Ухвала
від 17.09.2014 по справі 826/20642/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/20642/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В., Суддя-доповідач: Кобаль М.І.

У Х В А Л А

Іменем України

17 вересня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Кобаля М.І.,

суддів: Борисюк Л.П., Желтобрюх І.Л.

за участю секретаря: Пакіж О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали апеляційної скарги Публічного акціонерного товариства «Транс-Оболонь» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 лютого 2014 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Транс-Оболонь» до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, третя особа: Публічне акціонерне товариство «Національний депозитарій України» про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «Транс-Оболонь» (далі - Позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Відповідач) у якому просило визнати нечинним та скасувати рішення відповідача від 17.12.2013 року № 2917.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 лютого 2014 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та задовольнити вимоги адміністративного позову в повному обсязі.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши представників сторін, що прибули у судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін, виходячи з наступного.

Згідно зі ч. 1 п. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 17 грудня 2013 року відповідачем прийнято рішення № 2917 щодо усунення порушень та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених ВАТ «Транс-Оболонь», відповідно до якого відповідачем зупинено з 17.12.2013р. внесення змін до системи депозитарного обліку цінну паперів, випущених ВАТ «Транс-Оболонь» на строк до усунення порушення.

Вказане рішення прийнято у зв'язку з тим, що загальна кількість акцій позивача перевищує 100% статутного капіталу акціонерного товариства та з метою захисту інвесторів у цінні папери.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні вимог адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем правомірно винесено оскаржуване рішення щодо усунення порушень та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, які були випущені позивачем.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції, оскільки він знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, що рішення від 17.12.2013р. № 2917 «Щодо усунення порушень та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених ВАТ «Транс-Оболонь» винесене відповідно до пункту 30 частини 1 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме з метою захисту інвесторів у цінні папери.

ВАТ «Транс-Оболонь» здійснювало переведення акцій з документарної форми існування у бездокументарну форму відповідно до вимог Положення про порядок переведення випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.06.2000р. № 98, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.10.2000р. за № 706/4927 (далі по тексту - Положення № 98).

Позивачем було подано до ПАТ «Національний депозитарій України» пакет документів на проведення дематеріалізації, зокрема, розпорядження про проведення дематеріалізації випуску акцій від 19.09.2013р. № б/н та реєстр власників іменних цінних паперів, сформований реєстратором ОВ «ПРАГА-РЕЄСТР».

У зв'язку із неможливістю здійснити певні дії, що передбачені Положенням № 98 при здійсненні переведення випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування позивача, третя особа звернулася листом від 30.09.2013р. №1450/03 до Комісії щодо ситуації, яка склалась в процесі дематеріалізації акцій ВАТ «Транс-Оболонь».

З листа, що надійшов до Комісії від ПАТ «НДУ», вбачається, що 24.07.2013р. в процесі виконання Порядку ПАТ «Розрахунковий центр» (попереднє найменування ПАТ «Всеукраїнський депозитарій цінних паперів») передав до ПАТ «Національний депозитарій України» Свідоцтво про знерухомлення простих іменних акцій №2 від 21.10.2011р. позивача на 1484080 штук, оформлене на ім'я номінального утримувача ПАТ «Всеукраїнський депозитарій цінних паперів», видане реєстратором ТОВ «Ведення реєстрів компаній».

У реєстрі власників іменних цінних паперів ВАТ «Транс-Оболонь», який було сформовано реєстратором ТОВ «ПРАГА-РЕЄСТР», відсутня інформація про відкритий номінальному утримувачу-депозитарію рахунок у цінних паперах.

Таким чином, в ПАТ «Національний депозитарій України» відповідно до Свідоцтва про знерухомлення простих іменних акцій емітента ВАТ «Транс-Оболонь» обліковується інформація про 1484080 штук акцій, які до початку дематеріалізації випуску емітента ВАТ «Транс-Оболонь» були знерухомлені їх власниками.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно із статтею 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Пунктом 30 частини 1 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, для захисту інтересів держави та інвесторів у цінні папери зупиняти на підставі рішення Комісії внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів або до системи депозитарного обліку щодо цінних паперів певного емітента або певного власника на строк до усунення порушень, що стали підставою для прийняття такого рішення.

Відповідно до пункту 13 Прикінцевих положень Закону України «Про депозитарну систему України», прийнятого 06.07.2012р. та опублікованого 11.10.2012p., депозитарії цінних паперів протягом року з дня опублікування цього Закону, з урахуванням вимог Комісії зобов'язані були забезпечити передання всіх глобальних сертифікатів на зберігання ПАТ «Національний депозитарій України».

Рішенням Комісії від 26.03.2013р. №430 було затверджено Порядок передачі цінних паперів на депозитарне обслуговування до Центрального депозитарію цінних паперів, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2013р. за № 561/23093 (ПАТ «Національний депозитарій України») (далі по тексту - Порядок).

Відповідно до Порядку передача цінних паперів на депозитарне обслуговування до Центрального депозитарію - це передача цінних паперів, що існують у бездокументарній формі, та документів, передбачених цим Порядком, на зберігання та обслуговування до Центрального депозитарію, що передбачає, зокрема, передачу свідоцтв про знерухомлення іменних цінних паперів.

В силу вимог пункту 8.2 Порядку у разі приймання свідоцтв про знерухомлення іменних цінних паперів, Центральний депозитарій не пізніше наступного за датою передачі операційного дня зараховує цінні папери відповідних випусків на рахунки відповідних зберігачів на підставі документів та Переліків, отриманих від Депозитарію, у кількості, що зазначена у цих Переліках.

Пунктами 4.2 та 4.4 розділу 4 Положення №98 визначено, що у випадку проведення процедури дематеріалізації щодо випуску акцій, частина яких була раніше знерухомлена та обліковувалась на рахунках у цінних паперах власників у зберігачів, Національним депозитарієм та зберігачами, що здійснюють облік таких акцій, повинні бути проведені облікові операції, що за своєю суттю передбачають зарахування на рахунки бездокументарних цінних паперів з одночасним списанням відповідної кількості знерухомлених цінних паперів цього випуску.

Відповідно до пункту 5 розділу III Положення про провадження депозитарної діяльності, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №735, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.06.2013р. за № 1084/23616, визначено, що облікові операції - депозитарні операції з ведення рахунків у цінних паперах та відображення операцій з цінними паперами, наслідком яких є зміна кількості цінних паперів, прав на цінні папери на рахунках у цінних паперах, встановлення або зняття обмежень щодо їх обігу.

Суд апеляційної інстанції не бере до уваги посилання представників позивача щодо відсутності повноважень у відповідача на прийняття оскаржуваного рішення, оскільки це спростовується п. 30 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Враховуючи наведені правові норми, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що посадові особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та ПАТ «Національний депозитарій України» діяли лише на підставі, в межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.

Отже, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Обставини, викладені в апеляційній скарзі, до уваги не приймаються, оскільки є необґрунтованими та не є підставами для скасування рішення суду першої інстанції.

В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову окружного суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Транс-Оболонь» - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 лютого 2014 року - без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий - суддя М.І. Кобаль

судді: Л.П. Борисюк

І.Л. Желтобрюх

.

Головуючий суддя Кобаль М.І.

Судді: Борисюк Л.П.

Желтобрюх І.Л.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2014
Оприлюднено23.09.2014
Номер документу40565728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20642/13-а

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 12.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні