УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2014 р. Справа № 876/6021/14
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді: Улицького В.З.
суддів: Гулида Р.М., Кузьмича С.М.
при секретарі судового засідання: Дутка І.С.
представника відповідача: Антонюк Л.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Гаївської сільської ради Кременецького району Тернопільської області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 14.04.2014 року у справі за позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Гаївської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про зобов`язання виконати вимоги,-
ВСТАНОВИЛА:
У березні 2014 року позивач звернувся до суду з позовом до Гаївської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про зобов'язання відповідача виконати в повному обсязі пункт 2 вимог від 30.07.2013 року № 19-19-12-15/765, а саме: стягнути в установленому законом порядку з суб'єктів господарювання в дохід Гаївського сільського бюджету кошти в сумі 87644,35 грн.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 14.04.2014 року адміністративний позов задоволено. Зобов'язано Гаївську сільську раду Кременецького району Тернопільської області виконати в повному обсязі пункт 2 вимог від 30.07.2013 року № 19-19-12-15/765, а саме: стягнути в установленому законодавством (судовому) порядку з суб'єктів господарювання в дохід Гаївського сільського бюджету кошти в сумі 79164,85 грн.
Постанову суду першої інстанції оскаржила Гаївська сільська рада Кременецького району Тернопільської області. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою у задоволені позову відмовити.
Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім, випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухваленим відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області відповідно до п.4.5.3 плану роботи на II квартал 2013 року проведено ревізію сільського бюджету та фінансово-господарської діяльності Гаївської сільської ради за період з 01.07.2009 року по завершений місяць 2013 року, за результатами якої складено акт від 25.07.2013 року № 19-22/72, який підписаний відповідачем без заперечень.
Відповідно до розпорядження сільського голови Гаївської сільської ради від 13.06.2013 року №36 проведено обстеження використання земель під господарськими будівлями і дворами, де встановлено що в період з 01.01.2011 року по 01.06.2013 року під будівлями і дворами використовуються землі в кількості 41,4219 га, з них : фізична особа ОСОБА_2 - 0,6656 га, фізична особа ОСОБА_3 - 0,1480 га, приватне підприємство "Агро-Експрес-Сервіс" - 36,0415 га, фізична особа ОСОБА_4 - 1,3378 га, фізична особа ОСОБА_5 - 0,4056 га, фізична особа ОСОБА_6 - 0,3856 га, фізична особа ОСОБА_7 - 0,4712 га, фізична особа ОСОБА_8 - 1,4705 га, фізична особа ОСОБА_9 - 0,0288 га, фізична особа ОСОБА_10 - 0,1460 га, фізична особа ОСОБА_11 - 0,200 га, фізична особа ОСОБА_12 - 0,1213 га.
Договори оренди на використання вищевказаних земельних ділянок у період з 01.01.2011 року по 01.06.201З року не були укладені.
Відтак, в порушення вимог ст.125 Земельного Кодексу України, ст.6 та ст.25 Закону України "Про оренду землі" вищевказані юридичні та фізичні особи у період з січня 2011 року по 31 травня 2013 року здійснюють використання земель Гаївської сільської ради без укладення договорів оренди і без оплати.
Відповідно до ч. 1 ст.206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.
Згідно п. "є" ч.1 ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного законодавства.
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Таким чином, внаслідок допущеного порушення до сільського бюджету не поступило коштів за користування землею на загальну суму 87644,35 грн.
Як вбачається з матеріалів справи 30.07.2013 року відповідачеві на підставі п.7 ст.10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" направлено обов'язкові вимоги "Про усунення порушень виявлених ревізією" за №19-19-12-15/765, якими зобов'язано 1)стягнути в установленому законом (судовому порядку) кошти з ОСОБА_2 - 4565,01 грн., ОСОБА_3 - 3384,23 грн., приватного підприємства "Агро-Експрес-Сервіс" - 51142,88 грн., ОСОБА_4 - 9175,31 грн., ОСОБА_5 - 2781,8 грн., ОСОБА_6 - 2644,63 грн., ОСОБА_7- 557,19 грн., ОСОБА_8 - 10085,43 грн., ОСОБА_9 - 197,51 грн., ОСОБА_10 - 1001,34 грн., ОСОБА_11 - 1277,10 грн., ОСОБА_12 - 831,92 грн. до Гаївського сільського бюджету, рахунок ГУДКСУ у Кременецькому районі № 31425001001210, МФО 838012, 2)вжити заходи до укладання договорів оренди на земельні ділянки з фізичними та юридичними особами (а.с.10-12).
Разом з тим, судовою колегією встановлено, що на час розгляду справи у суді першої інстанції вимоги Державної фінансової інспекції в Тернопільській області не виконано в повному обсязі, а відтак залишилась не сплаченою сума коштів в розмірі 79164,85 грн.
Частиною 2 ст.15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування постанови суду першої інстанції.
З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 160 ч.3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Гаївської сільської ради Кременецького району Тернопільської області залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 14.04.2014 року у справі №819/524/14-а - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий: В. Улицький
Судді: Р. Гулид
С. Кузьмич
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 17.09.2014 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2014 |
Оприлюднено | 23.09.2014 |
Номер документу | 40526270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький В.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні