ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" серпня 2014 р. м. Київ К/800/43153/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України
в складі: головуючий - Стародуб О.П.,
судді - Ємельянова В.І., Кочан В.М.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.06.2013р. та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013р. у справі за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Харківського приватного навчально-виховного комплексу "Вересень" Харківської області про стягнення суми, -
в с т а н о в и л а:
У травні 2013 року Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом про стягнення з Харківського Приватного навчально-виховного комплексу "Вересень" адміністративно-господарських санкцій за невиконання у 2012 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів з врахуванням пені в розмірі 7578,04 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.06.2013р., яка залишена без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013р., в задоволенні позову відмовлено.
З такими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій не погодився позивач, подав касаційну скаргу, в якій посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Просить скасувати постановлені судами рішення та ухвалити нове про задоволення позову.
Заслухавши доповідача по справі та перевіривши матеріали справи колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних мотивів та передбачених законом підстав.
Так, відповідно до частини 1 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до частини 1 статті 20 цього Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Судами встановлено, що відповідач Харківський приватний навчально-виховний комплекс "Вересень" Харківської області є юридичною особою і використовує найману працю.
Відповідно до поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік середньооблікова кількість штатних працівників становила 36 особи, серед яких не було інвалідів, а кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 1 особу.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з чим погодився апеляційний суд, виходив із того, що у 2012 році відповідачем виконано вимоги Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» в частині нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, також відповідач належним чином інформував центр зайнятості про наявні вакантні місця для інвалідів, не відмовляв у прийнятті їх на роботу, а тому передбачені законом підстави стягнення адміністративно-господарських санкцій відсутні.
З такими висновками судів першої та апеляційної інстанцій колегія суддів погоджується і вважає, що вони відповідають нормам матеріального та процесуального права і фактичним обставинам справи.
Мотиви та доводи, наведені у касаційній скарзі, висновки судів не спростовують і є безпідставними, оскільки за змістом статей 18 та 18 1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» обов'язок підприємства зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатися пошуком інвалідів для працевлаштування, а відповідно до частини 5 статті 19 цього Закону виконанням нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів вважається сбме їх працевлаштування, а не лише створення відповідних робочих місць.
Відповідно до статті 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Не може бути скасовано судове рішення з мотивів порушення судом норм процесуального права, якщо це не призвело і не могло призвести до неправильного вирішення справи.
За наведених обставин колегія суддів приходить до висновку, що при ухваленні оскаржуваних рішень суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права, а тому касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а судові рішення - без змін.
Керуючись статтями 210, 220, 223, 224, 230, 231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.06.2013р. та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013р. у справі за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Харківського приватного навчально-виховного комплексу "Вересень" Харківської області про стягнення суми - без змін.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий: О.П. Стародуб
Судді: В. І. Ємельянова
В.М. Кочан
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2014 |
Оприлюднено | 18.09.2014 |
Номер документу | 40500323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Стародуб О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні