Ухвала
від 16.12.2014 по справі 826/14705/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14705/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

16 грудня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді : Собківа Я.М.,

суддів: Борисюк Л.П., Петрика І.Й.,

при секретарі: Присяжній Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Блафтон" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Товариства з обмеженою відповідальністю " Блафтон" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, в якому просив:

1. Визнати протиправними дії відповідача, що виразились у проведенні зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993), результати якої оформлені актом №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

2. Зобов'язати відповідача вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

3. Зобов'язати відповідача відновити в інформаційній базі даних «Податковий блок» дані податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) шляхом внесення показників, зазначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість за травень-червень 2014 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2014 року позов задоволено частково.

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві відновити в інформаційній системі «Податковий блок» дані податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон», які були змінені на підставі акта №2527/26-55-22-13/39081993 від 20.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014».

В іншій частині позову відмовлено.

Відповідач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким повністю відмовити в задоволенні вимог даного позову.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, учасників судового процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, посадовою особою податкового органу складено акт від 20.08.2014№2527/26-55-22-13/39081993 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014 (далі - Акт про неможливість проведення зустрічної звірки).

В Акті про неможливість проведення зустрічної звірки відповідач виклав наступні висновки: перевіркою встановлено порушення ТОВ «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993):

- абз. «а» пункту 198.1, пунктів 198.2, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкового кредиту: за травень 2014 року у загальній сумі ПДВ 850 346,00 грн., за червень 2014 року у загальній сумі ПДВ 4 640 204,00 грн.;

- абз. «а», «б» пункту 185.1 статті 185, пунктів 186.1, 186.2 статті 186 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань: за травень 2014 року у загальній сумі ПДВ 860 263,00 грн., за червень 2014 року у загальній сумі ПДВ 4 694 711,00 грн.

Підставою для проведення зустрічної звірки позивача стало отримання податкової інформації стосовно контрагента позивача ТОВ «Ка-Маріс», а саме: акта ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві від 25.07.2014 №2066/26-55-22-13/39150265 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Ка-Маріс» (код ЄДРПОУ 39150265) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період 01.05.2014 по 30.06.2014.

Отримання даної інформації стало підставою для направлення позивачу письмового запиту від 20.08.2014 №40541/10/26-55-22-13-10 про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин з позивача з ТОВ «Ка-Маріс».

Представник відповідача зазначив, що з метою вручення письмового запиту від 20.08.2014 №40541/10/26-55-22-13-10 про надання інформації та її документального підтвердження посадові особи відповідача здійснили вихід на податкову адресу ТОВ «Блафтон» (м. Київ, вул. Червоноармійська, буд. 139, кв. (офіс) 315/2) та встановили відсутність товариства позивача за місцезнаходженням, про що складено акт обстеження місцезнаходження підприємства за юридичною та фактичною адресами від 20.08.2014 №1863/26-55-22-13/39081993. Також відповідач склав акт від 20.08.2014 №1861/26-55-22-13/39081993 про неможливість вручення письмового запиту.

Того ж дня посадовою особою податкового органу складено акт від 20.08.2014 №2527/26-55-22-13/39081993 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Блафтон».

Також судом першої інстанції правильно установлено, що на підставі висновків Акта про неможливість проведення зустрічної звірки відповідач вніс до АІС «Податковий блок» зміни в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Блафтон», а саме: зменшив суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість до 0,00 грн. за період травень-червень 2014 року, що підтверджується витягом з вказаної інформаційної бази даних.

Приймаючи рішення в частині відмовив задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «Блафтон» здійснено відповідно до вимог чинного податкового законодавства.

У той же час, задовольняючи позов частково суд першої інстанції виходив з того, що висновки Акта про неможливість проведення зустрічної звірки не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Блафтон».

Надаючи правову оцінку установленим обставинам цієї справи, колегія суддів погоджується з викладеними висновками суду першої інстанції та виходить з наступного.

На думку позивача, відповідач всупереч вимогам податкового законодавства та за відсутності правових підстав здійснив зустрічну звірку ТОВ «Блафтон», за результатами якої склав акт про неможливість проведення зустрічної звірки позивача як суб'єкта господарювання.

Згідно з підпунктом 62.1.3 пункту 62.1, статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Пунктом 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232 (далі - Порядок №1232), передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідно до пункту 4 Порядку №1232, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Отже, підставами для проведення зустрічної звірки, у відповідності до вищезазначених норм чинного законодавства, є необхідність зіставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання по господарських операціях, за наявності сумнівів стосовно факту здійснення таких операцій.

Відповідно до пункту 3.3, 4.5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 №236, обов'язок направлення запиту на адресу об'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС - виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку; при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Податкового кодексу України термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

Пунктом 4.4 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011№236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Як вбачається з матеріалів даної справи, податковий орган під час вжиття заходів щодо проведення зустрічної звірки та складання Акта про неможливість проведення зустрічної звірки діяв відповідно до викладених положень податкового законодавства з метою підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з контрагентом позивача ТОВ «Ка-Маріс». У зв'язку з відсутністю позивача за місцезнаходженням податковий орган правомірно склав Акт про неможливість проведення зустрічної звірки.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що у відповідача були підстави для проведення зустрічної звірки ТОВ «Блафтон», з огляду на що позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача, що виразились у проведенні зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Блафтон» (код ЄДРПОУ 39081993), результати якої оформлені актом №2527/26-55-22-13/39081993, задоволенню не підлягають.

Що стосується позовних вимог про зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію та зобов'язання відновити в цій інформаційній базі дані податкової звітності ТОВ «Блафтон», колегія суддів виходить з наступного.

Висновки податкових перевірок та зустрічних звірок можуть бути відображені контролюючим органом у даних обліку платника податків (картках особового рахунку, інформаційних базах співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань тощо).

Статтею 71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.

Згідно із положеннями статей 72, 74 Податкового кодексу України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю, податкова інформація, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Пунктом 1.3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013№165, визначено, що під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти: підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів»; єдиний реєстр податкових накладних; АРМ «Митниця»; підсистема «Реєстрація та облік РРО та книг обліку розрахункових операцій АІС «Реєстри платників податків».

Єдина система «Податковий блок» та її підсистеми є програмними продуктами, створеними для використання органами Державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі.

Як випливає зі змісту підпункту 2.10.3 пункту 2.10 Порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 №266 (далі - Порядок), співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість з інформацією з інших джерел, а саме інформації кол. 2 розділу II Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, кол. 3 Розрахунку коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість з даними Реєстру платників податку на додану вартість здійснюється у складі автоматизованого контролю.

Відповідно до пункту 2.14 Порядку інформація податкової звітності з ПДВ, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, у розрізі контрагентів підлягає співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України з метою виявлення платників податку на додану вартість, якими занижено суму податкових зобов'язань або завищено суму податкового кредиту.

Пунктом 2.21 Порядку передбачено, що підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з податку на додану вартість на центральному рівні відображаються в описовій частині акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з податку на додану вартість за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 4.16 Порядку якщо платником податку на додану вартість (постачальником) до податкових зобов'язань включено суму податку на додану вартість меншу, ніж контрагентом (отримувачем) до податкового кредиту, працівники підрозділу оподаткування юридичних, фізичних осіб органу Державної податкової служби, на обліку якого знаходиться платник податку на додану вартість (постачальник), та органу Державної податкової служби, на обліку якого знаходиться платник податку на додану вартість (отримувач), відповідно до пункту 3 статті 11, пункту 3 статті 111 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» звертаються в письмовій формі до таких платників податку на додану вартість щодо одержання пояснень та їх документальних підтверджень (перелік документів, що затребується у платника податку на додану вартість, передбачений пунктом 4.2 Порядку) з метою встановлення причин розбіжностей даних, що містяться у поданій ними податковій звітності з податку на додану вартість, виявлених під час камеральної перевірки, та/або за результатами автоматизованого співставлення.

Наведені законодавчі положення дають підстави для висновку про те, що процес зіставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці.

У той же час, питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом під час проведення податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

Сама по собі здійснена податковим органом кваліфікація операцій за відсутності відмінності між задекларованими показниками податкової звітності контрагентів та відсутності дослідження фінансово-господарських документів не може слугувати підставою для внесення змін до інформаційної системи «Податковий блок».

Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Слід також зазначити, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження.

З урахуванням того, що висновки Акта про неможливість проведення зустрічної звірки не може бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, колегія суддів приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний вилучити з інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта від 20.08.2014№2527/26-55-22-13/39081993, та відновити в інформаційній базі даних «Податковий блок» дані податкової звітності ТОВ «Блафтон».

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя суддя суддя Я.М. Собків Л.П. Борисюк І.Й. Петрик

Повний текст ухвали виготовлено - 22.12.14 р.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Судді: Борисюк Л.П.

Петрик І.Й.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2014
Оприлюднено25.12.2014
Номер документу41998565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14705/14

Ухвала від 29.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 29.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 02.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні