УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2014 р.Справа № 816/4775/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Подобайло З.Г.
Суддів: Григорова А.М. , Тацій Л.В.
за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.07.2014р. по справі № 816/4775/13-а
за позовом ОСОБА_1
до Полтавського обласного військового комісаріату
про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Полтавського обласного військового комісаріату , яким просив визнати протиправним рішення від 30.01.2013р. про відмову у наданні йому статусу учасника бойових дій, зобов'язати комісію Полтавського обласного військового комісаріату надати статус учасника бойових дій з 30.01.2013 р. та видати посвідчення учасника бойових дій встановленого зразка.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 липня 2014 року відмовлено в задоволенні адміністративного позову.
Позивач не погодившись з постановою суду подав апеляційну скаргу, вважає, що постанова суду першої інстанції є незаконною, висновки суду не відповідають обставинам справи, суд неправильно застосував норми матеріального права, просить суд постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22 липня 2014 року скасувати та прийняти нову постанову про задоволення всіх позовних вимог.
Апеляційна скарга розглядається в порядку письмового провадження відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України.
Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, постанову суду першої інстанції, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ОСОБА_1 є сотником «Громадського формування з охорони громадського порядку "Козацька варта".
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи «Громадське формування з охорони громадського порядку "Козацька варта" зареєстроване виконавчим комітетом Лубенської міської ради як юридична особа (ідентифікаційний код 37173956) 11.01.2011р.
Згідно свідоцтва про реєстрацію громадського формування від 28.12.2010р. основною метою діяльності громадського формування з охорони громадського порядку "Козацька варта" є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захист життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також рятування людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.
07.08.2012р. ОСОБА_1 звернувся через Лубенсько - Оржицький військовий комісаріат до Полтавського ОВК із заявою про надання йому статусу учасника бойових дій.
Як на підставу для надання статусу учасника бойових дій позивач посилався на ту обставину, що протягом червня - жовтня 2012 року на виконання наказу отамана громадського формування "Козацька варта" його, як сотника громадського формування з охорони громадського порядку, було залучено до підрозділу козаків щодо здійснення робіт із розмінування полів і об'єктів народного господарства на території м.Лубен та Лубенського району Полтавської області. В підтвердження своєї участі у розмінуванні до вищевказаної заяви додав акти виконання робіт з розмінування місцевості №50 від 12.06.2012, №54 від 05.07.2012, №70 від 08.08.2012, №71 від 08.08.2012, №88 від 03.10.2012, №89 від 04.10.2012, №90 від 05.10.2012
За результатами розгляду заяви позивача 30.01.2013р. комісією з розгляду питань пов'язаних зі встановленням статусу учасника бойових дій Полтавського обласного військового комісаріату прийнято рішення, оформленого протоколом 7438, яким ОСОБА_1 відмовлено у наданні статусу учасника бойових дій у відповідності до п. 11 ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів війни» у зв'язку з тим, що заявник не був залучений до розмінування полів та об'єктів.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того , що Полтавський обласний військовий комісаріат правомірно відмовив позивачу у наданні йому статусу учасника бойових дій.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.
Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 № 3551-XII визначено правовий статус ветеранів війни.
Статтею 5 вказаного Закону України передбачено, що учасниками бойових дій є особи, які брали участь у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини у складі військових підрозділів, з'єднань, об'єднань всіх видів і родів військ Збройних Сил діючої армії (флоту), у партизанських загонах і підпіллі та інших формуваннях як у воєнний, так і у мирний час.
Пунктом 11 частини 1 статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" визначено, що особи, які були залучені командуванням військових частин, державними і громадськими організаціями до розмінування полів і об'єктів народного господарства та особи, які на мінних тральщиках брали участь у траленні бойових мін у територіальних і нейтральних водах у воєнний і повоєнний час визнаються учасниками бойових дій.
З метою виконання вимог Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" наказом Міністерства оборони України від 08 квітня 2009 № 158 затверджено Положення про комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Збройних Силах України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 1 Положення передбачено, що комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Збройних Силах України створюються в Міністерстві оборони України, військовій частині А0515, військовому комісаріаті Автономної Республіки Крим, обласних та Київському міському військових комісаріатах.
Пунктом 9 Положення визначено перелік документів, на підставі яких комісією приймається рішення щодо визнання громадян учасниками бойових дій. До таких документів, зокрема, відносяться для військовослужбовців, які брали участь у розмінуванні або траленні бойових мін: 1) витяг з наказу командира військової частини про призначення до групи розмінування (тралення бойових мін); 2) витяг з наказу командира військової частини про виїзд у складі групи на розмінування (тралення бойових мін); 3) акт на виконання робіт із розчистки місцевості (територіальних і нейтральних вод) від вибухонебезпечних речовин (бойових мін).
При цьому, пунктом 10 Положення передбачено, що за відсутності через незалежні від заявника причини необхідних документів, які підтверджують його право на отримання статусу учасника бойових дій, дозволяється брати до уваги показання свідків (не менше двох), які в період, що потребує підтвердження, проходили військову службу чи працювали разом із заявником.
Тобто, для визнання позивача учасником бойових дій на підставі пункту 11 частини 1 статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та призначення йому відповідного статусу, позивачу необхідно надати комісії переконливі докази його участі у розмінуванні (траленні бойових мін).
Відповідно до спільного наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства оборони України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Адміністрації державної прикордонної служби України від 27.05.2008 № 405/223/625/455 "Про організацію робіт з виявлення, знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів на території України та взаємодію під час їх виконання", проведення робіт з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів, що залишилися на території України після війн, сучасних боєприпасів і підривних засобів (крім вибухових пристроїв, що використовуються в терористичних цілях) та інших вибухотехнічних робіт покладено:
- на територіальні органи управління та підпорядковані МНС підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на всій території України, у внутрішніх водах та акваторіях Азовського і Чорного морів (за винятком територій, які надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань і об'єктів транспортної системи;
- на військові частини Збройних Сил України - на територіях, які надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України;
- на підрозділи Держспецтрансслужби - на об'єктах транспортної системи, із залученням у разі потреби підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту МНС та Збройних Сил України.
Пунктом 4 вищезазначеного наказу встановлено, що безпосередню організацію виконання завдань щодо розмінування (знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів та проведення інших вибухових робіт, координацію дій підпорядкованих піротехнічних підрозділів та груп розмінування, налагодження взаємодії між центральними органами виконавчої влади, на які покладено реалізацію завдань з розмінування, а також місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування покладено на структурний підрозділ МНС, службу мінної безпеки Міноборони та Держспецтрансслужбу.
Роботи з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів здійснюються групами піротехнічних робіт територіальних органів управління та підпорядкованих МНС підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, групами розмінування Збройних Сил України та Держспецтрансслужби. Порядок отримання зазначеного допуску для особового складу груп розмінування Збройних Сил України визначається начальником інженерних військ Збройних Сил України.
Таким чином, роботи з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів здійснюються групами піротехнічних робіт або групами розмінування уповноважених органів за наявності спеціального допуску.
В ухвалі Вищого адміністративного суду України від 27.03.2014 по даній справі зазначено , що будь-які дії пов'язані з проведенням робіт з розмінування не можуть вчинятися громадськими організаціями самостійно без залучення перелічених органів. Тобто, системний аналіз зазначених норм дозволяє зробити висновок, що залучення громадською організацією будь-якої особи до проведення робіт з розмінування, яке б в подальшому давало можливість надання такій особі статусу учасника бойових дій, можливе тільки в межах взаємодії з переліченими органами із оформленням необхідних документів.
Як стверджує відповідач ОСОБА_1 до групи розмінування Міністерством оборони України не включався, відповідного допуску не мав.
Накази командирів відповідних частин уповноважених органів про призначення до групи розмінування та про виїзд у складі групи на розмінування у відношенні ОСОБА_1 не виносилися.
Як вбачається із оскаржуваного рішення комісії з розгляду питань пов'язаних зі встановленням статусу учасника бойових дій Полтавського обласного військового комісаріату, оформленого протоколом 7438, позивачем із переліку документів, наведеного у п. 9 Положення про комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Збройних Силах України, на розгляд комісії подано лише акти виконання робіт з розмінування місцевості №50 від 12.06.2012, №54 від 05.07.2012, №70 від 08.08.2012, №71 від 08.08.2012, №88 від 03.10.2012, №89 від 04.10.2012, №90 від 05.10.2012, погоджених керівниками органів місцевого самоврядування та затверджених керівником АРЗ СП ТУ МНС у Полтавській області полковником служби цивільного захисту.
У відповідності до вищевказаних актів виконання робіт з розмінування, дані роботи були виконані особовим складом підрозділу піротехнічних робіт Аварійно-рятувального загону спеціального призначення ТУ МНС у Полтавській області у кількості 5 осіб.
При цьому, за змістом цих актів ОСОБА_1 безпосередньо до складу піротехнічного підрозділу не входив, список представників даного громадського формування, в т.ч. і ОСОБА_1, дописано рукописним шляхом невідомою особою на зворотному боці актів внизу під схемами виявлення вибухово-небезпечних предметів в якості представників.
Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 27.03.2014р., скасовуючи рішення судів при попередньому розгляді справи та направляючи дану справу на новий судовий розгляд до суду першої інстанції, звернув увагу, що позивач зазначається на зворотній частині актів виконання робіт з розмінування місцевості як представник ГО «Козацька варта», проте в цих актах не зазначено на якій підставі він фігурує в таких актах. У зв'язку з чим перед судом першої інстанції при новому розгляді справи поставлено питання щодо встановлення наступних обставин: яким чином та в якому обсязі була погоджена участь представників ГО «Козацька варта» у проведенні робіт з розмінування з боку перелічених органів.
Відповідно до листа Аварійно-рятувального загону спеціального призначення ТУ МНС у Полтавській області представники громадського формування "Козацька варта", представники інших організацій та представники місцевих органів виконавчої влади, УМВС, УСБУ, своїми підписами в актах виконання робіт по розмінуванню місцевості, у якості представників, засвідчують на місцях виявлення вибухонебезпечних предметів виконання проведеної роботи згідно заявки місцевого органу виконавчої влади, відповідність кількості виявлених до кількості знищених вибухонебезпечних предметів з метою запобігання їх нецільового використання, що підтверджується копіями наказів начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення про виїзд групи піротехнічних робіт та копіями запитуваних актів виконання робіт з розмінування місцевості.
Представники даного громадського формування супроводжували групу піротехнічних робіт до місця виявлення вибухонебезпечних предметів та вказували на їх місце знаходження. Громадянин ОСОБА_1 та інші представники громадського формування "Козацька варта" безпосередньої участі у проведені робіт з розмінування місцевості (проведення піротехнічних робіт, пов'язаних з очищенням місцевості від вибухонебезпечних предметів) не брали. Щодо обставин виявлення вибухонебезпечних предметів, їх місцезнаходження, які вказані в актах виконаних робіт з розмінування місцевості, представники даної організації не повідомляли представників групи піротехнічних робіт.
Групі піротехнічних робіт АРЗ СП УДСНС невідомі обставини, щодо участі громадського формування "Козацька варта" у проведенні робіт на полях та об'єктах міста Лубни і Лубенського району, (місцях проведення колишніх бойових дій) та отримання ними дозволів на право проведення таких робіт.
Також, Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Управління ДСНС не співпрацює з громадським формуванням "Козацька варта" та не проводив з її представниками навчань, інструктажів, а також не уповноважений видавати дозволи на виконання робіт по виявленню та знищенню вибухонебезпечних предметів та будь-яких пов'язаних з цим робіт.
Крім того, у завірених копіях актів виконання робіт з розмінування місцевості №88 від 03.10.2012, №89 від 04.10.2012 та №90 від 05.10.2012 взагалі відсутній список представників ГФ «Козацька варта», який наявний у незавірених копіях, наданих позивачем до матеріалів справи.
Причину такої невідповідності ні позивач ні його представник не пояснили.
Листом від 26.06.2014 №25-860/30 Лубенським районним відділом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області повідомлено, що згідно журналу реєстрації вихідних документів Лубенського районного відділу Управління ДСНС України у Полтавській області, звернень до громадського формування "Козацька варта" про залучення цивільних осіб для охорони громадського порядку при проведенні розмінування та знешкодження вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної Війни на території м. Лубен та Лубенського району не зареєстровано.
Крім того, в Управлінні відсутня будь-яка інформація щодо участі ОСОБА_1 та інших членів громадського формування "Козацька варта" в розмінуванні та знешкодженні вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної Війни на території м. Лубен та Лубенського району. Облік осіб, які залучалися Лубенським МРВ УМВС України у Полтавській області до оточення місць розмінування, в Управлінні не ведеться (а.с. 203).
Також, відповідно до інформації наданої Лубенською районною державною адміністрацією Полтавської області, судом встановлено, що Лубенська РДА не проводила залучення громадського формування "Козацька варта", в т.ч. і гр. ОСОБА_1, до проведення робіт з виявлення, знешкодження вибухонебезпечних предметів.
Позивач в підтвердження своєї участі у розмінуванні у червні - жовтні 2012 року на території м. Лубен та Лубенського району Полтавської області, крім вищеописаних актів виконання робіт з розмінування місцевості, надав наступні документи:
- наказ від 15.05.2012 № 3 отамана громадського формування "Козацька варта", яким створено підрозділ по проведенню робіт із розмінування полів і об'єктів народного господарства на території Лубен та Лубенського району, до складу якого включено в тому числі і сотника громадського формування «Козацька варта» ОСОБА_1 Мета діяльності даного підрозділу: перевірка отриманої інформації про місцезнаходження вибухонебезпечних предметів, виявлення та охорона вибухонебезпечних предметів а також проведення комплексних заходів щодо розмінування місцевості та спільно з піротехнічним підрозділом ГУМНС України в Полтавській області та співробітниками Лубенського МВ ГУМВС України в Полтавській області проведення знешкодження вибухонебезпечних предметів, виявлених на території м. Лубен та Лубенського району (а.с.19);
- накази отамана №07 від 10.06.2012 (а.с.75), №8 від 10.06.2012 (а.с.79), №11 від 4.07.2012 (а.с.22), №13 від 06.08.2012 (а.с.26), №015 від 06.08.2012 (а.с.28), №17 від 01.10.2012 (а.с.31), №19 від 03.10.2012 (а.с.34), №21 від 04.10.2012 (а.с.37), якими залучено до проведення комплексу заходів щодо розмінування місцевості спільно з працівниками Лубенського МВ ГУМВС України в Полтавській області та піротехнічним підрозділом ГУМНС України в Полтавській області проведення знешкодження вибухово-небезпечних предметів в тому числі позивач;
- графіки чергування, згідно з якими позивач 10.06.2012, 11.06.2012 та 12.06.2012, 04.07.2012 та 05.07.2012, 07.08.2012 та 08.08.2013, 02.10.2012, 03.10.2012, 04.10.2012 та 05.10.2012 здійснював охорону району розмінування (а.с.23,29,33,35,38,76,80,84);
- Подяка (без дати) за активну участь та громадську позицію при проведенні розмінування та знешкодження вибухово-небезпечних предметів часів Великої Вітчизняної Війни на території міста Лубен та Лубенського району, підписану начальником служби цивільного захисту в Лубенському районі ТУ МНС України у Полтавській області (а.с. 42) та Грамота від 14.10.2012 за значний вклад в розвиток козацького руху на Полтавщині, за активну позицію, а також за участь в розмінуваннях об'єктів народного господарства Лубенщини, підписану отаманом громадського формування з охорони громадського порядку «Козацька варта» генерал-лейтенантом козацтва ОСОБА_4
Позивач зазначає, що дії по організації виявлення та охорони вибухонебезпечних предметів на території міста Лубни і Лубенського району Полтавської області, в тому числі за повідомленнями місцевих жителів про небезпечні знахідки, громадське формування "Козацька варта", учасником якої він є, координували із Лубенським міським відділом УМВС України у Полтавській області. А саме, у випадку надходження сигналу про виявлення вибухонебезпечних предметів громадське утворення повідомляло чергову частину Лубенського міського відділу УМВС України у Полтавській області, спільно із оперативним підрозділом здійснювали виїзд на місце, огороджували його та охороняли до приїзду із м. Полтави піротехнічного підрозділу.
Свідок ОСОБА_4 (отаман ГФ «Козацька варта»), допитаний в судовому засіданні суду першої інстанції 17.06.2014р., пояснив, що час від-часу начальником дозвільної системи Лубенського МВ ОСОБА_5 проводилися навчання (інструктажі) учасників громадського формування "Козацька варта" щодо проведення робіт із вибухонебезпечними предметами, але дозволів (допусків) на виконання такого роду робіт громадському формуванню не було видано.
В підтвердження вказаних обставин судом першої інстанції було направлено запит до Лубенського МВ (з обслуговування м. Лубни та Лубенського району) УМВС України в Полтавській області (а.с. 175).
У відповідь на вказаний запит суду Лубенським МВ (з обслуговування м. Лубни та Лубенського району) УМВС України в Полтавській області направлено лист від 04.07.2017 № 8161 . в якому зазначено, що у червні 2012 року головою громадського формування "Козацька варта" ОСОБА_4, надано до Лубенського МВ три рапорти про те, що члени даного громадського формування приймали участь в охороні місця події, де були виявлені вибухонебезпечні предмети а саме: 08.06.2012 року в м. Лубни по вул. П.Осипенко, 11.06.2012 року в с. Солониця Лубенського району та 12.06.2012 року по вул. П. Кільцева, але Лубенський МВ УМВС України в Полтавській області, не володіє інформацією чи приймав участь гр. ОСОБА_1 у охороні місця події, де були виявлені вибухово-небезпечні предмети, а також розмінуванні полів і об'єктів на території м. Лубни та Лубенського р-ну, у червні та жовтні 2012 року, так як в даних рапортах прізвищ осіб, які залучались до даних заходів не вказано.
В книзі інструктажів нарядів Лубенського МВ УМВС України в Полтавській області за 2012 рік, відсутні відомості про проходження інструктажу громадянином ОСОБА_1, щодо охорони, та проведення робіт з вибухонебезпечними предметами.
З пояснень старшого інспектора дозвільної системи Лубенського МВ ОСОБА_5, останній також не проводив ніяких навчань та інструктажів щодо проведення робіт з вибухонебезпечними предметами, з представниками вищевказаного громадського і формування, в т.ч. ОСОБА_1.
Крім цього, Лубенським МВ УМВС України в Полтавській області допуски або інші дозвільні документи на проведення робіт із вибухово-небезпечними предметами учасникам громадського формування "Козацька варта" в тому числі громадянину ОСОБА_1 не видавалися.
Також, судом першої інстанції направлявся запит до Лубенського районного відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області з приводу надання пояснень щодо оголошення позивачу Подяки (без дати) за активну участь та громадську позицію при проведенні розмінування та знешкодження вибухово-небезпечних предметів часів Великої Вітчизняної Війни на території міста Лубен та Лубенського району, підписаної начальником служби цивільного захисту в Лубенському районі ТУ МНС України у Полтавській області, з проханням повідомити за які конкретно дії та за який часовий період її було оголошено, з одночасним наданням документального підтвердження підстав для оголошення такої подяки.
Відповідно до листа від 26.06.2014 №25-860/30 Лубенський районний відділ Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (а.с. 203) в Управлінні відсутні документальні підтвердження обставин та підстав для оголошення подяки ОСОБА_1 Повідомили, що в Управлінні відсутня будь-яка інформація щодо участі ОСОБА_1 та інших членів ГФ «Козацька варта»в розмінуванні та знешкодженні вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної Війни на території м. Лубен та Лубенського району. Також, відповідно до п. 38 Закону України «Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту» такий вид заохочення як оголошення подяки застосовується начальником лише до осіб рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, а ОСОБА_1 не входить до кола цих осіб.
Тобто, вищезгадана Подяка (без дати) за активну участь та громадську позицію при проведенні розмінування та знешкодження вибухонебезпечних предметів часів Великої Вітчизняної Війни на території міста Лубен та Лубенського району, підписана начальником служби цивільного захисту в Лубенському районі ТУ МНС України у Полтавській області, була оголошена ОСОБА_1 з перевищенням повноважень вказаної посадової особи та без жодного документального підтвердження обставин та підстав для її оголошення.
Враховуючи наведене , суд першої інстанції правомірно дійшов висновку, що жоден із уповноважених органів на проведення робіт з розмінування не підтвердив залучення до такого виду робіт представників ГФ «Козацька варта», в т.ч. і ОСОБА_1
Посилання позивача на його участь у розмінуванні, що дає йому право на отримання статусу учасника бойових дій, з посиланням на вищевказані накази керівника ГО «Козацька варта» та фото- і відео- матеріали додані до справи як на підставу для надання йому статусу учасника бойових дій, судом до ваги не приймаються , оскільки Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону, у відповідності до якого створено «Громадське формування з охорони громадського порядку «Козацька варта», не надано громадським формуванням прав з власної ініціативи проводити роботи з розмінування (виявлення, знешкодження та знищення) вибухонебезпечних предметів, а тим більше без спеціальної підготовки та наявності спеціального допуску.
Доводи позивача, що дані матеріали можуть свідчити про те, що він був присутній на місцях виявлення вибухонебезпечних предметів є правомірними, однак, із цих матеріалів не надається можливим встановити, а ні дату проведення зйомки, а ні місцевість, де вона відбувалася.
Як встановлено судом вище, на вилучення вибухонебезпечних предметів та їх переміщення ГФ «Козацька варта» не уповноважувалися відповідними органами.
Із окремих матеріалів справи, як то постанова про відмову в порушенні кримінальної справи від 05.10.2012, можна дійти висновку, що силами громадського формування «Козацька варта» забезпечувалася цілодобова охорона місця події (місця виявлення вибухонебезпечних предметів) у с. Калайденці Лубенського району до приїзду групи піротехнічних робіт аварійно-рятувальної частини аварійно-рятувального загону спеціального призначення.
Однак, при вирішенні даного спору суд виходить із змісту поняття «розмінування».
Відповідно до спільного наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства оборони України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Адміністрації Державної прикордонної служби України від 27.05.2008 № 405/223/625/455 «Про організацію робіт з виявлення, знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів на території України та взаємодію під час їх виконання», поняття «розмінування вибухонебезпечних предметів» включає в себе комплекс основних елементів: виявлення, знешкодження та знищення.
Отже, в будь-якому випадку виявлення та охорона вибухонебезпечних предметів до прибуття спецпідрозділу з власної ініціативи громадського формування без виконання всього комплексу робіт, що включається в поняття «розмінування», в т.ч. знешкодження та знищення, не є достатніми підставами для встановлення статусу учасника бойових дій в розумінні Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Згідно актів виконання робіт з розмінування місцевості №50 від 12.06.2012, №54 від 05.07.2012, №70 від 08.08.2012, №71 від 08.08.2012, №88 від 03.10.2012, №89 від 04.10.2012, №90 від 05.10.2012 на знищення виявлених вибухонебезпечних предметів особовим складом піротехнічного підрозділу було витрачено спеціальні засоби, а саме тротил (шашки детонатори Т 400 г), ЕД-8-Ж, СППІ, у кількості відповідно до накладних про отримання цих матеріалів в Аварійно-рятувальному загоні спеціального призначення ТУ МНС у Полтавській області.
Вказані спецзасоби є на озброєнні лише органів уповноважених на проведення робіт з розмінування, та не можуть бути наявними у вільному обігу в громадських формуваннях.
Як зазначено вище, у відповіді на запит суду Аварійно-рятувальним загоном спеціального призначення ТУ МНС у Полтавській області повідомлено, що представники громадського формування "Козацька варта", представники інших організацій та представники місцевих органів виконавчої влади, УМВС, УСБУ, своїми підписами в актах виконання робіт по розмінуванню місцевості, у якості представників, засвідчили на місцях виявлення вибухонебезпечних предметів виконання проведеної роботи згідно заявки місцевого органу виконавчої влади, відповідність кількості виявлених до кількості знищених вибухонебезпечних предметів з метою запобігання їх нецільового використання. Пояснювали, що громадянин ОСОБА_1 та інші представники громадського формування "Козацька варта" безпосередньої участі у проведені робіт з розмінування місцевості (проведення піротехнічних робіт, пов'язаних з очищенням місцевості від вибухонебезпечних предметів.) не брали.
Таким чином, документально не підтверджується безпосередня участь позивача у знешкодженні та знищенні вибухонебезпечних предметів.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення комісії Полтавського обласного військового комісаріату про відмову у наданні йому статусу учасника бойових дій є законним та обґрунтованим, а позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, колегія суддів відзначає, що суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22.07.2014р. по справі № 816/4775/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Григоров А.М. Тацій Л.В. Повний текст ухвали виготовлений 23.09.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2014 |
Оприлюднено | 29.09.2014 |
Номер документу | 40612317 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні