ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
23.09.14р. Справа № 904/6466/14
За позовом приватного підприємства "ЛІДЕР-ФАСАД", м. Дніпропетровськ
до публічного акціонерного товариства "ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД", м. Новомосковськ
про стягнення заборгованості
Суддя Мартинюк С.В.
Представники:
від позивача: Сиромятников Е.О. - довіреність №б/н від 12.08.2014р., представник;
від відповідача: не з'явився;
СУТЬ СПОРУ:
Приватне підприємство "ЛІДЕР-ФАСАД", м. Дніпропетровськ звернулося до суду із позовом про стягнення з публічного акціонерного товариства "Інтерпайп Новомосковський трубний завод" 118 845, 11 грн. заборгованості за роботи виконані на підставі договору підряду №573/12 від 14.05.12р., 10 252, 69 грн. пені, 1 670, 34 грн. 3% річних та 13 219, 05 грн. інфляційних.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору підряду №573/12 від 14.05.12р. щодо розрахунків за фактично виконані роботи.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився надавши до суду заяву про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю виконати ухвалу суду від 29.08.2014 року.
Зазначена заява судом задоволена не була, оскільки викладені в заяві обставини, по-перше, документально не підтверджені, по-друге, не надано доказів, які б підтверджували, що вказані обставини перешкоджали підготовці обґрунтованого відзиву на позов та документів, які б підтверджували заперечення викладені в порядку, передбаченому ст. 59 Господарського процесуального кодексу України.
Згідно зі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу не заявлялось.
Згідно із статтею 77 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні від 16.09.2014року було оголошено перерву до 23.09.2014року.
У порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні 23.09.2014 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши представника позивача, суд, -
ВСТАНОВИВ:
14.05.2012 року між приватним підприємством "ЛІДЕР-ФАСАД" (далі - Замовник) та відкритим акціонерним товариством "ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД", правонаступником якого є публічне акціонерне товариство "ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД" (далі - Підрядник) укладений договір підряду №573/12 (далі - Договір), згідно п.1.1 якого в порядку та на умовах передбачених цим договором Підрядник взяв на себе зобов'язання своїми силами та із застосування власних матеріалів виконати ремонтно-будівельні роботи по влаштуванню промислових підлог на об'єкті Замовника, а Замовник зобов'язався прийняти виконані Підрядником роботи та оплатити їх вартість.
Відповідно до п.2.1 Договору вартість робіт, що виконуються Підрядником за цим договором, визначена на підставі кошторисної документації та вказується в Протоколі узгодження договірної ціни, який оформлюється у вигляді Додатку №1 до цього договору, який є його невід'ємною частиною. Загальна сума Договору на моменту його укладення становить: 171 153, 31 грн., в т.ч. сума ПДВ (20%) - 28 525, 55 грн.
Зміна обсягів виконаних робіт, вартості матеріалів, а також узгодження додаткових робіт, не передбачених дійсним Договором, оформлюється шляхом підписання Сторонами Додаткових угод (п.2.3 Договору).
Згідно п.2.4 Договору розрахунки за цим договором Замовником здійснюється поетапно в національній валюті України в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника.
Відповідно до п.2.5 Договору розрахунки по першому етапу робіт Замовник здійснює в наступному порядку: 1) авансовий платіж у розмірі 50% вартості матеріалів Замовника перераховується протягом 5 банківських днів з дати отримання рахунку на оплату; 2) залишок грошових коштів у розмірі 50% вартості матеріалів Замовник перераховує протягом 5 банківських днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних першого етапу робіт. Розрахунки по другому етапу робіт Замовник здійснює протягом 30 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних другого етапу робіт (п.2.6 Договору).
У зв'язку зі збільшенням обсягів робіт, а також необхідністю виконання додаткових робіт сторонами укладено наступні додаткові угоди та протоколи узгодження договірної ціни:
- 04.07.12р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 3 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 330 000 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 4 до Договору. Згідно до п.7 Додаткової угоди від 04.06.12р. розрахунки по першому етапу робіт Замовник здійснює в наступному порядку: 1) авансовий платіж в розмірі 50% вартості матеріалів Замовника перераховує протягом 5 банківських днів від дати отримання рахунку на оплату; 2) залишок грошових коштів у розмірі 50% вартості матеріалів Замовник перераховує протягом 5 банківських днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаного першого етапу робіт. Розрахунок по другому етапу робіт Замовник здійснює протягом 30 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаного другого етапу робіт;
- 03.09.12р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 5 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 286 800 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 6 до Договору. Згідно до п.6 Додаткової угоди від 03.09.12р. розрахунки за цією Додатковою угодою Замовник здійснює в наступному порядку: 1) авансовий платіж в розмірі 100% вартості матеріалів Замовника перераховує протягом 5 банківських днів від дати отримання рахунку на оплату; 2) залишок грошових коштів - протягом 60 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних робіт;
-10.09.12р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 7 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 278 000 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 8 до Договору. Згідно до п.6 Додаткової угоди від 10.09.12р. розрахунки за цією Додатковою угодою Замовник здійснює в наступному порядку: 1) авансовий платіж в розмірі 100% вартості матеріалів Замовника перераховує протягом 5 банківських днів від дати отримання рахунку на оплату; 2) залишок грошових коштів - протягом 60 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних робіт;
- 19.11.12р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 9 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 277 400 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 10 до Договору. Згідно до п.5 Додаткової угоди від 19.11.12р. розрахунки за цією Додатковою угодою Замовник здійснює в наступному порядку: 1) авансовий платіж в розмірі 100% вартості матеріалів Замовника перераховує протягом 5 банківських днів від дати рахунку, пред'явленого Підрядником на оплати; 2) залишок грошових коштів - протягом 60 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних робіт;
- 15.12.12р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 11 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 8 400 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 12 до Договору. Згідно до п.5 Додаткової угоди від 15.12.12р. розрахунки за цією Додатковою угодою Замовник здійснює в наступному порядку: 1) авансовий платіж в розмірі 100% вартості матеріалів Замовника перераховує протягом 5 банківських днів від дати рахунку, пред'явленого Підрядником до оплати; 2) залишок грошових коштів - протягом 60 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних робіт;
- 20.08.13р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 13 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 182 166 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 14 до Договору. Згідно до п.5 Додаткової угоди від 20.08.13р. розрахунки за цією Додатковою угодою Замовник здійснює шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника протягом 60 календарних днів від дати підписання сторонами Акту приймання-передачі виконаних робіт;
- 01.11.13р. укладено Додаткову угоду до договору, що є додатком 15 до Договору, згідно до якої загальна сума договору з урахуванням додаткової угоди збільшується на 123 963, 96 грн. Аналогічна сума узгоджена у протоколі погодження договірної ціни, що є додатком 16 до Договору. Згідно до п.6.1. Додаткової угоди від 01.11.13р., гроші у сумі 60 000 грн. Замовник перераховує не раніше 31 січня 2014р. Грошові кошти у сумі 63 963, 96грн. Замовник перераховує не раніше 28 лютого 2014р. (п.6.2 Додаткової угоди).
На виконання умов Договору сторонами окремо було узгоджено довідки по вартості робіт за періоди проведення будівельних та інших робіт згідно до Договору. Так було узгоджено наступні довідки виконаних будівельних робіт:
- за травень 2012р. від 31.05.12р. на суму 116 325, 91 грн.;
- за червень 2012р. від 15.06.12р. на суму 44 207, 33 грн.;
- за червень 2012р. від 25.06.12р. на суму 124 474, 60 грн.;
- за липень 2012р. від 23.07.12р. на суму 170 010 грн.;
- за грудень 2012р. від 18.02.13р. на суму 169 999, 39 грн.;
- за лютий 2013р. від 11.02.13р. на суму 189 999, 50 грн.;
- за лютий 2013р. від 13.02.13р. на суму 96 799, 90 грн.;
- за лютий 2013р. від 22.02.2013р. на суму 27 999, 67 грн.;
- за лютий 2013р. від 28.02.2013р. на суму 8 400 грн.;
- за лютий 2013р. від 28.02.13р. на суму 79 999, 87 грн.;
- за липень 2013р. від 31.07.13р. на суму 94 753, 15 грн.;
- за жовтень 2013р. від 31.10.13р. на суму 141 750, 36 грн.;
- за листопад 2013р. від 27.11.13р. на суму 123 963, 96 грн.
Згідно п.4.2 Договору приймання-передача виконаного етапу робіт здійснюється після його завершення та оформлюється Актом. Датою виконання робіт вважається дата підписання сторонами Акта приймання-передачі виконаного етапу робіт.
Відповідно до п.9 Додаткових угод датою виконання робіт вважається дата підписання сторонами Акта приймання-передачі виконаних робіт.
Як вбачається з матеріалів справи Підрядником були виконані роботи на загальну сумі 1 388 683, 64 грн., що підтверджується Актами приймання виконаних будівельних робіт:
- за травень 2012р. від 31.05.13р. на суму 116 325, 91 грн.;
- за червень 2012р. від 15.06.12р. на суму 44 207, 33 грн.;
- за червень 2012р. від 25.06.12р. на суму 124 474, 60 грн.;
- за липень 2012р. від 23.07.12р. на суму 170 010 грн.;
- за грудень 2012р. від 18.02.13р. на суму 169 999, 39 грн.;
- за лютий 2013р. від 110.2.13р. на суму 189 999, 50 грн.;
- за лютий 2013р. від 13.02.13р. на суму 96 799, 90 грн.;
- за лютий 2013р. від 22.02.13р. на суму 27 999, 67 грн.;
- за лютий 2013р. від 28.02.13р. на суму 8 400 грн.;
- за лютий 2013р. від 28.02.13р. на суму 79 999, 87 грн.;
- за липень 2013р. від 31.07.13р. на суму 94 753, 15 грн.;
- за жовтень 2013р. від 31.10.13р. на суму 141 750, 36 грн.;
- за листопад 2013р. від 27.11.13р. на суму 123 963, 96 грн.
Публічним акціонерним товариством "ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД" своєчасно не здійснило повного розрахунку за виконану роботу Підряднику, у зв'язку з чим виникла заборгованість на суму 118 845, 11 грн., що і є причиною спору.
У відповідності до ч.1 ст. 837 Цивільного кодексу України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтею 526 Цивільного кодексу закріплено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (cт.530 Цивільного кодексу України).
Доказів оплати вартості виконаних робіт в сумі 118 845, 11 грн. відповідач не надав, доводи позивача наведені в обґрунтування позову, не спростував. Таким чином, позовні вимоги про стягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 118 845, 11 грн. є правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.
Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 611 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки. Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 Цивільного кодексу України).
Згідно статті 548 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (cт.549 Цивільного кодексу України).
Пунктом 7.3. Договору встановлено, що за порушення строків оплати, встановлених пунктами 2.5.2 та 2.6 цього Договору, Замовник сплачує Підряднику пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період за який нараховується пеня, від неоплаченої суми за кожен день прострочення оплати.
За несвоєчасну оплату вартості виконаних робіт позивач нарахував та просить стягнути з відповідача неустойку у вигляді пені в сумі 10 252, 69грн.:
- за Додатковою угодою від 01.11.3р. в частині прострочення сплати 54 881, 15 грн. за період з 01.02.14р. по 01.08.14р. у сумі 4 685, 20 грн.;
- за Додатковою угодою від 01.11.3р. в частині прострочення сплати 63 963, 96 грн. за період з 01.03.14р. по 18.08.14р. у сумі 5 567, 49 грн.
Пеня нарахована відповідно до умов договору та чинного законодавства, отже вимога позивача про стягнення неустойки в заявленому розмірі є обґрунтованою та підлягає задоволенню у повному обсягу.
Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Господарський суд, перевіривши правильність нарахування 3% річних та інфляційних втрат, вважає необхідним задовольнити позовні вимоги в частині 3% річних у сумі 1 670, 34 та інфляційних у сумі 13 219, 05 грн. за період з 01.03.14р. по 18.08.14р.
Таким чином, вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсягу.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 1, 33, 34, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з публічного акціонерного товариства "ІНТЕРПАЙП НОВОМОСКОВСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД" (51200, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Сучкова, 115, код ЄДРПОУ 05393139) на користь приватного підприємства "ЛІДЕР-ФАСАД" (49057, м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграда, 162, код ЄДРПОУ 32007101) 118 845, 11 грн. заборгованості, 10 252, 69 грн. пені, 13 219, 05 грн. інфляційних, 1 670, 34 грн. 3% річних та судовий збір в розмірі 2 879, 75 грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено - 29.09.2014 року.
Суддя С.В. Мартинюк
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2014 |
Оприлюднено | 02.10.2014 |
Номер документу | 40665705 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Дармін Михайло Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Дармін Михайло Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Герасименко Ірина Миколаївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Герасименко Ірина Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні