Постанова
від 17.09.2014 по справі 806/3604/14
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 вересня 2014 р. м. Житомир

справа № 806/3604/14

категорія 10.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Літвин О. Т.,

за участі секретаря Недашківського К. М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Брусилівському районі Житомирської області до Селянського (фермерського) господарства "Нива" про стягнення 1065,36грн.,-

встановив:

У серпні 2014 року управління Пенсійного фонду України в Брусилівському районі Житомирської області звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Селянського (фермерського) господарства "Нива", в якому просить стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за травень 2014 року в сумі розміром 1065,36 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за травень 2014 року відповідач не відшкодував фактичні витрати на виплату і доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах відповідно до пункту "ж" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", внаслідок чого виникла заборгованість, яку просить стягнути в сумі розміром 1065,36 грн.

Позивач до суду не прибув, в клопотанні, адресованому суду, просив розглянути справу без участі представника.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Вислухавши представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Встановлено, що Селянське (фермерське) господарство "Нива" (код ЄДРПОУ 20421761) є юридичною особою та відповідно до вимог Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Брусилівському районі Житомирської області.

Відповідно до листа Коростишівської МДПІ №408 від 30.03.2012 року, відповідач у 2012 році як платник фіксованого сільськогосподарського податку зареєстрований не був.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 цього Закону.

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону № 400/97-ВР встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

Цей порядок компенсації витрат Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням чинності Законом України від 9 липня 2003 року № 1058-15 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058-IV) з 1 січня 2004 року.

Так, пунктом 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV (в редакції, чинній у період, за який стягуються позивачем витрати на виплату та доставку пільгової пенсії працівнику відповідача) встановлено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону № 1058-IV в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом № 1788-XII. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону № 1058-IV. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 зазначеного пункту підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності Законом № 1058-IV, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Виходячи зі змісту наведеної законодавчої норми відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, за виключенням працівників безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, призначення пенсії яким передбачено ст.14 Закону № 1788-Х1І, покладаються на підприємства та організації.

В абзаці п'ятому цього ж підпункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України га особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" частини першої статті 13 Закону № 1788-ХІІ, здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону № 1058-IV.

Однак, ця норма не стосуються спірних відносин, оскільки не поширюються на відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону № 1788-XII.

Судом встановлено, що управлінням Пенсійного фонду України в Брусилівському районі Житомирської області був направлений С(Ф)Г "Нива" розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне страхування", яким визначено, що за травень 2014 року відшкодуванню підлягає 1065,36 грн. Вказаний розрахунок був отриманий відповідачем, про що свідчить копія повідомлень про вручення поштового відправлень (а.с.9). Згідно розрахунку вказана сума утворилася за рахунок пенсійних виплат для ОСОБА_1.

Як вбачається із матеріалів справи, визначена в розрахунку сума, яка підлягала відшкодуванню за травень 2014 року, Селянським (фермерським) господарством "Нива" у встановлений строк до Пенсійного фонду внесена не була. Внаслідок неналежного виконання відповідачем свого обов'язку за травень 2014 року утворилась заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, перед позивачем у розмірі 1065,36 грн.

Щодо зазначеного в письмових запереченнях Селянсько (фермерського) господарства "Нива" про те, що пенсія призначена ОСОБА_1 згідно п. "ж" ст. 13 Закону України "По пенсійне забезпечення", то суд зазначає наступне.

Згідно ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць.

Судом встановлено, що до списку №2 включено пункти "б - з". При цьому згідно пункту "ж" право на пільгову пенсію мають жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

За таких обставин, пункт "ж" на підставі якого ОСОБА_1 призначено пенсію в розумінні ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" відноситься до списку №2, тобто включається до пунків "б - з", а тому доводи відповідача про неправомірне нарахування пенсії на підставі розрахунку згідно пункту "б - з" є безпідставним.

На підставі викладеного, заборгованість у сумі 1065,36 грн. вважається узгодженою, оскільки відповідач докази оскарження розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за спірний період суду не надав. Не надав також і докази погашення боргу в зазначеній сумі.

З огляду на викладене, суд вважає, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Щодо заяви про визнання зупинки господарської діяльності Селянського (фермерського) господарства "Нива" з 11 червня 2008 року суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;

2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;

6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

З огляду на викладене, до юрисдикції адміністративних судів не належить вирішення заяви про встановлення факту зупинки господарської діяльності Селянського (фермерського) господарства "Нива" з 11 червня 2008 року.

Керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив:

Позов задовольнити.

Стягнути з Селянського (фермерського) господарства "Нива" на користь управління Пенсійного фонду України в Брусилівському районі Житомирської області 1065,36 грн. заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за травень 2014 року.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя О.Т. Літвин

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2014
Оприлюднено30.09.2014
Номер документу40582306
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/3604/14

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 17.08.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Постанова від 17.09.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Літвин Олексій Терентійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні