Постанова
від 15.08.2014 по справі 804/10989/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2014 р. Справа № 804/10989/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Виконавчого комітету Новомосковської міської ради, третя особа Комунальне підприємство «Турбота», про стягнення податкового боргу в сумі 3295,87 грн., -

ВСТАНОВИВ :

Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Виконавчого комітету Новомосковської міської ради, третя особа Комунальне підприємство «Турбота», про стягнення податкового боргу в сумі 3295,87 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що Комунальне підприємство «Турбота» в порушення вимог Податкового кодексу України має несплачену заборгованість в сумі 3295,87 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою сум грошових зобов'язань по податкам, штрафним санкціям, визначеним контролюючим органом за результатами проведення перевірки.

Відповідач до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином. Відповідачем не було подано письмових заперечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.

У судовому засіданні 15 серпня 2014 року у присутності представника позивача судом ухвалено здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження з урахуванням вимог статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Комунальне підприємство «Турбота» (код ЄДРПОУ 19302577) зареєстроване 20.01.03р. Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію від 20.01.03р.

Комунальне підприємство «Турбота» (код ЄДРПОУ 19302577) є платником податків та інших обов'язкових платежів та знаходиться на податковому обліку в Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

Згідно витягу з ЄДРПОУ та статуту підприємства, засновником підприємства є Новомосковська міська рада, майно підприємства є комунальною власністю, юридична адреса підприємства: 51200, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Радянська, 28.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Турбота» в порушення вимог Податкового кодексу України має податковий борг перед бюджетом у розмірі 3295,87 грн., який виник внаслідок несплати сум грошового зобов'язання самостійно визначеного платником податків.

Борг по платежу «податок на прибуток підприємств комунальної власності» складається з несплачених грошових зобов'язань, які нараховані за результатами акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 16.05.2012р. № 71/1510//19302577, а саме згідно податкового повідомлення-рішення від 16.05.2012 року № 0000581510 на суму 1020 грн. та акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 06.12.2012 року №243/1510/19302577 - згідно податкового повідомлення-рішення від 06.12.2012 року № 0002581510 на суму 2040 грн. Дані податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу підприємства.

У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань підприємству нарахована пеня у розмірі 235 грн. 87 коп.

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до положень статті 129 Податкового кодексу України пеня нараховується:

- після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (підпункт 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті);

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження), (пункт 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті).

Відповідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, вцзначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України сума нарахованого грошового зобов'язання підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а при проведенні адміністративного або судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних за днем узгодження.

Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такою строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Податкові повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалися, а тому відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України податкові зобов'язання, визначені у вищезазначених податкових повідомленнях - рішеннях, є узгодженими.

Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На підставі ст.59 Податкового Кодексу України Комунальному підприємству «Турбота» сформовано податкова вимога від 10.02.2011 року № 109 на суму 1185,20 грн.

Згідно ч. 3 п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися з відповідним поданням до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з вимогами, передбаченими законодавством.

Новомосковська ОДПІ на підставі ст. 96 Податкового кодексу України, звернулась із поданням від 18.03.2014 №3847/9/04-08-25-28 до Новомосковської міської ради з проханням прийняти у встановлений законодавством термін одне із рішень, щодо проведення заходів по зменшенню податкового боргу Комунального підприємства «Турбота»:

- виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків;

- затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

- ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

- прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Листом від 17.04.2014 №725 Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради було повідомлено Новомоковську ОДПІ, що трудові правовідносини з керівником КП «Турбота» припинені, питання стосовно погашення заборгованості буде вирішуватись на черговій сесії.

Однак, дієвих заходів щодо зменшення податкового боргу КП «Турбота» Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради вжито не було.

Згідно п. 96.3. ст. 96 Податкового кодексу України: відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно

З матеріалів справи, а саме копії інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо суб'єкта - юридичної особи КП «Турбота» вбачається, що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості відсутні.

З копії витягу з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, долученого до матеріалів справи, відомості стосовно КП «Турбота» відсутні.

На запит Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області №4191/10/04-08-25-27 від 25.03.2014 року начальником Новомосковського центру з надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, повідомлено, що за підприємством транспортних засобів не зареєстровано.

Управлінням Держземагенства у Новомосковскому районі на запит ДПІ №4190/10/04-08-25-27 від 25.03.2014 року повідомлено, що за підприємством не зареєстровані земельні ділянки та території Новомосковського району та м. Новомосковськ.

Державною інспекцією сільського господарства в Дніпропетровській області на запит ДПІ №4189/10/04-08-25-27 від 25.03.2014 року повідомлено, що в електронно-обліковій системі інспекції відсутня інформація про реєстрацію сільськогосподарської техніки за підприємством.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що жодних дій або рішень на виконання приписів ст. 96 ПК України після отримання подання Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, відповідачем вчинено або прийнято не було, заходи стосовно погашення податкової заборгованості КП «Турбота» перед державою Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради не проводяться.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи наявну податкову заборгованість КП «Турбота» та не надання Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради доказів самостійного погашення заборгованості КП «Турбота», суд вважає правомірним стягнення з відповідача суми податкового боргу у розмірі 3295,87 грн.

Керуючись статтями 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Виконавчого комітету Новомосковської міської ради, третя особа Комунальне підприємство «Турбота», про стягнення податкового боргу в сумі 3295,87 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Виконавчого комітету Новомосковської міської ради на користь держави в особі Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області в рахунок погашення податкового боргу КП «Турбота» по податку на прибуток підприємств комунальної форми власності грошові кошти в загальній сумі 3295,87 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2014
Оприлюднено19.09.2014
Номер документу40493396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/10989/14

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 10.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Постанова від 15.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні