cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/10392/14 Головуючий у 1-й інстанції: Клочкова Н.В. Суддя-доповідач: Твердохліб В.А.
У Х В А Л А
Іменем України
30 вересня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Твердохліб В.А.,
суддів Троян Н.М., Костюк Л.О.,
за участю секретаря Погребняк М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліс Текнолоджі» до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві, Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліс Текнолоджі» (далі - Позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндходів у м.Києві (далі - Відповідач 1), Броварської об»єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області (далі - Відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндходів у м.Києві від 12.06.2014 року № 0010191705.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2014 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, Відповідач 1 подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліс Текнолоджі» зареєстровано як юридичну особу 10.06.2011 року Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи 37721364, місцезнаходження: 04176, м.Київ, вул. Електриків, буд.26, корп.87, а також міститься інформація що Позивач є платником єдиного внеску.
До 21.10.2013 року Позивач перебував на обліку у Броварській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області, а з 22.10.2013 року - у Державній податковій інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві.
Позивач самостійно формував звітність та засобами електронного зв»язку подавав звіти про суми нарахованої заробітної плати, а саме: за вересень 2013 року - звіт від 14.10.2013 року та за жовтень 2013 року - звіт від 19.11.2013 року до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області, оскільки до 21.10.2013 року Позивач перебував на обліку саме в цього податкового органу.
Згідно звіту від 14.10.2013 року Позивач сплатив єдиний внесок на рахунок Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області, що підтверджується платіжними дорученнями від 04.10.2013 року №№ 653, 654, 655 та згідно звіту від 19.11.2013 року Позивач сплатив єдиний внесок на рахунок Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві, що підтверджується платіжними дорученнями від 27.11.2013 року №№ 798, 799, 800.
З відповіді Відповідача 2 від 23.07.2014 року № 9153/10/10-06-17-02/1046 вбачається, що на виконання листа Позивача від 15.04.2014 року № 268/04 єдиний соціальний внесок, сплачений 04.10.2013 року на рахунок Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області перераховано до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві (аркуші справи 77-78).
Проте, Відповідачем 1 прийнято рішення від 12.06.2014 року № 0010191705 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску по відношенню до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліс Текнолоджі» штраф в розмірі 5 281,21 грн.
Приймаючи вказане рішення Відповідач 1, посилався на те що у Позивача обліковувалась пеня за період з 22.10.2013 року по 28.05.2014 року, оскільки Товариство, перебуваючи на обліку у Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві з 22.10.2013 року сплачував єдиний внесок на рахунок Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку регулюється Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI ( далі - Закон № 2464-VI).
Відповідно п.2 ч.1 ст. 1 Закону № 2464-VI, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно п.3 ч.1 ст. 1 Закону № 2464-VI, застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок.
Страхувальником, відповідно пункту 10 частини 1 статті 1 Закону №2464-VI, є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок
У пункті 4 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VI визначено, що платник єдиного внеску зобов»язаний подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Відповідно ч.3 ст.9 Закону № 2464-VI обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Строки сплати єдиного внеску визначено п. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Недоїмкою, згідно пунктом 6 статті 1 Закону № 2464-VI, є сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Так відповідно ч.3 ст.25 Закону № 2464-VI, суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно ч.10, 13 ст.25 Закону № 2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу та нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду
Процедура нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов»язкове державне соціальне страхування, затвердженою Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року № 455 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 року за № 1622/24154 (далі - Інструкція).
Відповідно п.4.2.3 Інструкції, днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органів доходів і зборів - день списання банком або органами Державної казначейської служби України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органів доходів і зборів.
Згідно п.6.2 Інструкції, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону підпунктом 6 пункту 4.3, абзацом другим підпункту 2, підпунктом 3 пункту 4.5 та підпунктом 2 пункту 4.6 розділу IV цієї Інструкції, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою .
За порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов»язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, відповідно п. 7.1 Інструкції, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.
Пунктом 7.2.2 та пунктом 7.9 Інструкції зазначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 9. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників. При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення після сплати (погашення) у повному обсязі недоїмки окремо за кожний період, за який сплачується єдиний внесок, незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період. Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення вищим органом доходів і зборів або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов'язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки.
Як вбачається з довідки від 24.03.2014 року № 2556/10/26-56-25-05 виданою Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві, станом на 24.03.2014 року відповідно до облікових даних карток особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліс Текнолоджі», відсутня заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску, що контролюється Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві.
Також відсутність недоїмки підтверджується наданими Позивачем платіжними дорученнями, які містяться в матеріалах справи (аркуші справи 12-60).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про неправомірність прийняття Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м.Києві рішення від 12.06.2014 року № 0010191705 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліс Текнолоджі» у вигляді штрафу в розмірі 5 281,21 грн.
З огляду на вказане, колегія суддів вважає обгрунтованим та законним рішення суду першої інстанції про задоволення заявлених позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права, які передбачені ст.ст. 201, 202 КАС України.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст.198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Твердохліб В.А.
Судді Троян Н.М.
Костюк Л.О.
Ухвала складена в повному обсязі 03 жовтня 2014 року.
.
Головуючий суддя Твердохліб В.А.
Судді: Троян Н.М.
Костюк Л.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2014 |
Оприлюднено | 06.10.2014 |
Номер документу | 40747822 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Твердохліб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні