Постанова
від 15.09.2014 по справі 826/6927/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 вересня 2014 року № 826/6927/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі Головуючого судді Погрібніченка І.М., суддів Іщука І.О., Шулежка В.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ТГД» доДержавної служби геології та надр України провизнання протиправними та скасування наказів від 03 лютого 2014 року № 32 та від 18 березня 2014 року № 79 в частині , - ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ТГД» (далі - ТОВ «ТГД», позивач) з позовом до Державної служби геології та надр України (далі - Держгеонадра, відповідач) про:

- визнання протиправним та скасування наказу Державної служби геології та надр України від 03 лютого 2014 року № 32 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» в частині зупинення спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року, власником якого є ТОВ «ТГД»;

- визнання протиправним та скасування наказу Державної служби геології та надр України від 18 березня 2014 року № 79 «Про анулювання дії спеціальних дозволів на користування надрами» в частині анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року, власником якого є ТОВ «ТГД».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що накази в частині що оскаржуються є протиправними та підлягають скасуванню, у зв'язку з відсутністю підстав для їх прийняття. Відсутність чітких підстав для прийняття наказів про зупинення дії і анулювання Спеціального дозволу свідчить про порушення відповідачем встановленого діючим законодавством порядку їх прийняття, а також встановлених п.п. 9 п. 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами підстав для прийняття такого рішення.

Окрім цього, приймаючи рішення про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року Державною службою геології та надр України було проігноровано вимоги Кодексу України про надра, а саме те, що право користування надрами припиняється органом який надав надра у користування самостійно або у судовому порядку. При цьому, у разі відсутності спору, Державна служба геології та надр України має право у випадках, передбачених п. 1, 2, 3, 7 ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра самостійно припинити право користування надрами, а у випадках, передбачених п.4, 5, 6 вказаної статті , у разі незгоди користувачів, це право припиняється судом.

Відповідач позов не визнав надав суду письмові заперечення проти позову, в яких зазначив, що посадові особи Державної служби геології та надр України діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, оскаржувані накази прийняті правомірно, у зв'язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державною службою геології та надр України було видано позивачу Спеціальний дозвіл на користування надрами № 4197 від 27 липня 2012 року, а саме на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовища) у родовищі Болотівсько-Західно-Суходолівська площа, терміном на 20 років.

28 грудня 2012 року між Державною службою геології та надр України та ТОВ «ТГД» (Надрокористувач) укладено угоду № 4197 про умови користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, з подальшим видобуванням нафти та газу Болотівсько-Західно-Суходолівської площі.

03 лютого 2014 року наказом № 31 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» зупинено дію Спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27 липня 2012 року, виданого позивачу.

18 березня 2014 року наказом № 79 Спеціальний дозвіл на користування надрами № 4197 від 27 липня 2012 року, виданий ТОВ «ТГД» - анульовано.

Вказані накази було надіслано позивачу листом № 5119/01/14-14 від 10.04.2014 року.

Незгода з вказаними рішеннями суб'єкта владних повноважень обумовила звернення позивача до суду з адміністративним позовом.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з доводами Товариства з обмеженою відповідальністю «ТГД», виходячи з наступного.

Згідно з ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Власність зобов'язує. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству.

Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.

Згідно з ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян є завданням Кодексу України про надра.

Статтею 14 Кодексу України про надра передбачено, що надра надаються у користування, зокрема для геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення.

Надра надаються у постійне або тимчасове користування. Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді (ст. 15 Кодексу України про надра).

Відповідно до ст. 19 вказаного Кодексу надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

Відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 391/2011 (далі - Положення), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно п. 4 вказаного Положення, Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема:

- видає у встановленому порядку спеціальні дозволи на: геологічне вивчення родовищ корисних копалин; геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин; видобування корисних копалин; геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ з подальшим видобуванням нафти і газу (промисловою розробкою родовищ); будівництво та експлуатацію підземних споруд, не пов'язаних із видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод; створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне та рекреаційно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.); виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції;

- зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами, поновлює їх дію.

У той же час, відповідно до вимог вищевказаного законодавства, до повноважень Держгеонадра України віднесено здійснення регулятивної та контролюючих функцій.

При цьому, питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначання процедури продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін регулюються Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р.№ 615 (в редакції чинній на час видачі дозволу) (далі - Порядок 615) дія якого поширюється на всі види користування надрами.

Так, відповідно до п. 5 Порядку № 615 дозволи надаються на такі види користування надрами:

- геологічне вивчення родовищ корисних копалин;

- геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення;

- видобування корисних копалин;

- геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ);

- будівництво та експлуатація підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод;

- створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо);

- виконання робіт (провадження діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції.

Відповідно до п. 22 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі: 1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; 2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов'язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров'ю працівників або населення; 3) проведення гірничих робіт без геологічного та маркшейдерського обслуговування; 4) наявності заборгованості з плати за користування надрами; 5) порушення надрокористувачем вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища; 6) проведення на наданій у користування ділянці надр робіт, не передбачених дозволом; 7) відсутності у надрокористувача під час проведення робіт ліцензії на провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону; 8) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування; 9) непереоформлення дозволу у випадках, передбачених пунктом 16 цього Порядку.

Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов'язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.

Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов'язку проводити на ділянці надр роботи, пов'язані із запобіганням виникненню аварійної ситуації або усуненням її наслідків.

Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.

Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії, і сплати сум фінансових санкцій, застосованих у зв'язку із зупиненням дії дозволу.

В той час, здійснення контрольних функцій відповідачем регламентовано Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 р. № 1294 (далі - Порядок № 1294).

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку основним завданням органів державного геологічного контролю є забезпечення дотримання надрокористувачами встановленого порядку, норм і правил проведення геологозйомочних, пошукових, розвідувальних, гідрогеологічних, геохімічних, інженерно-геологічних, геофізичних та інших робіт, пов'язаних з геологічним вивченням та використанням надр, комплексного вивчення родовищ корисних копалин, включаючи континентальний шельф України і виключну (морську) економічну зону.

Державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів (п. 5 Порядку № 1294).

Згідно до п. 6 Порядку № 1294 планові перевірки надрокористувачів проводяться відповідно до квартального плану проведення перевірок, який затверджується Держгеонадрами до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Пунктом 10 Порядку № 1294 встановлено, що позапланова перевірка надрокористувачів проводиться у разі:

- подання надрокористувачем письмової заяви;

- виявлення недостовірних даних у документах обов'язкової звітності, поданих надрокористувачем;

- звернення фізичних або юридичних осіб про порушення надрокористувачем вимог законодавства. Позапланова перевірка у такому разі проводиться за згодою Держгеонадр;

- неподання в установлений строк надрокористувачем документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;

- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язане з діяльністю надрокористувача.

З метою здійснення контролю за виконанням надрокористувачем приписів, розпоряджень щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових перевірок, також проводиться позапланова перевірка.

Під час проведення позапланової перевірки з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з їх обов'язковим зазначенням у направленні на проведення такої перевірки.

Проведення позапланової перевірки надрокористувачів з інших підстав забороняється.

Ознайомлення надрокористувача з підставою проведення позапланової перевірки здійснюється шляхом надання йому копії відповідного документа.

Строк проведення позапланової перевірки надрокористувачів не може перевищувати 10 робочих днів, а надрокористувачів, що є суб'єктами малого підприємництва, - двох робочих днів.

Продовження строку проведення зазначеної перевірки не допускається.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1294 для проведення планової або позапланової перевірки Держгеонадра видає наказ, який містить найменування надрокористувача, щодо якого буде здійснюватися державний геологічний контроль, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється направлення на проведення перевірки, яке підписується керівником органу державного геологічного контролю або його заступником (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Форма зазначеного направлення затверджується Держгеонадрами.

Направлення є чинним протягом зазначеного в ньому строку здійснення державного геологічного контролю.

Пунктом 14 вказаного Порядку передбачено, що посадові особи органів державного геологічного контролю під час проведення перевірки надрокористувачів зобов'язані:

- повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний геологічний контроль;

- дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах з надрокористувачами;

- не втручатися і не перешкоджати провадженню господарської діяльності надрокористувачем під час здійснення державного геологічного контролю, якщо це не загрожує життю та здоров'ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;

- забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці надрокористувачів, що стала відомою посадовим особам у ході проведення перевірки;

- ознайомити надрокористувача з результатами державного геологічного контролю в строки, передбачені законом;

- надавати надрокористувачеві консультаційну допомогу щодо здійснення державного геологічного контролю.

Відповідно до п. 15 Порядку № 1294 за результатами проведення планової або позапланової перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами.

Посадова особа органу державного геологічного контролю зазначає в акті стан виконання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та використання надр, а в разі невиконання зазначених вимог - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідне положення акта законодавства.

Згідно п. 16 Порядку № 1294 у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр на підставі акта перевірки протягом п'яти робочих днів з дати її завершення складається припис або розпорядження за формою, затвердженою Держгеонадрами.

Припис або розпорядження можуть бути оскаржені до Держгеонадр або суду в установленому законом порядку.

Відповідно до статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Аналіз наведеної норми права дає підстави вважати, що право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку.

У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів це право припиняється у судовому порядку.

Таким чином, об'єднуючою ознакою цих випадків є неналежне використання права, зокрема, використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення строків виконання певних робіт тощо.

Відповідно до частини третьої статті 26 зазначеного Кодексу законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Пунктом 23 Порядку № 615 передбачено, що право користування надрами припиняється також у разі невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк.

Припинення права користування надрами здійснюється шляхом прийняття Держгеонадрами наказу, а Радою міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження про анулювання дозволу.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем накази в частині, що оскаржуються було прийнято у зв'язку з невжиттям позивачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк.

Під час розгляду справи судом встановлено, що відповідачем 17 січня 2014 року прийнято наказ № 07 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень», відповідно до якого ТОВ «ТГД» встановлено 10 денний термін для усунення порушень законодавства про надра надрокористувачем, які полягали в порушенні вимог ст. 24 Кодексу України про надра та ст. 20 Закону України «Про нафту і газ».

Вказаний наказ було надіслано на адресу позивача листом № 427/03/14-14 від 17 січня 2014 року, яким від ТОВ «ТГД» витребовувалися відомості щодо виконання особливих умов дозволів, Угод про умови користування надрами та Програм робіт до них.

Як вбачається з матеріалів справи підставою для прийняття вказаного наказу, стало подання Генеральної прокуратури України від 11.12.2013 року № 07/1/4-247вих-13 про усунення порушень вимог Кодексу України про надра, іншого законодавства в галузі гірничих відносин від 11.12.2013 року № 07/1/4-247вих-13 в діяльності відповідача.

При цьому, суд звертає увагу на той факт, що вказане подання фактів порушення саме позивачем вимог чинного законодавства під час надрокоритсування не містило.

27 січня 2014 року на виконання вказаного вище наказу ТОВ «ТГД» надано інформацію, яка витребовувалася вказаним вище листом за № 27/01-04.

03 лютого 2014 року наказом відповідача № 32 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» прийнято рішення щодо зупинення спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року. Підставою для прийняття вказаного рішення стало порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр та вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища. Позивачу надано 30 календарних днів для усунення вказаних порушень.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідачем у вказаному вище наказі не вказано, які саме порушення умов користування надрами та порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища, вчинив позивач, як надрокористувач.

18 березня 2014 року, за відсутності інформації про усунення причин зупинення дії дозволу у встановлений строк, Державною службою геології та надр України прийнято наказ № 79 про анулювання ТОВ «ТГД» спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року.

З приводу встановлених під час розгляду справи фактів, суд зазначає наступне.

Спеціальним Законом, що регулює відносини, пов'язані з особливостями користування нафтогазоносними надрами, захисту прав усіх суб'єктів відносин, що виникають у зв'язку з геологічним вивченням нафтогазоносності надр, розробкою родовищ нафти і газу, є Закон України «Про нафту і газ» від 12.07.2001 року № 2665-III (далі - Закон № 2665-III).

Відповідно до частини першої статті 11 вказаного Закону користування нафтогазоносними надрами, пошук і розвідка родовищ нафти і газу, їх експлуатація, спорудження та експлуатація підземних сховищ для зберігання нафти і газу здійснюються лише за наявності спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами, що надаються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр, на умовах, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону № 2665-III дія спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами може бути тимчасово зупинена спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр, безпосередньо або за поданням органів державного гірничо-технічного, екологічного і санітарного контролю та органів місцевого самоврядування у разі: порушення користувачем нафтогазоносними надрами або уповноваженим ним виконавцем робіт умов спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами або угоди про умови користування нафтогазоносними надрами; виникнення внаслідок виконання робіт, пов'язаних з користуванням нафтогазоносними надрами на ділянці, безпосередньої загрози життю чи здоров'ю працівників користувача нафтогазоносними надрами або населення; неодноразового порушення вимог законодавства щодо охорони довкілля і раціонального використання нафтогазоносних надр; виконання на наданій ділянці робіт, не обумовлених спеціальним дозволом на користування нафтогазоносними надрами, крім пошуків і розвідки нових покладів нафти і газу в межах ділянки.

Аналіз вказаної норми вказує на те, що дія спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами може бути зупинена спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр виключно у випадках, встановлених Законом, безпосередньо або за поданням органів державного гірничо-технічного, екологічного і санітарного контролю та органів місцевого самоврядування.

У той же час, відповідачем перевірка ТОВ «ТГД» з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр не проводилася, відповідний акт не складався, припис за результатами такої перевірки не вносився, відповідні подання на адресу Держгеонадр від вказаних вище суб'єктів не надходили.

Окрім цього, належних та допустимих доказів, які б свідчили про факти порушення ТОВ «ТГД» вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр відповідачем під час розгляду даної справи, надано не було.

Таким чином, враховуючи викладене вище, суд приходить до переконання, що накази Державної служби геології та надр України від 03 лютого 2014 року № 32 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» в частині зупинення спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року та від 18 березня 2014 року № 79 «Про анулювання дії спеціальних дозволів на користування надрами» в частині анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року, власником якого є ТОВ «ТГД» не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, у зв'язку із чим підлягають визнанню протиправними та скасуванню.

З приводу встановленого та відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, якою визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд зазначає, що оскаржуваний наказ відповідачем прийнято без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому такий наказ має бути визнаний протиправним та скасований.

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наявних в матеріалах справи доказів, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог і на підставі ч. 2 ст. 11, п. 1 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТГД» повністю задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача всі здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн. з Державного бюджету України.

Приймаючи до уваги викладене вище, керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. 128, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТГД» задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України від 03 лютого 2014 року № 32 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» в частині зупинення спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року, власником якого є ТОВ «ТГД».

3. Визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України від 18 березня 2014 року № 79 «Про анулювання дії спеціальних дозволів на користування надрами» в частині анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4197 від 27.07.2012 року, власником якого є ТОВ «ТГД».

4. Присудити з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями Державної служби геології та надр України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТГД» понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 73, 08 грн. (сімдесят три гривні 08 копійок).

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Головуючий суддя І.М. Погрібніченко Судді: І.О. Іщук В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено30.09.2014
Номер документу40650411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6927/14

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 15.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні