cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81
У Х В А Л А
"01" вересня 2014 р. Справа № Б8/191-10
Господарський суд Київської області в складі судді Скутельника П.Ф. , при секретарі Жилі Б.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні наявну частину матеріалів справи № Б8/191-10
за заявою Приватного акціонерного товариства "РОСАВА" (раніше - закрите акціонерне товариство "РОСАВА"), ідентифікаційний код: 30253385, місцезнаходження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Леваневського, буд. 91 (Кредитор/ ініціюючий кредитор ),
про банкрутство,
учасники провадження у справі про банкрутство:
розпорядник майна Боржника: арбітражний керуючий Кіцул Сергій Богданович, який діє на підставі свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_1, виданого Міністерством юстиції України 08 липня 2013 року та ухвали господарського суду Київської області від 03 березня 2014 року у справі № Б8/191-10;
Фонд державного майна України , місцезнаходження: 01133, м. Київ, вул. Кутузова, буд. 18/9;
Прокуратура Київської області , місцезнаходження: 01601, м. Київ, б-р Лесі Українки, буд. 27/2;
Кредитор 1 - Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа ", ідентифікаційний код: 04654336, місцезнаходження: 09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Мережна, буд. 3;
Кредитор 2 - Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекція Київської області , ідентифікаційний код: 19421230, місцезнаходження: 09117, Київська область, м. Біла Церква, бул. 50-річчя Перемоги, буд. 12;
Кредитор 3 - товариство з обмеженою відповідальністю "Рекон ", ідентифікаційний код: 24100539, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Січневого повстання, буд. 11-Б, оф. 106;
Кредитор 4 - товариство з обмеженою відповідальністю "Баракуда і К ", ідентифікаційний код: 36632174, місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Спаська, буд. 11;
Кредитор 5 - товариство з обмеженою відповідальністю "Шинбудмонтаж ", ідентифікаційний код: 34846042, місцезнаходження: 09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Леваневського, буд. 91;
Заявник 6 - Управління Пенсійного фонду України у м. Біла Церква Київської області , ідентифікаційний код: 22200584, місцезнаходження: 09112, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Фастівська, буд. 23;
Білоцерківська міська рада Київської області , ідентифікаційний код: 26376300, місцезнаходження: 09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Я.Мудрого, буд. 15;
Заявник 7 - Білоцерківська міська рада Київської області , ідентифікаційний код: 26376300, місцезнаходження: 09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Я.Мудрого, буд. 15;
за участю представників учасників провадження у справі про банкрутство:
від Кредитора: провідний юрисконсульт Свинарьов О.В., який діє на підставі довіреності № 05-59 від 28 серпня 2014 року;
від Боржника: Кваша В.Ю., який діє на підставі довіреності № 05-04 від 02 січня 2013 року;
від Заявника 6: провідний спеціаліст-юрисконсульт Кизима О.О., який діє на підставі довіреності № 28142/08 від 02 січня 2014 року;
від прокуратури Київської області: Біньковська А.В., службове посвідчення № 009568, видане 15 жовтня 2012 року;
від розпорядника майна Боржника: арбітражний керуючий Кіцул С.Б. особисто, який діє на підставі свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_1, виданого Міністерством юстиції України 08 липня 2013 року та ухвали господарського суду Київської області від 03 березня 2014 року у справі № Б8/191-10;
від Кредиторів 1-5, Фонду державного майна України, Білоцерківської міської ради Київської області, Заявника 7: не з'явились, -
В С Т А Н О В И В:
в провадженні господарського суду Київської області перебуває справа № Б8/191-10 за заявою Приватного акціонерного товариства "РОСАВА" (раніше - закрите акціонерне товариство "РОСАВА") (ідентифікаційний код: 30253385, місцезнаходження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Леваневського, буд. 91) (Кредитор / ініціюючий кредитор ) про банкрутство відкритого акціонерного товариства "РОСАВА" (ідентифікаційний код: 00152269, індивідуальний податковий номер: 001522610277, місцезнаходження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Леваневського, буд. 91) (Боржник ), порушена ухвалою господарського суду Київської області від 14 грудня 2010 року, якою призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні на 27 грудня 2010 року; залучено учасника провадження у справі про банкрутство: Фонд державного майна України; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, у зв'язку з чим заборонено органам стягнення та органам державної виконавчої служби стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалами господарського суду Київської області від 27 грудня 2010 року, від 06 січня 2011 року відкладено розгляд справи на 06 січня 2011 року, на 14 січня 2011 року відповідно.
Ухвалою господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року визнано безспірні грошові вимоги Кредитора; зобов'язано Кредитора здійснити публікацію оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство Боржника; введено процедуру розпорядження майном Боржника та призначено арбітражного керуючого Борейка А.М. розпорядником майна Боржника; призначено справу до розгляду в попередньому засіданні на 28 березня 2011 року; призначено на 07 липня 2011 року засідання, на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 01 березня 2011 року продовжено строки, встановлені п. 11 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі за текстом також: "Закон про банкрутство") на шість місяців; призначено справу до розгляду в попередньому засіданні на 11 жовтня 2011 року; призначено на 10 січня 2012 року засідання, на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 22 березня 2011 року призначено у справі № Б8/191-10 судово-економічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
Ухвалою господарського суду Київської області від 14 липня 2011 року продовжено строки, встановлені п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство, на два місяці від раніше продовжених; призначено справу до розгляду в попередньому засіданні на 13 грудня 2011 року; призначено на 14 лютого 2012 року засідання, на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 01 серпня 2011 року повторно призначено у справі № Б8/191-10 судово-економічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
Ухвалою господарського суду Київської області від 09 серпня 2011 року припинено повноваження розпорядника майна Боржника Борейка А.М. у справі № Б8/191-10; призначено розпорядником майна Боржника у справі № Б8/191-10 арбітражного керуючого Мартинко А.Г.; призначено справу до розгляду в попередньому засіданні на 13 грудня 2011 року; призначено на 14 лютого 2012 року засідання, на якому буде винесено ухвалу про санацію Боржника, чи про визнання Боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 13 грудня 2011 року продовжено строки, встановлені п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство від вже продовжених на шість місяців; зобов'язано розпорядника майна Боржника до 22 травня 2012 року подати до суду повний попередній реєстр грошових вимог кредиторів; призначено справу до розгляду в попередньому засіданні на 13 червня 2012 року; призначено на 21 серпня 2012 року засідання, на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 17 січня 2012 року відсторонено керівника Боржника або інших осіб, які виконують обов'язки керівника Боржника від посади керівника (виконання ними обов'язків керівника) відкритого акціонерного товариства "РОСАВА" (ідентифікаційний код: 00152269); покладено виконання обов'язків керівника/ голови правління Боржника на розпорядника майна Боржника - арбітражного керуючого Мартинко А.Г.
Ухвалою господарського суду Київської області від 13 березня 2012 року визнано вимоги кредиторів Боржника, а саме: Комунального підприємства Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа", Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області, товариства з обмеженою відповідальністю "Рекон", товариства з обмеженою відповідальністю "Баракуда і К", Приватного акціонерного товариством "Росава", товариства з обмеженою відповідальністю "Шинбудмонтаж".
Ухвалою господарського суду Київської області від 13 червня 2012 року продовжено строки, встановлені п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство від вже продовжених на шість місяців; призначено справу до розгляду в попередньому засіданні на 10 грудня 2012 року; призначено на 11 березня 2013 року засідання, на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство; вирішено інші процедурні питання у справі.
Через відділ діловодства господарського суду Київської області від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшов висновок судово-економічної експертизи № 10839/10840/11-45 від 05 квітня 2012 року (вх. № 389/11 від 25 жовтня 2012 року) та матеріали заяви Кредитора 6 з вимогами до Боржника.
Ухвалою господарського суду Київської області від 10 грудня 2012 року продовжено строки, встановлені п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство від вже продовжених на три місяці; відкладено попереднє засідання у справі на 24 грудня 2012 року; призначено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство на 10 червня 2013 року; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 24 грудня 2012 року відкладено попереднє засідання у справі на 14 січня 2013 року; зобов'язано розпорядника майна Боржника виконати обов'язки, покладені Законом про банкрутство на розпорядника майна у справі про банкрутство та виконати вимоги ухвал господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року і від 13 червня 2012 року у справі № Б8/191-10 в невиконаній частині; зобов'язано до 18 січня 2013 року провести перші загальні збори кредиторів та до 21 січня 2013 року подати клопотання щодо подальших процедур у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 14 січня 2013 року відкладено попереднє засідання у справі на 28 січня 2013 року; зобов'язано розпорядника майна Боржника виконати обов'язки, покладені Законом про банкрутство на розпорядника майна у справі про банкрутство та виконати вимоги ухвал господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року і від 13 червня 2012 року у справі № Б8/191-10 в невиконаній частині; зобов'язано до 31 січня 2013 року провести перші загальні збори кредиторів та до 04 лютого 2013 року подати клопотання щодо подальших процедур у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 28 січня 2013 року відкладено попереднє засідання у справі на 25 лютого 2013 року; зобов'язано розпорядника майна Боржника виконати обов'язки, покладені Законом про банкрутство на розпорядника майна у справі про банкрутство та виконати вимоги ухвал господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року і від 13 червня 2012 року у справі № Б8/191-10 в невиконаній частині; зобов'язано до 28 лютого 2013 року провести перші загальні збори кредиторів та до 04 березня 2013 року подати клопотання щодо подальших процедур у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 25 лютого 2013 року продовжено строк, встановлений абз. 4 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство на п'ятнадцять днів від раніше продовженого; відкладено попереднє засідання у справі на 25 березня 2013 року; зобов'язано розпорядника майна Боржника виконати обов'язки, покладені Законом про банкрутство на розпорядника майна у справі про банкрутство та виконати вимоги ухвал господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року і від 13 червня 2012 року у справі № Б8/191-10 в невиконаній частині; зобов'язано до 28 березня 2013 року провести перші загальні збори кредиторів та до 29 березня 2013 року подати клопотання щодо подальших процедур у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 25 березня 2013 року визнано вимоги Управління Пенсійного фонду України у м. Біла Церква Київської області; включено до реєстру кредиторів Боржника та затверджено реєстр вимог кредиторів Боржника; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 10 червня 2013 року продовжено строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство у справі № Б8/191-10 на три місяці від раніше продовженого; призначено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 09 вересня 2013 року; зобов'язано розпорядника майна Боржника виконати обов'язки, покладені Законом про банкрутство на розпорядника майна у справі про банкрутство та виконати вимоги ухвал господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року і від 13 червня 2012 року у справі № Б8/191-10 в невиконаній частині.
Ухвалою господарського суду Київської області від 09 вересня 2013 року продовжено строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство у справі № Б8/191-10 на три місяці від раніше продовженого; призначено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 02 грудня 2013 року; зобов'язано розпорядника майна Боржника виконати обов'язки, покладені Законом про банкрутство на розпорядника майна у справі про банкрутство та виконати вимоги ухвал господарського суду Київської області від 14 січня 2011 року і від 13 червня 2012 року у справі № Б8/191-10 в невиконаній частині.
Ухвалою господарського суду Київської області від 02 грудня 2013 року продовжено строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство у справі № Б8/191-10 на три місяці від раніше продовженого; призначено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 13 січня 2014 року.
Ухвалою господарського суду Київської області від 13 січня 2014 року відкладено розгляд клопотання Головного управління юстиції у Київській області № 2366-2.1/10 від 14 листопада 2013 року, заяв арбітражного керуючого Гусара І.О. про участь у справі про банкрутство № Б8/191-10/1 від 24 грудня 2013 року, арбітражного керуючого Кіцула С.Б. про участь у справі про банкрутство № 1/Р від 25 грудня 2013 року, арбітражного керуючого Кучака Ю.Ф. про участь у справі про банкрутство № Б8/191-10/1від 24 грудня 2013 року та клопотання Білоцерківської міської ради Київської області щодо кандидатури арбітражного керуючого № 4281/1-7 від 26 грудня 2013 року у судовому засіданні на 03 березня 2014 року; відкладено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 03 березня 2014 року; зобов'язано Головне управління юстиції у Київській області та розпорядника майна Боржника - арбітражного керуючого Мартинко А.Г., виконати вимоги ухвали господарського суду Київської області від 21 листопада 2013 року в невиконаній частині; вирішено інші процедурні питання у справі.
Постановою Вищого господарського суду України від 12 лютого 2014 року у справі № Б8/191-10 постанову Київського апеляційного господарського суду від 12 червня 2013 року та ухвалу господарського суду Київської області від 25 березня 2013 року у справі № Б8/191-10 скасовано в частині кредиторських вимог Управління Пенсійного Фонду України у м. Білій Церкві, в цій частині справу № Б8/191-10 передано на новий розгляд до господарського суду Київської області.
Ухвалою господарського суду Київської області від 03 березня 2014 року залучено Білоцерківську міську раду Київської області до участі у справі № Б8/191-10 в якості учасника провадження у справі про банкрутство ВАТ "РОСАВА"; усунуто арбітражного керуючого Мартинко А.Г. від виконання нею обов'язків розпорядника майна ВАТ "РОСАВА" та припинено її повноваження в якості розпорядника майна ВАТ "РОСАВА" у справі № Б8/191-10; припинено повноваження Мартинко А.Г. як керівника / голови правління ВАТ "РОСАВА"; призначено розпорядником майна ВАТ "РОСАВА" арбітражного керуючого Кіцула С.Б.; покладено виконання обов'язків керівника / голови правління ВАТ "РОСАВА" на розпорядника майна ВАТ "РОСАВА" - арбітражного керуючого Кіцула С.Б.; продовжено строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство у справі № Б8/191-10 на три місяці від раніше продовженого; відкладено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 26 травня 2014 року; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 17 березня 2014 року (суддя Лутак Т.В.) визнано вимоги Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві частково на загальну суму 11 123 891,67 грн., з яких: 11 115 004,21 грн. - четверта черга та 8 887,46 грн. - шоста черга задоволення вимог кредиторів; зобов'язано розпорядника майна Боржника включити до реєстру грошових вимог кредиторів боржника ВАТ "РОСАВА" визнані судом кредиторські вимоги Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, ПАТ "РОСАВА" звернулось до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції від 17 березня 2014 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити кредиторські вимоги Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві до Боржника в розмірі 5 985 722,87 грн. та включити їх до шостої черги вимог кредиторів.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 27 травня 2014 року апеляційну скаргу ПАТ "РОСАВА" залишено без задоволення; ухвалу господарського суду Київської області від 17 березня 2014 року у справі № Б8/191-10 залишено без змін.
Не погоджуючись з вказаними судовими рішеннями попередніх інстанцій, ПАТ "РОСАВА" звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати як ухвалу господарського суду Київської області від 17 березня 2014 року, так і постанову Київського апеляційного господарського суду від 27 травня 2014 року та прийняти нове рішення, яким визнати та включити кредиторські вимоги Фонду до реєстру вимог кредиторів Боржника в сумі 5 985 722,87 грн. із віднесенням їх до шостої черги задоволення.
Постановою Вищого господарського суду України від 23 липня 2014 року касаційну скаргу ПАТ "РОСАВА" задоволено частково; постанову Київського апеляційного господарського суду від 27 травня 2014 року та ухвалу господарського суду Київської області від 17 березня 2014 року у справі № Б8/191-10 скасовано; справу № Б8/191-10 в частині кредиторських вимог Управління Пенсійного Фонду України у м. Білій Церкві до Боржника передано на новий розгляд до господарського суду Київської області.
Ухвалою господарського суду Київської області від 26 травня 2014 року продовжено строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство у справі № Б8/191-10 на три місяці від раніше продовженого; відкладено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 21 липня 2014 року; продовжено строк, встановлений ч. 7 ст. 13 Закону про банкрутство у справі № Б8/191-10 на шість місяців; прийнято до розгляду у справі № Б8/191-10 клопотання розпорядника майна Боржника про внесення змін до реєстру вимог кредиторів № 02-9/17 від 31 березня 2014 року, розгляд якого призначено в судовому засіданні 21 липня 2014 року.
19 червня 2014 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від Білоцерківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області (Кредитор 2 ) надійшла заява № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року (вх. № 11786/14 від 19 червня 2014 року) про збільшення поточних кредиторських вимог Білоцерківської ОДПІ по справі № Б8/191-10 про банкрутство ВАТ "РОСАВА" з доданими документами, яка ухвалою господарського суду Київської області від 23 червня 2014 року призначена до розгляду в судовому засіданні на 01 вересня 2014 року.
23 червня 2014 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від Білоцерківської міської ради Київської області (Заявник 7 ) надійшов супровідний лист № 2072/1-7 від 19 червня 2014 року (вх. № 12036/14 від 23 червня 2014 року) з доданою заявою № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10 з доданими документами, яка ухвалою господарського суду Київської області від 23 червня 2014 року призначена до розгляду в судовому засіданні на 01 вересня 2014 року.
Ухвалою господарського суду Київської області від 21 липня 2014 року відкладено судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 01 вересня 2014 року; відкладено судове засідання для розгляду клопотання розпорядника майна ВАТ "РОСАВА" - арбітражного керуючого Кіцула С.Б. про внесення змін до реєстру вимог кредиторів № 02-9/17 від 31 березня 2014 року (вх. № 5813/14 від 31 березня 2014 року) на 01 вересня 2014 року.
01 вересня 2014 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від розпорядника майна Боржника надійшли пояснення по справі № 02-9/38 від 01 вересня 2014 року (вх. № 17948/14 від 01 вересня 2014 року) з доданою копією відзиву на заяву про визнання кредитором Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Київській області.
Провадження у справі № Б8/191-10 перебуває в судовій процедурі розпорядження майном Боржника, в якій на 01 вересня 2014 року призначено судове засідання на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство, розгляд клопотання розпорядника майна Боржника про внесення змін до реєстру вимог кредиторів № 02-9/17 від 31 березня 2014 року, заяви Білоцерківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог Білоцерківської ОДПІ по справі № Б8/191-10 про банкрутство ВАТ "РОСАВА", заяви Білоцерківської міської ради Київської області № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10.
В судове засідання 01 вересня 2014 року з'явились представники Ініціюючого кредитора, Боржника, Заявника 6, прокуратура Київської області, розпорядник майна Боржника та надали свої пояснення у справі; інші учасники провадження в судове засідання не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, хоча й були належним чином повідомлені про час та місце судового засідання. В судовому засіданні розпорядником майна Боржника надано пояснення, відповідно до яких він вважає, що вимоги Кредитора 2 підлягають відхиленню; просить зобов'язати Білоцерківську міську раду Київської області направити розпоряднику майна копію заяви з вимогами до Боржника з додатками. Відповідно до пояснень прокуратури Київської області, остання питання стосовно відкладення судового засідання для розгляду заяви з вимогами до Банкрута Білоцерківської міської ради Київської області відносить на розсуд суду. Представники Кредитора та Боржника надали пояснення, відповідно до яких підтримують пояснення надані розпорядником майна Боржника.
Детально дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників провадження у справі про банкрутство, суд дійшов наступних висновків.
Згідно ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ред. Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI, що набрала чинності з 19 січня 2013 року, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Провадження у цій справі про банкрутство порушено ухвалою суду від 27 грудня 2010 року, відповідно, до набрання чинності новою редакцією Закону про банкрутство та у відповідності до п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в ред., що набрала чинності з 19 січня 2013 року), під час розгляду справи підлягають застосовуванню положення Закону про банкрутство, в ред., що набрала чинності 04 листопада 2012 року.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Розглядаючи заяву Кредитора 2 - Білоцерківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог Білоцерківської ОДПІ по справі № Б8/191-10 про банкрутство ВАТ "РОСАВА", суд дійшов наступних висновків.
В своїй заяві № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог, Кредитор 2, посилаючись на ст.ст. 3-1, 11, 17, 25 Закону про банкрутство, ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, просить суд збільшити його кредиторські вимоги по справі № Б8/191-10 про банкрутство Боржника на суму 781 811,15 грн. встановивши загальну суму кредиторських вимог Кредитора 2 по справі № Б8/191-10 в сумі 2 952 545,58 грн. Свої вимоги, викладені в заяві № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог, Кредитор 2 мотивує тим, що Боржником було подано податкові декларації з податку на додану вартість та земельному податку з юридичних осіб, однак Боржником в порядку та строки, передбачені Податковим кодексом України, не було проведено повного погашення зобов'язань по вказаних деклараціях. На підтвердження викладеного у своїй заяві № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог, Кредитором 2 долучено низку доказів у справі, в тому числі довідку Кредитора 2 № 4616/10/25-0 від 03 червня 2014 року, відповідно до якої кредиторській вимоги Кредитора 2 за період з 30 січня 2012 року по 30 травня 2014 року, щодо яких подається позов на суму 781 811,15 грн., в тому числі по ПДВ - 761 059,94 грн.: по земельному податку з юридичних осіб - 20 751,21 грн.
Відповідно до відзиву на заяву про визнання кредитором № 02-9/36 від 19 серпня 2014 року, адресованого Кредитору 2, розпорядник майна Боржника повідомляє Кредитора 2 про те, що заявлені ним вимоги в заяві № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог на суму 781 811,15 грн. є поточними вимогами та можуть бути заявлені до Боржника в разі визнання боржника банкрутом та відкриття стосовно нього ліквідаційної процедури. Згідно пояснень розпорядника майна Боржника стосовно вимог Кредитора 2, викладених в заяві № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог на суму 781 811,15 грн. викладених у поясненнях по справі № 02-9/38 від 01 вересня 2014 року, розпорядник майна Боржника вважає неможливим розгляд вказаних вимог, оскільки термін прийняття і розгляду заяв з поточними вимогами ще не настав.
Згідно ст. 1 Закону про банкрутство, конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство . До конкурсних кредиторів відносяться також кредитори, вимоги яких до боржника виникли внаслідок правонаступництва за умови виникнення таких вимог до порушення провадження у справі про банкрутство. Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство .
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 14 Закону про банкрутство, конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство , протягом тридцяти днів від дня опублікування в офіційному друкованому органі оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують. Вимоги конкурсних кредиторів, що заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, - не розглядаються і вважаються погашеними, про що господарський суд зазначає в ухвалі, якою затверджує реєстр вимог кредиторів. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Згідно абз.абз. 1, 8 ч. 1 ст. 23 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури вимоги за зобов'язанням боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури .
У п.п. 3.1.1. Рекомендацій № 0-5/1193 від 04 червня 2004 року господарським судам "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вказано, що конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство та вимоги яких не забезпечені заставою майна боржника. До конкурсних кредиторів відносяться також кредитори, вимоги яких до боржника виникли внаслідок правонаступництва за умови виникнення таких вимог до порушення провадження у справі про банкрутство. Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство . При розгляді справи про банкрутство судам слід враховувати встановлені Законом особливості правового статусу тієї чи іншої категорії кредиторів.
Згідно п.п. 8.4. Рекомендацій № 0-5/1193 від 04 червня 2004 року господарським судам "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після опублікування в офіційному друкованому органі оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство заяви з вимогами до боржника, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство , згідно з частиною 15 статті 1 та частиною 1 статті 14 Закону, мають право подавати всі кредитори незалежно від настання строку виконання зобов'язань . Законом надано право подавати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, кредиторам за вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також за вимогами щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян. Однак слід враховувати, що за відсутності таких заяв розпорядник майна зобов'язаний внести до реєстру відомості про вимоги щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також про вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, згідно з даними обліку боржника.
Відповідно до п.п. 8.6. Рекомендацій Президії Вищого Господарського суду України від 04 червня 2004 року № 04-5/1193 "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суддя, який розглядає справу про банкрутство, відмовляє у прийнятті заяв поточних кредиторів з вимогами до боржника, що ґрунтуються на зобов'язаннях, які виникли після порушення провадження у справі, оскільки спори за такими вимогами підлягають розгляду у порядку позовного провадження. Така відмова не позбавляє кредитора права звернутися з позовною заявою до боржника у загальному порядок.
Провадження у справі № Б8/191-10 порушено ухвалою господарського суду Київської області від 14 грудня 2010 року, отже конкурсними вимогами у справі про банкрутство № Б8/191-10 є вимоги кредиторів до Боржника, термін виконання яких настав до 13 грудня 2010 року включно.
Враховуючи вище викладене, в зв'язку з тим, що вимоги Кредитора 2, викладені в заяві № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог, виникли за період з 30 січня 2012 року по 30 травня 2014 року та не є конкурсними вимогами, суд відхиляє заяву Білоцерківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року про збільшення поточних кредиторських вимог Білоцерківської ОДПІ по справі № Б8/191-10 про банкрутство ВАТ "РОСАВА".
Як було зазначено, ухвалою господарського суду Київської області від 23 червня 2014 року прийнято до розгляду в судовому засіданні 01 вересня 2014 року заяву Білоцерківської міської ради Київської області № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10; вказаною ухвалою в тому числі зобов'язано Заявника 7 надати суду на призначене судове засідання докази направлення копії заяви Заявника 7 з вимогами до Боржника з доданими документами розпоряднику майна Боржника та Боржнику.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази направлення копії заяви Заявника 7 з вимогами до Боржника з доданими документами розпоряднику майна Боржника та Боржнику; в судове засідання Заявник 7 не з'явився, про причини неявки та невиконання вимог ухвали господарського суду Київської області від 23 червня 2014 року суд не повідомив, хоча й був належним чином повідомлений про час та місце судового засідання.
В поясненнях по справі № 02-9/38 від 01 вересня 2014 року розпорядник майна Боржника просить суд повторно зобов'язати Заявника 7 направити копію заяви № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10 з додатками розпоряднику майна Боржника.
Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є: нез'явлення в засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; неподання витребуваних доказів.
Врахувавши вище викладене, в зв'язку з невиконанням Заявником 7 вимог ухвали господарського суду Київської області від 23 червня 2014 року у справі, в зв'язку з неявкою в судове засідання Заявника 7, суд дійшов висновку задовольнити клопотання розпорядника майна Боржника, викладене в п. 2 прохальної частини пояснень по справі № 02-9/38 від 01 вересня 2014 року розпорядника майна Боржника, стосовно зобов'язання Заявника 7 направити копію заяви № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10 з додатками розпоряднику майна Боржника та відкладає судове засідання для розгляду заяви Заявника 7 № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10 на іншу дату.
Окрім зазначеного, в своїх поясненнях по справі № 02-9/38 від 01 вересня 2014 року, розпорядник майна Боржника надає пояснення, відповідно до яких вважає, що відсутні підстави для переходу на іншу судову процедуру в межах справи про банкрутство № Б8/191-10. Свої пояснення розпорядник майна Боржника мотивує тим, що станом на поточну дату, господарським судом Київської області не винесено рішення щодо кредиторських вимог Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві до Боржника.
В зв'язку з не завершенням розгляду господарським судом Київської області заяви Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві з вимогами до Боржника, відсутністю в наявних матеріалах справи клопотань стосовно подальших процедур у справі, суд дійшов висновку про неможливість проведення судового засідання, на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство у призначену дату та відкладає судове засідання на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство на іншу дату.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що відкладення судового засідання у справі, на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство, потребує продовження строку, встановленого абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України, за заявою сторони, прокурора чи з своєї ініціативи господарський суд може визнати причину пропуску встановленого законом процесуального строку поважною і відновити пропущений строк. Призначені господарським судом строки можуть бути ним продовжені за заявою сторони, прокурора чи з своєї ініціативи.
Згідно п. 2.6. Рекомендацій Вищого господарського суду України від 04 червня 2004 року № 04-5/1193 "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у вирішенні питань процесуального характеру під час розгляду справ про банкрутство господарські суди мають виходити з такого. Згідно зі статтею 41 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому ГПК України, з урахуванням особливостей, встановлених Законом. Отже, господарські суди, розглядаючи справи про банкрутство, повинні керуватися Законом і застосовувати лише ті статті або відповідні частини статей ГПК України, які мають універсальний характер для будь-якої форми судового процесу. Відповідно до статті 53 ГПК України за заявою сторони, прокурора чи зі своєї ініціативи господарський суд може визнати причину пропуску встановленого законом процесуального строку поважною і відновити пропущений строк. Оскільки ця норма застосовується і у провадженні у справах про банкрутство, господарські суди, керуючись нею, можуть відновити пропущений процесуальний строк, встановлений Законом для вчинення певної дії, наприклад, встановлений частиною 6 статті 18 Закону строк подання плану санації. Відновлення встановлених Законом строків конкретних процедур не допускається, але ці строки можуть бути продовжені судом у випадках, передбачених самим Законом. Наприклад, за правилами частини 1 статті 17 та частини 2 статті 22 Закону можуть бути продовжені судом строки санації боржника та ліквідації банкрута. Строки, призначені господарським судом у справі про банкрутство, можуть бути ним продовжені, наприклад, строки проведення процесуальних дій, які визначені за правилами частини 11 статті 11 Закону, але не більше, ніж передбачено Законом.
Не завершення розгляду господарським судом Київської області заяви з вимогами Управління Пенсійного Фонду України у м. Білій Церкві до Боржника, відсутність в матеріалах справи клопотань стосовно подальших процедур у справі, що унеможливлює проведення судового засідання, на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство, суд визнає поважними причинами для продовження строку, встановленого абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство, та продовжує строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону про банкрутство на три місяці від раніше продовженого. Присутні в судовому засідання представники учасників провадження у справі надали пояснення, відповідно до яких не заперечують продовження строку процедури розпорядження майна у справі, відкладення судового засідання на якому має бути винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство.
Керуючись ст.ст. 5, 11, 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 53, 64, 65, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, Рекомендаціями Президії Вищого господарського Суду України "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 04 червня 2004 року №04-5/1193, суд -
УХВАЛИВ:
1. В задоволенні заяви Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Київській області № 4114/10/10 від 16 червня 2014 року (вх. № 11786/14 від 19 червня 2014 року) про збільшення поточних кредиторських вимог Білоцерківської ОДПІ по справі № Б8/191-10 про банкрутство ВАТ "РОСАВА", - відмовити.
Відповідно до п.п. 8.6. Рекомендацій Президії Вищого Господарського суду України від 04.06.2004 р. N 04-5/1193 «Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», суддя, який розглядає справу про банкрутство, відмовляє у прийнятті заяв поточних кредиторів з вимогами до боржника, що ґрунтуються на зобов'язаннях, які виникли після порушення провадження у справі, оскільки спори за такими вимогами підлягають розгляду у порядку позовного провадження. Така відмова не позбавляє кредитора права звернутися з позовною заявою до боржника у загальному порядку.
2. Продовжити строк, встановлений абз. 6 п. 11 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у справі № Б8/191-10 на три місяці від раніше продовженого.
3. Відкласти судове засідання на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство № Б8/191-10 на 08 грудня 2014 року на 16 год. 00 хв. , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Київської області (м. Київ, вул. Комінтерну, 16, зал судових засідань № 2).
4. Відкласти судове засідання для розгляду заяви Білоцерківської міської ради Київської області № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10 на 08 грудня 2014 року на 16 год. 00 хв. , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Київської області (м. Київ, вул. Комінтерну, 16, зал судових засідань № 2).
5. Клопотання розпорядника майна ВАТ "РОСАВА" - арбітражного керуючого Кіцула С.Б., викладене в п. 2 прохальної частини пояснень по справі № 02-9/38 від 01 вересня 2014 року (вх. № 17948/14 від 01 вересня 2014 року), стосовно зобов'язання Білоцерківської міської ради Київської області направити копію заяви № 482/1-7 від 10 лютого 2014 року про визнання кредитором по справі № Б8/191-10 з додатками розпоряднику майна Боржника - арбітражному керуючому Кіцула С.Б., - задовольнити.
Зобов'язати Білоцерківську міську раду Київської області виконати вимоги п. 5 резолютивної частини ухвали господарського суду Київської області від 23 червня 2014 року у справі № Б8/191-10 в повному обсязі.
6. Відкласти судове засідання для розгляду клопотання розпорядника майна ВАТ "РОСАВА" - арбітражного керуючого Кіцула С.Б. про внесення змін до реєстру вимог кредиторів № 02-9/17 від 31 березня 2014 року (вх. № 5813/14 від 31 березня 2014 року) на 08 грудня 2014 року на 16 год. 00 хв. , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Київської області (м. Київ, вул. Комінтерну, 16, зал судових засідань № 2).
7. Копію ухвали надіслати учасникам провадження у справі.
Суддя Скутельник П.Ф.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2014 |
Оприлюднено | 07.10.2014 |
Номер документу | 40746570 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні