктом 1.3 розділу 1 вищезазначеного договору Право власності на товар (партію товару), що постачається за цим договором, переходить від Продавця до Покупця у момент передання товару (партії товару), що підтверджується підписом покупця у товарній накладній.

Згідно пункту 2.1 розділу 2 договору купівлі-продажу №010413 від 01.04.2013 року передання товару (партії товару) здійснюється у встановленому діючим законодавством порядку. Підставою для поставки кожної партії товару є замовлення Покупця, яке передається Покупцю в усній або письмовій формі. Доставка товару (партії товару) здійснюється у термін 3 робочих днів з моменту одержання замовлення Продавцем. Поставка товару здійснюється на умовах ЕХW, склад Продавця за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграду, буд. 147 згідно Інкотермс-2010.

Пунктом 3.1 розділу 3 договору купівлі-продажу №010413 від 01.04.2013 року ціна за одиницю товару та вартість партії товару встановлюється при постачанні кожної партії товару та зазначається у товарній накладній, яка підписується представниками обох сторін.

Пунктом 3.2 розділу 3 договору купівлі-продажу №010413 від 01.04.2013 року загальну вартість Договору складає суму усіх підписаних сторонами товарних накладних до даного Договору.

Відповідно до пункту 4.1 розділу 4 договору купівлі-продажу №010413 від 01.04.2013 року якість товару повинна відповідати вимогам, які звичайно пред'являються до товарів відповідного виду, та підтверджуватися товаросупровідними документами відповідно до діючого законодавства України.

У відповідності з п.5.2 розділу 5 вищезазначеного договору оплата за товар здійснюється протягом 90 днів з моменту поставки товару.

Згідно п.10.1 розділу 10 договору купівлі-продажу №010413 від 01.04.2013 року даний договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2013 року. Договір вважається пролонгованим на наступний рік, якщо за 30 днів до закінчення терміну дії Договору жодна із сторін не повідомить іншу сторону про припинення дії договору, за умови відсутності заперечень продавця.

Так, відповідно до вимог п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Відповідно до положень п.85.2, п.85.4, п.85.8 ст.85 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При проведенні перевірок посадові особи органу державної податкової служби мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов'язкових платежів), порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Посадова (службова) особа органу державної податкової служби, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Відповідно до вимог ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-ХІV (у відповідній чинній редакцій), первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Тобто, системний аналіз вказаної норми показує, що лише в разі фактичного здійснення господарської операції документ може вважатися первинним та тим самим підтверджувати реальність проведення такої господарської операції. Тому, якщо фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку, навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. А для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції, яка має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

В листі №742/11/13-11 від 02.06.2011 року Вищого адміністративного суду України «Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України» зроблено висновок про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. З урахуванням викладеного, Вищий адміністративний суд України зазначає, що для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість обов'язковому з'ясуванню підлягають, зокрема, обставини, що підтверджують рух активів у процесі здійснення господарської операції. При цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо.

За поясненнями контролюючого органу, згідно з даними бухгалтерського обліку по рахунку №631 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками» станом на 01.10.2012 року у взаєморозрахунках ТОВ «Інтегрітас» з ТОВ «Відродження-Дніпро» сальдо не обліковувалось.

На підставі вищезазначених договорів купівлі-продажу ТОВ «Інтегрітас» в період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року згідно наданих для проведення документальної перевірки накладних та видаткових накладних було придбано у ТОВ «Відродження-Дніпро» матеріалів та товарів (губки банні та кухонні для миття посуду, шкребки нержавіючі для чищення металевих поверхонь кухонного посуду тощо) на суму 1491965грн. з ПДВ, що в бухгалтерському обліку ТОВ «Інтегрітас» було відображено кореспонденцією з кредиту рахунку №631 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками» в дебет наступних рахунків:

- Дт рах. №201 «Сировина і матеріали» - в сумі 1241339,16грн. (в частині вартості придбаних матеріалів без ПДВ);

- Дт рах. №281 «Товари на складі» - в сумі 1965,00грн. (в частині вартості придбаних товарів без ПДВ);

- Дт рах. №644 «Податковий кредит» - в сумі 248660,84грн. (в частині податку на додану вартість у складі вартості придбаних матеріалів та товарів).

За даними акту перевірки, у відповідності з інформацією бухгалтерського обліку ТОВ «Інтегрітас» в період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року розрахунок за отримані від ТОВ «Відродження-Дніпро» товарно-матеріальні цінності здійснило грошовими коштами шляхом перерахування грошових коштів в сумі 1491965,00грн. на банківський рахунок ТОВ «Відродження-Дніпро», що в бухгалтерському обліку ТОВ «Інтегрітас» відображено з Кредиту рахунку №311 «Рахунки в банку в національній валюті» в Дебет рахунку №631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками».

У відповідності з наданими для проведення перевірки товарно-транспортними накладними, транспортування придбаних у ТОВ «Відродження-Дніпро» матеріалів та товарів здійснювалось на замовлення та за рахунок покупця автомобільним транспортом (перевізник - ФОП ОСОБА_7 (іпн. НОМЕР_1, м. Дніпропетровськ, один з видів діяльності 49.41 - Вантажний автомобільний транспорт). У відповідності з даними товарно-транспортних накладних завантаження автомашин здійснювалось за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграду, буд. 147, яка є адресою масової реєстрації суб'єктів господарської діяльності. У відповідності з даними ЄДР адреса, за якою відбувалось завантаження придбаних у ТОВ «Відродження-Дніпро» товарів, відповідає адресі державної реєстрації наступних суб'єктів господарювання:

- ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615);

- ПП «Вінір» (код ЄДРПОУ 31761967);

- ПМ «Іверія» (код ЄДРПОУ 13441444);

- ТОВ «Чкаві» (код ЄДРПОУ 35609474);

- Відділення №5 ПАТ «АктаБанк» (код ЄДРПОУ 35863708).

З матеріалів справи вбачається, що у період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року ТОВ «Відродження-Дніпро» здійснювало операції з придбання товарів (робіт, послуг) у ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615, іпн. 0021 86104027). Згідно з даними податкової звітності з податку на додану вартість ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615, іпн.002186104027) обсяг поставки товарів (робіт, послуг) склав 720,00грн., в тому числі ПДВ - 120,00 грн., на місяць, в той час як ТОВ «Відродження-Дніпро» податковий кредит з ПДВ за операціями з придбання товарів (робіт, послуг) у ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615, іпн.002186104027) в період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року - не декларувало.

Згідно з поданою ТОВ «Відродження-Дніпро» в період 2012-2013 рр. податковою звітністю, у власності та/або користуванні товариств земельні ділянки, з яких справляється плата за землю у вигляді земельного податку або орендної плати за землю, не перебувають.

Аналізом податкової звітності ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615), ПП «Вінір» (код ЄДРПОУ 31761967), ПМП «Іверія» (код ЄДРПОУ 13441444), ТОВ «Чкаві» (код ЄДРПОУ 35609474) та Відділення №5 ПАТ «АктаБанк» (код ЄДРПОУ 35863708) за 2012-2013 рр. відповідачем було встановлено, що плата за користування землею справляється лише з ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615, іпн.002186104027). Так у відповідності з відомостями про наявність земельних ділянок до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) та даними земельного кадастру в користуванні ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615, іпн.002186104027) на умовах сплати земельного податку перебуває земельна ділянка площею 2,9398 га (кадастровий номер 66025009) та площею 30,6981 га (кадастровий номер 66025031). Таким чином, складські приміщення (площі), в яких могла зберігатися поставлена від ТОВ «Відродження-Дніпро» на адресу ТОВ «Інтегрітас» продукція, могли належати лише ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 0021 861 5, іпн.002186104027).

У відповідності з даними наданих ТОВ «Інтегрітас» товарно-транспортних накладних на транспортування продукції зі складу ТОВ «Відродження-Дніпро», який згідно відомостей, зазначених у договорах купівлі-продажу та документах на транспортування товарно-матеріальних цінностей знаходився за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграду 147, відсутні відмітки про проходження перепускного режиму ПАТ «Дніпрополімермаш» (код ЄДРПОУ 00218615, іпн. 002186104027). З урахуванням таких даних відповідач прийшов до висновку про те, що не було підтверджено зазначені у товаросупровідних документах дані про завантаження автомашин при постачанні товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Відродження-Дніпро» саме за зазначеною вище адресою. У судовому засіданні представник позивача не довів зворотного.

Крім того, згідно з умовами договорів купівлі-продажу №010213 від 01.02.2013 року та №010413 від 01.04.2013 року поставка товару від постачальника покупцю здійснювалась на умовах ЕХW - склад Продавця згідно міжнародних правил тлумачення комерційних термінів Інкотермс-2010.

У відповідності з Міжнародними правилами тлумачення комерційних термінів Інкотермс-2010 термін «Франко-завод» (ЕХW) означає, що продавець виконує своє зобов'язання по постачанню, коли він передає товар у розпорядження покупця на своєму підприємстві (заводі, фабриці, складі і т.п.). Зокрема, він не відповідає за навантаження товару на транспортний засіб, наданий покупцем, а також за митне очищення товару для ввезення, якщо не обумовлено інше, покупець несе всі витрати і ризики у зв'язку з перевезенням товару від підприємства продавця до місця призначення. Таким чином, цей термін покладає на продавця мінімальні обов'язки. Він не застосовується, якщо покупець не в змозі здійснити сам або забезпечити виконання експортних формальностей. У цьому випадку повинен використовуватися термін РСА.

Таким чином, згідно із зазначеними у договорах купівлі-продажу умовами продажу продавець товарно-матеріальних цінностей - ТОВ «Відродження-Дніпро» - не був зобов'язаним здійснювати навантаження таких товарно-матеріальних цінностей на транспортний засіб, наданий ТОВ «Інтегрітас» як покупцем. Отже, виходячи з умов поставки товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Відродження-Дніпро» до ТОВ «Інтегрітас», особою, яка забезпечувала навантаження товару на транспортний засіб за адресою - м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграду, 147, було ТОВ «Інтегрітас». Проте, для проведення документальної перевірки ТОВ «Інтегрітас» не надано документальних та інших доказів на підтвердження того, що товариство здійснило навантаження придбаного у ТОВ «Відродження-Дніпро» товару у транспортний засіб покупця власними силами або за рахунок залучених ресурсів (трудових ресурсів, основних засобів тощо).

Крім того, за твердженнями відповідача, у відповідності з даними АІС «Податковий блок» ТОВ «Відродження-Дніпро» за місцем реєстрації платником податків (ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровськ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області) за 2013 рік було подано фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва форма 10901105 (реєстр. №1400016061 від 12.03.2014), згідно з даними форми Баланс якого станом на 31.12.2013 року будь-які активи та пасиви у товариства були відсутні, що свідчить про відсутність у ТОВ «Відродження-Дніпро» протягом 2013 року матеріальних, трудових та інших ресурсів для здійснення операцій з придбання у інших суб'єктів та продажу на користь ТОВ «Інтегрітас» зазначених у накладних та товарно-транспортних накладних товарно-матеріальних цінностей.

Крім того, згідно Звіту про фінансові результати ТОВ «Відродження-Дніпро» за 2013 рік, який входить до складу поданого в ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровськ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва за 2013 рік, дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та інші операційні доходи ТОВ «Відродження-Дніпро» у 2013 році не отримувалися, собівартість реалізованої готової продукції (товарів, робіт, послуг), операційні та інші витрати за вищезазначений період не були понесені.

За наслідками проведення документальної перевірки, аналізу наданих ТОВ «Інтегрітас» для проведення перевірки документів та використання наявної у Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області податкової інформації відносно діяльності суб'єктів, які приймали участь у ланцюгу можливого руху отриманих ТОВ «Інтегрітас» від ТОВ «Відродження-Дніпро» (код ЄДРПОУ 38199048) товарно-матеріальних цінностей відповідачем встановлено, що оформлені паперовими носіями з написом «Накладна» та/або «Видаткова накладна» операції мали удаваний (фіктивний) характер, які мали за мету здійснення просування документів на шляху руху товарно-матеріальних цінностей без фактичного здійснення господарських операцій задля надання ТОВ «Інтегрітас» (код ЄДРПОУ 37055591) податкової вигоди у вигляді зменшення об'єктів оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість та, відповідно, зменшення податкових зобов'язань до сплати в бюджет по податку на прибуток та податку на додану вартість.

З урахуванням того, що для підтвердження даних податкового обліку згідно висновків Вищого адміністративного суду України можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції, з урахуванням того, що наданими для проведення документальної перевірки документами та наявною податковою інформацією встановлено відсутність факту придбання у ТОВ «Відродження-Дніпро» товарів, то відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Тому, в ході судового розгляду справи, судом були виявлені факти, що підтверджують нереальний характер проведених господарських операцій із зазначеними вище контрагентами та за відповідними правочинами. А вказані дані вплинули на прийняття відповідного рішення контролюючим органом.

Так, у відповідності з п.138.2 ст.138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу».

Як передбачено у п.138.4 ст.138 Податкового кодексу України витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподілених постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Згідно пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

У відповідності з ч.2 ст.3 Закону України від 16.07.1999 №996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами і доповненнями (далі - Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») визначено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Як передбачено ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена також і пп.1.2 п.1, пп.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 р. за №168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Враховуючи вищенаведене, на порушення п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п. 139.1 ст.139 Податкового кодексу України у зв'язку з не підтвердженням витрат первинними документами, складеними відповідно до вимог чинного законодавства, завищено собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) в загальній сумі 1243304,16грн., в тому числі: за 2013 рік - на суму 1243304,16грн.

Отже, проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року у загальній сумі - 1428883грн. на підставі таких документів та регістрів: декларацій з податку на прибуток підприємства з додатками, відомостей синтетичного та аналітичного обліку по рахунках №811 «Виплати по окладам», №813 «Компенсаційні виплати», №814 «Оплата відпусток», №824 «Соціальне страхування», №833 «Амортизація НА», №841 «Інші операційні витрати», №631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками і підрядниками», №632 «Розрахунки з іноземними постачальниками і підрядниками», №685 «Розрахунки з різними кредиторами», №93 «Витрати на збут», актів приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), накладних, товарно-транспортних документів, виписок банку про рух коштів на рахунках ТОВ «Інтегрітас» та інших документів та регістрів, що підтверджують факт придбання товарно-матеріальних цінностей, робіт та послуг тощо, було встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядках 06.3 та 06.2 Декларацій «Витрати на збут» в загальній сумі 543049,99грн., в тому числі: за 2012 рік - на суму 17274,99грн.; за 2013 рік - на суму 525775,00грн.

ТОВ «Інтегрітас» (Замовник) в особі директора Гордієнка Д.О., який діяв на підставі Статуту, з одного боку, та ТОВ «АТБ-Маркет» (Дніпропетровська область, смт. Ювілейне, вул. Радгоспна, 76, код ЄДРПОУ 30487219, іпн. 304872104175, КВЕД 47.11 - Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, стан 0 - основний платник, керівник - Євтєєв Дмитро Олегович) (Виконавець) в особі генерального директора Євтєєва Д.О., який діяв на підставі Статуту, з іншого боку уклали договір №39953 від 01.01.2012 про надання послуг, згідно якого Виконавець зобов'язується надати Замовнику послуги, а Замовник зобов'язується прийняти належним чином надані Виконавцем послуги і оплатити їх на умовах та в порядку, зазначених в цьому договорі.

У відповідності з п.1.2 розділу 1 вищезазначеного договору перелік і вид послуг, які Виконавець зобов'язується надати Замовнику, а також строк (період) їх надання в кожному випадку надання послуг зазначається в Додатках до цього договору, які є його невід'ємною частиною.

Згідно п.3.1 розділу 3 договору передбачено, що вартість послуг зазначається в Додатках до цього договору. Звітним періодом по договору є 1 календарний місяць.

Пунктами 3.2 та 3.3 розділу 3 договору визначено, що попередня оплата за кожний звітний період здійснюється Замовником банківським платежем на поточний рахунок Виконавця на підставі виставленого рахунку-фактури до останнього числа звітного періоду. Сума оплати встановлюється з розрахунку вартості послуг, зазначеної в таблиці №1, яка є невід'ємною частиною цього договору.

У відповідності з п.3.4 розділу 3 договору передбачено, що по закінченню звітного періоду сторони підписують акт здачі-приймання наданих послуг у відповідності з п.4.1 цього договору. Для отримання акту здачі-приймання наданих послуг Замовник зобов'язаний в строк до 15 числа місяця, наступного за звітним, з'явитися за місцезнаходженням Виконавця.

Пунктом 3.5 розділу 3 договору передбачена можливість проведення заліку зустрічних однорідних вимог. У випадку наявності у сторін зустрічних однорідних вимог оплата по цьому договору здійснюється шляхом заліку зустрічних однорідних вимог, а у випадку їх відсутності - оплата здійснюється шляхом перерахування Замовником грошових коштів Покупцю.

Як передбачено п.4.1 розділу 4 договору один раз на місяць по завершенню надання передбачених договором послуг Виконавець протягом 15 днів з дати завершення кожного місяця, в якому надавались послуги, передає Замовнику акт здачі-приймання наданих послуг в двох примірниках, підписаних уповноваженою особою Виконавця і скріплений печаткою Виконавця. Для отримання акту здачі-приймання наданих послуг Замовник зобов'язаний в строк по 15 число місяця, наступного за звітним, з'явитися за місцезнаходженням Виконавця. Змовник протягом 10 робочих днів з моменту його отримання, але не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним періодом, зобов'язаний підписати обидва примірники акту здачі-приймання наданих послуг і один примірник повернути Виконавцю або направити Виконавцю письмову мотивовану відмову від підписання акту здачі-приймання наданих послуг. У випадку безпідставної відмови, в тому числі мовчазної бездіяльності, Замовника від підписання акту протягом зазначеного строку послуги вважаються виконаними Виконавцем в повному обсязі.

Відповідно до п.8.3 та п.8.9 розділу 8 договір набирає чинності з моменту підписання повноважними представниками сторін і діє на протязі 12 місяців; у випадку, якщо не пізніше, ніж за один місяць до спливу строку дії договору жодна із сторін не заявить про його припинення, то договір вважається пролонгованим на той же строк і на тих же умовах.

У відповідності з даними бухгалтерського обліку ТОВ «Інтегрітас» за період з 01.10.2012 року по З 1.12.2013 року від ТОВ «АТБ-Маркет» отримано послуги:

1) визначення залишків продукції в магазинах, що приймали участь у дослідженні;

2) визначення об'єму продажу товарів в торгівельних точках у грошовому виразі, що приймали участь у дослідженні;

3) визначення відносної динаміки продажу продукції у торгівельній мережі;

4) обробка результатів маркетингового дослідження та надання звіту;

5) On-Line опитування споживачів на основі розробленої анкети з фіксованою кількістю питань;

6) проведення телефонного опитування респондентів;

7) САРІ-опитування з використанням анкети з фіксованою кількістю питань;

8) відшкодування за проведення лабораторних досліджень на загальну суму 651 660,00 грн., в тому числі:

- за IV квартал 2012 року - в сумі 20 730,00 грн., в тому числі ПДВ - 3 455.01 грн.;

- за 2013 рік - в сумі 630 930,00 грн., в тому числі ПДВ - 105 155,00 грн.

На підставі актів здачі-приймання виконаних робіт в бухгалтерському обліку ТОВ «Інтегрітас» операції з отримання від ТОВ «АТБ-Маркет» послуг відображено кореспонденціями:

• у 4 кварталі 2012 року - з кредиту рах.№685 «Розрахунки з різними кредиторами» в дебет рахунків:

- №841 «Матеріальні витрати» - 17274,99грн.;

- №644 «Податковий кредит» - 3455,01грн.

• у 2013 році - з кредиту рах.№685 «Розрахунки з різними кредиторами» в дебет рахунків:

- №841 «Матеріальні витрати» - 525775,00грн.;

- №644 «Податковий кредит» - 105155,00грн.

В період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року у відповідності з даними бухгалтерського обліку ТОВ «Інтегрітас» було сплачено на користь ТОВ «АТБ-Маркет» за отримані послуги грошові кошти в сумі 641280,00 грн. наступним чином: у 4 кварталі 2012 року - 17490,00 грн., в тому числі:

- грошовими коштами на банківських рахунок виконавця в сумі 11800,00грн. (кореспонденція з Кт рах. №311 «Рахунки в банках в національній валюті» - Дт №685 «Розрахунки з різними кредиторами»);

- заліком зустрічних однорідних вимог в сумі 5690,00грн. (кореспонденція з Кг рах.№361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями і замовниками» - Дт №685 «Розрахунки з різними кредиторами»). У 2013 року - 623790,00 грн., в тому числі:

- грошовими коштами на банківських рахунок виконавця в сумі 235490,00грн. (кореспонденція з Кт рах. №311 «Рахунки в банках в національній валюті» - Дт №685 «Розрахунки з різними кредиторами»);

- заліком зустрічних однорідних вимог в сумі 388300,00 грн. (кореспонденція з Кт рах. №361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями і замовниками» - Дт №685 «Розрахунки з різними кредиторами»),

У відповідності з даними бухгалтерського обліку ТОВ «Інтегрітас» по рахунку №685 «Розрахунки з різними кредиторами» станом на 31.12.2013 року у взаєморозрахунках з ТОВ «АТБ- Маркет» обліковується кредиторська заборгованість в сумі 13560,00 грн.

Пунктом 138.1 статті 138 Податкового кодексу України передбачено, що витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:

витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:

інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Згідно пп. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138 Податкового кодексу України до складу інших витрат включаються витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг:

а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції;

б) витрати на ремонт тари;

в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут;

г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів;

ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом;

д) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, пов'язаних зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (оперативна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона);

е) витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки;

є) витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування;

ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства;

з) інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Відповідно до пп.138.10.4 п.138.10 ст.138 Податкового кодексу України до складу інших

витрат включаються інші операційні витрати, що включають, зокрема інші витрати операційної діяльності, пов'язані з господарською діяльністю. Крім того, пп.138.12.2 п.138.12 ст.138 Податкового кодексу України передбачено право платника податків на включення до складу інших витрат інших витрат господарської діяльності, до яких цим розділом прямо не встановлено обмежень щодо віднесення до складу витрат.

Виходячи з вищенаведеного, визначальною ознакою права платника податків на віднесення витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх зв'язок з господарською діяльністю такого платника податків.

Згідно пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Документальною перевіркою встановлено, що між ТОВ «Інтегрітас» та ТОВ «АТБ-маркет» окрім договору №39953 від 01.01.2012 року про надання послуг було укладено та виконувався договір №39932 від 01.02.2012 року, у відповідності з яким ТОВ «Інтегрітас» (постачальник) в особі директора Гордієнка O.A., який діяв на підставі Статуту, зобов'язується в порядку та строки, встановлені договором, виготовити та передати товар у власність покупця - ТОВ «АТБ-маркет» (покупець) в особі директора Євтєєва А.О., який діяв на підставі Статуту, товар у відповідній кількості, відповідної якості та по узгодженій ціні, а останній відповідно договору зобов'язується прийти та оплатити товар на умовах, визначених договором.

Пунктом 1.2 розділу 2 договору №39932 від 01.02.2012 року передбачено, що найменування, асортимент та ціна поставленого товару зазначається в додатку №2 до цього договору («Специфікація»/«Прайс-лист»), яке є його невід'ємною частиною. Орієнтовні річні об'єми закупок узгоджуються Постачальником та Покупцем і зазначаються в Додатку №6 цього договору.

У відповідності з п. 1.3 розділу 1 договору №39932 від 01.02.2012 року передбачено, що товар згідно із вищезазначеним договором поставки виготовляється та упаковується у відповідності з вимогами цього договору. Вартість сировини та пакування, які підлягають використанню в процесі виготовлення товару, входить в його вартість.

Як передбачено п.2.1 розділу 2 договору поставки №39932 від 01.02.2012 року товар постачається партіями. Постачальник зобов'язаний здійснити поставку товару на умовах DDP (згідно правил Інкотермс в редакції 2010 р.) за адресою (зазначається адреса РЦ (розподільчого центру)):

- РЦ-10 - м. Дніпропетровськ, вул. Журналістів, 9;

- РЦ-11 - м. Цюрупинськ;

- РЦ-8 - м. Донецьк, вул. Бахметьева, 46-А;

- РЦ -12 - Київська обл., Бориспільський район.

Кількість, асортимент, ціна за одиницю товару, що постачається, у відповідності з договором зазначаються в товарно-транспортній накладній, витратній накладній, складеній на підстав заявки Покупця, яка оформляється у відповідності з Додатком №3 до договору («Форма заявки») і який є його невід'ємною частиною. При цьому сторони договору погодились при здійсненні заявки на поставку товару дотримуватись наступної процедури: товар, зазначений у специфікаціях, постачається Постачальником окремими партіями у відповідності із заявками Покупця. Заявки передаються Покупцем Постачальнику у вигляді електронного документу ORDERS (EDI-документа) через платформу електронної комерції «ЕХІТЕ» чи «CAMARH». Заявка вважається прийнятою Постачальником до виконання з моменту відправки Постачальником Покупцю електронного повідомлення (EDI-документа) через платформу електронної комерції «ЕХІТЕ» чи «CAMARH» про підтвердження приймання заявки до виконання у вигляді повідомлення про відвантаження - DESADV.

У відповідності з пп.2.1.2 та пп.2.1.3 п.2.1 розділу 2 договору поставки заявка надається Покупцем за 3 (три) календарних дні до дати поставки товару, графік поставок товару зазначений в додатку №8 до договору поставки, який є його невід'ємною частиною, даний графік може переглядатися по узгодженню сторін один раз на квартал.

За п.2.5 розділу 2 договору поставка товару здійснюється на розподільчий центр Покупця, який розташований за адресою, зазначеною в додатку №5 до договору (Дислокації), який є його невід'ємною частиною.

Пунктами 5.1 та 5.2 розділу 5 договору поставки визначено, що товар, який виготовляється та постачається за договором, фасується (на товар наноситься етикетка), дизайн якої (розмір, форма, зображення, кольорова гама, зміст написів тощо) зазначений в Додатку №1 до договору поставки. Майнові права інтелектуальної власності на дизайн пакування (етикетки) належать Покупцю та охороняються законом: постачальник не має права використовувати дизайн (окремі елементи дизайну) упаковки (етикетки), зазначені в Додатку №1 до цього договору, для виготовлення товару для наступної реалізації його третім особам або для власного використання в будь-якому вигляді. Постачальник також не має права виготовляти зазначену упаковку (етикетку) для реалізації його третім особам або для власного використання.

У випадку прострочення поставки товару, постачання товару неналежної якості, у випадку заміни товару неналежної якості, дострокового розірвання договору в односторонньому порядку і неможливості виконання взятих на себе зобов'язань Постачальник згідно з розділом 7 договору поставки зобов'язаний сплатити Покупцю штрафні санкції.

Як зазначає відповідач, в ході перевірки з усних пояснень посадових осіб ТОВ «Інтегрітас» договір поставки №39932 від 01.02.2012 року було укладено з ТОВ «АТБ-маркет» внаслідок тендерної процедури, в якій ТОВ «Інтегрітас» прийняв запропоновані ТОВ «АТБ-маркет» умови здійснення поставок певних видів товарів та за наслідками наданих як учасником тендеру пропозиції було визнано переможцем тендеру.

За результатами аналізу прав та обов'язків ТОВ «Інтегрітас» за договорами поставки та надання послуг, укладеними з ТОВ «АТБ-маркет», результатів їх фактичного виконання, за результатами здійсненої перевірки встановлено наступне.

Отримані ТОВ «Інтегрітас» від ТОВ «АТБ-маркет» за період з 01.10.2012 року о 31.12.2013 року послуги:

- визначення залишків продукції в магазинах, що приймали участь у дослідженні;

- визначення об'єму продажу товарів в торгівельних точках у грошовому виразі, що приймали участь у дослідженні;

- визначення відносної динаміки продажу продукції у торгівельній мережі не пов'язані з господарською діяльністю та отриманням ТОВ «Інтегрітас» доходу у зв'язку з тим, що залишки продукції в магазинах ТОВ «АТБ-маркет», виходячи з умов поставки товарів, передбачених п.2.1 розділу 2 договору поставки №39932 від 01.02.2012 року, є власністю останнього, виходячи з договірних відносин між ТОВ «Інтегрітас» та ТОВ «АТБ-маркет» необхідні саме ТОВ «АТБ-маркет» з метою здійснення аналізу рівня продажу кожного окремого виду товарів, дослідження попиту, вподобань та чинників, які впливають на вибір покупцями конкретного бренду або виробника товару, та в кінцевому випадку - на формування ТОВ «АТБ-маркет» передбаченої пп.2.1.2 та пп.2.1.3 п.2.1 розділу 2 договору поставки №39932 від 01.02.2012 року заявки на постачання товару з боку ТОВ «Інтегрітас» та інших суб'єктів. Результати здійсненого ТОВ «АТБ-маркет» аналізу залишків продукції в магазинах, визначення об'єму продажу товарів в торгівельних точках у грошовому виразі, що приймали участь у дослідженні, визначення відносної динаміки продажу продукції у торгівельній мережі стосуються безпосередньо господарської діяльності ТОВ «АТБ-маркет», призначені для споживання (використання) виключно таким товариством, оскільки впливають на управління матеріальними ресурсами, забезпечення ТОВ «АТБ-маркет» максимального рівня товарообігу (рівня продаж) у майбутньому. В той же час результати здійсненого ТОВ «АТБ-маркет» аналізу залишків продукції в магазинах власної мережі не можуть стосуватися ТОВ «Інтегрітас» та бути використаними в його господарській діяльності, оскільки результати такого аналізу для ТОВ «Інтегрітас» позбавлені будь-якої практичної цінності, не впливають на момент проведення дослідження та не будуть впливати у майбутньому на обсяг виконання покладених на ТОВ «Інтегрітас» як постачальника зобов'язань з поставки товарів, обсяг (кількість) та графік поставки яких вже визначено та зафіксовано умовами укладеного сторонами договору заздалегідь на рік вперед починаючи з дати підписання договору, а за їх невиконання розділом 7 договору постачання товарів для Постачальника передбачені штрафні санкції.

Отримані ТОВ «Інтегрітас» від ТОВ «АТБ-маркет» за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року послуги:

- On-Line опитування споживачів на основі розробленої анкети з фіксованою кількістю питань;

- проведення телефонного опитування респондентів;

- САРІ-опитування з використанням анкети з фіксованою кількістю питань;

- обробка результатів маркетингового дослідження та надання звіту;

- відшкодування за проведення лабораторних досліджень для ТОВ «Інтегрітас» не мають жодної практичної цінності, оскільки укладеним з ТОВ «АТБ-маркет» договором постачання №39932 від 01.02.2012 року узгоджені річний обсяг (кількість), якість, маркування, пакування та інші фізичні та якісні характеристики товару, який ТОВ «Інтегрітас» належить поставити на адресу ТОВ «АТБ-маркет».

Відповідні послуги пов'язані з отриманням доходу саме ТОВ «АТБ-маркет», стосуються лише його господарської діяльності та призначені для споживання виключно таким товариством для прийняття управлінських рішень відносно управління матеріальними ресурсами та рівнем продажу належних такому товариству на праві власності товарів через власну торгівельну мережу.

Таким чином, враховуючи, що під час проведення документальної перевірки ТОВ «Інтегрітас» не надано документальних та інших доказів зв'язку понесених товариством витрат на придбання у ТОВ «АТБ-маркет» послуг:

- визначення залишків продукції в магазинах, що приймали участь у дослідженні;

- визначення об'єму продажу товарів в торгівельних точках у грошовому виразі, що приймали участь у дослідженні;

- визначення відносної динаміки продажу продукції у торгівельній мережі;

- On-Line опитування споживачів на основі розробленої анкети з фіксованою кількістю питань;

- проведення телефонного опитування респондентів;

- САРІ-опитування з використанням анкети з фіксованою кількістю питань;

- обробка результатів маркетингового дослідження та надання звіту;

- відшкодування за проведення лабораторних досліджень з господарською діяльністю (отриманням доходу) ТОВ «Інтегрітас», на порушення п.138.1, пп. 138.10.3 та пп.138.10.4 п.138.10, пп.138.12.2 п.138.12 ст.138 Податкового кодексу України витрати ТОВ «Інтегрітас» на збут товарів виявилися завищеними на 543049,99грн., в тому числі: за 2012 рік - на суму 17274,99грн.; за 2013 рік - на суму 525775,00грн.

Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року встановлено його завищення на загальну суму 310078,23 грн., що стало підставою для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень. Та такі податкові повідомлення-рішення є складеними правомірно та скасуванню не підлягають.

Таким чином, суд приходить до висновку, що у задоволенні даного адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

Також щодо питання про розподіл судових витрат в даній адміністративній справі, з урахуванням відмови у задоволенні адміністративного позову, то суд вважає за необхідне зазначити про те, що під час подання свого позову ТОВ «Інтегрітас» було сплачено загальну суму судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру у розмірі - 4872,00грн. Тому, за нормами Закону України «Про судовий збір» немає необхідності у стягненні несплаченої частини судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтегрітас» до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.05.2014 року №000249406, №000250406 - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.

Повний текст постанови складений 04.08.2014 року.

Суддя А.Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2014
Оприлюднено19.09.2014
Номер документу40492892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8503/14

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 26.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 29.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні