Постанова
від 24.09.2014 по справі 823/2772/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2014 року справа № 823/2772/14

10 год. 32 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Коваленка В.І.,

за участю секретаря - Савости С.В.,

за участю представників:

позивача - Школьної І.П. за довіреністю,

відповідача - Медвідь О.А. за довіреністю,

третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні

позивача - Майстренко Т.В. за довіреністю,

третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної установи «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» до Придніпровського відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - державний заклад «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція»,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах, про визнання дій незаконними та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Державна установа «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» звернулась до суду з адміністративним позовом до Придніпровського відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції, в якому просить:

- визнати дії старшого державного виконавця Придніпровського відділу державної виконавчої служби незаконними;

- скасувати постанову Придніпровського відділу державної виконавчої служби від 18.08.2014р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що державний виконавець спірною постановою наклав арешт на транспортні засоби, що належать позивачу під час виконання постанов Черкаського окружного адміністративного суду про стягнення заборгованості з іншої юридичної особи - державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція». Позивач звертає увагу, що спірні транспортні засоби передані йому за актом приймання-передачі у зв'язку з ліквідацією державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція» та зареєстровані за позивачем 23.03.2014р., тобто до прийняття спірної постанови про накладення арешту. На підставі наведеного позивач вважає, що його позовні вимоги підлягають задоволенню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечила, зазначивши, що спірні транспортні засоби на момент накладення арешту перебували у власності державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція», а тому вимоги позивача є безпідставними.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача підтримала правову позицію позивача.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача проти задоволення позову заперечила з мотивів його безпідставності.

Заслухавши пояснення учасників процесу, розглянувши наявні матеріали справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку та вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Дослідженням письмових доказів, які містяться в матеріалах справи, в судовому засіданні суд встановив, що на виконанні у старшого державного виконавця Придніпровського відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції Ковтуненко-Пізняк Г.І. перебуває виконавче провадження № 44035841 з примусового виконання виконавчих листів № 823/2256/13-а та №823/3071/13-а, виданих 03.07.2014р. та 13.12.2013р. Черкаським окружним адміністративним судом про стягнення з державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція» (код ЄДРПОУ 02005591) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах заборгованості в сумі 14 786 грн. 03 коп.

Згідно відомостей, які містяться у матеріалах справи, постановою старшого державного виконавця Придніпровського відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції Ковтуненко-Пізняк Г.І. про арешт майна боржника та оголошення заборони його відчуження ВП №44035841 від 18.08.2014р. накладено арешт на автотранспортні засоби: ВАЗ 210990-20, державний номерний знак НОМЕР_1; ГАЗ 31105, державний номерний знак НОМЕР_2; MITSUBISHI L 200, державний номерний знак НОМЕР_3; ГАЗ 3110, державний номерний знак НОМЕР_4 (бувший державний номерний знак НОМЕР_8); TOYOTA НІ АСЕ, державний номерний знак НОМЕР_5; CHEVROLET NIVA, державний номерний знак НОМЕР_9; ГАЗ 32213, державний номерний знак НОМЕР_6 та УАЗ 3962-01, державний номерний знак НОМЕР_7 (далі - спірні транспортні засоби).

Не погоджуючись із прийнятою постановою, позивач оскаржив її до начальника Придніпровського відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції, на що листом №37765 від 05.09.2014р. одержав роз'яснення про наявність права вирішити даний спір у судовому порядку.

Досліджуючи в судовому засіданні обставини реєстрації спірних транспортних засобів за позивачем, суд встановив, що наказом Міністерства охорони зоров'я України №176-О від 21.09.2012р. прийнято рішення про ліквідацію державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція» (код ЄДРПОУ 02005591), про що 12.10.2012р. в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про перебування юридичної особи в стані припинення за рішенням засновників. При цьому, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутні відомості про наявність юридичних осіб-правонаступників вказаної юридичної особи.

Наказом Державної санітарно-епідеміологічної служби України №115 від 28.11.2012р. прийнято рішення про утворення державної установи «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» (код ЄДРПОУ 38469768) та зареєстровано 01.12.2012р. зазначену юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Досліджуючи в судовому засіданні відомості, які містяться в статуті державної установи «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України», який затверджено наказом Державної санітарно-епідеміологічної служби України № 115 від 28.11.2012р. та зареєстровано 01.12.2012р. державним реєстратором виконавчого комітету Черкаської міської ради, суд встановив, що він не містить положень про правонаступництво прав та обов'язків від іншої юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, наказом Державної санітарно-епідеміологічної служби України №30 від 06.03.2013р. за державною установою «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» закріплено нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно, зазначене в актах приймання-передачі майна від 06.02.2013р. на праві оперативного управління. Зобов'язано директора зазначеної установи у встановленому законодавством порядку до 22.03.2013р. провести державну реєстрацію речових прав щодо об'єктів передачі.

Згідно відомостей реєстраційних карток щодо власників транспортних засобів, які на запит суду направлені супровідним листом №13/11-192 від 23.09.2014р. центром надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Черкаси, Черкаського та Чигиринського районів, вбачається, що спірні траспортні засоби зареєстровані за позивачем 23.03.2013р. Крім того, позивачу видано свідоцтва про реєстрацію вказаних транспортних засобів, де датою їх реєстрації зазначено 23.03.2013р.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що законом, який визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, є Закон України «Про виконавче провадження» від 21 квітня 1999 року № 606-XIV (далі - Закон № 606-XIV).

Статтею 1 Закону № 606-XIV передбачено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

В силу положень статті 7 Закону України «Про державну виконавчу службу» від 24 березня 1998 року № 202/98-ВР працівник органу державної виконавчої служби зобов'язаний сумлінно виконувати службові обов'язки, не допускати в своїй діяльності порушення прав громадян та юридичних осіб, гарантованих Конституцією України та законами України.

За змістом положень частин 1, 2 статті 57 Закону № 606-XIV арешт майна боржника застосовується для забезпечення реального виконання рішення. Арешт на майно боржника може накладатися державним виконавцем шляхом винесення постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження.

В контексті наведеного суд зазначає, що Законом № 606-XIV державному виконавцю не надано повноважень виносити постанову про арешт майна особи, яка не є боржником у виконавчому провадженні та не є правонаступником боржника. Така особа не повинна нести відповідальність за зобов'язаннями боржника. Суд звертає увагу, що спірні транспортні засоби зареєстровані за позивачем 23.03.2014р., тобто до прийняття постанови про арешт майна державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція».

Таким чином, на момент прийняття спірної постанови транспортні засоби не належали боржнику - державному закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція», а тому старший державний виконавець Придніпровського відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції Ковтуненко-Пізняк Г.І., приймаючи спірну постанову, діяв з перевищенням наданих йому повноважень та незаконно арештував транспортні засоби позивача, який не боржником у виконавчому провадженні № 44035841 з примусового виконання виконавчих листів № 823/2256/13-а та №823/3071/13-а, виданих 03.07.2014р. та 13.12.2013р. Черкаським окружним адміністративним судом про стягнення з державного закладу «Черкаська обласна санітарно-епідеміологічна станція» (код ЄДРПОУ 02005591) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах заборгованості в сумі 14 786 грн. 03 коп.

Суд також зазначає, що відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На переконання суду відповідач не довів правомірність своїх дій та спірної постанови, хоча зобов'язаний довести їх правомірність, а тому суд приходить до висновку про незаконність дій старшого державного виконавця Придніпровського відділу державної виконавчої служби Ковтуненко-Пізняк Г.І. щодо накладення постановою ВП №44035841 від 18.08.2014р. арешту на транспортні засоби, що належать державній установі «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України». А тому, постанова ВП №44035841 від 18.08.2014р. про арешт майна боржника та оголошення заборони його відчуження, винесена старшим державним виконавцем Придніпровського відділу державної виконавчої служби Ковтуненко-Пізняк Г.І., підлягає скасуванню.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати незаконними дії старшого державного виконавця Придніпровського відділу державної виконавчої служби Ковтуненко-Пізняк Г.І. щодо накладення постановою ВП №44035841 від 18.08.2014р. арешту на транспортні засоби, що належать державній установі «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України».

Скасувати постанову ВП №44035841 від 18.08.2014р. про арешт майна боржника та оголошення заборони його відчуження, винесену старшим державним виконавцем Придніпровського відділу державної виконавчої служби Ковтуненко-Пізняк Г.І.

Стягнути з Державного бюджету України на користь державної установи «Черкаський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» судовий збір у сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.І. Коваленко

Повний текст постанови виготовлено 29.09.2014р.

Дата ухвалення рішення24.09.2014
Оприлюднено02.10.2014
Номер документу40659196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2772/14

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 24.09.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні