Постанова
від 02.10.2014 по справі 826/14705/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 жовтня 2014 року 13:36 № 826/14705/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кобилянського К.М., за участю секретаря судового засідання Голод А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві

про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, за участю сторін:

представник позивача: Бойчук Д.Л.

представник відповідача: Шендрик С.В.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 02.10.2014 проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (далі - позивач, ТОВ «Блафтон») звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві (далі - відповідач), у якій просить суд:

1. Визнати протиправними дії відповідача, що виразились у проведенні зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993), результати якої оформлені актом №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАФТОН» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

2. Зобов'язати відповідача вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАФТОН» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

3. Зобов'язати відповідача відновити в інформаційній базі даних «Податковий блок» дані податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) шляхом внесення показників, зазначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість за травень-червень 2014 року.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач всупереч вимог податкового законодавства за відсутності правових підстав здійснив зустрічну звірку позивача, за результатами якої склав акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Блафтон», у якому зазначив про відсутність реального характеру господарських відносин між позивачем та його контрагентом за період травень-червень 2014 року. Також, на думку позивача, відповідач протиправно здійснив коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту в АІС «Податковий блок». Просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю. Посилався на те, що обставини, викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Блафтон» відповідають фактичним обставинам справи, а оскаржувані дії вчинені у відповідності до вимог законодавства.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Посадовою особою відповідача складено акт №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014 (далі - акт №2527/26-55-22-13/39081993).

В акті №2527/26-55-22-13/39081993 відповідач виклав наступні висновки: перевіркою встановлено порушення ТОВ «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993):

- абз. «а» пункту 198.1, пунктів 198.2, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкового кредиту: за травень 2014 року у загальній сумі ПДВ 850 346,00 грн., за червень 2014 року у загальній сумі ПДВ 4 640 204,00 грн.;

- абз. «а», «б» пункту 185.1 статті 185, пунктів 186.1, 186.2 статті 186 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань: за травень 2014 року у загальній сумі ПДВ 860 263,00 грн., за червень 2014 року у загальній сумі ПДВ 4 694 711,00 грн.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт №2527/26-55-22-13/39081993, а також дії щодо внесення до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» інформації на підставі даного акта та коригування показників податкової звітності, позивач оскаржив їх до суду.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню частково, з наступних підстав.

Згідно з підпунктом 62.1.3 пункту 62.1, статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Пунктом 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232, (далі - Порядок №1232) передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

У відповідності до пункту 4 Порядку №1232, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Таким чином, підставами для проведення зустрічної звірки, у відповідності до вищезазначених норм, є необхідність зіставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання по господарських операціях, за наявності сумнівів стосовно факту здійснення таких операцій.

Відповідно до пункту 3.3, 4.5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 №236 обов'язок направлення запиту на адресу об'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС - виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку; при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Податкового кодексу України термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

У відповідності до пункту 4.4 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України №236 від 22.04.2011, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

З вищезазначених правових норм вбачається, що проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка.

Відповідач посилався на те, що ним отримано податкову інформацію стосовно контрагента позивача ТОВ «Ка-Маріс», а саме: акт ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві від 25.07.2014 №2066/26-55-22-13/39150265 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Ка-Маріс» (код ЄДРПОУ 39150265) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.05.2014 по 30.06.2014.

Отримання даної інформації стало підставою для направлення позивачу письмового запиту від 20.08.2014 №40541/10/26-55-22-13-10 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин з позивача з ТОВ «Ка-Маріс».

Представник відповідача зазначив, що з метою вручення письмового запиту від 20.08.2014 №40541/10/26-55-22-13-10 про надання інформації та її документального підтвердження посадові особи відповідача здійснили вихід на податкову адресу ТОВ «Блафтон» (м. Київ, вул. Червоноармійська, буд. 139, кв. (офіс) 315/2) та встановили відсутність товариства за місцезнаходженням, про що складено акт обстеження місцезнаходження підприємства за юридичною та фактичною адресами від 20.08.2014 №1863/26-55-22-13/39081993. Також відповідач склав акт від 20.08.2014 №1861/26-55-22-13/39081993 про неможливість вручення письмового запиту.

Того ж дня посадовою особою відповідача складено акт від 20.08.2014 №2527/26-55-22-13/39081993 про неможливість проведення зустрічної звірки.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що у відповідача були підстави для проведення зустрічної звірки ТОВ «Блафтон», з огляду на що, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача, що виразились у проведенні зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993), результати якої оформлені актом №2527/26-55-22-13/39081993, задоволенню не підлягають.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому ПК України.

Статтею 71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань

Згідно із положеннями статей 72, 74 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю, податкова інформація, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

На час звернення до суду із адміністративним позовом, чинними є Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України №165 від 14.06.2013 (надалі - Методичні рекомендації №165).

Вказані Методичні рекомендації №165 були запроваджені в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.

Пунктом 1.3 Методичних рекомендацій №165 визначено, що під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти: підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів»; єдиний реєстр податкових накладних; АРМ «Митниця»; підсистема «Реєстрація та облік РРО та книг обліку розрахункових операцій АІС «Реєстри платників податків».

Єдина система «Податковий блок» та її підсистеми є програмними продуктами, створеними для використання органами Державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі.

Під час розгляду справи суд встановив, що на підставі висновків акта №2527/26-55-22-13/39081993, відповідач вніс до АІС «Податковий блок» зміни в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Блафтон», а саме: зменшив суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість до 0,00 грн. за період травень-червень 2014 року, що підтверджується витягом з вказаної інформаційної бази даних.

З урахуванням того, що висновки актів та/або довідок про неможливість проведення зустрічних звірок не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, суд дійшов висновку, що відповідач зобов'язаний вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014.

Аналогічну правову позицію викладено в судових рішеннях Вищого адміністративного суду України від 14.01.2014 №К/800/34146/13, від 27.11.2013 №К/800/12884/13, від 26.11.2013 №К/9991/45776/12, від 13.02.2013 №К/9991/74156/12.

Стосовно позовної вимоги про зобов'язання відповідача відновити в інформаційній базі даних «Податковий блок» дані податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) шляхом внесення показників, зазначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість за травень-червень 2014 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень статті 50 Податкового кодексу України, позивач не позбавлений права подавати до контролюючого органу уточнюючі розрахунки до податкової декларації, якщо самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, з урахуванням обмежень, встановлених даною статтею.

Таким чином, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання відповідача відновити в інформаційній системі «Податковий блок» дані податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон», які були змінені на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993.

У зв'язку із зазначеним, суд дійшов висновку про наявність підстав для виходу за межі позовних вимог на підставі положень статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов ТОВ «Блафтон» підлягає задоволенню частково.

Керуючись положеннями статей 2, 7, 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон»задовольнити частково.

2. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві відновити в інформаційній системі «Податковий блок» дані податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон», які були змінені на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

4. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) судові витрати в сумі 48,72 грн. (сорок вісім гривень 72 коп.).

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя К.М. Кобилянський

Повний текст постанови складено та підписано 02.10.2014.

Дата ухвалення рішення02.10.2014
Оприлюднено07.10.2014
Номер документу40736421
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14705/14

Ухвала від 29.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 29.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 02.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні