МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
15 вересня 2014 року Справа № 814/2202/14
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Желєзного І.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Прометей" Зерноторгова компанія, вул. Пушкінська, 8,Миколаїв,54030
доДержавної податкової інспекції у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області, вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030
провизнання протиправним дій по формуванню висновків в акті перевірки від 15.04.2014року № 300/14-03-22-08/38169254, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Прометей» - Зерноторгова компанія (далі по тексту - позивач, Товариство) звернулось до адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (далі по тексту - відповідач, ДПІ) по формуванню в акті перевірки № 300/14-03-22-08/38169254 від 15.04.2014 року висновків щодо податкового кредиту з ПДВ у розмірі 1845370,17 гривень по операціях з придбання сільськогосподарської продукції у контрагентів-постачальників та в частині формування податкових зобов'язань з ПДВ у розмірі 4195794,41 гривень по операціях поставки сільськогосподарської продукції контрагентами-покупцями.
Відповідач позов не визнав. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що всі дії вчинені відповідачем відповідно до вимог податкового законодавства, а висновки акта перевірки є по суті виконанням перевіряючим покладених на нього обов'язків та самі по собі не тягнуть будь-яких правових наслідків для позивача.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Прометей» - Зерноторгова компанія зареєстровано виконавчим комітетом Миколаївської міської ради 06.04.2012 року та як платник податків взято на облік в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва з 10.04.2012 року за №140312380.
В квітні 2014 року ДПІ проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Прометей» - Зерноторгова компанія з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за вересень, жовтень, грудень 2013 року та з податку на прибуток за 2013 рік по взаємовідносинам з платниками податків контрагентами-постачальниками ФГ «МК Степ» (код 36153698), ТОВ «Агромарк» (38443069) та ТОВ «Агроснаб Трейдис» (код 31750060), результати якої були оформлені Актом № 300/14-03-22-08/38169254 від 15.04.2014 року.
В ході проведення перевірки ДПІ дійшла висновків про відсутність реальних операцій з придбання сільськогосподарської продукції у контрагентів-постачальників ФГ «Бона Деа», ТОВ «Агромарк» та ТОВ «Агроснаб Трейдис» у вересні, жовтні, грудні 2013 року та операцій з поставки сільськогосподарської продукції контрагентам-покупцям ТОВ «Кернел-Трейд», ТОВ «Сталь», ПРАТ «Креатив» у вересні, листопаді 2013 року, січні-лютому 2014 року, що призвело до неправильного формування податкового кредиту з ПДВ на суму 1845370,17 грн. та податкових зобов'язань з ПДВ у розмірі 4195794,41 грн.
За результатами цієї перевірки ДПІ податкових повідомлень-рішень не приймала.
Відповідно до ст.86 Податкового кодексу України акт - це форма оформлення результатів перевірки.
Поняття акта перевірки визначено Порядком оформлення результатів перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, а саме акт - службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання.
Отже, фактично в акті перевірки викладається суб'єктивна думка посадових осіб контролюючого органу, їх оціночні судження щодо наявності з боку платника порушень податкового та іншого законодавства.
Разом з тим, із приписів п. 61.1 ст.61, п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України слідує, що податковий контроль - це система заходів, що вживається контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів, перевірок та звірок.
В даному випадку, акт перевірки, в якому відображено узагальнений опис виявлених перевіркою порушень законодавства, що в свою чергу відповідає встановленим правилам складання акта перевірки, не є правовим документом відповідальності. Однією ж з ознак рішень, діянь суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і носять обов'язковий характер. Оспорюваний Акт перевірки не є актом індивідуальної дії (рішення дія якого поширюється на конкретну особу), а його висновки не тягнуть за собою юридичних наслідків. В той же час, судження контролюючого органу про безтоварність господарських операцій та ін. є висновками тільки контролюючого органу, зазначення яких в акті перевірки не суперечить чинному законодавству. Запис у акті відомостей про підтвердження або не підтвердження реальності господарських операцій само по собі не породжує ніяких правових наслідків. Акт є лише документом, який може бути використаний як доказ або підстава при прийнятті інших управлінських рішень: винесення податкового повідомлення-рішення, притягнення до адміністративної відповідальності, звернення до суду, порушення або відмова в порушенні кримінальної справи.
Висновки акта перевірки не є обов'язковими для виконання суб'єктом господарювання.
Оцінка фактичних даних, викладених в акті перевірки, в тому числі й оцінка дій службових осіб ДПІ щодо його складання, викладення у ньому висновків, може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акта. Вказана правова позиція висловлена в Постанові Верховного суду України від 10 вересня 2013 року по справі №21-237а13 та в Постановах Вищого адміністративного суду України від 12 березня 2013 року та від 08 жовтня 2013 року (К/9991/81819/12).
Таким чином, не можуть оспорюватися в адміністративному суді акти ревізій, документальних перевірок, дії службових осіб, вчинені у процесі чи за результатами перевірок тощо, оскільки ці акти не мають обов'язкового характеру.
Вищенаведене в сукупності є підставою для відмови в задоволенні позову.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 70-71, 86, 122,138, 158-163 КАС України,
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів в порядку ст. 186 КАС України.
Суддя І. В. Желєзний
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2014 |
Оприлюднено | 24.09.2014 |
Номер документу | 40533878 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Желєзний І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні