cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/6509/14 Головуючий у 1-й інстанції: Дегтярьова О.В. Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
24 вересня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бєлової Л.В.
суддів: Безименної Н.В.,
Міщука М.С.
при секретарі: Корінець Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за апеляційною скаргою відповідача - Приватного акціонерного товариства «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2014 року у справі за адміністративним позовом Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного акціонерного товариства «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
У травні 2014 року позивач - Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер», в якому просило стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2013 рік у розмірі 21 235,90 грн та пені за порушення строків сплати зазначеної суми санкцій у розмірі 127,40 грн, що разрм складає 21 363,30 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2014 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі, а саме стягнуто з Приватного акціонерного товариства «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» (місцезнаходження: 04655, м. Київ, вул. Новокостянтинівська, буд. 4-А, ідентифікаційний код 05445400) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Червоноармійська, буд. 104, ідентифікаційний код 22869098) адміністративно-господарські санкції в розмірі 21 235 (двадцять одна тисяча двісті тридцять п'ять) грн. 90 коп. та суму пені в розмірі 127 (сто двадцять сім) грн. 40 коп., загалом 21 363 (двадцять одна тисяча триста шістдесят три) грн. 30 коп.
Не погоджуючись із зазначеною постановою, відповідачем - Приватним акціонерним товариством «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволені адміністративного позову в повному обсязі, мотивуючи свої вимоги необізнаністю про дату, час та місце розгляду даної справи.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити розгляд апеляційної скарги за відсутності представників сторін.
Згідно з ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення з'явившихся сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.
Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи, 10 лютого 2014 року відповідачем було подано до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік, в якому зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 39 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність осіб - 1 особа; кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 2 особи, а середньорічна заробітна плата штатного працівника становить 21 235, 90грн (а.с. 9).
Судом першої інстанції вірно встановлено, що згідно даних листа Оболонського районного центру зайнятості від 06 травня 2014 року № 24-2472, наданого у відповідь на запит Київського міського відділення від 29 квітня 2014 року № 1/6-585/03, Приватним акціонерним товариством «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» не подавались звіти про наявність вакансій за формою № 3-ПН протягом 2013 року з відомостями про наявність вільних вакансій для інвалідів.
Отже, згідно даних поданої звітності за формою № 10-ПІ відповідач у 2013 році повинен був працевлаштувати в себе на підприємстві 1 інваліда (відповідно до середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу 39 осіб та фактично 1 незайнятого робочого місця).
На підставі зазначеного, позивачем було визначено Приватному акціонерному товариству «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» адміністративно-господарську санкцію, що підлягає сплаті, за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів, у розмірі 21 235, 90 грн та нараховано пеню за несвоєчасну сплату вказаних санкцій у розмірі 127,40 грн.
Даючи правову оцінку вищевикладеним обставинам справи, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції вірно виходив з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові та соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченню, посильній трудовій та громадській діяльності.
Судом першої інстанції вірно визначено, що дія зазначеного Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» розповсюджується на всі підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю та є однаковою для всіх.
Відповідно до Положення про Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Фонду соціального захисту інвалідів від 26.05.2011 року № 81, Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом бюджетної установи Фонд соціального захисту інвалідів, яке здійснює зокрема, реєстрацію підприємств, які використовують найману працю, організацію та прийом звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць до нормативу, їх аналіз та перевірку правильності розрахунків, збір сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, облік заборгованості по сплаті сум адміністративно-господарських санкцій і пені, які нараховані підприємствам, які використовують найману працю, ведення претензійно-позовної роботи у судах різних інстанцій, тощо.
Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.
Згідно ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Приписами частини 3 ст. 19 вказаного вище Закону встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Зокрема, положеннями п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 31 січня 2007р. № 70, встановлено, що звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Колегія суддів апеляційного суду звертає увагу, що відповідно до вимог ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
У відповідності до ч. 2 ст. 20 вказаного Закону, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Так, згідно п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та нені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. № 70 (далі - Порядок), роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що загальна сума заборгованості що підлягає стягненню, становить 21 363, 30 грн., проте відповідачем не надано жодних відомостей про погашення вказаної суми.
Колегія суддів апеляційного суду звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні будь-які документальні підтвердження сплати відповідачем суми фактичних витрат управління на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, а тому вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Крім того, апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянта про недотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при винесенні оскаржуваного рішення, а саме що відповідач не був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду даної справи.
Як вбачається з матеріалів справи, 16 червня 2014 року представником відповідача було отримано судову повістку про виклик на 23 червня 2014 року від Окружного адміністративного суду міста Києва, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення № 0101408630844 (а.с. 25).
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 33 КАС України, судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями.
Відповідно до ч. 3 ст. 35 КАС України, повістка повинна бути вручена не пізніше ніж за три дні до судового засідання, крім випадку, коли повістка вручається безпосередньо в суді. Повістка у справах, для яких встановлено скорочені строки розгляду, має бути вручена у строк, достатній для прибуття до суду.
Отже, відповідач був належним чином повідомлений про те, що розгляд справи № 826/6509/14за адміністративним позовом Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного акціонерного товариства «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені відбудеться 23 червня 2014 року, так як в матеріалах справи наявне підтвердження про отримання 16 червня 2014 року представником повістки про виклик.
Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 199, 200, 205, 206, КАС України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу відповідача - Приватного акціонерного товариства «Виробничо-будівельний комбінат «Кібер» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2014 року - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2014 року -залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів, відповідно до вимог ст. 212 КАС України, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 25.09.2014 року.
Головуючий суддя Л.В.Бєлова
Судді Н.В. Безименна,
М.С. Міщук
Головуючий суддя Бєлова Л.В.
Судді: Безименна Н.В.
Міщук М.С.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2014 |
Оприлюднено | 01.10.2014 |
Номер документу | 40681730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні