Постанова
від 08.09.2014 по справі 0870/2816/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2014 року (12 год. 45 хв.)Справа № 0870/2816/12 Провадження № СН/808/28/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовною заявою: Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби, м. Запоріжжя

до відповідача 1: Товариства з обмеженою відповідальністю «Літіс Групп», м. Запоріжжя

відповідача 2: Державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчука Владислава Анатолійовича, м. Дніпропетровськ

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державний реєстратор виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахова Світлана Петрівна, м. Запоріжжя

ОСОБА_3, м. Запоріжжя

про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - позивач або ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС) звернулась із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Літіс Групп» (далі - відповідач 1 або ТОВ «Літіс Групп») та Державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчука Владислава Анатолійовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державний реєстратор виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахова Світлана Петрівна (далі - третя особа 1) та ОСОБА_3 (далі - третя особа 2), в якому позивач просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Літіс Групп» від 13.12.2011 № 1 224 105 0009 050664.

В обґрунтування адміністративного позову зазначає, що при відпрацюванні переліків суб'єктів господарювання позивачем було встановлено, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 1 224 107 0010 050664 про «Державну реєстрацію змін до установчих документів», відповідно до якого ТОВ «Літіс Групп» змінило своє місцезнаходження на адресу: 69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143. Вказує, що відділом податкової міліції ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя проведено перевірку фактичного місця ведення діяльності ТОВ «Літіс Групп» та складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 02.03.2012 за № 58, згідно якої місцезнаходження відповідача 1 за вищезазначеною адресою не встановлено. Крім того, посилається на те, що співробітниками податкової міліції ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя 27.02.2012 опитано ОСОБА_3, яка з 1996 року працює головним бухгалтером на ТОВ «ПКУ-222», якому на праві власності належить приміщення за вищевказаною адресою. Відповідно до пояснень даної особи зазначене приміщення частково використовується ТОВ «ПКУ-222», остання частина здається різним підприємствам. ТОВ «ПКУ-222» не здавало в оренду дане підприємство відповідачу 1, договорів суборенди не укладалось. Вважає, що на підставі неправдивих відомостей щодо місцезнаходження відповідача 1 за адресою: 69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143, державним реєстратором було проведено внесення змін до установчих документів, які не відповідають вимогам законодавства. З урахуванням викладеного, просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Літіс Групп» від 13.12.2011 № 1 224 105 0009 050664.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 07.08.2014 справу прийнято до розгляду та призначено в судове засідання на 27.08.2014.

Відповідно до ухвали Запорізького окружного адміністративного суду від 27.08.2014 провадження у справі відкладено на 08.09.2014.

Представник позивача в судове засідання не з'явився. 08.09.2014 до суду надійшло клопотання (вх. № 33769) про розгляд справи без участі представника позивача. На задоволенні позовних вимог наполягає в повному обсязі.

Представники відповідачів та треті особи в судове засідання також не з'явились. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.

23.04.2012 від відповідача 2 у справі надійшли до суду письмові заперечення на позовну заяву (вх. № 17810), в яких останній зазначає, що державний реєстратор при здійсненні будь-яких реєстраційних дій керується Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», який є спеціальним Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Також, вказує, що державному реєстратору не надано права вирішувати проводити певну реєстраційну дію чи не проводити її, а тому якщо до державного реєстратора надійшов необхідний пакет документів передбачених Законом, то державний реєстратор, за відсутності підстав для відмови у проведенні реєстраційної дії, зобов'язаний засвідчити певний факт шляхом внесення відповідних записів до ЄДР. Зазначає, що при проведенні реєстраційних дій за номерами запису в ЄДР 12241050009050664 та 12241070010050664 відносно юридичної особи ТОВ «Літіс Групп» (ідентифікаційний код 37276346), державним реєстратором були дотримані вимоги ст.ст. 19, 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». На підставі викладеного просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову та розглянути справу за його відсутності.

21.05.2012 від Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахової Світлани Петрівни до суду надійшло клопотання (вх. № 21561) про розгляд справи за її відсутності.

Причини неявки відповідача 1 та ОСОБА_3 суду не відомі. Жодних заперечень проти позову, доказів на їх обґрунтування та будь-яких інших заяв, або пояснень по суті спору від відповідача 1 та третьої особи 2 до суду не надходило.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, суд дійшов до висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін та третіх осіб, на підставі наявних у справі доказів, в порядку письмового провадження.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі та з урахуванням положень ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 20.03.2012, Товариство з обмеженою відповідальністю «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ 37276346), зареєстроване як юридична особа 01.10.2010 державним реєстратором Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Медведєвою Вікторією Олександрівною, номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи - 1 224 102 0000 050664, за адресою: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Кільченська, буд. 17.

Згідно рішення єдиного засновника (учасника) ТОВ «Літіс Групп» від 01.11.2011 № 3, вирішено змінити місцезнаходження відповідача з адреси: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Кільченська, буд. 17 на адресу: 69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143, а також у зв'язку зі зміною прізвища, змінити прізвище учасника та директора ТОВ «Літіс Групп» ОСОБА_5 на прізвище «ОСОБА_5».

13.12.2011 державним реєстратором Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчуком Владиславом Анатолійовичем, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ 37276346) внесено запис № 1 224 105 0009 050664 про «Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи», що пов'язані зі зміною прізвища учасника ОСОБА_5 на ОСОБА_5, а також запис № 1 224 107 0010 050664 про «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», відповідно до якого відповідач змінив адресу свого місцезнаходження з адреси: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Кільченська, буд. 17 на адресу: 69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143.

Судом з'ясовано, що в ході проведення перевірки фактичного місцезнаходження ТОВ «Літіс Групп», співробітниками податкової міліції були відібрані пояснення у гр. ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка працює на посаді головного бухгалтера у ТОВ «ГНУ - 222» (код ЄДРПОУ 01039777). Дана особа пояснила, зокрема, що підприємству ТОВ «ГНУ - 222» на праві власності належить приміщення, яке розташоване за адресою: 69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143. Вказане приміщення частково використовується підприємством ТОВ «ГНУ - 222». Інша частина приміщення здається в оренду різним підприємствам. Далі, гр. ОСОБА_3 зазначає, що: «підприємство ТОВ «ГНУ - 222» не сдавало в оренду приміщення підприємству ТОВ «Літіс Груп» (37276346). Мені не знайоме дане підприємство. Договорів суборенди на дане приміщення не укладалось».

За результатами вищезазначеної перевірки складено довідку від 02.03.2012 № 58, яка підписана виконуючим обов'язки начальника підрозділу податкової міліції Білай Р.В., відповідно до якої на підставі Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого 17.05.2010 наказом Державної податкової адміністрації України № 336, місцезнаходження платника податків ТОВ «Літіс Групп» ( код ЄДРПОУ 37276346) не встановлено.

Не погоджуючись із державною реєстрацією змін до установчих документів, оскільки підприємство відповідача фактично не знаходиться за адресою місця реєстрації (69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143), ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС звернулась із адміністративним позовом до суду про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від 13.12.2011 № 1 224 105 0009 050664.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що у задоволені позову слід відмовити повністю, виходячи з наступного.

Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2013 № 755-IV (зі змінами та доповненнями, далі - Закон України № 755-IV) визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України № 755-IV зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 6 Закону України № 755-IV, передбачений перелік повноважень державного реєстратора, який є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Згідно зі ст. 8 Закону України № 755-IV, документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, в тому числі зміна відомостей про місцезнаходження юридичних осіб, здійснюються в порядку передбаченому ст. 19 Закону № 755-IV.

Зокрема, згідно ч. 1 ст. 19 Закону України № 755-IV, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

За правилами ч. 2 ст. 19 Закону України № 755-IV, державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.

Згідно ч. 6 ст. 19 Закону України № 755-IV, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

У разі якщо державному реєстратору надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій, яке набрало законної сили, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою ст. 25 та частинами другою - третьою статті 27 Закону України № 755-IV.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України № 755-IV, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Частиною 7 ст. 29 Закону України № 755-IV передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

На виконання вимог ухвали Запорізького окружного адміністративного суду від 27.08.2014 про витребування доказів, супровідним листом від 29.08.2014 № 1396/02-05-28 (вх. № 32950) Реєстраційною службою Запорізького міського управління юстиції були надані копії документів з матеріалів реєстраційної справи ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ 37276346) щодо проведення реєстраційної дії від 13.12.2011 № 12241050009050664 про «Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи».

З наданих документів судом встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, уповноваженою особою ТОВ «Літіс Групп» ОСОБА_5 подані такі документи, як: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів від 01.11.2011 № 3 (примірник оригіналу); статут; нова редакція установчих документів (два примірника); копія квитанції від 04.11.2011 № 28659.139.4.

Отже, із матеріалів реєстраційної справи відповідача судом з'ясовано, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів уповноваженою особою ТОВ «Літіс Групп» ОСОБА_5 було надано державному реєстратору необхідний перелік документів, передбачений ст. 29 Закону України № 755-IV.

На підставі поданих документів державним реєстратором Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчуком Владиславом Анатолійовичем, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ 37276346) внесено запис № 1 224 105 0009 050664 про «Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи», що пов'язані зі зміною прізвища учасника ОСОБА_5 на ОСОБА_5.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону № 755-IV, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Статтею 27 Закону № 755-IV передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.

Суд зауважує, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи відповідно до ст. 27 Закону України № 755-IV, оскільки всі передбачені чинним законодавством документи державному реєстратору були надані та відповідали вимогам, що ставляться до них Законом.

Також суд звертає увагу, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України № 755-IV відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Отже, державний реєстратор не наділений повноваженнями визнавати недійсним рішення єдиного засновника (учасника) ТОВ «Літіс Групп» від 01.11.2011 № 3, яким було вирішено змінити місцезнаходження юридичної особи відповідача, у зв'язку з економічною доцільністю, та прізвище засновника, оскільки відповідальність за законність прийнятого рішення покладається саме на засновників ТОВ «Літіс Групп».

Передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці (ч. 1 ст. 14 Закону України № 755-IV).

Згідно ч. 4 ст. 14 даного Закону № 755-IV за наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону № 755-IV).

Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону № 755-IV не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.

Тобто, державним реєстратором Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчуком Владиславом Анатолійовичем щодо направлення, після державної реєстрації змін місцезнаходження юридичної особи відповідача, реєстраційної справи ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ 37276346) державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи, цілком відповідають приписам ст. 14 Закону України № 755-IV.

Як передбачено п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Під час судового розгляду справи по суті, судом було з'ясовано, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має. Як і не має передбачених таким порядком підстав для реалізації таких повноважень.

Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України № 755-IV, який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.

Так, згідно зі ст. 31 Закону України № 755-IV, у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України № 755-IV (статті 31 Закону).

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Доказів оскарження, скасування чи визнання недійсним рішення єдиного засновника (учасника) ТОВ «Літіс Групп» від 01.11.2011 № 3, позивачем не надано.

Також, позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними Статуту ТОВ «Літіс Групп» (нова редакція), зареєстрованого 13.12.2011 за № 12241050009050664.

Крім того, Законом України № 755-IV не передбачено такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а також не передбачено ані права, ані обов'язку державного реєстратора у разі встановлення податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою (при зміни підприємством своєї адреси) скасовувати попередні реєстраційні дії.

Таким чином, на думку суду, позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Доводи податкового органу відносно незнаходження відповідача за місцем реєстрації, не приймаються судом, оскільки дана обставина сама по собі не призводить до скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Зокрема, відповідно до п. 12.5 Розділу ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.

Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП (додаток 25).

В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про вжиття позивачем заходів, передбачених вищезазначеним Порядком.

Позивачем не надано до суду жодних доказів на підтвердження незаконності державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Літіс Групп».

Враховуючи викладені обставини, суд дійшов до висновку, що відповідачем 1 дотримано порядок внесення змін до установчих документів товариства, а їх реалізація здійснена відповідачем 2 відповідно до вимог ст. 29 Закону України № 755-IV.

Крім того, в адміністративному позові позивач посилається на те, що на підставі неправдивих відомостей, державним реєстратором внесені зміни до установчих документів юридичної особи щодо зміни її місцезнаходження, які не відповідають дійсності, проте у прохальній частині позову позивач просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Літіс Групп» від 13.12.2011 № 1 224 105 0009 050664, що пов'язані зі зміною прізвища учасника ОСОБА_5 на ОСОБА_5.

Суд звертає увагу, що до установчих документів юридичної особи ТОВ «Літіс Групп» державним реєстратором взагалі не вносились будь-які зміни відносно місцезнаходження юридичної особи.

Натомість, з матеріалів справи вбачається, що 13.12.2011 державним реєстратором Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчуком Владиславом Анатолійовичем, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «Літіс Групп» (код ЄДРПОУ 37276346) внесено запис № 1 224 107 0010 050664 про «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», відповідно до якого відповідач змінив адресу свого місцезнаходження з адреси: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Кільченська, буд. 17 на адресу: 69039, м. Запоріжжя, вул. Українська, буд. 143.

Отже, Податковим кодексом України не передбачено право органів контролюючих органів звертатися до суду щодо скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

За приписами ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно зі ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на викладене, оскільки єдиною підставою звернення податкового органу до суду є факт незнаходження відповідача за місцем реєстрації, а інших, передбачених саме Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2013 № 755-IV, достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів (запису від 13.12.2011 № 1 224 105 0009 050664) позивачем не надано, у задоволені позову ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи слід відмовити.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 11, 14, 41, 71, 86, 128, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Літіс Групп» та Державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчука Владислава Анатолійовича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державний реєстратор виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахова Світлана Петрівна та ОСОБА_3 про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2014
Оприлюднено01.10.2014
Номер документу40616172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/2816/12

Ухвала від 27.08.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 12.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цуркан М.І.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Постанова від 08.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 21.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 29.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні