Постанова
від 16.09.2014 по справі 813/5360/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 вересня 2014 року № 813/5360/14

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Жовковської Ю.В.

за участю

представника позивача - Семенюк С.Я.

представника відповідача - Гук М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Райфайзен Банк Аваль" до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, третя особа на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я" про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в :

Публічне акціонерне товариство "Райфайзен Банк Аваль" звернулося в суд з позовом до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я" (ЄДРПОУ 13360390) та визнання нечинним запису № 14171120023002205 та зобов'язання внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я"(ЄДРПОУ 13360390).

Підставою позовних вимог, є те, що 30.01.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я" за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу. Проте, до 10.04.2014 року встановлено строк для заявлення кредиторами своїх вимог до боржника ТзОВ "СУЗІР'Я" Вважає, що ліквідаційна комісія ТзОВ "СУЗІР'Я" допустила порушення законодавства України, яким визначається порядок ліквідації юридичних осіб, у зв'язку з чим порушено права позивача.

Відповідач Стрийське міськрайонне управління юстиції Львівської області подав відзив на позовну заяву в якому зазначає, що у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення в результаті перетворення ТзОВ "СУЗІР'Я". Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав наведених в позовній заяві, просив задоволити позов.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив з підстав наведених в запереченні.

Третя особа не забезпечила явки повноваженого представника в судове засідання, хоча була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового засідання. Представником третьої особи подано заперечення на позовну заяву в якому ним, зазначено, що державна реєстрація припинення юридичної особи ТзОВ "СУЗІР'Я" здійснена у відповідності із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Також вважає, що грошові вимоги позивача до ТзОВ "СУЗІР'Я" повинні розглядатись в господарському, а не адміністративному суді. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити з огляду на таке.

Згідно Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором за № 18413606 станом на 26.03.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області 30 січня 2014 року внесено запис про стан припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я" (ЄДРПОУ 13360390) за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу.

Встановлено строк для заявлення кредиторами своїх вимог до боржника до - 10 квітня 2014 року.

Згідно Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором за № 18776345 станом на 03.06.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним 02.06.2014 року внесено запис за № 14171120023002205 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я" внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Згідно із ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" - юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Статтею 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом

вкладення) державному реєстраторові такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

- підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

- документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу);

- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

У разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.

З наведеного слідує, що перелік документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є вичерпним.

Як вбачається з матеріалів справи, для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення Товариство з обмеженою відповідальністю "СУЗІР'Я" надало документи, а саме реєстраційну картку про проведення державної результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення юридичної особи, у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до Закону підлягають довгостроковому зберіганню та документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.

Отже, при проведенні реєстрації припинення юридичної особи були надані всі необхідні документи, у зв'язку з чим державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області правомірно було внесено запис №14171120023002205 в Єдиний державний реєстр про припинення ТзОВ "СУЗІР'Я" внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що Реєстраційною службою Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області при проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи були дотримані вимоги ст. 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а наявність боргу перед позивачем за кредитними договорами не може бути наслідком відміни запису №14171120023002205 про реєстрацію припинення даної юридичної особи, оскільки процедура реєстрації відповідає вищенаведеним критеріям.

З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а тому в задоволенні позову належить відмовити повністю.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, такі зі сторін спору не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кухар Н.А.

Повний текст постанови виготовлений 19.09.2014 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2014
Оприлюднено24.09.2014
Номер документу40547141
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5360/14

Постанова від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 16.09.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 27.08.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні