УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2014 р.Справа № 816/1705/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Тацій Л.В.
Суддів: Григорова А.М. , Подобайло З.Г.
за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Сумської товарної біржі "Сумиагропромбіржа" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.06.2014р. по справі № 816/1705/14
за позовом Сумської товарної біржі "Сумиагропромбіржа"
до Головного управління Держземагенства у Полтавській області третя особа Приватне підприємство "Імако"
про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" (далі - СТБ "Сумиагропромбіржа"), звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держземагентства у Полтавській області (надалі - ГУ Держземагентства у Полтавській області, відповідач), третя особа - приватне підприємство "Імако" (надалі - ПП "Імако", третя особа), в якому просив:
визнати протиправним та скасувати протокол конкурсної комісії від 11.03.2014 № 9 про розгляд конкурсної пропозиції та визначення переможця конкурсного відбору Виконавця земельних торгів та наказу від 14.03.2014 № 14 про затвердження протоколів комісії від 11.03.2014;
зобов'язати оголосити на офіційному сайті Державного агентства земельних ресурсів України повторний конкурс з відбору виконавця земельних торгів з продажу права оренди: земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 85,9245 га, кадастровий номер 5320486900:00:007:0273, розташована за межами населеного пункту на території Сарівської сільської ради Гадяцького району, Полтавської області; земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 62,3817 га, кадастровий номер 5320481100:00:004:0009, розташована за межами населеного пункту на території Бобрицької сільської ради Гадяцького району, Полтавської області у відповідності до Порядку затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України від 25.09.2012 № 579.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 25.06.2014р. по справі № 816/1705/14 позов залишено без задоволення.
Позивач не погодився з судовим рішенням, та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.06.2014р. та прийняти нову, якою позов задовольнити у повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав в повному обсязі, просив її задовольнити.
Представник відповідача та третьої особи в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечували у повному обсязі, наполягаючи на законності та обґрунтованості постанови суду першої інстанції.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін і третьої особи, перевіривши постанову суду, дослідивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як слідує з матеріалів справи, 29 січня 2014 року на офіційному сайті Держземагенства України було розміщено інформацію про те, що ГУ Держземагентства у Полтавській області 11 березня 2014 року планує проведення конкурсу з відбору виконавця земельних торгів з продажу права оренди:
земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 85,9245 га. Кадастровий номер 5320486900:00:007:0273, розташована за межами населеного пункту на території Сарівської сільської ради Гадяцького району, Полтавської області;
земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 62,3817 га, кадастровий номер 5320481100:00:004:0009, розташована за межами населеного пункту на території Бобрицької сільської ради Гадяцького району, Полтавської області.
Строк подачі конкурсної документації, відповідно до оголошення, визначений до 28 лютого 2014 року.
Вказаний текст оголошення затверджено протоколом № 5 від 29 січня 2014 року конкурсної комісії із закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах ГУ Держземагентства у Полтавські області (а.с. 83-85).
Позивач, Сумська товарна біржа «Сумиагропромбіржа», ознайомившись з інформацією та умовами проведення конкурсу, прийняла рішення про участь у конкурсі, направила до конкурсної комісії конкурсну пропозицію та підтвердні документи, зокрема: заяву про участь у конкурсі з відбору виконавця земельних торгів від 03 лютого 2014 року № 40 з додатками. (а.с. 15- 17).
Вказані документи отримані відповідачем 11 лютого 2014 року, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 156).
19 березня 2014 року та 09 квітня 2014 року на адресу конкурсної комісії Головного управління Держземагентства у Полтавській області позивачем направлено листи-запити №70 та № 78 з проханням надати публічну інформацію, а саме: про результати проведення конкурсного відбору; найменування переможця; кількість проданих переможцем на земельних торгах лотів (а.с. 18-23).
23 квітня 2013 року позивачем отримано лист Головного управління Держземагентства у Полтавській області від 27 березня 2014 року за № 28-16-0.6-1706/2-14, яким повідомлено, що відповідно до інформації Головного управління Держземагентства у Полтавській області про проведення конкурсу з відбору виконавця земельних торгів, розміщеної на офіційному веб-сайті Держземагентства України, конкурс з відбору виконавця земельних торгів відбувся 11 березня 2014 року.
Згідно із протоколом № 8 засідання конкурсної Комісії від 11 березня 2014 року до конкурсу з відбору виконавця земельних торгів було допущено: Українську аграрну біржу, Українську універсальну біржу, ПП «Імако» та Сумську товарну біржу «Сумиагропромбіржу» (а.с. 86).
Відповідно до протоколу № 9 засідання конкурсної Комісії від 11 березня 2014 року, затвердженого наказом Головного управління Держземагентства у Полтавській області від 14 березня 2014 року № 14 «Про затвердження результатів конкурсного відбору виконавця земельних торгів та виконавців послуг з виконання робіт із землеустрою та оцінки земель», конкурсні пропозиції, подані Українською аграрною біржею, Українською універсальною біржею та Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа», оформлені не у відповідності до умов конкурсу, визначених пунктом 3 Інформації Головного управління Держземагентства у Полтавській області про проведення конкурсу з відбору виконавця земельних торгів, погодженої протоколом конкурсної комісії із закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах від 29 січня 2014 року № 5.
На обґрунтування невідповідності вказаних пропозицій, відповідач послався на те, що у них не зазначено кількість проданих лотів та загальну суму збільшення вартості проданих лотів.
В свою чергу, конкурсною комісією зроблено висновок про те, що конкурсна пропозиція, подана ПП «Імако», оформлена у відповідності до умов конкурсу, визначених пунктом 3 Інформації Головного управління Держземагентства у Полтавській області про проведення відбору виконавця земельних торгів, погодженої протоколом конкурсної комісії із закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах від 29 січня 2014 року № 5 та після отримання ліцензії на проведення земельних торгів ПП «Імако» продано на земельних торгах 61 лот, загальна сума збільшення вартості проданих лотів становить 315928,18 гри (а.с. 87-88).
З урахуванням наведеного, конкурсна комісія визначила переможцем конкурсу з відбору виконавця земельних торгів - ПП «Імако» (а.с. 24-29).
Наказом від 14 березня 2014 року № 14 затверджено результати конкурсного відбору виконавця земельних торгів та виконавців послуг з конання робіт та оцінки земель, відповідно до якої визначено переможцем ПП "Імако", про що повідомлено інших учасників конкурсного відбору (а.с. 89-90).
Не погодившись з висновками протоколу конкурсної комісії від 11.03.2014 № 9 про розгляд конкурсної пропозиції та визначення переможця конкурсного відбору Виконавця земельних торгів та наказом від 14.03.2014 № 14 про затвердження протоколів комісії від 11.03.2014 року, позивач звернувся до суду.
Перевіряючи відповідність дій суб'єкта владних повноважень на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до частини 4 статті 135 Земельного кодексу України підготовку лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор земельних торгів. Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає, зокрема, визначення виконавця земельних торгів.
За правилами ч. 6 статті 135 Земельного кодексу України визначення виконавця земельних торгів організатором земельних торгів здійснюється у порядку, визначеному законодавством про здійснення державних закупівель, а у разі, якщо законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується - на конкурентних засадах у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Відповідно до п. 1.3 Порядку закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.09.2012 № 579 (надалі - Порядок) конкурсний відбір виконавців здійснюється конкурсною комісією, створеною організатором земельних торгів.
Пунктом 1.4 Порядку передбачено, що до основних завдань конкурсної комісії віднесено, зокрема, визначення умов проведення конкурсу, опублікування інформації про проведення конкурсу; розгляд поданих претендентом підтвердних документів з метою з'ясування їх відповідності вимогам п. 2.3 розділу II цього Порядку, повноти та своєчасності подання; визначення учасників конкурсу, визначення переможців конкурсу.
Відповідно до пункту 2.2-2.4 Порядку інформація про проведення конкурсу не пізніше, ніж за 30 днів до останнього дня прийняття конкурсної документації розміщується організатором на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів та (у разі наявності) на офіційному веб-сайті організатора земельних торгів, а також (за бажанням організатора земельних торгів) публікується у друкованих засобах масової інформації загальнодержавної, регіональної га місцевої сфери розповсюдження.
На офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів інформація розміщується безкоштовно.
Відповідно до п. 2.1. Порядку інформація про проведення конкурсу з відбору виконавців готується комісією і повинна містити, зокрема: умови конкурсу.
Конкурсна документація подається в запечатаному конверті, на якому, крім поштових реквізитів, робиться відмітка "На конкурс з відбору виконавців послуг з виконання робіт із землеустрою" або "На конкурс з відбору виконавців послуг з виконання робіт з оцінки земель" або "На конкурс з відбору виконавців послуг з виконання земельних торгів" із зазначенням об'єкта та дати проведення конкурсу.
У конверті також мають міститися підтвердні документи з їх описом та окремий запечатаний конверт з конкурсною пропозицією.
До підтвердних документів належать: заява про участь у конкурсі з відбору виконавців послуг з виконання робіт із землеустрою, та/або оцінки земель, та/або проведення земельних торгів за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку; копія документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, або копія сторінок паспорта для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті (для претендента - фізичної особи - підприємця); згода на обробку персональних даних (додаток 2) (для претендента - фізичної особи - підприємця); копії установчих документів претендента та довідки про присвоєння йому ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ (для претендента - юридичної особи); копія(ї) ліцензії(й); копії кваліфікаційних документів оцінювачів претендента, яких буде залучений для проведення оцінки та підписання звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки, претендента на виконання послуг з виконання робіт з оцінки земель); копії кваліфікаційних документів ліцитаторів претендента, яких буде залучений проведення земельних торгів та підписання протоколу земельних торгів (для претендента проведення земельних торгів) (за наявності); інформація про продані лоти: кількість, стартова ціна, ціна їх продажу порівняв стартовою ціною (для претендента на проведення земельних торгів); проект завдання на виконання послуг з виконання робіт (для претендента на виконання послуг з виконання робіт із землеустрою або оцінки земель), у якому, зокрема, має бути зазначено вид документації із землеустрою або з оцінки земель, яку пропонує розробити претендент, перелік вихідних даних, які має надати організатор земельних торгів, та перелік документів і матеріалів, які будуть представлені за результатами виконаних робіт.
Також, конкурсна пропозиція претендентів подається в запечатаному конверті і має містити пропозицію про вартість виконання робіт з урахуванням податку на додану вартість, калькуляції витрат, пов'язаних з виконанням робіт, а також строк виконання робіт (календарних днях), якщо він не визначений в інформації про проведення конкурсу.
Приймання заяв припиняється за п'ять робочих днів до дати проведення конкурсу.
Конверти претендентів з конкурсною пропозицією розпечатуються на засіданні комісії.
У разі неповноти, невідповідності наданих підтвердних документів вимогам пункту II цього розділу або несвоєчасності їх подання претендент до участі у конкурсі не допускається, про що його письмово повідомляє голова комісії із зазначенням підстав відмови.
З матеріалів справи слідує, що 11 березня 2014 року конкурсною комісією здійснено розгляд конкурсних пропозицій учасників.
При розгляді пропозицій учасників секретар конкурсної комісії Базав. Н.О., почергово розкриваючи запечатані конверті з написом «Конкурсна пропозицій» вголос знайомила членів конкурсної комісії, присутніх на засіданні, зі змістом конкурсних пропозицій кожного з учасників конкурсу.
Так, в конкурсній пропозиції ПП «Імако» зазначено, що підприємство на земельних торгах продано 61 лот, стартова ціна лотів становила 1106110,51 грн., ціна продажу - 1422154.69 грн., ціна їх продажу порівняно із стартовою ціною збільшилась на 315 928,18 грн. (а.с. 119-120).
Проте, в конкурсних пропозиціях Української аграрної біржі, Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа», Української універсальної біржі не було зазначено ні кількості проданих ліцензіатом лотів, ні стартову ціну, ні ціну їх продажу порівняно зі стартовою ціною.
Колегія суддів відмічає, що в умовах конкурсу було визначено про необхідність надання вказаної інформації, а саме: «Конкурсна пропозиція претендентів подається в запечатаному конверті і має містити інформацію про кількість проданих ліцензіатом лотв, і стартову ціну, ціну їх продажу порівняно зі стартовою ціною» (а.с. 117-118. 121-126).
Результати розгляду пропозицій оформлені відомістю підсумків оцінки конкурсних пропозицій щодо відбору виконавця земельних торгів.
У вказані відомості відображено, що ПП «Імако» набрало 6 балів (за кількістю проданих лотів «найбільша пропозиція» - 3 бали, за ціною їх продажу порівняно зі стартовою ціною «найбільша пропозиція» - 3 бали, загальна кількість набраних балів - 6), іншими учасниками Українською аграрною біржею, Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа», Українською універсальною біржею набрано по 2 бали кожним (за кількістю проданих лотів «інші пропозиції» - 1 бал, за ціною їх продажу порівняно зі стартовою ціною «інші пропозиції» - 1 бал. загальна кількість набраних балів - 2).
Згідно протоколу № 9 від 11 березня 2014 року на підставі оцінки конкурсних пропозицій учасників, ПП «Імако» визначено переможцем конкурсу.
При проведенні оцінки конкурсних пропозицій конкурсна комісія керувалась пунктом 3.2 Порядку, яким встановлено два критерії, за якими враховується загальна оцінка балів конкурсної пропозиції кожного з учасників, а саме: кількість проданих лотів: ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною.
З приводу доводів, викладених позивачем у апеляційній скарзі про те, що інформація про продані лоти відноситься до категорії підтвердних документів, а не конкурсної пропозиції, у зв'язку з чим, на думку позивача, при оцінці саме конкурсних пропозицій, вказані дані не підлягають перевірці, а отже не є критерієм оцінювання, колегія суддів зазначає наступне.
При оцінці саме конкурсних пропозицій, а не підтвердних документів, та визначенні переможця, саме в конкурсі з відбору виконавця земельних торгів критерієм оцінки конкурсної пропозиції, згідно Порядку, є такі критерії, як кількість проданих лотів; ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною, оскільки саме конкурсна пропозиція учасників має містити інформацію, що повинна відповідати умовам конкурсу, які встановлені комісією та містити інформацію, необхідну для її оцінки за критеріями, передбаченими Порядком.
В конкурсних пропозиціях, які віднесено до категорії «інші пропозиції», учасниками конкурсу, в тому числі, позивачем, не було зазначено ні кількості проданих лотів, ні ціни їх продажу порівняно зі стартовою ціною, як цього вимагалось умовами конкурсу для зазначення саме в конкурсній пропозиції.
З урахуванням наведених обставин у їх сукупності, колегія судів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідно до положень Порядку № 579, підтвердні документи - це документи, які визначають правовий статус претендента, підтверджують його право на надання послуг, виконання робіт із землеустрою та/або оцінки земель, та/або проведення земельних торів, а також документи, які підтверджують відповідність конкурсної пропозиції умовам конкурсу.
В ході обрання переможця з числа учасників конкурсу враховується загальна оцінка балів конкурсної пропозиції кожного з учасників за відповідними критеріями.
Проте, позивачем помилково стверджується про відповідність наданої ним конкурсної пропозиції, оскільки визначені критерії (кількість проданих лотів; ціна їх продажу порівняно зі стартовою ціною) останнім не зазначались саме у конкурсній пропозиції, а були лише долучені до підтвердних документів, що подавались разом із заявою про участь у торгах.
Як наслідок, такі відомості не могли були враховані конкурсною комісією при розкритті конвертів та оголошенні конкурсних пропозицій учасників торгів.
Порядком не передбачено, що у разі відсутності в конкурсній пропозиції учасника даних, на підставі яких проводиться їх оцінка, конкурсна комісія визначає такі дані на підставі інших документів, в тому числі, на підставі підтвердних документів.
Порядок містить імперативну норму, згідно якої комісією при визначенні переможця (а не при - призначенні претендентів для участі в конкурсі) оцінюється саме конкурсна пропозиція.
Щодо доводів позивача про невідповідність визначених конкурсною комісією умов проведення торгів положенням Порядку, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1.4 Порядку основним завданням та функцією комісії, між іншим, встановлено визначення умов проведення конкурсу.
Крім того, Порядок визначає процедуру конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою (по-перше), оцінки земель (по-друге) та виконавця земельних торгів (по-третє) на конкурентних засадах, що застосовується організатором земельних торгів у процесі підготовки лотів до продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на земельних торгах у разі, якщо законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, але фінансування відповідних послуг з виконання робіт із землеустрою, та/або оцінки земель, та/або доведення земельних торгів здійснюється за бюджетні кошти.
Отже, даним нормативно-правовим актом регулюється значний обсяг процедурних умов та не може однаково застосовуватись як до виконавців робіт із землеустрою, так і до виконавців оцінки земель чи земельних торгів.
Таким чином, умови проведення конкурсу відповідною комісією визначені на законодавчому рівні, відповідач при проведення конкурсу діяв на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.
Окрім того, процедура призначення конкурсу позивачем не оскаржувалась, що дає підстави дійти висновку про те, що фактично взявши участь у такому конкурсі на таких умовах, позивач погодився із його правомірністю.
Статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, ок належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере де розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
У відповідності до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, лі чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, доведено правомірність прийнятих ним конкурсних відборів та інших дій, пов'язаних з їх проведенням.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Сумської товарної біржі "Сумиагропромбіржа" залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 25.06.2014р. по справі № 816/1705/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Тацій Л.В. Судді Григоров А.М. Подобайло З.Г. Повний текст ухвали виготовлений 08.09.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2014 |
Оприлюднено | 02.10.2014 |
Номер документу | 40645227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Тацій Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні